cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2014 р.Справа № 820/8048/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Філатова Ю.М.
Суддів: П'янової Я.В. , Тацій Л.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фінансової інспекції в Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2013р. по справі № 820/8048/13-а
за позовом Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації
до Державної фінансової інспекції в Харківській області
про визнання нечинним рішення в частині,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації, звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, Державної фінансової інспекції в Харківській області, в якому просив визнати нечинним рішення в частині п. 5 Вимоги відповідача Про усунення виявлених ревізією, проведеною Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації порушень законодавства з фінансових питань, а саме: про забезпечення відшкодування збитків від зайвого витрачення бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2013р. по справі № 820/8048/13-а Вимоги позивача були задоволені частково. У задоволенні позову про визнання нечинним п. 5 вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області «Про усунення виявлених ревізією Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації порушень законодавства з фінансових питань», а саме: про забезпечення відшкодування збитків від зайвого витрачення бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн. - відмовлено.
Скасовано п. 5 Вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області «Про усунення виявлених ревізією Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації порушень законодавства з фінансових питань» № 720-18/605 від 22.04.2013р., а саме: про забезпечення відшкодування збитків від зайвого витрачення бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн.
Не погоджуючись з постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2013р. по справі № 820/8048/13-а відповідач подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити, вважає, що судом першої інстанції порушені норми права.
Справа розглядається в порядку письмового провадження у відповідності до ч. 4 ст. 196, п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.
Розглянувши матеріали справи в їх сукупності та заслухавши суддю-доповідача колегія суддів встановила, що підставою прийняття оскаржуваної вимоги в частині п. 5 був акт № 720-13/45 від 16.04.2013р. за результатами ревізії фінансово-господарської діяльності позивача, в якому зроблені висновки порушення вимог п. п. 3.14, 5.29 Правил користування системи централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженого наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008р. № 190.
Порушення, на думку Державної фінансової інспекції в Харківській області, полягають в тому, що позивачем за період з 01.01.2010р. по 01.05.2012р. були допущені необґрунтовані витрати бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах на послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів в загальній сумі 10 427,91 грн., в тому числі: за 2010 рік в сумі 7 628,68 грн. за січень, лютий, травень, жовтень 2011 року - 1 646,70 грн. та лютий - квітень 2012 року - 1 152,53 грн.
Колегія суддів вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні виходячи з наступного.
Матеріали справи свідчать про те, що Державною фінансовою інспекцією в Харківській області з 07.03.2013р. по 09.04.2013р. було проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації за період з 01.01.2010р. по завершений звітний період 2013 року.
За результатами ревізії було складено акт № 720-13/45 від 16.04.2013р., яким, в межах позовних вимог, встановлено, що за період з 01.01.2010р. по 01.05.2012р. Валківським Територіальним центром допущені необґрунтовані витрати бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів в загальній сумі 10 427,91 грн., в тому числі: за 2010 рік в сумі 7 628,68 грн., за січень, лютий, травень, жовтень 2011 року - 1 646,70 грн. та лютий-квітень 2012 року - 1 152,53 грн. Зазначене є порушенням вимог п. п. 3.14, 5.29 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008р. № 190.
На підставі вказаних висновків акта ревізії, відповідно до п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» керівнику підприємства було пред'явлено вимогу № 720-18/605 від 22.04.2013р. про усунення виявлених ревізією Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської районної державної адміністрації порушень законодавства з фінансових питань, яка складалась з 6 пунктів (а.с. 40-41).
Оскаржуваним п. 5 вимоги № 720-18/605 від 22.04.2013р. позивача зобов'язано забезпечити відшкодування збитків від зайвого витрачення бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн. У разі необхідності провести претензійно позовну роботу щодо стягнення з КП «Вода» зайво сплачених бюджетних коштів за комунальні послуги.
Колегією суддів встановлено, що висновок ДФІ в Харківській області про порушення позивачем вимог п. п. 3.14, 5.29 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008р. № 190 зроблений у зв'язку з виявленням різниці між кількістю отриманої води з централізованої водомережі та кількістю наданих послуг з водовідведення (перекачки, очистки) та вивозу рідких побутових відходів в загальну суму 10 427,91 грн.
Згідно даних бухгалтерського обліку позивача в 2010 році було спожито води в кількості 447 м3 на загальну суму 3 638,71 грн., сплачено КП «Вода» Валківської районної ради за проведене водовідведення (перекачка, очистка) в кількості 756,2 м3 на загальну суму 9 844,23 грн. та проведений вивіз рідких побутових відходів в кількості 756,2 м3 на загальну суму 4 371,08 гривень. Різниця між отриманими послугами водопостачання (447 м3) та наданими послугами з водовідведення (перекачка, очистка) склала 309,2 м3 (756,2 м - 447 м3) на загальну суму 2 894,11 грн. вивозом рідких побутових відходів склала 309,2 м3 (756,2 м3 - 447 м3) на загальну суму 4 734,57 гривень.
Згідно даних бухгалтерського обліку позивача за січень, лютий, травень, жовтень 2011 року Територіальним центром було спожито води в кількості 162 м3 на загальну суму 1 141,12 грн., сплачено КП «Вода» Валківської районної ради за проведене водовідведення (перекачка. очистка) в кількості 228 м3 на загальну суму 2 250,91 грн. та проведений вивіз рідких побутових відходів в кількості 228 м3 на загальну суму 1 778,28 гривень. Різниця між отриманими послугами водопостачання (162м3) та наданими послугами з водовідведення (перекачка, очистка) склала 66 м3 (228 м3 - 162 м3) на загальну суму 617,76 грн. вивозом рідких побутових відходів склала 66 м3 (228 м3 - 162 м3) на загальну суму 1 028,94 гривень.
Згідно даних бухгалтерського обліку позивача за лютий-квітень 2012 року було спожито води в кількості 129 м3 на загальну суму 908,68 грн., сплачено КП «Вода» Валківської районної ради за проведене водовідведення (перекачка, очистка) в кількості 168,6 м3 на загальну суму 2 628,13 грн. та проведений вивіз рідких побутових відходів в кількості 168,6 м3 на загальну суму 1 974,67 гривень. Різниця між отриманими послугами водопостачання (129 м3) та наданими послугами з водовідведення (перекачка, очистка) склала 39,6 м3 (168,6 м3 - 129 м3) на загальну суму 483,44 грн. вивозом рідких побутових відходів склала 39,6 м3 (168,6 м3 - 129 м3) на загальну суму 669,09 гривень.
Так, проведеною зустрічною звіркою в КП «Вода» з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між суб'єктом господарювання та територіальним центром, виявлено різницю між кількістю отриманої води з централізованої водомережі та кількістю наданих послуг з водовідведення (перекачки, очистки) та вивозу рідких побутових відходів в загальній сумі 10 427,91 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, послугами централізованого водовідведення Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА не користується.
На балансі Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА знаходяться 2 вигрібні ями та 1 вулична вбиральня, які викачуються по мірі необхідності.
Штатна чисельність працівників Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА складає 105 чоловік.
У відділенні постійного перебування Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА проживає 22 одиноких непрацездатних громадянина.
Вулична вбиральня не приєднана до центрального водопостачання, але вартість вивозу рідких побутових відходів з неї також включається до оплати послуг КП «Вода».
Отже, Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА не може мати рівні показники між отриманою водою з центральної водомережі та кількістю наданих послуг з водовідведення (перекачки, очистки) та вивозу рідких побутових відходів.
Колегія суддів зазначає, що ДФІ у Харківській області вказує на необґрунтовані витрати позивачем бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів.
Разом з тим, ревізією не встановлено сплата позивачем послуг КП «Вода» з водовідведення (перекачки, очистки) та вивозу рідких побутових в більших розмірах ніж вказано в актах виконаних робіт.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, про відсутність факту необґрунтованого витрачання бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів в загальній сумі 10 427,91 грн.
За таких підстав суд вважає, висновок ДФІ у Харківській області про необґрунтовані витрати позивачем бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів неправомірним.
Відповідно до положень ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Доказів завищення Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Валківської РДА оплати за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн. відповідачем не надано.
Враховуюче вищевказане, суд вважає п. 5 вимоги № 720-18/605 від 22.04.2013р. про забезпечення відшкодування збитків від зайвого витрачення бюджетних коштів в результаті проведення оплати в завищених обсягах за послуги водовідведення (перекачка, очистка) та вивіз рідких побутових відходів на загальну суму 10 427,91 грн. не законним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Колегія суддів зазначає, що позивачем заявлені вимоги про визнання оскаржуваного пункту 5 вимоги нечинним, проте суд зазначає, що вимога є актом індивідуальної дії. Як випливає з системного аналізу ст. ст. 105, 162, 171 КАС України, такий спосіб захисту прав як вимога про визнання акту нечинним, може стосуватися лише випадків оскарження нормативно-правових актів, оскільки різниця у незаконності (протиправності) нормативно-правових актів та актів індивідуальної дії полягає, зокрема, у моменті втрати чинності такими актами. У разі визнання незаконними (протиправним) індивідуальний акт є таким, що не діє з моменту прийняття, нормативно-правовий акт, якщо інше не встановлено законом або не зазначено судом, втрачає чинність після набрання законної сили судовим рішенням. Таким чином, у випадках, коли предметом спору є акт індивідуальної дії, дія або бездіяльність позовною вимогою за правилами КАС України має бути визнання такого акту протиправним (недійсним, незаконним, неправомірним, скасування), а лише в разі оскарження нормативно-правового акту - визнання його нечинним.
На підставі ч. 2 ст. 11 КАС України, суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог, оскільки це необхідно для повного захисту прав позивача, враховуючи те, що відмова позивачеві у задоволенні позовних вимог через їх невірне формулювання, але при доведеності неправомірності рішень відповідача буде формальним вирішенням спору та порушенням таких принципів адміністративного судочинства як верховенство права та законність.
За таких обставин, з урахуванням викладеного вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятої ним вимоги в оскаржуваній частині.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і доказів в їх обґрунтування відповідачем не надано.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2013р. по справі № 820/8048/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Філатов Ю.М. Судді (підпис) (підпис) П'янова Я.В. Тацій Л.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36851733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Філатов Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні