Постанова
від 10.02.2014 по справі 801/680/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 лютого 2014 р. Справа №801/680/14

Місто Сімферополь,

11 годин 39 хвилин.

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., за участі секретаря судового засідання Семякіна П.І., представника позивача - Дошлигіна В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Кредитної спілки "Едельвейс"

до Управління державної казначейської служби України у м. Ялті АР Крим

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Відділ державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції АР Крим,

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій.

ВСТАНОВИВ:

Кредитна спілка "Едельвейс" (також дали - позивач, КС "Едельвейс") звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Управління державної казначейської служби України у м. Ялті АР Крим (також далі - відповідач, УДКСУ у м. Ялті), в якому просить визнати протиправною бездіяльність Управління державної казначейської служби України у м. Ялті АР Крим при неперерахуванні грошових коштів в розмірі 339 819,06 грн. згідно платіжного доручення від 30.08.2013 № 3271 виписаного відділом державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції АР Крим, та зобов'язати відповідача згідно платіжного доручення від 30.08.2013 № 3271 виписаного відділом державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції АР Крим перерахувати позивачу на рахунок № 265092266270200 в ПАО "Укрсіббанк" м. Харків, МФО 3510005, ЄДРПОУ 33009885 суму 339 819,06 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оформлене та направлене ВДВС Ялтинського МУЮ АР Крим до УДКСУ у м. Ялті платіжне доручення від 30.08.2013 № 3271 на перерахування грошових коштів, отриманих за реалізацію нерухомого майна, не виконано. На рахунки отримувача - КС "Едельвейс" кошти з УДКСУ у м. Ялті не надходили. Неодноразові звернення позивача до відповідача, останнім проігноровані, належні позивачу грошові кошти не перераховані. На думку позивача бездіяльність відповідача порушує його права, позбавляє вільного користування та розпорядження власними коштами.

За поданим позовом відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовчі дії, необхідні для призначення та розгляду справи, закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду у судовому засіданні, про що постановлено ухвали суду від 23.01.2014. Також, в ході підготовчого провадження, залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Відділ державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції АР Крим (також далі - третя особа, ВДВС Ялтинського МУЮ АР Крим).

Представник позивача у судовому засіданні підтримав поданий позов у повному обсязі, на задоволенні заявлених вимог наполягав.

Відповідач, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду, явку вповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про поважність причин неявки суд не повідомив, надіславши до канцелярії суду письмові заперечення.

Відповідно до вказаних заперечень, відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі, зазначаючи, що на звернення позивача надано відповідь у строки, передбачені чинним законодавством. У вказаних відповідях роз'яснено позивачу про необхідність опрацювання значної кількості первинних та розрахункових документів, на що потрібний час. Також повідомлено КС "Едельвейс", що оплата платіжних доручень органами казначейства проводиться в межах щоденного грошового балансу виключно за цільовими напрямками, які визначає Державна казначейська служба України.

Відповідачем також наголошено на тому, що УДКСУ у м. Ялті не є банком, про що зазначено позивачем в позові, а тому акти законодавства, що регулюють діяльність банків розповсюджуються на органи Державної казначейської служби України лише в тій частині, що не суперечать основним нормативно-правовим актам, які регулюють діяльність цих органів.

Згідно приписів ст. 55 Бюджетного кодексу України видатки по платіжним дорученням ВДВС Ялтинського МУЮ в АР Крим не є захищеними видатками бюджету.

Управління у повному обсязі виконало свої обов'язки, відповідно до законодавства України. Ніякими іншими повноваженнями, ніж зазначено відповідачем у письмових поясненнях, УДКСУ у м. Ялті не наділено, а тому будь яких інших дій, спрямованих на перерахування КС "Едельвейс" грошових коштів у сумі 339 819,06 грн., здійснити не має можливості.

Наданими поясненнями третя особа підтримала у повному обсязі адміністративний позов КС "Едельвейс", зазначивши, що станом на 03.02.2014 відомості про перерахування грошових коштів до відділу не надходили. Вказане унеможливлює завершення виконання виконавчого листа та закриття виконавчого провадження у зв'язку із його виконанням.

Заслухавши представника позивача, розглянувши заперечення відповідача, пояснення третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, дослідивши зібрані по справі матеріали у їх сукупності, об'єктивно оцінивши докази, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги і заперечення, та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, судом встановлено наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

З досліджених судом матеріалів справи, встановлено, що в рамках виконавчого провадження № 34541850 (а.с.5), з примусового виконання виконавчого напису № 910, виданого 21.09.2012 приватним нотаріусом Ялтинського міського нотаріального округу Автономної Республіки Крим (а.с.6), проведено прилюдні торги з реалізації нерухомого майна, що є предметом іпотеки та належить ОСОБА_2 (а.с.7), задля задоволення вимог Кредитної спілки "Едельвейс" на загальну суму 339 819,06 грн.

За результатами прилюдних торгів, переможцем визнано ОСОБА_3, яким згідно платіжного доручення від 10.08.2013 № 843 перераховано на рахунок ВДВС Ялтинського МУЮ АР Крим грошові кошти в розмірі 408 480,00 грн (а.с.8).

Задля задоволення вимог Кредитної спілки "Едельвейс", за рахунок коштів, отриманих від реалізації квартири, старшим державним виконавцем ВДВС ЯМУЮ видано розпорядження №34541850/4, згідно якого зокрема на вимогу статті 45 Закону України "Про виконавче провадження" зобов'язано перерахувати 339 819,06 грн. на погашення боргу на рахунок 26509226270200 в ПАТ "Укрсиббанк" м. Харків, МФО 351005, ЄДРПОУ 330039885, відкритий Кредитною спілкою "Едельвейс".

Як убачається із змісту частини третьої статті 45 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачу - юридичній особі стягнуті грошові суми перераховуються державним виконавцем у встановленому порядку на визначені стягувачем належні йому рахунки.

Не допускається виплата стягувачу стягнутих сум готівкою або виплата стягнутих сум іншим особам, які не є стягувачами (крім виплати грошових сум заставодержателю, який не є стягувачем, згідно із статтею 54 цього Закону). Забороняється використовувати стягнуті з боржників грошові суми, що підлягають виплаті стягувачам, на цілі, не передбачені цією статтею, а також звертати на них стягнення для виплати іншим особам, які не є стягувачами за виконавчими документами, під час примусового виконання яких ці суми стягнуто (крім випадків, коли стягувач є одночасно боржником у іншому виконавчому провадженні).

Приписами пункту 12.1 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 2 квітня 2012 р. за № 489/20802, органи ДВС мають відповідні рахунки в органах Державної казначейської служби України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках.

Згідно п. 12.12 названої Інструкції у разі відсутності відомостей, яким чином проводити виплату коштів, державний виконавець повідомляє стягувача про наявність належних йому коштів та пропонує йому повідомити шляхи отримання ним коштів (через фінансові установи з обов'язковим зазначенням реквізитів для перерахування коштів або поштовим переказом із зазначенням повної адреси стягувача).

На вимогу п. 12.13 вказаної Інструкції не пізніше ніж протягом трьох робочих днів від дня ознайомлення з інформацією про надходження коштів державний виконавець у разі достатності суми для покриття всіх вимог стягувача та наявності відомостей від стягувача про шляхи отримання ним коштів готує одне розпорядження (додатки 4, 5) (у тому числі за зведеним виконавчим провадженням), яким визначає належність указаних коштів та спосіб перерахування стягувачу, яке затверджується начальником органу ДВС із зазначенням дати та скріплюється печаткою органу ДВС. Указане розпорядження готується в двох примірниках, оригінал видається особі, відповідальній за ведення книги обліку депозитних сум, копія залишається у виконавчому провадженні.

З положень п. 12.18, п. 12.20, п. 12.21 Інструкції при перерахуванні коштів, які належать стягувачу - юридичній особі, списання коштів з відповідних рахунків органу ДВС здійснюється на підставі платіжних доручень. При переказі коштів з реєстраційних рахунків поштою керівник відповідного органу ДВС підписує платіжне доручення, до якого додається реєстр стягувачів із зазначенням їхніх адрес та сум переказів. Платіжне доручення підписується керівником органу ДВС та особою, яка уповноважена на ведення відповідного рахунку органу ДВС.

Отже, з наведеного слідує, що після передачі платіжного доручення (платіжної вимоги) органи Державної казначейської служби повинні перерахувати зазначені грошові кошти з депозитного рахунку органу державної виконавчої служби на рахунок стягувача, в даному випадку - КС "Едельвейс".

Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Національного банку України від 21.01.2004 № 22, зареєстрованою в Мін'юсті України 29.03.2004 за № 377/8976 (також далі - Інструкція про безготівкові розрахунки), зокрема пунктом 1.4, визначено, що платіжне доручення - розрахунковий документ, що містить письмове доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок отримувача.

За змістом Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 460/2011 (також далі - Положення), Державна казначейська служба України (також далі - Казначейство України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України. Казначейство України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Казначейство України є учасником системи електронних платежів Національного банку України.

Казначейство України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (у разі їх утворення) /п.7 Положення/.

У своїй діяльності Казначейство України керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України (далі - Мінфін України), іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України і Міністра.

Отже, вказане свідчить про те, що на Казначейство України та його територіальні органи, як учасників системи електронних платежів Національного банку України, поширюється чинне законодавство України, що регулює питання здійснення міжбанківських розрахунків.

Згідно частини першої статті 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.

З положень пункту 1.2. Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої Наказом Державного казначейства України 26.12.2003 за №242 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.01.2004 за №106/8705 (також далі - Інструкція з обліку коштів) депозитні рахунки - рахунки, які відкривають в органах Державного казначейства та/або установах банків за коштами, які отримали бюджетні установи в тимчасове зберігання згідно з законодавством (без права користування цими коштами, що перебувають на цих рахунках) і з настанням відповідних умов належать поверненню або перерахуванню за призначенням.

Таким чином, посилання відповідача у своїх запереченнях на ту обставину, що Державна казначейська служба України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку не відповідає приписам Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої Наказом Державного казначейства України 26.12.2003 за № 242 та оцінюється судом критично.

10.09.2013 за вих. № 10/09 КС "Едельвейс" звернулась до УДКСУ у м. Ялті з проханням надати офіційну відповідь з приводу не перерахування протягом 10 днів грошових коштів, отриманих від реалізації з публічних торгів предмету іпотеки, на розрахунковий рахунок КС "Едельвейс", а також зазначити коли саме УДКСУ у м. Ялті буде здійснено перерахування призначених для КС "Едельвейс", після реалізації предмету іпотеки на публічних торгах, грошових коштів (а.с.10).

У відповіді від 16.09.2013 № 05.2-12/1784 УДКСУ у м. Ялті вказано, що вживаються усі можливі заходи щодо проведення у повному обсязі розрахунків згідно наданих платіжних доручень розпорядників коштів державного та місцевих бюджетів, направляючи на це весь наявний фінансовий ресурс єдиного казначейського рахунку (а.с.11).

02.10.2013 за вих. № 02/10-1 КС "Едельвейс" повторно звернулась до УДКСУ у м. Ялті щодо перерахування належних КС "Едельвейс" коштів на його рахунок, у якому також надавши строк до 07.10.2013 повідомило про звернення до суду у разі неперерахування вказаного розміру коштів (а.с.12).

Листом від 10.10.2013 № 05.2-12/1959 УДКСУ у м. Ялті повідомило, що оплата платіжних доручень органами казначейства проводиться в межах щоденного грошового балансу виключно за цільовими напрямами, які визначає Державна Казначейська служба. Органи казначейської служби України забезпечують виконання насамперед захищених статей видатків бюджету, а саме: виплату заробітної плати, стипендії, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, продуктів харчування, медикаментів тощо, перелік яких визначений частиною другою статті 55 Бюджетного кодексу України. За мірою перерахування грошових коштів на рахунок Кредитної спілки "Едельвейс" Управління повідомить додатково (а.с.13).

Судом встановлено, що державним виконавцем направлялись до УДКСУ у м. Ялті розпорядження на перерахування грошових коштів та платіжні доручення, у тому числі для перерахування коштів на рахунок позивача, однак платіжне доручення від 30 серпня 2013 року № 3271 залишилось без виконання протягом 30 календарних днів з дня його оформлення, та на день розгляду справи знаходиться на виконанні і не виконано.

Таким чином, станом на день звернення позивача з адміністративним позовом та на час судового розгляду справи кошти на рахунок Кредитної спілки "Едельвейс" не перераховані, що позбавляє стягувача (позивача у справі) отримати грошові кошти, отримані від реалізації з публічних торгів предмету іпотеки, та порушує його права та інтереси у розумінні статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (також далі - КАС України).

Суд погоджується з доводами відповідача, викладеними у письмових запереченнях, що згідно п. 2.5 Положення про Єдиний Казначейський Рахунок, затвердженого наказом Державного казначейства України від 26.06.2002 № 122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2002 за №594/6882: "Державне казначейство України управляє коштами, що обліковуються на рахунках, відкритих у Головних управліннях Державного казначейства України, і проводяться через СЕП, шляхом ліміту технічного рахунку, ліміту початкових оборотів у СЕП та підкріплень субрахунків ЄКР з урахуванням дотримання необхідного рівня платоспроможності, який визначається Державним казначейством України".

Проте, в силу приписів пункту 2.4 Положення про єдиний казначейський рахунок затвердженого Наказом Державного казначейства України 26.06.2002 № 122 (у редакції наказу Державного казначейства України 30.11.2010 № 449), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2002 за № 594/6882, з метою ведення бухгалтерського обліку операцій по виконанню державного та місцевих бюджетів, а також інших операцій з коштами клієнтів, передбачених законодавством, в органах Державного казначейства України відкрито: рахунки інших клієнтів за операціями, що не належать до операцій з виконання бюджетів, але відповідно до вимог законодавства обслуговуються органами Державного казначейства України.

Як вже зазначалось вище, органи ДВС мають відповідні рахунки в органах Державної казначейської служби України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках (п. 12.1 Інструкції з організації примусового виконання рішень).

Аналіз вищезазначених норм нормативно-правових актів дає підстави стверджувати, що депозитний рахунок Відділу державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції Автономної Республіки Крим, який відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Ялті Автономної Республіки Крим, не є рахунком для зарахування коштів Державного бюджету України або місцевого бюджету. Кошти, які зараховуються на цей рахунок не є коштами Державного бюджету України або доходом Державного бюджету України або місцевого бюджету, ці кошти не мають ніякого відношення до виконання казначейством захищених статей видатків бюджету (виплата заробітної плати, комунальних послуг та енергоносіїв тощо), ці кошти є власністю Кредитної спілки "Едельвейс", розміщенні на депозитному рахунку ВДВС Ялтинського МУЮ АР Крим, отримані від реалізації з прилюдних торгів нерухомого майна, що є предметом іпотеки, задля задоволення вимог Кредитної спілки "Едельвейс".

Суд зазначає, що відповідно до Положення, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 460/2011, Державна казначейська служба України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (у разі їх утворення), з огляду на що, неперерахування коштів порушує права та інтереси їх отримувача, в даному випадку позивача.

При цьому, суд критично оцінює твердження відповідача, викладені у запереченнях, щодо виконання в першу чергу насамперед захищених статей видатків бюджету у відповідності до частини другої статті 55 Бюджетного кодексу України, як такі, що не регулюються іншими нормами законодавства України. Суд зазначає, що в контексті даних спірних правовідносин, кошти, отримані від реалізації з прилюдних торгів іпотечного майна (квартири) не мають ніякого відношення до виконання казначейством захищених статей видатків бюджету (виплата заробітної плати, комунальних послуг та енергоносіїв тощо), а є власністю КС "Едельвейс", та, з метою реального виконання виконавчого напису приватного нотаріусу, а також з метою закінчення виконавчого провадження внаслідок фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом, мають бути перераховані на рахунок КС "Едельвейс" у розмірі, визначеному розпорядженням державного виконавця - 339 819,06 грн.

Відповідно до приписів статті 2 Закону України від 05.04.2001 2346-III "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" загальні засади функціонування платіжних систем в Україні, відносини у сфері переказу коштів регулюються Конституцією України, законами України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про поштовий зв'язок", цим Законом, іншими актами законодавства України та нормативно-правовими актами Національного банку України, а також Уніфікованими правилами та звичаями для документарних акредитивів Міжнародної торгової палати, Уніфікованими правилами з інкасо Міжнародної торгової палати, Уніфікованими правилами по договірних гарантіях Міжнародної торгової палати та іншими міжнародно-правовими актами з питань переказу коштів.

Суб'єктами правових відносин, що виникають при здійсненні переказу коштів, з положень статті 5 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" є учасники, користувачі (платники, отримувачі) платіжних систем.

Оскільки Казначейство України є учасником системи електронних платежів Національного банку України, на нього також поширюються приписи Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні". Зокрема з положень пункту 8.4 статті 8 названого Закону міжбанківський переказ виконується в строк до трьох операційних днів.

Водночас, згадане Положення про єдиний казначейський рахунок затверджене Наказом Державного казначейства України 26.06.2002 № 122 (у редакції наказу Державного казначейства України 30.11.2010 № 449), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2002 р. за № 594/6882, регламентує функціонування єдиного казначейського рахунку - основного рахунку держави для проведення фінансових операцій та ефективного управління коштами державного та місцевих бюджетів через систему електронних платежів Національного банку України.

У розділі 1 названого Положення наведено термін "Єдиного казначейського рахунку" (далі - ЄКР), яким є консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП).

Терміни "СЕП", "ліміт технічного рахунку", "ліміт початкових оборотів" та "технічний рахунок" (для відображення операцій через СЕП) використовуються в значеннях, наведених в Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті, затвердженій постановою Правління Національного банку України від 16.08.2006 № 320, зареєстрованій у Міністерстві юстиції України 06.09.2006 за № 1035/12909 (зі змінами).

Функціонування ЄКР забезпечує: казначейське обслуговування бюджетних коштів; зарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень, передбачених законодавством, до державного та місцевих бюджетів; швидку мобілізацію коштів, які протягом дня надходять на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства України, та використання їх для проведення бюджетних видатків і здійснення інших операцій, що не суперечать законодавству; отримання в режимі реального часу інформації про обсяг коштів на ЄКР; прискорення розрахунків за коштами, що обліковуються на ЄКР; оптимальні можливості для прийняття представниками законодавчої та виконавчої влади оперативних рішень щодо забезпечення виконаннябюджетів, ефективного управління державним боргом; розміщення на конкурсних засадах та/або шляхом проведення аукціонів тимчасово вільних коштів ЄКР на депозитах або шляхом придбання державних цінних паперів з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду; залучення на поворотній основі коштів ЄКР для покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України та для надання середньострокових позик місцевим бюджетам.

З положень пункту 4 глави 2 Розділу І "Загальні положення" згаданої Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті затвердженої постановою Правління Національного банку України 16.08.2006 № 320, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2006 р. за № 1035/12909, що визначає загальні вимоги щодо функціонування в Україні системи електронних платежів Національного банку України та порядку виконання міжбанківського переказу коштів через кореспондентські рахунки банків-резидентів у національній валюті України, міжбанківський переказ виконується банками в строк, визначений правилами платіжної системи, який не може перевищувати трьох операційних днів відповідно до Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні".

При цьому, згідно пункту 3.5 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України 21.01.2004 № 22, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 р. за № 377/8976, банк платника приймає платіжне доручення до виконання протягом 30 календарних днів з дати його виписки. День оформлення платіжного доручення не враховується.

Таким чином, платіжне доручення державного виконавця ВДВС Ялтинського МУЮ АР Крим, подане до УДКСУ у м. Ялті, невиконане до дійсного часу, втратило свою чинність на час розгляду справи, а тому, за перебігом часу, спливом строку чинності платіжного доручення (вимоги), УДКСУ у м. Ялті на поновлення порушених прав позивача має перерахувати кошти, належні КС "Едельвейс" на його розрахунковий рахунок в розмірі, зазначеному у попередньому платіжному дорученні (вимозі), а саме сумою 339 819,06 грн.

Посилання позивача на протиправну бездіяльність відповідача не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи, оскільки, як то встановлено судом, з наданих сторонами доказів на підтвердження своїх доводів та заперечень, УДКСУ у м. Ялті при неперерахуванні належних КС "Едельвейс" коштів припустилось протиправних дій.

Суд при вирішенні справи керується принципом законності, засади якого визначено частиною першою статті 9 КАС України та відповідно до яких, суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На вимогу частини першої статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

З положень частини першої статті 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Предметом доказування, згідно з частиною першою статті 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду, розмір судових витрат тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі. Водночас до предмета доказування не включають обставини, визнані сторонами, якщо у суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання, а також інші обставини, які не належить доказувати.

Оцінивши докази, надані сторонами, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, враховуючи всі наведені обставини, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 КАС України, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для задоволення позовних вимог частково.

Документально підтверджені судові витрати, відповідно до статті 94 КАС України, підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 159, 160-163, 186, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Задовольнити адміністративний позов частково.

2. Визнати протиправними дії Управління державної казначейської служби України у м. Ялті Автономної Республіки Крим з неперерахування Кредитній спілці "Едельвейс", згідно платіжного доручення від 30.08.2013 № 3271, виписаного відділом державної виконавчої служби Ялтинського міського управління юстиції АР Крим, грошових коштів сумою 339 819 (триста тридцять дев'ять тисяч вісімсот дев'ятнадцять) гривень 06 копійок.

3. Зобов'язати Управління державної казначейської служби України у м. Ялті Автономної Республіки Крим перерахувати Кредитній спілці "Едельвейс" на розрахунковий рахунок № 265092266270200, відкритий в ПАО "Укрсіббанк", м. Харків, МФО 3510005, ЄДРПОУ 33009885, грошові кошти сумою 339 819 (триста тридцять дев'ять тисяч вісімсот дев'ятнадцять) гривень 06 копійок.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Кредитної спілки "Едельвейс" (ідентифікаційний код юридичної особи 33009885, місцезнаходження: АР Крим, м. Ялта, вул. Московська, буд. 23) судовий збір сумою 73 (сімдесят три) гривні 08 копійок.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

На постанову прийняту згідно частини третьої статті 160 КАС України (у разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови) апеляційна скарга подається протягом 10 (десяти) днів з дня отримання копії постанови.

Постанову може бути оскаржено до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Е.Е. Аблякимов

Постанову складено у повному обсязі 13.02.2014.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено17.02.2014
Номер документу37149174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/680/14

Постанова від 14.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 04.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 27.01.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні