Постанова
від 31.01.2014 по справі 804/12089/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2014 р. Справа № 804/12089/13

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Букіна Л.Є.,

за участю:

секретаря судового засідання Червяченко Д.В.,

представника позивача Азарова Л.П.,

представника відповідача Бондаренко О.Д.,

третіх осіб ОСОБА_3, ОСОБА_4,

представників третіх осіб ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, - ОСОБА_3, ОСОБА_4, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - ОСОБА_7, ОСОБА_8, про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровська районна державна адміністрація Дніпропетровської області (далі - позивач, Дніпропетровська райдержадміністрація) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області (далі - відповідач, Управління Держземагенства), у якому просить (із урахуванням уточнень від 02.10.2013 року):

- зобов'язати Управління Держземагентства виконати пункт 2 розпорядження голови райдержадміністрації від 21 листопада 2012 року № 1660-р шляхом анулювання кадастрового номеру № 1221411000-01-004-0002 на земельну ділянку за межами населеного пункту на території Підгородненської міської ради;

- зобов'язати Управління Держземагентства виконати пункт 2 розпорядження голови райдержадміністрації від 21 листопада 2012 року № 1660-р шляхом анулювання кадастрового номеру № 1221411000-01-004-0001 на земельну ділянку за межами населеного пункту на території Підгородненської міської ради.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем прийнято розпорядження від 21 листопада 2012 року № 1660-р у зв'язку із незаконністю присвоєння кадастрових номерів відповідним земельним ділянкам, яка полягає у присвоєнні кадастрових номерів після спливу терміну дії розпорядження голови райдержадміністрації про надання дозволу на складання проектів землеустрою на ці земельні ділянки, оскільки термін дії цих розпоряджень сплив 18.06.2012 року. Присвоєння кадастрових номерів відбулося пізніше без інформування про це райдержадміністрації. У зв'язку із невиконанням відповідачем зазначеного розпорядження унеможливлюється подальша реєстрація цих земельних ділянок та розпорядження ними від імені держави.

Ухвалою від 23.10.2013 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, - ОСОБА_3, ОСОБА_4.

Згідно позовної заяви, яка надійшла до суду 22.10.2013 року (т.1 а.с.35-38), ОСОБА_3, просить:

- визнати протиправними дії Дніпропетровської райдержадміністрації щодо прийняття розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660-р «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи», як таке, що було прийнято з перевищенням повноважень;

- скасувати розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660-р «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи»;

- визнати протиправними дії та бездіяльність Управління Держземагентства щодо зволікання у передачі Державному кадастровому реєстратору заяви про внесення відомостей до Державного земельному кадастру, проекту землеустрою та додатків до нього, у зв'язку із порушенням строків розгляду заяви та документації із землеустрою;

- зобов'язати Управління Держземагентства забезпечити передачу заяви, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Підгородненської міської ради та додатки до проекту Державному кадастровому реєстратору згідно Постанови КМУ № 1051 від 17.10.2012 року та листа Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі від 13.03.2013 року № 1727;

- зобов'язати Управління Держземагентства повідомити прізвище, ім'я та по-батькові Державного кадастрового реєстратора, на якого будуть покладені повноваження щодо внесення до Державного земельного кадастру та реєстрації земельної ділянки.

В обґрунтування позову зазначено, що розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 17.06.2011 року № 1389-р надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства. Дніпропетровською регіональною філією ДП ДЗК 26.02.2012 року визначено кадастровий номер земельної ділянки, а саме 1221411000-01-004-0001, про що свідчить Протокол проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу. Отже, адміністративний позов Дніпропетровської райдержадміністрації містить вимогу про анулювання кадастрового номеру 1221411000-01-004-0001 на земельну ділянку, оформлення прав на яку на даний момент здійснюється.

Позовні вимоги до Управління Держземагенства обґрунтовані тим, що безпідставно не проводиться реєстрація права власності на земельну ділянку.

Згідно заяви про зміну позовних вимог, яка надійшла до суду 12.11.2013 року (т.1 а.с.103-107), ОСОБА_4, просить:

- визнати протиправними дії Дніпропетровської райдержадміністрації щодо прийняття розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660 «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи», як таке, що було прийнято з перевищенням повноважень;

- скасувати розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660 «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи»;

- визнати протиправними дії та бездіяльність Управління Держземагентства щодо зволікання у передачі Державному кадастровому реєстратору заяви про внесення відомостей до Державного земельному кадастру, проекту землеустрою та додатків до нього, у зв'язку із порушенням строків розгляду заяви та документації із землеустрою;

- зобов'язати Управління Держземагентства забезпечити передачу заяви, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Підгородненської міської ради та додатки до проекту Державному кадастровому реєстратору згідно Постанови КМУ № 1051 від 17.10.2012 року та листа Управління Держземагентства у Дніпропетровському районі від 13.03.2013 року № 1727;

- зобов'язати Управління Держземагентства повідомити прізвище, ім'я та по-батькові Державного кадастрового реєстратора, на якого будуть покладені повноваження щодо внесення до Державного земельного кадастру та реєстрації земельної ділянки;

- зобов'язати Управління Держземагентства протягом п'яти днів надати належну обґрунтовану відповідь на запит від 09.09.2013 року відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації.

В обґрунтування позову зазначено, що розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 17.06.2011 року № 1389-р надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства. Дніпропетровською регіональною філією ДП ДЗК 26.02.2012 року визначено кадастровий номер земельної ділянки, а саме 1221411000-01-004-0002, про що свідчить Протокол проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу. Отже, адміністративний позов Дніпропетровської районної державної адміністрації містить вимогу про анулювання кадастрового номеру 1221411000-01-004-0001 на земельну ділянку, оформлення прав на яку на даний момент здійснюється.

Позовні вимоги до Управління Держземагенства обґрунтовані тим, що безпідставно не проводиться реєстрація права власності на земельну ділянку, а також не надано відповідь на звернення від 09.09.2013 року.

Ухвалою від 31.01.2014 року позовні вимоги ОСОБА_4 в частині ненадання відповіді на запит залишено без розгляду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.11.2013 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору, на стороні відповідача, ОСОБА_7 та ОСОБА_8.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю, надав пояснення, аналогічні доводам позовної заяви. Щодо позовних вимог третіх осіб заперечував, обґрунтовуючи тим, що сплив термін дії розпоряджень голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 17.06.2011 року №1389-р, №1410-р про надання ОСОБА_3 та ОСОБА_4 дозволу на складання проектів землеустрою на ці земельні ділянки. Термін для складання проектів землеустрою не було продовжено, оскільки ОСОБА_3 та ОСОБА_4 розроблено проекти землеустрою на іншу земельну ділянку, ніж їм було надано дозвіл.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову не заперечував, просив задовольнити позовні вимоги Дніпропетровської райдержадміністрації, обґрунтовуючи тим, що у відповідача відсутні передбачені законодавством повноваження для виконання розпорядження у добровільному порядку. Щодо позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4 просив у задоволенні позову відмовити з підстав відсутності дозволу на розробку проекту землеустрою та затвердженої документації із землеустрою.

Треті особи із самостійними вимогами на предмет спору ОСОБА_3 та ОСОБА_4 свої позовні вимоги підтримали, просили суд їх задовольнити з підстав, зазначених у позовних заявах, та відмовити у задоволенні позовних вимог Дніпропетровської райдержадміністрації.

Представник третіх осіб, які не заявлять самостійні вимоги на предмет спору, пояснив, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4, оскільки документація із землеустрою не затверджена, строк дії розпоряджень, якими надавався строк для розробки документації сплинув.

Заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб та їх представників, дослідивши письмові докази у справі, проаналізувавши чинне законодавство, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації Дніпропетровської області від 17.06.2011 року №1389-р надано ОСОБА_3 дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель резервного фонду (пасовища) на території Підгородненської міської ради за межами населеного пункту. Згідно п.2 цього розпорядження розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність необхідно подати на розгляд районної держадміністрації в термін до одного року з дня його прийняття (т.1 а.с.42).

Дніпропетровською регіональною філією Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» визначено кадастровий номер земельної ділянки - № 1221411000-01-004-0001, що підтверджується Протоколом проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу (т.1 а.с.39).

ОСОБА_3 проект землеустрою переданий до Управління Держземагентства з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру згідно з актом приймання-передачі документації із землеустрою від 01.08.2013 року (т.1 а.с.43).

На момент звернення до суду та під час розгляду справи відповідні зміни до Державного земельного кадастру не внесені.

Розпорядженням голови Дніпропетровської райдержадміністрації Дніпропетровської області від 17.06.2011 року №1410-р надано ОСОБА_4 дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель резервного фонду (пасовища) на території Підгородненської міської ради за межами населеного пункту. Згідно п.2 цього розпорядження розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність необхідно подати на розгляд районної держадміністрації в термін до одного року з дня його прийняття (т.1 а.с.56).

Дніпропетровською регіональною філією Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» визначено кадастровий номер земельної ділянки - № 1221411000-01-004-0002, що підтверджується Протоколом проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу (т.1 а.с.55).

ОСОБА_4 проект землеустрою переданий до Управління Держземагентства з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру згідно з актом приймання-передачі документації із землеустрою від 26.04.2013 року (т.1 а.с.61).

На момент звернення до суду та під час розгляду справи відповідні зміни до Державного земельного кадастру не внесені.

ОСОБА_3 звертався 27.08.2012 року до Дніпропетровської райдержадміністрації про продовження терміну дії розпорядження голови райдержадміністрації від 17.06.2011 року. Проте, у задоволенні заяви було відмовлено з тих підстав, що згідно поданих матеріалів проектної документації земельна ділянка, яка визначена на графічних матеріалах і на підставі якої приймалось розпорядження про надання дозволу, не відповідає дійсності, оскільки в поданих матеріалах ситуаційна схема та кадастровий план розроблено на іншу земельну ділянку, ніж надано дозвіл ОСОБА_3 (т.1 а.с.87-88).

ОСОБА_4 звертався 27.08.2012 року, 08.10.2012 року, 29.10.2012 року, 01.11.2012 року до Дніпропетровської райдержадміністрації про продовження терміну дії розпорядження голови райдержадміністрації від 17.06.2011 року. Проте, у задоволенні заяв відмовлено з тих підстав, що отримано дозвіл на розроблення проекту землеустрою і надано графічні матеріали на земельну ділянку, яка не відповідає дійсному розташуванню земельної ділянки, на яку розробляється проект землеустрою.

На момент прийняття розпоряджень від 17.06.2011 року №1389-р та від 17.06.2011 року №1410-р Дніпропетровська райдержадміністрація Дніпропетровської області була наділена повноваженнями розпорядника земель державної власності за межами населених пунктів відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та ст.17, 122, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України.

З 1 січня 2013 року розпорядником земель сільськогосподарського призначення є Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, яким є Державне агентство земельних ресурсів України та його територіальні органи.

Судом встановлено, що Дніпропетровською райдержадміністрацією до Відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі направлено лист від 08.11.2012 року №5/13-2520, у якому з підстав відмови у продовженні терміну дії розпоряджень про надання дозволу на розробку проектів землеустрою від 17.06.2011 року №1389-р, №1410-р, Дніпропетровська РДА просила заархівувати присвоєні цим земельним ділянкам кадастрові номери (т.1 а.с.156).

Зазначений лист посадовими особами відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі не виконаний.

За заявою ОСОБА_3 від 06.12.2012 року та ОСОБА_4 від 06.12.2012 року щодо притягнення до кримінальної відповідальності голови Дніпропетровської райдержадміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_10, за фактом неналежного виконання службовою особою своїх службових обов'язків, підриву авторитету органів влади, порушення конституційних прав заявників на отримання безоплатно у власність земельні ділянки у Прокуратурі Дніпропетровського району Дніпропетровської області перебувало кримінальне провадження №42012040440000007.

Згідно постанови від 13.03.2013 року про закриття кримінального провадження за відсутності в діяннях складу кримінального правопорушення, лист голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 08.11.2012 року №5/13-2520 не є рішенням, яке обов'язковим для виконання, кадастрові номери на зазначені земельні ділянки не заархівовані, тобто відсутні перешкоди для подальшої реалізації гарантованих Конституцією України та Законами України прав ОСОБА_4 та ОСОБА_3 на землю. Спірні правовідносини між ОСОБА_4, ОСОБА_3 та головою Дніпропетровської райдержадміністрації ОСОБА_10 повинні вирішуватись у судовому порядку. У ході досудового розслідування не встановлено обставин, що прямо вказують на наявність у діях ОСОБА_10 ознаків складу будь-якого кримінального правопорушення (т.1 а.с.110-120).

Разом з цим, головою Дніпропетровської райдержадміністрації Дніпропетровської області прийнято розпорядження від 21.11.2012 року №1660-р «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи», згідно якого анульовані визначені кадастрові номери № 1221411000-01-004-0002 та № 1221411000-01-004-0001 на земельну ділянку за межами населеного пункту на території Підгородненської міської ради та зобов'язано Відділ Держкомзему у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, правонаступником якого є Управління Держземагентства, внести зміни до земельно-кадастрової документації (т.1. а.с.6).

Розпорядження прийнято у зв'язку з відмовою в погодженні та затвердженні документації із землеустрою ОСОБА_4 та ОСОБА_3 та на підставі ч.3 статті 123 Земельного кодексу України.

З матеріалів справи вбачається, що щодо спірних земельних ділянок прийнято розпорядження від 10.10.2013 року № 1421-р Голови районної державної адміністрації, з якого вбачається надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства; розпорядження від 10.10.2012 року № 1422-р Голови районної державної адміністрації, з якого вбачається надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства (т.1 а.с.145-146).

Згідно листа Відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області від 23.11.2012 року №8584, земельна ділянка, що передбачається для передачі ОСОБА_7 перетинається із земельною ділянкою кадастровий номер 1221411000-01-004-0001; земельна ділянка, що передбачається для передачі ОСОБА_8 перетинається із земельною ділянкою кадастровий номер 1221411000-01-004-0002 (т.1 а.с.159).

Враховуючи, що у разі задоволення позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4 до Управління Держземагентства рішення вплине на права та обов'язки ОСОБА_7 та ОСОБА_8, у зв'язку з чим ухвалою від 27.11.2013 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору, ОСОБА_7 та ОСОБА_8

Суд вважає безпідставним посилання Дніпропетровської райдержадміністрації на недотримання ОСОБА_3 та ОСОБА_4 термінів подання документації на затвердження, оскільки відповідно до змісту розпоряджень від 17.06.2011 року №1389-р, №1410-р, визначено термін для подання документації на розгляд, а не на затвердження, що і було зроблено у встановлений строк.

Судом встановлено, сторонам не заперечується, що документи подавались ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на Комісію з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою у Дніпропетровському районі у листопаді 2011 року, проте листом від 16.11.2011 року №7635 було рекомендовано звернутись до Комісії повторно після визначення кадастрового номеру земельної ділянки (т.2 а.с. 137).

Таким чином, розпорядження від 21.11.2012 року №1660-р прийнято безпідставно, без урахування всіх обставин.

Юридичні підстави для прийняття цього розпорядження також відсутні, виходячи з наступного.

Згідно абз.2 статі 1 Закону України «Про державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Присвоює кадастровий номер державний кадастровий реєстратор (ст.4 Закону України «Про державний земельний кадастр»).

Відповідно до Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 року №749, який діяв до 01.01.2013 року (далі - Порядок №749), визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці здійснюють територіальні органи Держземагентства (п.10).

Пунктом 10-1 Порядку №749 встановлено, що кадастровий номер земельної ділянки визначається за результатами складення документації із землеустрою до її погодження та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) в установленому порядку.

Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці після погодження документації із землеустрою та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) під час здійснення державної реєстрації земельної ділянки в Поземельній книзі в установленому порядку (п.14-3 Порядку №749).

Згідно п.14-4 Порядку №749 у разі коли під час погодження та затвердження документації із землеустрою виникла потреба у внесенні змін до відомостей про земельну ділянку, внесених до автоматизованої системи, визначений кадастровий номер анулюється. Анульований кадастровий номер не може бути присвоєний іншій земельній ділянці.

Таким чином, на момент прийняття розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660 «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи» повноваженнями щодо анулювання кадастрових номерів віднесено до компетенції Відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі згідно із Порядком №749, а тому на момент прийняття розпорядження у позивача були відсутні підстави для анулювання кадастрових номерів, внесених до автоматизованої системи.

Крім того, відсутні законодавчі підстави для зобов'язання відповідача вчиняти дії щодо анулювання кадастрових номерів.

Посилання позивача на статтю 31 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» є безпідставним, оскільки зазначена норма регулює питання координації діяльності позивача, зокрема, із відповідачем, та не дозволяє втручатися в його діяльність шляхом зобов'язання вчиняти дії, які відносяться до компетенції відповідача.

Крім того, при прийнятті розпорядження від 21.11.2012 року №1660-р позивач керувався положеннями ч.3 статті 123 Земельного кодексу України, яка встановлює порядок надання земельної ділянки державної або комунальної власності у користування (орендне або постійне). Разом з цим, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 надавався дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області та задоволення позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про скасування розпорядження від 21.11.2012 року №1660-р.

Позовні вимоги ОСОБА_3 та ОСОБА_4 до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про зобов'язання вчинити певні дії задоволенню не підлягають, з огляду на таке.

Діяльність органів державної влади регулюють закони та підзаконні акти, які дають органам державної влади можливість користуватися певною свободою розсуду при прийнятті управлінських рішень та вчинення управлінських дій і встановлюють лише межі такої свободи - тобто наділяють їх дискреційними повноваженнями.

Під дискреційними повноваженнями суд розуміє повноваження, яке державний орган, приймаючи рішення чи вчинення дії, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих дій чи рішень ті, які він вважає найкращими за даних обставин.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру, зокрема, державної реєстрації земельної ділянки, визначає Закон України «Про Державний земельний кадастр», Порядок ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051, який набрав чинності 01.01.2013 року.

Згідно цих нормативно-правових актів ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держземагентство. До складу Держземагентства та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

Вчинення Відповідачем дій щодо передачі Державному кадастровому реєстратору документації для реєстрації права власності на земельну ділянку є дискреційними повноваженнями Управління Держземагентства як уповноваженого державою суб'єкта, а тому адміністративний суд, в силу положень Кодексу адміністративного судочинства України, не втручається у дискрецію Відповідача.

Таким чином, проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, суд доходить висновку про неналежний спосіб захисту порушених прав ОСОБА_3 та ОСОБА_4 шляхом визнання протиправними дій та бездіяльності Управління Держземагентства щодо зволікання у передачі Державному кадастровому реєстратору заяви про внесення відомостей до Державного земельному кадастру, проекту землеустрою та додатків до нього; зобов'язання забезпечити передачу заяви, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та повідомлення прізвища, ім'я та по-батькові Державного кадастрового реєстратора, на якого будуть покладені повноваження щодо внесення до Державного земельного кадастру та реєстрації земельної ділянки, а тому в тій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до ч.3 ст.99 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно наданих пояснень представника позивача у судовому засіданні, щодо виконання розпорядження керівництво позивача зверталось до керівництва відповідача в усному порядку та шляхом письмових звернень, які були залишені поза увагою.

Разом з тим, жодних доказів порушення позивачем строку звернення до суду особами, які беруть участь у справі, не надано, а судом не встановлено, оскільки за наявними в справі матеріалами неможливо встановити фактичну дату отримання відповідачем для виконання копії розпорядження від 21.11.2012 року №1660-р, з якої можливо обчислити дату порушення прав та інтересів позивача щодо його невиконання.

Крім того, не обмежуючи позивача у праві доступу до правосуддя, позовні вимоги Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області розглянуто по суті.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 та ОСОБА_4 строк звернення до суду щодо оскарження розпорядження голови Дніпропетровської райдержадміністрації від 21.11.2012 року № 1660-р «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи» не пропущено, оскільки під час розгляду справи сторонами не доведено, що до звернення до суду з самосійними вимогами про існування розпорядження вони знали більш ніж шість місяців.

ОСОБА_4 09.01.2014 року звернувся до суду із клопотання про винесення окремої ухвали у зв'язку із виявленням злочину, протиправних дій та бездіяльності голови Дніпропетровської РДА та посадових осіб Управління Держземагенства.

Відповідно до статті 116 Кодексу адміністративного судочинства України постановлення окремої ухвали - це право, а не обов'язок суду. Окрема ухвала - це різновид судового рішення, яке може бути прийнято судом у випадку, коли під час розгляду справи суд виявив порушення закону. За результатами розгляду справи суд не знайшов підстав для постановлення окремої ухвали.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області відмовити повністю.

Адміністративні позови ОСОБА_3 та ОСОБА_4 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 21.11.2012 року № 1660-р «Про анулювання кадастрових номерів внесених до автоматизованої системи».

У задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Повний текст постанови складений 03.02.2014 року.

Головуючий суддя Л.Є. Букіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2014
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36939305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12089/13-а

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Постанова від 31.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні