cpg1251
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 802/3722/13-а
Головуючий у 1-й інстанції: Сало П.І.
Суддя-доповідач: Полотнянко Ю.П.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2014 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Полотнянка Ю.П.
суддів: Боровицького О. А. Сапальової Т.В.
секретар судового засідання: Швець А.І.
за участю представників сторін:
Представників позивача: Примакової В.В., Рибалко О.Д.
Представника відповідача: Мусіровського О.А.
Представника третьої особи: Чуб Т.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом Немирівського комбінату комунальних підприємств до Державної фінансової інспекції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Немирівська міська рада, Виконавчий комітет Немирівської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Немирів Нафтобаза" про визнання протиправним акту та скасування пунктів вимоги щодо зобов'язання відобразити кредиторську заборгованість та перерахувати кошти в сумі 1047806,27 грн. , -
В С Т А Н О В И В :
Немирівський комбінат комунальних підприємств звернувся до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Немирівська міська рада, Виконавчий комітет Немирівської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Немирів Нафтобаза", у якому просив визнати протиправними та скасувати п. 2 та абз. 1 п. 4 вимоги Державної фінансової інспекції у Вінницькій області (далі - ДФІ у Вінницькій області) за № 02-06-28-14/4813 від 03.07.2013 року "Про усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань", а також визнати протиправним акт ревізії ДФІ у Вінницькій області № 06-13/18 від 10.06.2013 року в частині порушення Немирівським ККП ст.ст. 2, 11 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року адміністративний позов задоволено частково, а саме: визнано протиправним та скасовано пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції у Вінницькій області № 02-06-28-14/4813 від 03.07.2013 року "Про усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань".
У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині визнання протиправним та скасування п.2 вимоги Держфінінспекції від 03.07.2013 року № 02-06-28-15/4813 та винести нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
В судовому засіданні представник апелянта повністю підтримав доводи викладені в апеляційній скарзі та просив її задовольнити.
Інші сторони, проти доводів апеляційної скарги заперечили та просили рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, думку учасників процесу, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Як встановлено з матеріалів справи та підтвердилось при апеляційному розгляді, звертаючись до суду першої інстанції та на аргументацію позовних вимог, позивач вказав на те, що на підставі проведеної ревізії фінансово-господарської діяльності Немирівського ККП за період з 01.07.2010 року по 01.01.2013 року відповідачем виявлено ряд порушень чинного законодавства, які було зафіксовано в акті ревізії № 06-13/08 від 10.06.2013 року.
Так, позивач зазначив, що пунктом 2 його зобов'язано відобразити кредиторську заборгованість перед Немирівською міською радою в сумі 1 047 806,27 грн. та перерахувати їй зайво отримані кошти міського бюджету у вказаній сумі, при цьому позивач вказав на те, що відповідно до укладеної з міською радою угоди від 04.01.2010 року та додатковими угодами до неї Немирівський ККП протягом 2010-2012 рр. надавав послуги з благоустрою (санітарної очистки) м. Немирова. Витрати, що були понесені підприємством у зв'язку з наданням таких послуг, повністю підтверджуються необхідними первинними бухгалтерськими документами. Так, прямі витрати Немирівського ККП відображені в актах приймання-передачі наданих послуг та у розшифровках до цих актів, які затверджувалися замовником робіт щомісячно. Робота спецавтотранспорту, задіяного при наданні послуг з благоустрою м. Немирова, виконувалася відповідно до схеми санітарної очистки, а кількість відпрацьованих годин вносилась до шляхових листів і табелів обліку робочого часу водіїв. Незаповнення в окремих випадках лише однієї графи у шляховому листі вантажного автомобіля, а саме незазначення показників спідометра, на думку позивача, не може слугувати підставою для висновку про те, що витрати на роботу транспортних засобів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою міста, не підтверджені документально. Крім того, позивач вказує на те, що Немирівська міська рада, як замовник робіт (послуг), погодилася з транспортними витратами підприємства і оплатила їх. Водночас чинним законодавством на відповідача покладається обов'язок щодо контролю за фінансовими надходженнями з бюджету та використанням і збереженням комунального майна, а не цивільних договірних зобов'язань. Відтак, ДФІ у Вінницькій області, надавши оцінку господарським взаємовідносинам, вийшла за межі наданих їй повноважень, а відтак, вважаючи п. 2 вимоги за № 02-06-28-14/4813 від 03.07.2013 року є безпідставним і та таким, що підлягає скасуванню, позивач і звернувся до суду першої інстанції для захисту своїх прав та інтересів.
Задовольняючи позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування пункту 2 вимоги Державної фінансової інспекції у Вінницькій області № 02-06-28-14/4813 від 03.07.2013 року "Про усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань", суд першої інстанції виходив з того, що господарські операції з надання Немирівським ККП послуг із благоустрою м.Немирова підтверджуються необхідними первинними бухгалтерськими документами (угодами, актами приймання наданих послуг з відповідними розшифровками витрат, калькуляціями собівартості роботи автотранспорту, схемами руху автотранспорту, подорожніми (шляховими) листами тощо) і з урахуванням відомостей, зазначених у таких первинних документах, можливо підтвердити роботу машин та механізмів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою міста, а також встановити правильність списання паливно-мастильних матеріалів.
Разом з тим, суд першої інстанції зазначив, що оскільки вищезазначений акт підтверджує факт відсутності (несправності) лічильників на окремих видах спецавтотранспорту, однак жодним чином не свідчить про те, що такі лічильники (спідометри) були відсутні на транспортних засобах протягом всього ревізійного періоду з липня 2010 року по грудень 2012 року.
Судова колегія апеляційної інстанції повністю погоджується з даним рішення суду першої інстанції та надаючи правову оцінку публічно - правовому спору, зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України від 26 січня 1993 року «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю Україні» (назва Закону в редакції Закону № 5463-УІ від 16.10.2012 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства фінансів України , Міністерства економічного розвитку торгівлі України , інших центральних органів виконавчої влади , діяльності яких спрямовується та координується через відповідних міністрів», яки змінено назву Закону, преамбулу, статті 1-5, 7, 8 і 13 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26 січня 1993 рок №2939-12).
Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головним завданням орган державного фінансового контролю за використанням і збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильність визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективний використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і суб'єкті] господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється кошти з бюджетів всіх рівнів та державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі.
Отже, одним з головних завдань органу державного фінансового контролю є здійснення фінансового контролю за ефективним використанням коштів і майна на підприємствах, які отримують (отримали в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Немиріський комбінат комунальних підприємств, згідно Статуту, затвердженого рішенням 1 сесії 24 скликання Немирівської міської ради від 19.04.2002р., є спільною власністю територіальних громад міста Немирова. Підприємство є юридичною особою, має самостійний баланс, може від свого імені укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права і нести обов'язки.
Предметом діяльності підприємства є: водопостачання, водовідведення благоустрій об'єктів міського господарства, вивіз рідких нечистот та сухого сміття, утримання звалища, ритуальні послуги, утримання об'єктів житлового господарства, капітальний та поточний ремонт об'єктів соціально - побутової сфери, капітальний та поточний ремонт об'єктів житлового господарства, інша комунальна діяльність. Джерелами формування майна позивача, з поміж інших, є доходи, одержані від надання послуг та реалізації продукції, робіт, а також від інших видів господарської діяльності.
В розумінні статті 62 Господарського кодексу України підприємство - самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково - дослідної, торгівельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.
У відповідності до статті 6 Господарського кодексу України загальними принципами господарювання є свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; вільний рух капіталів, товарів та послуг на території України; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контрою та нагляду забороняється ( частина 5 статті 19 Господарського кодексу України ).
Відповідно до Угоди від 04.01.2010 року, пролонгованої додатковими угодами від 03.01.2011 року та від 02.01.2012 року, укладених між Немирівською міською радою та Немирівським комбінатом комунальних підприємств, останнє зобов'язується дотримуватись Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів (п.3.2).
Надання послуг по благоустрою населеного пункту, санітарної очистки міста, здійснювалось в рамках укладеної угоди між Комбінатом та міською радою від 01.01.2010 року.
Як встановлено з матеріалів справи та підтвердилось при апеляційному розгляді, на виконання плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України у Вінницькій області (далі - Держфініспекція, відповідач) на І квартал 2013 року та на підставі направлень на проведення ревізії, виданих начальником Держфінінспекції від 08.05.2013 року №533, від 01.04.2013 року №386 та від 29.03.2013 року №385, головним державним фінансовим інспектором з питань будівництва відділу інспектування у сфері послуг, матеріального виробництва та фінансових послуг Парійчуком Б.М., провідним державним фінансовим інспектором Почапською О.В. та державним фінансовим інспектором цього ж відділу Горішною О.М. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Немирівського комбінату комунальних підприємств (далі - Немирівський КПП, Комбінат, позивач) за період з 01.07.2010 року по 01.01.2013 року.
За результатами перевірки складено акт №06-13/08 від 10.06.2013 року (далі - Акт), яким зафіксовано порушення фінансової дисципліни.
З висновками Акту позивач не погодився та подав заперечення №109 від 21.06.2013р., які були розглянуті Держфініспекцією та прийняті частково, в свою чергу відповідач направив на адресу Комбінату лист від 01.07.2013 року з висновками на заперечення .
За наслідками ревізії відповідачем було надіслано письмову вимогу від 03.07.2013р. №02-06-28-14/4813 щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань.
Разом з тим, за змістом п. 2 Вимоги, в порушення вимог ст. 9 Закону України від 16.07 1999 року «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88, із змінами (далі - Положення №88), Комбінатом при складані первинних бухгалтерських документів - шляхових листів за формою, затвердженою спільним наказом Міністерства транспорту України та Міністерства статистики від 29.12.1995 року №488/34 не відображені показники лічильника (спідометрів) автотранспортних засобів, що призвело до недостовірності визначення кількості їх роботи: машино-годин/ мото- годин та пробігу (км) та як наслідок, ревізією встановлено, що Комбінатом без належного методологічного та фактичного обґрунтування включено до Актів приймання (надання послуг) не підтвердженні витрати на роботу машин та механізмів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою (санітарна очистка) міста Немирова на загальну суму 1047806, 27грн з ПДВ, які пред'явлено до оплати замовнику Немирівській міській раді, в зв'язку з чим позивачу необхідно було :
- відобразити кредиторську заборгованість перед Немирівською міською радою в сумі 1047806, 27грн.;
- перерахувати Немирівській міській раді зайво отриманні кошти міського бюджету в сумі 1047806, 27грн.
За змістом Акту, в ході ревізії проведено документальне співставлення відомостей на списання паливно-мастильних матеріалів з шляховими листами та нормами утримання об'єктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово- комунального господарства України від 05.07.2007 року №76, наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» від 10.02.1998р. №43.
Проте, як встановлено судом першої інстанції та підтвердилось при апеляційному розгляді, ревізією не підтверджено правильність та достовірність списання ПММ відповідно до вищевказаних нормативних документів внаслідок порушення вимог складання первинних бухгалтерських документів - шляхових листів, форма яких затверджена спільним наказом Міністерства транспорту України та Міністерства статистики України від 29.12.1995р. №488/346 в частині відсутності показників лічильника (спідометрів), недостовірно визначених машино-годин (мото-годин), пробігу автотранспортних засобів та як наслідок, ревізією правильності та достовірності понесених Комбінатом витрат на роботу машин та механізмів, задіяних при наданні послуг з благоустрою (санітарній очистці) міста Немирів, встановлено, що комбінатом без належного методологічного та фактичного обґрунтування включено до Актів приймання надання послуг витрати на загальну суму 873171,89 грн. без ПДВ (1047806,27 грн. з ПДВ) (не підтверджені витрати на роботу автотранспорту засобів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою), які пред'явлено до оплати міській раді, чим завдано збитків бюджету міста Немирів на вказану суму.
Як встановлено з матеріалів справи, в своїх висновках на заперечення (від 01.07.2013 року №02-06-28- 14/4652) відповідач зазначає, що надані до заперечень калькуляції собівартості 1-ї години роботи машин та механізмів не затверджені Немирівською міською радою (замовником), а проведеною зустрічною звіркою в останній зафіксовано факт не надання їй Комбінатом на затвердження (погодження) калькуляції на роботу машин та механізмів.
Вказане призвело до порушення пункту 1 ст. 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. в частині відсутності затверджених замовником (Немирівською міською радою) розрахунків та кошторисів.
Водночас, суд апеляційної інстанції зазначає, що проведеною ревізією не встановлено факт не виконання робіт по благоустрою за досліджуваний період, факт перевищення списання ПММ, тоді як стаття 884 Цивільного кодексу України встановлює гарантії якості у договорі будівельного підряду.
Відповідно до п.1 вказаної нори підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду.
Проте позивач не здійснював будівельні роботи, а тому і не укладав договір будівельного підряду. Позивач надавав послуги відповідно до умов договору з благоустрою населеного пункту, а саме здійснював роботи по прибиранню вулиць міста та урн від сміття, вивіз болота, гілля з вулиць міста, облаштування території біля пам'ятників та кладовищ, прибирання кладовищ, сміттєзвалищ, утримання сміттєзвалищ, санітарна очистка міста, вуличне освітлення, вивіз сміття з прибудинкових територій тощо. Всі вказані прямі витрати відображені в Актах приймання наданих послуг та розшифровках до актів (помісячно).
Тому посилання апелянта щодо порушення позивачем п. 1 ст. 884 Цивільного кодексу України є протиправним.
Щодо протиправності висновків відповідача на порушення положень позивачем ЦКУ вказує і стаття 1 цього Кодексу відповідно до якої до майнових відносин, заснованих на адміністративному або іншому владному підпорядкуванні однієї сторони другій стороні, а також до податкових, бюджетних відносин цивільне законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено Законом.
Водночас, відповідно до ст. 15 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», контроль за додержанням законодавства про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні здійснюється відповідними органами в межах їх повноважень, передбачених законами.
Згідно до ст. 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Як відзначалося вище, приймання - передача послуг оформлена актами виконаних робіт, які є невід'ємними частинами договорів та доказами їх виконання сторонами, що узгоджується з умовами Договорів.
За змістом статей 627, 628, 629 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначені умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов'язковим до виконання його сторонами.
Надання послуг за Актами, що підписані позивачем та міською радою є реальним, підтверджується доказами, що надаються до адміністративного позову. Крім того, позивач діяв в межах умов Договорів, свою роботу виконав в повному обсязі, сторони претензій одна до одної не мають.
Відповідач робить висновок, що позивачем не підтвердженні витрати на роботу машин та механізмів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою (санітарна очистка).
Не заповнення однієї графи в шляховому листі, а саме покази спідометра, не є підставою вважати, що витрати на роботу автотранспортних засобів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою не підтверджені, оскільки такі витрати підтверджені іншими первинними документами.
Робота техніки, яка задіяна при наданні послуг з благоустрою проводилась відповідно до схеми санітарної очистки міста, в якій вказано маршрут та встановлено кількість кілометрів. У зв'язку з важким фінансовим становищем Немирівський КПП не мав можливості встановити засоби обліку мото-годин на спецтехніку. Контроль за роботою спецтехніки здійснювався безпосередньо головним інженером, майстром по благоустрою та представником міської ради. Кількість фактично відпрацьованих годин вносились до шляхових листів та табелів обліку робочого часу водіїв.
На підставі шляхових листів, табелів робочого часу та розроблених калькуляцій щомісячно складались Акти приймання наданих послуг по благоустрою міста.
Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації автомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені щодо моделей (модифікацій) автомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дають змогу враховувати виконану транспортну роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.
Списання паливно-мастильних матеріалів у бухгалтерському обліку здійснюється згідно з фактичною вартістю витрачених паливно-мастильних матеріалів автомобіля з урахуванням норм витрат.
Наявність подорожніх листів, які підтверджують надані послуги, що не заперечується відповідачем, перевищення установлених норм, лімітів та асигнувань щодо використання ПММ ревізією не встановлено, оплата послуг підтверджується відповідними платіжними документами.
На кожному подорожньому листі, на його зворотному боці, вказаний обсяг виконаних робіт із задіянням технічних засобів, кілометраж або кількість відпрацьованих годин ТЗ. Перевіряючими не взято до уваги, що при проведені певних видів робіт та в холодну пору року автодвигун ТЗ працює постійно.
Всі витрати на виконання послуг підтверджуються первинними документами. Міська рада зауважень до обсягу робіт та виставлених сум за їх виконання не пред'являла.
Отже висновки відповідача, що комбінатом без належного методологічного та фактичного обґрунтування включено до Актів приймання надання послуг витрати на загальну суму 873171,89 грн. без ПДВ (1047806,27 грн. з ПДВ) (не підтверджені витрати на роботу автотранспортних засобів, задіяних при виконанні робіт з благоустрою), які пред'явлено до оплати міській раді є безпідставними.
Отже, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції у Вінницькій області, - залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року, - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 28 січня 2014 року .
Головуючий Полотнянко Ю.П.
Судді Боровицький О. А.
Сапальова Т.В.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2014 |
Оприлюднено | 30.01.2014 |
Номер документу | 36873285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Полотнянко Ю.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні