cpg1251
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
06 лютого 2014 року Справа № 814/164/14
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Желєзного І.В. секретар судового засідання Ткач Г.С. розглянувши адміністративну справу
за участю представників:
від позивача: Шередека С. М.
від відповідача: Масюк А. М.
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Констант", (пр.Героїв Сталінграда, 91, м. Миколаїв, 54025)
доДПІ у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, (вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030)
провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 28.11.2013року № 0008191600, ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Констант» (далі по тексту - ТОВ, підприємство, позивач), посилаючись на порушення строку прийняття оспорюваного рішення, звернулося до Державної податкової інспекції у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївський області (далі по тексту - відповідач, ДПІ, контролюючий орган) з позовом про скасування податкового повідомлення-рішення №0008191600 від 28.11.2013 року, яким суб'єкту господарювання визначено (збільшено) податкове зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб в розмірі 228540,00грн. (основний платіж - 187608,00грн., штрафна санкція - 40932,00грн.). При цьому, правомірність нарахування податкового зобов'язання позивачем не оспорюється.
Відповідач позов не визнав, вказавши в запереченнях про заниження суб'єктом господарювання платежу з орендної плати за земельні ділянки, в обґрунтування заперечень зазначивши, що за період 01.01.2010 року по 31.12.2012 року підприємством використовувались наступні земельні ділянки:
площею 7528кв.м згідно договору оренди землі від 13.09.2006 №4377, укладеного з Миколаївською міською радою, нормативна грошова оцінка земельної ділянки (з урахуванням річних коефіцієнтів індексації) в 2010 році склала 2653644,76грн., в 2011 році - 2653644,76грн., в 2012 році - складається із нормативних грошових оцінок одиниці площі земельної ділянки 3912кв.м (комерційного використання) в розмірі 1038,77грн. та одиниці площі земельної ділянки 3616 кв. м (загального користування) в розмірі 290,85грн. (договір від 13.09.2006 року №4377 надано підприємством до ДПІ у Центральному районі разом із податковою звітністю). Крім цього, умовами договору оренди землі від 13.09.2006 року №4377 визначено, що річна орендна плата за земельну ділянку (7528кв.м) встановлюється у розмірі 1,2 відсотка від її нормативної грошової оцінки, де нормативна грошова оцінка земельної ділянки (7528кв.м) на час укладання цього договору складає 2115929,00 грн. (з урахуванням коефіцієнту щорічної індексації). Виходячи з цього розмір орендної плати за рік за цим договором на момент його укладення складає 25391,18грн.;
площею 2177кв.м відповідно до договору оренди землі від 17.06.2011 №8161, укладеного з Миколаївською міською радою для обслуговування нежитлового об'єкта (магазин, склади) з нормативною грошовою оцінкою в розмірі 1160841,71грн., річна орендна плата - 3 відсотка від її нормативної грошової оцінки, нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки 2177 кв. м (комерційного використання) в 2012 році складає 524,96грн. (копію договору від 17.06.2011 року №8161 надано підприємством до ДПІ у Центральному районі разом із податковою звітністю).
Враховуючи, що законодавством визначено річну орендну плату за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, у розмірі 3 відсотка від її нормативної грошової оцінки, а не із розрахунку ставки податку у розмірі 1,2 відсотка, як значиться у договорі від 13.09.2006 року №4377, то річна сума орендної плати ТОВ «Констант» повинна визначатись із розрахунку ставки податку у розмірі 3 відсотків від її нормативної грошової оцінки.
На порушення ст.21 Закону України «Про оренду землі» (далі по тексту - Закон №161-ХІУ) та п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України ТОВ «Констант» занижено орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності за договором оренди землі від 13.09.2006 року №4377 на загальну суму 187608,00грн., у тому числі:
- за 2010 рік на 47765,60 грн. (2653644,76 грн. х 3 %) - (2653644,76 грн. х 1,2%);
- за 2011 рік на 47765,60 грн. (2653644,76 грн. х 3 %) - (2653644,76 грн. х 1,2%)
- за 2012 рік на 92076,88 грн. ((3912 кв. м грн. х 1038,77 грн.) + (3616 кв. м х 290,85 грн.) х 3 %) - (3912 кв. м грн. х 1038,77 грн.) + (3616 кв. м х 290,85 грн.) х 1,2%).
Крім того, до договору оренди землі від 13.09.2006 року №4377, укладеного Миколаївською міською радою та ТОВ «Констант», рішенням Господарського суду Миколаївської області від 05.07.2011 року по справі №5016/1835/2011(6/119) внесені зміни, якими п.4.2 Договору №4377 викладено у наступній редакції: «Річна орендна плата за земельну ділянку (7528 кв. м) встановлюється у розмірі 3 відсотка від її нормативної грошової оцінки». Постановою Одеського апеляційного Господарського суду від 22.08.2011 року по справі №5016/1835/2011(6/119) винесено постанову, що рішення Господарського суду Миколаївської області від 05.07.2011 року у справі №5016/1835/2011(6/119) залишено без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд дійшов висновку про безпідставність заявлених вимог, зважаючи на таке.
В судовому засіданні встановлено, що в період з 22.04.2013 року по 26.04.2013 року ДПІ проведено позапланову документальну невиїзну перевірку позивача з питання правильності визначення повноти нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року.
За результатами перевірки контролюючим органом складено відповідний акт №428/16-00/32755645 від 29.04.2013 року (далі по тексту - акт).
На підставі акта контролюючим органом 17.05.2013 року винесено податкове повідомлення-рішення №00044116000, яким суб'єкту господарювання збільшено грошове зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб на суму 234 510,00грн.(за основним платежем 187 608,00 грн., за штрафними санкціями 46 902,00грн.).
На вказане податкове повідомлення-рішення ТОВ «Констант» подано первинну скаргу до Головного управління Міндоходів у Миколаївській області. 18.07.2013 року ТОВ «Констант» отримано рішення Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 16.07.2013 року №417/10/14-29-10-02-10 про часткове задоволення скарги (скасовано оспорювань податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафних санкцій в сумі 5 970грн.).
25.07.2013 року ТОВ «Констант» подано повторну скаргу до Міністерства доходів і зборів України на податкове повідомлення-рішення 17.05.2013 року №00044116000 та на рішення Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 16.07.2013 року № 417/10/14-29-10-02-10.
18.08.2013 року ТОВ «Констант» отримано рішення Міністерства доходів і зборів від 15.08.2013 року №3040/6/99-99-10-01-15 про результати розгляду повторної скарги, яким скаргу суб'єкта господарювання залишено без задоволення.
28.11.2013 року ДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0008191600 про визначення суб'єкту господарювання грошового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб на суму 228540грн.(за основним платежем - 187608грн., за штрафними санкціями - 40 932грн.).
Підставою для прийняття оспорюваного податкового повідомлення-рішення слугував висновок контролюючого органу про порушення підприємством приписів законодавчих актів про визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками. При цьому, правомірність визначення податкового зобов'язання позивачем не оспорюється.
Досліджуючи обставини, з якими закон пов'язує наявність або відсутність в діях суб'єкта господарювання податкового правопорушення, суд виходить з такого.
Відповідно до п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі - орендна плата) обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. При цьому вказано, що далі у розділі XIII Податкового кодексу слова «орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності» визначається як «орендна плата».
Пунктом 288.2 ст.288 Податкового кодексу України визначено, що платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності є орендар.
Відповідно до п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюються у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Податкового кодексу;
для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Податкового кодексу (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288).
Пунктом 274.1 ст.274 Податкового кодексу України визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Із приписів п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України слідує, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Згідно з пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Статтею 5 Закону №161-XIV визначено, що орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону, №161-ХІУ).
Істотні умови договору оренди землі визначені статтею 15 Закону №161-XIV, однією з яких є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України «Про плату за землю» зі змінами і доповненнями, який втратив чинність з 1 січня 2011 року у зв'язку із набранням чинності Податковим кодексом) (ст. 21 Закону №161-XIV).
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.08 №309-УІ (далі - Закон №309-УІ) внесено зміни до частин 4 та 5 статі 21 Закону №161-ХІУ та визначено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою:
- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю»;
- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю».
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 13 Закону України від 03.07.92 №2535-ХІІ «Про плату за землю» (далі - Закон №2535-ХП).
Системний аналіз правових норм, які регулюють правовідносини, що є предметом судового дослідження, вказує про правомірність оспорюваного податкового повідомлення-рішення.
Доводи позивача про порушення термінів винесення оспорюваного податкового повідомлення-рішення, в даному випадку (при встановлені правомірності нарахування зобов'язань, яке по суті позивачем не оспорюється) не може бути безумовною підставою для його скасування, оскільки вказана обставина (скасування рішення з цих підстав) не передбачена чинним законодавством.
Вищенаведене в сукупності є підставою для відмови в задоволенні позову.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 11, 70, 71, 86, 159-163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Констант" (ідентифікаційний код 32755645) судовий збір в розмірі 4113 (чотири тисячі сто тринадцять) гривень 72 копійки.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів в порядку ст. 186 КАС України.
Суддя І. В. Желєзний
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 17.02.2014 |
Номер документу | 37143594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Желєзний І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні