cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
У Х В А Л А
"29" січня 2014 р. м. Київ К/9991/78399/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Сороки М.О., Мироненка О.В., Чумаченко Т.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Голубий залів» до управління Пенсійного фонду України в місті Феодосія Автономної Республіки Крим про визнання нечинним та скасування рішення, за касаційною скаргою управління Пенсійного фонду України в місті Феодосія Автономної Республіки Крим (далі - УПФ) на постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2012 року, -
в с т а н о в и в:
У листопаді 2011 року ТОВ «Голубий залів» звернулося до суду з позовом, у якому просило визнати нечинним та скасувати рішення № 271 від 10.11.2011 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в частині безпідставно розрахованої суми штрафу 17677,30 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18 січня 2012 року у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2012 року постанову суду першої інстанції скасовано. Прийнято нову постанову про задоволення позову. Визнано протиправним та скасовано рішення управління Пенсійного фонду України в місті Феодосія Автономної Республіки Крим № 271 від 10.11.2011 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в частині нарахування 17677,30 грн.
У касаційній скарзі УПФ, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить Вищий адміністративний суд України скасувати постанову суду апеляційної інстанції та залишити в силі постанову суду першої інстанції.
У запереченні на касаційну скаргу ТОВ «Голубий залів», посилаючись на законність рішення суду апеляційної інстанції, просить залишити його без змін.
Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у касаційній скарзі, правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів прийшла до висновку про задоволення касаційної скарги з таких підстав.
Встановлено, що в результаті проведення УПФ перевірки ТОВ «Голубий залів» щодо правильності нарахування та обчислення за період з 01.11.2006 по 22.08.2011 єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, а також достовірності відомостей, наданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2006 по 31.07.2011, було встановлено порушення нарахування єдиного внеску, про що складено акт № 128 від 14.09.2011.
14.09.2011 на підставі вказаного акту УПФ було винесено вимогу № Ю-504 про сплату суми недоїмки зі сплати єдиного внеску в розмірі 58924,34 грн. та рішення № 271 від 10.11.2011 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в сумі 20623,52 грн.
Вважаючи, що сума штрафу повинна складати лише 2946,22 грн., просив суд визнати нечинним та скасувати рішення УПФ № 271 від 10.11.2011 щодо застосування штрафних санкцій у сумі 17677,30 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що розрахунок штрафних санкцій проведений відповідно до вимог підпункту 3 пункту 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Скасовуючи постанову суду першої інстанції та ухвалюючи рішення про задоволення позову, апеляційний суд посилався на те, що кількість періодів, у яких було здійснено порушення, складає один місяць, тому сума штрафу повинна бути нарахована за один місяць порушення.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ «Голубий залів» є юридичною особою, перебуває на обліку в УПФ та являється платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», дія якого поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску.
Пунктом 1 частини 1 статті 1 вказаного Закону визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частиною 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено платників єдиного податку, якими є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до частини 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Відповідно до пункту 3 частини 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», у редакції на час спірних правовідносин, територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій органами Пенсійного фонду України, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів визначається Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-5.
У пункті 7.2.3 Інструкції, у редакції на час спірних правовідносин, визначено, що за донарахування органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу Пенсійного фонду або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску або акт звірки з податковим органом.
За таких обставин, правомірним є висновок суду першої інстанції, про те, що розрахунок штрафних санкцій потрібно проводити з березня 2011 року - строку виконання зобов'язання, по вересень 2011 року - часу нарахування таких внесків, відповідно до складеного акту № 128 від 14.09.2011.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що скасувавши рішення суду першої інстанції, апеляційний суд допустив порушення норм матеріального та процесуального права, які призвели до постановлення незаконного судового рішення.
У відповідності із статтею 226 КАС України суд касаційної інстанції скасовує судове рішення суду апеляційної інстанції та залишає в силі рішення суду першої інстанції, яке ухвалено відповідно до закону і скасоване або змінене помилково.
Керуючись ст.ст. 222, 223, 226, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
у х в а л и в :
Касаційну скаргу управління Пенсійного фонду України в місті Феодосія Автономної Республіки Крим задовольнити.
Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2012 року - скасувати, залишивши без змін постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18 січня 2012 року.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута з підстав, у строк та у порядку, визначених ст.ст. 235-244-2 КАС України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2014 |
Оприлюднено | 04.02.2014 |
Номер документу | 36945817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Сорока М.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні