Постанова
від 10.02.2014 по справі 825/19/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2014 року Чернігів Справа № 825/19/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Житняк Л.О.

за участі секретаря Сугакової Т.В.

представника позивача Поди В.В.

представників відповідача Качанка О.М., Байдак С.О., Тюшкевич О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" до Варвинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

27.07.2012 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" (далі - СТОВ "Батьківщина") звернулось до суду з адміністративним позовом до Варвинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - Варвинська ОДПІ, правонаступник Варвинської міжрайонної державної податкової інспекції) про скасування податкових повідомлень-рішень: від 26.06.2012 № 0000022200 та від 26.06.2012 № 0000032200 - повністю; від 26.06.2012 № 0000291700 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в частині 191 156,26 грн. основного платежу та 580 240,58 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 10.01.2014 справу прийнято до провадження та присвоєно № 825/19/14 згідно ухвали Вищого адміністративного суду від 09.12.2013 № К/800/8948/13.

Так, спірні податкові повідомлення-рішення прийняті за наслідками проведеної документальної планової виїзної перевірки СТОВ "Батьківщина" (код ЄДРПОУ 30875436) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 по 31.12.2011, якою встановлені порушення Податкового кодексу України та Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", про що складено Акт від 13.06.2012 № 85/2200/30875436.

Щодо неправомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000022200 позивач зазначив, що СТОВ "Батьківщина" у 2011 році було отримано попередню оплату за кукурудзу та цукор в сумі 41 763 000,00 грн., в т.ч. податок на додану вартість (далі - ПДВ) - 6 862 717,00 грн., відповідно до укладених з контрагентом ТОВ "Житло-Буд" договорів від 17.02.2011 № 1702 та від 10.04.2011 № 10/04. Позивач вказав, що на суму попередньої оплати СТОВ "Батьківщина" були виписані податкові накладні, передплата за продукцію віднесена до податкового зобов'язання. При цьому, зауваживши, що у зв'язку зі зміною предмету договору СТОВ "Батьківщина" змінило номенклатуру товару та поставило кукурудзу урожаю 2011 року, яка є товаром власного виробництва. У зв'язку із зазначеним, позивач вважає, що СТОВ "Батьківщина" правомірно включило відповідні податкові зобов'язання по ПДВ в сумі 6 862 717,00 грн. до скороченої податкової декларації, а тому висновок відповідача про включення податкових зобов'язань до загальної податкової декларації є неправомірним.

Також, позивач зазначив, що 01.02.2010 між СТОВ "Батьківщина" та Благодійним фондом Олега Ляшка був укладений договір про благодійну діяльність, у відповідності до умов якого СТОВ "Батьківщина" надало благодійні пожертвування Благодійному фонду Олега Ляшка у вигляді товарів (комп'ютери, комплекти постільної білизни, тощо), на загальну суму 2 117 525,58 грн., передача товару здійснена 30.12.2010, що підтверджується актом приймання-передачі. При цьому, позивач звернув увагу на те, що 20.01.2010 Благодійний фонд Олега Ляшка внесений до Реєстру неприбуткових організацій, отже, на думку позивача, надана благодійна допомога звільнена від оподаткування, у зв'язку з чим нарахування відповідачем податкових зобов'язань СТОВ "Батьківщина" по ПДВ в сумі 423 505,00 грн. є протиправним.

Крім того, позивач вказав, що у відповідності до наданих на перевірку первинних бухгалтерських документів, СТОВ "Батьківщина" у приміщенні власної їдальні для працівників підприємства готує страви, обіди для працівників надаються безоплатно, зауваживши на тому, що позивач не здійснював жодної операції, передбаченої ст. 185 Податкового кодексу України, що виключає законні підстави для нарахування податкових зобов'язань.

Щодо неправомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000032200 позивач зазначив, що використання надр здійснювалось у відповідності до розпорядження директора СТОВ "Батьківщина" від 17.12.2010 тільки для тваринництва. З урахуванням цільового використання та затверджених норм здійснювався і розрахунок користування надрами, у зв'язку з чим, на думку позивача, СТОВ "Батьківщина" не порушувало п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України, а тому у відповідача не було законних підстав самостійно визначати позивачу суму грошових зобов'язань по платі за користування надрами.

Щодо неправомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000291700 позивач вказав, що самостійно визначене ним податкове зобов'язання в сумі 191 156,26 грн. пов'язане з наданням СТОВ "Батьківщина" додаткових благ у вигляді вартості харчування, безоплатно отриманого платником податку. При цьому, позивач зауважив на тому, що для визначення податкових зобов'язань базою оподаткування повинна бути вартість додаткового блага, а саме вартість харчування. Оскільки СТОВ "Батьківщина" проводиться харчування шляхом вивезення продуктів харчування безпосередньо на об'єкти виробництва, такий метод, на думку позивача, позбавляє вести облік надання додаткових благ, що виключає можливість визначення об'єкта оподаткування та подальшого його оподаткування. Водночас, якщо харчування не персоніфікується, то його вартість не розглядається як об'єкт оподаткування податком з доходів фізичних осіб. Також, позивач зазначив, що перевіркою питання своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб було встановлено, що СТОВ "Батьківщина" у грудні 2011 року проведено нарахування доходу громадянам у вигляді орендної плати за використання паїв громадян згідно укладених договорів на суму 11 840 805,19 грн., однак позивач звернув увагу на те, що норма пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України з урахуванням принципу "дія закону в часі" не повинна була застосовуватися податковим органом до СТОВ "Батьківщина".

Таким чином, позивач вказав, що висновки зазначені в Акті перевірки від 13.06.2012 № 85/2200/30875436 є неправомірними та такими, що не відповідають дійсності, а податкові повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000022200, від 26.06.2012 № 0000032200 та від 26.06.2012 № 0000291700 у спірній частині - необґрунтованими та прийнятими з порушенням вимог чинного законодавства, а тому підлягають скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові з наданням додаткових письмових пояснень (т. 6 а.с. 7-18,31-38,40-41).

Представники відповідача проти позову заперечили та просили у його задоволенні відмовити, пояснивши, що спірні податкові повідомлення-рішення відповідають вимогам чинного законодавства. В судовому засіданні надали заперечення проти позову та додаткові письмові пояснення (т. 6 а.с. 19-21,42-52).

Так, відповідач зазначив, що Варвинською МДПІ була проведена перевірка СТОВ "Батьківщина", якою встановлено ряд порушень податкового законодавства. Щодо нарахування податкового зобов'язання по ПДВ в Акті перевірки зазначено, що постачання цукру не здійснювалось, фактично податкові накладні з приводу господарських взаємовідносин з ТОВ "Житло-буд" виписані на реалізацію кукурудзи в кількості 24 166,64 тонн на загальну суму 39 244 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 540 717,00 грн., при цьому, зауваживши, що відвантажений товар не відповідає за ціною та номенклатурою товару, за який надійшла попередня оплата, а виписані на реалізацію податкові накладні не відповідають кількості, обсягу та ціні за одиницю до товару, за який фактично отримано попередню оплату за зазначену поставку. СТОВ "Батьківщина" у деклараціях по ПДВ (загальних) занижено податкове зобов'язання на 6 862 717,00 грн., в результаті не виписано розрахунок коригування при зміні вартісних і кількісних показників та не відкориговано отриману попередню оплату.

При цьому, як вказав відповідач, СТОВ "Батьківщина" протягом періоду, що підлягав перевірці, у приміщенні власної їдальні для працівників підприємства готує страви, обіди для працівників надаються безоплатно, зауважуючи, що такі обіди виготовлялися як з покупної сировини, так і з продукції власного виробництва, яка використана не за цільовим призначенням, у зв'язку з чим СТОВ "Батьківщина" занижено ПДВ на загальну суму 216 729,00 грн. Також, в ході перевірки було встановлено, що у грудні 2010 року СТОВ "Батьківщина" до складу податкових зобов'язань по скороченій декларації включено реалізацію продукції не власного виробництва (комп'ютери, комплекти постільної білизни, тощо), у зв'язку з чим останнім занижено податкові зобов'язання по загальній декларації ПДВ в сумі 423 505,00 грн.

Щодо нарахування податкового зобов'язання по платі за користування надрами відповідач зазначив, що СТОВ "Батьківщина" в порушення занижено плату за користування надрами в сумі 163 139,64 грн., у зв'язку з тим, що на підприємстві відсутній лічильник водозабору, максимальне добове водопостачання скважини становить 85,5 м. куб., тому позивач в порушення п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України занижено обсяги плати за користування надрами.

Крім того, щодо нарахування податкового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб відповідач зазначив, що в порушення норм Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" та Податкового кодексу України СТОВ "Батьківщина" не оподаткувало суму додаткових благ, наданих працівникам підприємства у вигляді відшкодування витрат на поповнення мобільного зв'язку в сумі 35 913,50 грн., в результаті чого позивачем не нараховано та не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 5 387,20 грн. При цьому, згідно бухгалтерських документів та накладних списання продуктів харчування на їдальню, витрати на харчування в їдальні працівникам підприємства склали 1 083 651,97 грн. Отже, як вказав відповідач, в порушення норм податкового законодавства СТОВ "Батьківщина" не оподаткувало суму додаткових благ, наданих працівникам підприємства у вигляді вартості харчування, безоплатно отриманого платником податку, в сумі 1 083 652,27 грн., в результаті чого позивачем не нараховано та не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 191 156,26 грн. Також перевіркою встановлено, що в порушення Податкового кодексу України СТОВ "Батьківщина" несвоєчасно сплачений (перерахований) податок на доходи фізичних осіб в сумі 2 169 606,84 грн., а саме: граничний термін сплати до 01.02.2012, фактично податок сплачено до місцевих бюджетів 03.04.2012.

Таким чином, відповідач вважає, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі та у відповідності до норм податкового законодавства, а позовні вимоги позивача є безпідставними та не підлягають задоволенню.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

СТОВ "Батьківщина" (ід. код 30875436) як юридичну особу зареєстровано 30.03.2000 Срібнянською районною державною адміністрацією Чернігівської області, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (Спеціальний витяг з ЄДР від 30.07.2012 № 14368756, т. 3 а.с. 126-128), взято на облік до органу державної податкової служби як платника податків з 04.04.2000 за № 16, станом на дату підписання Акту перевірки від 13.06.2012 № 85/2200/30875436 перебуває на обліку у Срібнянському відділенні Варвинської МДПІ.

Відповідно до інформації зі Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30.07.2012 № 14368756, зробленого на запит суду, основними видами діяльності СТОВ "Батьківщина" є: 01.63 післяурожайна діяльність; 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 46.31 оптова торгівля фруктами й овочами; 10.91 виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах тощо.

Відповідно, перевіряючи підстави проведення перевірки позивача, судом встановлено, що на підставі направлень від 26.04.2012 № 20, № 21, від 21.05.2012 № 24 та від 16.05.2012 № 22, відповідно до наказів від 17.04.2012 № 49, від 16.05.2012 № 72 та від 21.05.2012 № 75, згідно вимог пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 та п. 82.1 ст. 82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755, відповідно до наказу від 18.07.2013 № 164, а також плану-графіка проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання, Варвинською МДПІ проведена документальна планова виїзна перевірка СТОВ "Батьківщина" (код ЄДРПОУ 30875436) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 по 31.12.2011, про що складено Акт від 13.06.2012 № 85/2200/30875436 (т. 1 а.с. 16-61).

СТОВ "Батьківщина" повідомлено про проведення перевірки повідомленням від 17.04.2012 № 1 (вих. від 17.04.2012 № 172/10/22-009), що фактично вручено посадовим особам товариства 21.04.2012.

Перевірку проведено з відома директора СТОВ "Батьківщина" Дмитренка О.М. та в присутності головного бухгалтера Ковальчук А.М.

Перевірка проводилась з 27.04.2012 по 22.05.2012, термін проведення якої продовжувався з 23.05.2012 по 06.06.2012 на підставі наказів Варвинської МДПІ від 16.05.2012 № 72 та від 21.05.2012 № 75.

В розділі 4 "Висновок" Акту перевірки встановлені наступні порушення:

- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 192.1 ст. 192, пп. "е" п. 201.1 ст. 201, п. 209.2, п. 209.7 ст. 209 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями), а саме: СТОВ "Батьківщина" до Декларацій по ПДВ (скорочених) не виписано розрахунок коригування при зміні вартісних і кількісних показників та не відкориговано отриману попередню оплату; крім того, підприємством до складу податкового зобов'язання грудня 2010 року віднесено реалізацію товарно-матеріальних цінностей не власного виробництва. Внаслідок викладеного встановлено завищення повноти нарахування ПДВ в сумі 7 286 222,00 грн., в т.ч. за грудень 2010 року - 423 505,00 грн., за 2010 рік - 6 862 717,00 грн., за лютий 2011 року - 40 833,00 грн., за березень 2011 року - 825 667,00 грн., за травень 2011 року - 138 667,00 грн., за липень 2011 року - 183 333,00 грн., за вересень 2011 року - 4 410 000,00 грн., за жовтень 2011 року - 1 264 217,00 грн.;

- абз. "а", "б" п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 192.1 ст. 192, п. 209.2, п. 209.7 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями), а саме: СТОВ "Батьківщина" у Деклараціях по ПДВ (загальних) занижено податкове зобов'язання, не виписано розрахунок коригування при зміні вартісних і кількісних показників та не відкориговано отриману попередню оплату; крім того, підприємством до складу податкового зобов'язання грудня 2010 року загальної Декларації не включено реалізацію товарно-матеріальних цінностей не власного виробництва та занижене податкове зобов'язання за рахунок невідображення у податковому обліку послуг їдальні. Внаслідок викладеного встановлено заниження ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету за період з 01.07.2010 по 31.12.2011 всього в сумі 7 502 951,00 грн., в т.ч. за 2010 рік - 485 459,00 грн. (липень 2010 року - 12 753,00 грн., серпень 2010 року - 14 613,00 грн., вересень 2010 року - 8 560,00 грн., жовтень 2010 року - 8 449,00 грн., листопад 2010 року - 9 835,00 грн., грудень 2010 року - 431 249,00 грн.), за 2011 рік - 7 017 492,00 грн. (січень 2011 року - 10 805,00 грн., лютий 2011 року - 50 960,00 грн., березень 2011 року - 828 450,00 грн., квітень 2011 року - 4 377,00 грн., травень 2011 року - 150 523,00 грн., червень 2011 року - 5 135,00 грн., липень 2011 року - 185 880,00 грн., серпень 2011 року - 38 975,00 грн., вересень 2011 року - 4 412 435,00 грн., жовтень 2011 року - 1 284 636,00 грн., листопад 2011 року - 11 709,00 грн., грудень 2011 року - 33 607,00 грн.);

- п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями), а саме: СТОВ "Батьківщина" занижено обсяги плати за користування надрами в сумі 163 139,64 грн., в т.ч. за І квартал 2011 року - 40 414,40 грн., за II квартал 2011 року - 40 760,12 грн., за III квартал 2011 року - 40 746,72 грн., за IV квартал 2011 року - 41 218,40 грн.;

- абз. "б", "г" пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України від 22.05.2003 № 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб" (зі змінами та доповненнями), абз. "б", "г" пп. 164.2.17 п. 164.2, п. 164.5 ст. 164, п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого СТОВ "Батьківщина" донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі 196 543,46 грн.;

- пп. 168.1.2, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого СТОВ "Батьківщина" до бюджету своєчасно не сплачено (перераховано) податок на доходи фізичних осіб в сумі 2 169 606,84 грн.

Перевіряючи правильність проведення відповідачем перевірки СТОВ "Батьківщина" слід зазначити, що вона проведена відповідно до вимог п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, згідно якого органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Поняття та порядок проведення документальної планової виїзної перевірки, визначені пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 та ст. 77 Кодексу, дотримано. Строки проведення виїзних перевірок, встановлені ст. 82 Кодексу, не порушено.

На підставі вказаного Акту перевірки Варвинською МДПІ прийняті наступні податкові повідомлення-рішення, що є предметом даного спору:

від 26.06.2012 № 0000022200, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем ПДВ в розмірі 11 254 426,50 грн., в т.ч. за основним платежем - 7 502 951,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 3 751 475,50 грн. (т. 1 а.с. 10);

від 26.06.2012 № 0000032200, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем плата за користування надрами в розмірі 203 924,55 грн., в т.ч. за основним платежем - 163 139,64 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 40 784,91 грн. (т. 1 а.с. 9);

від 26.06.2012 № 0000291700, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в розмірі 777 600,67 грн., в т.ч. за основним платежем - 196 543,46 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 581 057,21 грн. (т. 1 а.с. 13). Спірна частина в сумі 191 156,26 грн. основного платежу та 580 240,58 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

Так, в Акті перевірки зазначено, що СТОВ "Батьківщина" було обрано спеціальний режим оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського господарства лише при вирощуванні зернових та технічних культур, розведенні свиней та розведенні великої рогатої худоби. По решті видах діяльності СТОВ "Батьківщина" повинно було застосовувати звичайний режим оподаткування ПДВ.

СТОВ "Батьківщина" в періоді, що підлягав перевірці, одночасно користувалось спеціальним режимом оподаткування діяльності у сфері сільського господарства, який передбачено ст. 209 Податкового кодексу України та загальними нормами оподаткування ПДВ, подаючи до Срібнянського відділення Варвинської МДПІ дві декларації:

- загальну податкову декларацію з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом;

- податкову декларацію з ПДВ (скорочену) спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства, відповідно до якої сума ПДВ нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів (послуг), не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства.

Щодо реалізації для працівників СТОВ "Батьківщина" продуктів харчування (обідів), у зв'язку з чим донараховано ПДВ, в Акті перевірки зазначено, що працівники СТОВ "Батьківщина", відповідно до податкового законодавства, є "третьою особою" для товариства.

При цьому, в ході проведення перевірки встановлено, що СТОВ "Батьківщина" за період липень 2010 року - грудень 2011 року забезпечувало працівників товариства харчуванням - надавало безоплатно обіди (страви, виготовлені як з покупної так і власно виготовленої сировини). Всього за вказаний період, згідно первинних бухгалтерських документів, СТОВ "Батьківщина" поставило для працівників товариства продуктів харчування (обідів) на загальну суму 1 300 374,00 грн., в т.ч. ПДВ - 216 729,00 грн. Відповідний КВЕД для харчової промисловості на підприємстві відсутній, в т.ч. зазначений вид діяльності не підпадає під сільськогосподарську діяльність, на підприємстві відсутній касовий апарат та санітарні книги поварів і відповідні дозволи на проведення громадського харчування.

Таким чином, Варвинська МДПІ зазначила, що СТОВ "Батьківщина" в порушення вимог пп. 14.1.185, пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, абз. "а", "б" п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 209.7 ст. 209 Податкового кодексу України не відобразило реалізацію продукції не власного виробництва, що призвело до заниження податкових зобов'язань з ПДВ на суму 216 729,00 грн.

Щодо реалізації товарів не власного виробництва при перевірці встановлено, що службові особи СТОВ "Батьківщина" згідно даних накладної від 30.12.2010 № 50 реалізували товари не власного виробництва на загальну суму 2 541 030,00 грн., в т.ч. ПДВ - 423 505,00 грн. Суму ПДВ СТОВ "Батьківщина" включено до складу податкових зобов'язань скороченої декларації з ПДВ за грудень 2010 року. Тобто, сума ПДВ, яка нарахована на вартість товару не власного сільськогосподарського виробництва, відповідно до накладної від 30.12.2010 № 50, віднесена до складу податкових зобов'язань скороченої декларації з ПДВ, що в порушення вимог п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 192.1 ст. 192 та пп. "е" п. 201.1 ст. 201, п. 209.2, п. 209.7 ст. 209 Податкового кодексу України призвело до заниження ПДВ, що підлягає до сплати до бюджету за грудень 2010 року в сумі 423 505,00 грн. Такий висновок зроблено податковим органом на підставі наданих СТОВ "Батьківщина" документів на момент перевірки, зауваживши при цьому в судовому засіданні, що платником податку не було надано ані договору про благодійну діяльність від 01.02.2010, укладеного між СТОВ "Батьківщина" та Благодійним фондом Олега Ляшка, ані акту приймання-передачі благодійних пожертвувань у вигляді товарів.

Щодо попередньої оплати за товар в Акті перевірки зазначено, що СТОВ "Батьківщина" було укладено договори з ТОВ "Житло-Буд" (код ЄДРПОУ 24368041) від 17.02.2011 № 1702 та від 10.04.2011 № 10/04, на виконання умов яких ТОВ "Житло-Буд" перераховано грошові кошти як попередню оплату за кукурудзу та цукор за період з 01.02.2011 по 31.10.2011 в сумі 41 176 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 862 717,00 грн. На суму отриманої попередньої оплати за товар, отриманої від ТОВ "Житло-Буд", СТОВ "Батьківщина" виписало податкові накладні, а саме: попередня оплата за кукурудзу в кількості 24 166,64 тонн на загальну суму 39 244 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 540 717,00 грн.; попередня оплата за цукор в кількості 241,5 тонн на загальну суму 1 932 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 322 000,00 грн. Суми ПДВ за податковими накладними включені СТОВ "Батьківщина" до податкових зобов'язань відповідних звітних періодів скороченої декларації з ПДВ, яка подається у відповідності до п. 209.13 ст. 209 Податкового кодексу України, та згідно даних якої сума ПДВ (відповідно до п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України) не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства. В подальшому перевіркою встановлено, що СТОВ "Батьківщина" в листопаді 2011 року здійснило реалізацію кукурудзи в кількості 29 411,64 тонн на суму 41 176 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 862 716,67 грн., що підтверджується накладною від 23.11.2011 № 486. Реалізація цукру станом на 31.12.2011 не відбулась.

При цьому, в Акті перевірки вказано, що оскільки товари, які зазначені в податкових накладних, виписаних СТОВ "Батьківщина" на вартість отриманої попередньої оплати за кукурудзу та цукор в сумі 41 176 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 862 717,00 грн., фактично не були поставлені у перевіряємому періоді (відвантажена по накладній від 23.11.2011 № 486 кукурудза не відповідає за ціною та номенклатурою товару (кукурудзі), за яку надійшла попередня оплата), то включення СТОВ "Батьківщина" суми ПДВ, яка нарахована на вартість попередньої оплати за товар, до складу податкових зобов'язань скороченої декларації з ПДВ, призвело до порушення вимог п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України та до заниження ПДВ, що підлягає до сплати до бюджету, за грудень 2010 року в сумі 6 862 717,00 грн. Додатково зауважуючи на тому, що СТОВ "Батьківщина" при зміні номенклатури та ціни постачання товарів не виписано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних на попередню оплату та відповідно не виписано інших податкових накладних (накладної) на товари, які постачаються на їх заміну.

В даному випадку, податковий орган зазначив на тому, що відсутність коригування кількісних та вартісних показників не дає можливості ідентифікувати поставлену підприємством кукурудзу, тій за яку надходила попередня оплати, крім того у лютому 2012 року СТОВ "Батьківщина" відкориговано всю проведену операцію поставки товару (відповідь на запит Варвинської МДПІ від 06.06.2012 № 417/9/2200). СТОВ "Батьківщина" надано завірені копії документів щодо повернення ТОВ "Житло-Буд" товару СТОВ "Батьківщина" (супровідний лист від 06.06.2012 № 384 вх. № 335/10).

Таким чином, Варвинська МДПІ зазначила, що СТОВ "Батьківщина" за період з 01.07.2010 по 31.12.2011 незаконно декларувало обсяги поставок несільськогосподарських товарів, по яким не було обрано спеціальний режим оподаткування ПДВ, а також товарів, які фактично не були поставлені замовникам та податкове зобов'язання з ПДВ, нараховане на обсяги поставок таких товарів, в податкових деклараціях з ПДВ спеціального режиму оподаткування, що призвело до порушення вимог п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України та до заниження податкових зобов'язань з ПДВ, яке підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 6 862 717,00 грн.

Щодо донарахування плати за користування надрами перевіркою повноти обчислення податкових зобов'язань плати за користування надрами у періоді з 01.07.2010 по 31.12.2011 встановлено заниження обсягів плати за користування надрами в сумі 163 139,64 грн. В ході перевірки встановлено, що на СТОВ "Батьківщина" рахується чотири скважини, дві скважини з яких, у відповідності до Акту від 07.11.2007 про ліквідаційне тампонування скважин, не працюють. У відповідності до робочого проекту 33.63.09-362.82 "Водозабір підземних вод для водопостачання тваринницької ферми № 1..." - максимальне добове водопостачання зазначеної скважини становить - 85,5 м. куб.; розрахункова виробнича потужність - 9,0 м. куб. Зважаючи на те, що на підприємстві відсутній лічильник водозабору, а максимальне добове водопостачання зазначеної скважини становить 85,5 м. куб. Варвинська МДПІ прийшла до висновку, що підприємством занижено обсяги води, що використовується в господарстві, тобто СТОВ "Батьківщина" в порушення п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України занижено обсяги плати за користування надрами в сумі 163 139,64 грн., в т.ч. за І квартал 2011 року - 40 414,40 грн., за II квартал 2011 року - 40 760,12 грн., за III квартал 2011 року - 40 746,72 грн., за IV квартал 2011 року - 41 218,40 грн.

Крім іншого, щодо донарахування податку з доходів фізичних осіб в Акті перевірки вказано, що перевіркою питання надання працівникам СТОВ "Батьківщина" додаткових благ за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженні підприємства, встановлено наступне. В колективних договорах 2010-2011 років СТОВ "Батьківщина" п. 8.3 передбачено "виділяти щомісячно грошові кошти за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженні товариства на харчування в їдальні на кожного працівника та службовця товариства незалежно від терміну його роботи та розміру заробітної плати". Також, згідно розпорядження директора СТОВ "Батьківщина" від 11.08.2009 зобов'язано організовувати виїзне харчування за рахунок СТОВ "Батьківщина" працівників задіяних на роботах не за місцем знаходження товариства, харчування повинно здійснюватись постійно на час виїзних робіт. У відповідності до бухгалтерських документів, СТОВ "Батьківщина" у приміщенні власної їдальні для працівників підприємства готує страви, обіди для працівників надаються безоплатно., на підприємстві ведеться кількісний і вартісний облік спожитих обідів на бухгалтерському рахунку 236 "Їдальня". За перевіряємий період, згідно бухгалтерського рахунку 236 та накладних списання продуктів харчування на їдальню, витрати на харчування в їдальні працівникам підприємства склали 1 083 651,97 грн. Отже, в порушення абз. "б", "г" пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", абз. "б", "г" пп. 164.2.17 п. 164.2, п. 164.5 ст. 164, п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України СТОВ "Батьківщина" не оподаткувало суму додаткових благ, наданих працівникам підприємства у вигляді вартості харчування, безоплатно отриманого платником податку у сумі 1 083 652,27 грн., в результаті чого підприємством не нараховано та не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 191 156,26 грн.

Також, перевіркою питання своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб встановлено, що СТОВ "Батьківщина" у грудні 2011 року проведено нарахування доходу громадянам у вигляді орендної плати за використання земельних паїв громадян, згідно укладених договорів, в сумі 11 840 805,19 грн., нарахований податок на доходи фізичних осіб у сумі 2 169 606,84 грн. (відповідно рахункам 684 та 641) та відображено у податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1-ДФ за IV квартал 2011 року за ознакою доходу 106 у графах 3а "Сума нарахованого доходу" та 4а "Сума утриманого податку (нарахованого)". Фактично податок на доходи з фізичних осіб нараховано у грудні 2011 року, дохід у вигляді орендної плати за використання земельних паїв громадян був сплачений (перерахований) до місцевих бюджетів за платіжними дорученнями від 03.04.2012 за №№ 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 617, 618, 619, 620, сплату податку також було відображено в уточнюючих податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1-ДФ за IV квартал 2011 року, наданих СТОВ "Батьківщина" до податкових органів у квітні 2012 року.

Варвинська МДПІ звернула увагу на те, що якщо оподатковуваний дохід у вигляді орендної плати нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок на доходи фізичних осіб, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу. Отже, в порушення пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України СТОВ "Батьківщина" несвоєчасно сплачений (перерахований) податок на доходи фізичних осіб в сумі 2 169 606,84 грн., а саме: граничний термін сплати до 01.02.2012, фактично податок сплачено до місцевих бюджетів 03.04.2012.

Досліджуючи фактичні обставини нарахування податкового зобов'язання, судом враховано, що згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи із врахуванням визначення терміну "податкове зобов'язання", вказаного в пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. При цьому, оскільки в силу пп. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 Кодексу податок на додану вартість відноситься до загальнодержавних податків та зборів, та враховуючи, що податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу (пп. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), саме пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно п. 44.1 ст. 44 Кодексу встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Отже, щодо спірного податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000022200, яким донараховано грошове зобов'язання по ПДВ в сумі основного платежу 7 502 951,00 грн., судом встановлено наступне.

Так, між СТОВ "Батьківщина" та ТОВ "Житло-Буд" (код ЄДРПОУ 24368041) укладено договори від 17.02.2011 № 1702 та від 10.04.2011 № 10/04 (т. 1 а.с. 70-72,122-125).

На виконання умов договорів ТОВ "Житло-Буд" здійснено попередню оплату за кукурудзу та цукор, про що виписані податкові накладні (т. 1 а.с. 78, 80, 82, 84, 90, 92, 94, 96, 98, 100, 102, 104, 106, 108, 110, 112, 115, 117, 121, 127, 129, 131, 133, 135, 137).

Загальна сума отриманої попередньої оплати за кукурудзу та цукор, згідно виписаних податкових накладних, склала 41 176 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 862 717,00 грн. Оплата ТОВ "Житло-Буд" здійснена в повному обсязі, що підтверджується актом звірки взаємних розрахунків (т. 1 а.с. 139).

Всього СТОВ "Батьківщина" виписано податкових накладних на суму такої оплати: кукурудза в кількості 24 166,64 тонн на суму 39 244 300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6 540 717,00 грн. (кукурудза ДСТУ 4525:2006 для кормових потреб в кількості 2 888,33 тонн по ціні 1 500,00 грн. за 1 тонну та кукурудза в кількості 21 278,31 тонн по ціні 1 333,33 грн. за 1 тонну); цукор в кількості 241,5 тонн по ціні 6 666,67 грн. за 1 тонну на суму 1 932 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 322 000,00 грн.

Фактична реалізація кукурудзи на адресу ТОВ "Житло-Буд" по отриманій попередній оплаті здійснена та підтверджується накладною від 23.11.2011 № 486 (т. 1 а.с. 138).

Суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включені до податкових зобов'язань відповідних періодів, відображені у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 2 до податкової декларації з ПДВ та даним декларації з ПДВ (скороченій) відповідних податкових періодів (т. 3 а.с. 151-252).

Згідно п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

Судом встановлено, що на виконання вищевказаної норми позивач нарахував податкові зобов'язання в розмірі 6 862 717,00 грн. після отримання передплати, що підтверджується відповідними банківськими документами та не заперечувалось представниками відповідача в ході судового розгляду (т. 1 а.с. 77, 79, 81, 83, 89, 91, 93, 95, 97, 99, 101, 103, 105, 107, 109, 111, 113, 114, 116, 118, 119, 120, 126, 128, 130, 132, 134, 136).

В силу п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування. Судом встановлено, що позивач в порядку п. 209.1 ст. 209 Кодексу обрав спеціальний режим оподаткування, що підтверджується Свідоцтвом № 100237983 (т. 1 а.с. 148).

Відповідно до п. 209.2 ст. 209 Кодексу згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Так, на виконання вищевказаної норми Податкового кодексу України передплата за продукцію власного виробництва на загальну суму ПДВ 6 862 717,00 грн. за відповідними договорами віднесена до податкового зобов'язання.

При цьому, 23.11.2011 додатковою угодою № 1/1 до договору поставки від 10.04.2011 року № 10/4, укладеною між СТОВ "Батьківщина" та ТОВ "Житло-Буд", змінено предмет договору, замість цукор-пісок здійснюється поставка кукурудзи (т. 1 а.с. 73-76). У зв'язку зі зміною предмету договору позивач змінив номенклатуру товару та поставив кукурудзу урожаю 2011 року, яка є товаром власного виробництва.

Кукурудза, поставлена позивачем за вищевказаними договорами поставки, є товаром власного виробництва, що підтверджується довідкою 4-СГ "Підсумки збору врожаю сільськогосподарським культур, плодів, ягід та винограду" (т. 1 а.с. 140-147, т. 2 а.с. 2-26).

Згідно із п. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх рів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Відповідно до п. 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492, платники податку, які згідно зі ст. 209 Податкового кодексу України застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, подають податкову декларацію з ПДВ (скорочену), яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої податкової декларації включаються лише ті операції, які стосуються спеціального режиму, установленого указаною статтею.

У відповідності до п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України для цілей цієї статті застосовуються такі терміни: виробництво продукції на давальницьких умовах із сировини, яка вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку, - це операція з постачання сільськогосподарської сировини замовником (власником) - суб'єктом спецрежиму виробникові (переробникові) та прийняття останнім для переробки (обробки, збагачення чи використання) на готову продукцію на виробничих потужностях такого виробника (переробника) за відповідну плату без отримання права власності таку продукцію.

Так, в ході судового розгляду встановлено, що позивачем у відповідний податковий період вирощувався цукровий буряк. З вирощеного цукрового буряка на давальницьких умовах виготовлявся цукор-пісок.

Згідно із ч. 1 ст. 656 Цивільного кодексу України предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що отриманий цукор і був предметом договору купівлі-продажу, укладеного між СТОВ "Батьківщина" та ТОВ "Житло-буд".

Отже, позивач правомірно включив вищевказані податкові зобов'язання до скороченої податкової декларації з ПДВ, а тому твердження відповідача про включення податкових зобов'язань до загальної податкової декларації є неправомірним. Своєчасне не проведення коригування при зміні номенклатури товару не впливає на визначення податкових зобов'язань, оскільки сума отриманої передплати та вартість поставленого товару співпадають. І тому вимоги п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України, яким регулюються випадки коригування податкових зобов'язань при зміні суми компенсації вартості до даних правовідносин не застосовується.

Також, судом встановлено, що 01.02.2010 між СТОВ "Батьківщина" та Благодійним фондом Олега Ляшка укладений договір про благодійну діяльність (т. 1 а.с. 166-171).

Відповідно до умов вищевказаного договору СТОВ "Батьківщина" надало благодійні пожертвування Благодійному фонду Олега Ляшка у вигляді товарів (комп'ютери, комплекти постільної білизни, тощо) на загальну суму 2 117 525,58 грн. (т. 4 а.с. 249-253). Передача товару здійснена 30.12.2010, що підтверджується актом приймання-передачі від 30.12.2010 (т. 1 а.с. 172-176).

У відповідності до бухгалтерських документів, у грудні 2010 року СТОВ "Батьківщина" до складу податкових зобов'язань по скороченій декларації включено реалізацію не власного виробництва, а саме: благодійні пожертвування (комп'ютери, комплекти постільної білизни, тощо).

Встановлено, що Благодійний фонд Олега Ляшка (код ЄДРПОУ 36653456) зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Прилуцької міської ради Чернігівської області 15.01.2010, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 114529 та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (т. 1 а.с. 178,179-180).

При цьому, 20.01.2010 Благодійний фонд Олега Ляшка внесений до Реєстру неприбуткових організацій, що підтверджується рішенням від 20.01.2010 № 77, виданого Прилуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією Чернігівської області (т. 1 а.с. 177).

Щодо твердження представників відповідача про віднесення СТОВ "Батьківщина" розміру наданої благодійної допомоги до загальної податкової декларації з ПДВ, суд зазначає наступне.

Відповідно до пп. 197.1.15 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції з надання благодійної допомоги, зокрема безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб'єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійництво та благодійні організації. В даному випадку, помилкове віднесення до скороченої податкової декларації розміру наданої благодійної допомоги не давало права Варвинській МДПІ взагалі нараховувати відповідні податкові зобов'язання на вказану операцію в силу п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України.

Крім того, щодо твердження представників відповідача про те, що на момент проведення перевірки позивачем не було надано перевіряючим ні договору про благодійну діяльність від 01.02.2010, укладеного між СТОВ "Батьківщина" та Благодійним фондом Олега Ляшка, ані акту приймання-передачі благодійних пожертвувань у вигляді товарів, суд зазначає наступне.

Відповідні порушення встановлені податковим органом при перегляді декларацій по ПДВ (загальних) та скорочених, первинних бухгалтерських та банківських документів (журнали-ордери по рахунках 301, 311, 361, 376, 377, 631, 70, 201, 27, тощо), бухгалтерських проводок, договорів, бухгалтерських, статистичних та податкових звітів підприємства, (податкові декларації по ПДВ, по розрахунку фіксованого с/г податку та балансів, звіту про фінансові результати, звітів про збір урожаю сільськогосподарських культур), видаткових накладних, податкових накладних, тощо. В Акті перевірки відповідач не зазначає, що СТОВ "Батьківщина" не надавався договір про благодійну діяльність, а навпаки стверджує що позивачем були надані всі необхідні документи, в тому числі договори.

Суд зауважує на тому, що відповідачем в ході проведення перевірки вказані документи не витребовувались. Тобто такі дії тягнуть за собою порушення права позивача на надання первинних документів на запит відповідача та усунення порушень, якщо такі мали місце. І, оскільки при проведенні документальної планової виїзної перевірки документи, які податковий орган вважав ненаданими, взагалі у позивача не витребовувались, відповідні запити не надсилались, вказане не дає підстави податковому органу посилатись на відсутність документів, так як дії відповідача суд розцінює як невжиттям суб'єктом владних повноважень відповідних заходів згідно вимог п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що надана благодійна допомога звільнена від оподаткування, а тому нарахування позивачу податкових зобов'язань по ПДВ в сумі 423 505,00 грн. є протиправним.

Крім того, судом встановлено, що СТОВ "Батьківщина" у приміщенні власної їдальні для працівників підприємства готувало страви, обіди для працівників надавались безоплатно.

Відповідно до п. 209.7 ст. 209 Податкового кодексу України сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у товарних групах 1-24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД, та послуги, які отримані внаслідок здійснення діяльності, на яку відповідно до п. 209.17 цієї статті поширюється дія спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються), а послуги надаються, безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів/послуг у інших осіб), які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником.

Отже, операції з постачання послуг з харчування своїм працівникам можуть відображатися суб'єктом спеціального режиму оподаткування в податковій декларації з ПДВ (скороченій) за умови, що зазначені обіди вироблені з власної сільгоспсировини, а продукти харчування, що входять до меню таких обідів, зазначені у товарних групах 1-24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД, та постачання таких товарів (продуктів харчування) здійснюється відповідно до видів діяльностей, зазначених у Свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарських підприємств як суб'єктів спеціального режиму оподаткування.

У разі якщо зазначені умови одночасно не виконуються, то операції з постачання послуг з харчування своїм працівникам відображаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування у податковій декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом.

Згідно із п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту реімпорту (далі - імпорт);

г) вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - порт);

ґ) з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених о з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України;

д) з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України, їх подальшого вільного обігу на території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, мобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Так, відповідач при нарахуванні податкових зобов'язань не проводив розрахунки із врахуванням товарних груп 1-24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД,

Крім іншого, в ході судового розгляду встановлено, що приготування їжі для працівників позивача відбувалось як з вироблених ним сільськогосподарських товарів, так і з використанням також купованої сировини. Даний факт представниками відповідача не заперечувався. При цьому, дозволів на забезпечення харчуванням працівників СТОВ "Батьківщина" у позивача не має, що в даному випадку не є обов'язковим, оскільки при харчуванні працівників позивача не проводиться зарахування коштів та оформлення документів через касовий апарат (КОРО), які є підставою для нарахування податкових зобов'язань, що в свою чергу виключає врахування норми п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, відповідно останні не можуть бути нараховані.

Позивач не здійснював жодної операції, як постачання послуг харчової промисловості, при цьому приготування їжі для своїх працівників підпадає під сільськогосподарську діяльність СТОВ "Батьківщина" що виключає законні підстави для нарахування податкових зобов'язань, передбачених ст. 185 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що в діях СТОВ "Батьківщина" відсутнє порушення п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 192.1 ст. 192, пп. "е" п. 201.1 ст. 201, п. 209.2, п. 209.7 ст. 209 Податкового кодексу України, тому податкове повідомлення-рішення Варвинської МДПІ від 26.06.2012 № 0000022200 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно за врахування пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, яким визначено поняття "штрафна санкція (фінансова санкція, штраф)" та ст. 123 Кодексу, якою встановлено накладення на платника податків штрафу у відповідному розмірі, а також враховуючи встановлені судом обставини та норми податкового законодавства, згідно яких до платника податків може застосовуватись фінансова (штрафна) санкція лише за допущені ним порушення вимог податкового законодавства, застосування до СТОВ "Батьківщина" штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за податковим повідомленням-рішенням від 26.06.2012 № 0000022200 є також неправомірним.

Щодо спірного податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000032200, яким донараховано грошове зобов'язання по платі за користування надрами в сумі основного платежу 163 139,64 грн., судом встановлено таке.

За період з 01.07.2010 по 31.12.2011 СТОВ "Батьківщина" задекларовано плати за користування надрами всього в сумі 4 132,56 грн. (т. 1 а.с. 184-204).

Судом встановлено, що на СТОВ "Батьківщина" рахується чотири скважини, дві скважини з яких, у відповідності до акту від 07.11.2007 про ліквідаційне тампонування скважин не працюють. Документи на скважину, придбану позивачем у ТОВ "Сак" ЛТД (код ЄДРПОУ 22816618) в 2008 році по видатковій накладній від 17.06.2008 № 32 для перевірки не були надані, до відповідних організацій податковим органом в ході проведення перевірки було направлено запит з приводу розрахункової виробничої потужності.

Так, як стверджував представник позивача в судовому засіданні, використання надр здійснювалось у відповідності до розпорядження директора СТОВ "Батьківщина" від 17.12.2010 тільки для тваринництва (т. 1 а.с. 205-212, т. 5 а.с. 129).

При розрахунку плати за користування надрами позивач виходив з норм витрат води для сільськогосподарського водопостачання, доведених листом Ічнянського міжрайонного управління водного господарства Чернігівського обласного управління меліорації і водного господарства від 29.06.2005 № 192, та нормами витрат для водокористувачів сільської місцевості, оскільки використання води здійснювалось виключно для напою худоби та птиці (т. 1 а.с. 183, т. 5 а.с. 130-131). Про використання води згідно вказаних норм позивачем складалися акти про використану воду (т. 5 а.с. 134-137).

Згідно твердження представника позивача використання води для інших потреб здійснювалось відповідно до договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води від 21.06.2011, укладеного між КП "Комунгосп" та СТОВ "Батьківщина" (т. 5 а.с. 132-133).

Відповідно до пп. 263.2.1 п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин.

Базою оподаткування, згідно пп. 263.5.1 п. 263.5 ст. 263 Кодексу, є вартість обсягів видобутих у податковому (звітному) періоді корисних копалин (мінеральної сировини), яка окремо обчислюється для кожного виду корисної копалини (мінеральної сировини) для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства).

Згідно встановленого п. 263.7 ст. 263 Кодексу порядку обчислення податкових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин встановлюються абсолютні ставки та ставки у відносних показниках (відсотках).

Пунктом 263.9 ст. 263 Кодексу встановлено розміри ставок плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Базою оподаткування є вартість обсягів видобутих у податковому (звітному) періоді корисних копалин (мінеральної сировини), яка окремо обчислюється для кожного виду корисної копалини (мінеральної сировини) для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства) (пп. 263.5.1 п. 263.5 ст. 263 Кодексу).

Відповідно до пп. 263.6.1 п. 263.6 ст. 263 Податкового кодексу України вартість відповідного виду видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) обчислюється платником для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства) за більшою з таких її величин: за фактичними цінами реалізації відповідного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини); за розрахунковою вартістю відповідного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини).

Вартість одиниці кожного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) обчислюється як співвідношення суми доходу, отриманого платником від реалізації відповідного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), визначеної згідно з пп. 263.6.2 п. 263.6 ст. 263 Податкового кодексу України, та обсягу (кількості) відповідного виду реалізованої видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), що визначається за даними бухгалтерського обліку запасів готової продукції платника (пп. 263.6.4 цього пункту).

На спростування обґрунтувань позивача листом Ічнянського міжрайонного управління водного господарства Чернігівського обласного управління меліорації і водного господарства від 29.06.2005 № 192, суд, в силу ст. 58 Конституції України, керується пп. 263.9.1 п. 263.9 ст. 263 Податкового кодексу України, яким встановлені ставки плати за користування надрами для видобування корисних копалин у чітких розмірах.

В силу пп. 263.13.1 п. 263.13 ст. 213 Податкового кодексу України платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України. Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин до бюджету здійснюють контролюючі органи.

Так, у відповідності до робочого проекту 33.63.09-362.82 "Водозабір підземних вод для водопостачання тваринницької ферми №1..." - максимальне добове водопостачання зазначеної скважини становить - 85,5 м. куб.; розрахункова виробнича потужність - 9,0 м. куб. Судом також встановлено, що на СТОВ "Батьківщина" відсутній лічильник водозабору, а максимальне добове водопостачання зазначеної скважини становить - 85,5 м. куб.

Перевіркою було встановлено, що плата за користування надрами становить:

I квартал 2011 року: 90 днів х 85,5 м. куб. х 5,36 грн. = 41 245,20 грн.;

II квартал 2011 року: 91 день х 85,5 м. куб. х 5,36 грн. = 41 703,48 грн.;

III квартал 2011 року: 92 дні х 85,5 м. куб. х 5,36 грн. = 42 161,76 грн.;

IV квартал 2011 року: 92 дні х 85,5 м. куб. х 5,36 грн. = 42 161,76 грн.

В ході перевірки використовувались: звітність, бухгалтерські рахунки, робочий проект 33.63.09-362.82, Акт про ліквідацію скважин, тощо.

При цьому судом встановлено, що СТОВ "Батьківщина" мало крім технічних засобів біологічні активи (свині, корови), які потребують затрат водопостачання, крім того є побутові потреби, виготовлення обідів на підприємстві, що за санітарними нормами також потребує витрат водних ресурсів.

В ході судового розгляду досліджено питання обсягів видобутих корисних копалин у вигляді води та запропоновано сторонам подати детальний розрахунок плати за користування надрами за перевіряємий період (т. 6 а.с. 39-40).

Зважаючи на розрахункову потужність діючої скважини та потреби підприємства та принцип дії Закону в часі, суд погоджується із встановленими Варвинською МДПІ позивачу порушеннями вимог п. 263.2 ст. 263 Податкового кодексу України, у зв'язку із заниженням СТОВ "Батьківщина" обсягів плати за користування надрами в сумі 163 139,64 грн., у зв'язку з чим податкове повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000032200 є таким, що відповідає обсягу встановлених порушень, тобто є правомірним.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000291700, яким донараховано грошове зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб в сумі основного платежу у спірній частині 191 156,26 грн. та 580 240,58 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), судом встановлено наступне.

Як вбачається з колективного договору СТОВ "Батьківщина", п. 8.3 передбачено виділення щомісячно грошових коштів за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженні товариства, на харчування в їдальні на кожного працівника та службовця товариства незалежно від терміну його роботи та розміру заробітної плати (т. 4 а.с. 27-36, т. 5 а.с. 59-68).

Також, судом встановлено, що згідно розпорядження директора СТОВ "Батьківщина" від 11.08.2009 зобов'язано організовувати виїзне харчування за рахунок СТОВ "Батьківщина" працівників задіяних на роботах не за місцем знаходження товариства. Харчування повинно здійснюватись постійно на час виїзних робіт (т. 5 а.с. 58).

У відповідності до бухгалтерських документів СТОВ "Батьківщина" у приміщенні власної їдальні для працівників підприємства готує страви. Обіди для працівників надаються безоплатно. На підприємстві ведеться кількісний і вартісний облік спожитих обідів, на бухгалтерському рахунку 236 "Їдальня". Згідно бухгалтерського рахунку 236 та накладних списання продуктів харчування на їдальню - витрати на харчування в їдальні працівникам підприємства склали за період липень 2010 року-грудень 2011 року в сумі 1 083 652,27 грн.

Згідно абз. "б" пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" (чинного на момент вчинення частини правопорушення) до загального місячного оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо (за винятками, передбаченими пунктом 4.3 цієї статті), а саме у вигляді: б) вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених у підпункті 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств". Вказана правова норма повністю кореспондується з абз. "б" пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України.

Підпунктом 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Відповідно ст. 18 Кодексу встановлено, що податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

Згідно абз. "а" п. 171.2 ст. 171 Кодексу особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є: податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні. Пунктом 162.1 ст. 162 цього Кодексу також визначено, що платниками податку можуть бути податкові агенти.

Тобто, обов'язки платника податків полягають у веденні в установленому порядку обліку доходів і витрат, складанні звітності, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, а саме веденні обліку надання додаткових благ та ведення персоніфікованого обліку з метою оподаткування податком з доходів фізичних осіб вартості харчування, яке надається в їдальні на кожного працівника та службовця товариства незалежно від терміну його роботи та розміру заробітної плати, а також виїзне харчування за рахунок СТОВ "Батьківщина" працівників задіяних на роботах не за місцем знаходження товариства.

Отже, судом встановлено, що в порушення вищезазначених норм СТОВ "Батьківщина" не оподатковувало суму додаткових благ, наданих працівникам підприємства у вигляді вартості харчування, безоплатно отриманого платником податку в сумі 1 083 652,27 грн., в результаті чого позивачем не нараховано та не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб у розмірі 191 156,26 грн. з врахуванням норми п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України щодо розміру ставки податку та п. 164.5 ст. 164 Кодексу щодо застосування коефіцієнту при нарахуванні (наданні) доходів у будь-якій негрошовій формі.

Таким чином, за встановленого факту порушення позивачем вимог абз. "б", "г" пп. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", абз. "б", "г" пп. 164.2.17 п. 164.2, п. 164.5 ст. 164, п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України в частині не оподатковування суми додаткових благ, наданих працівникам СТОВ "Батьківщина" у вигляді вартості харчування, безоплатно отриманого платником податку, податкове повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000291700 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в частині основного платежу у спірній частині 191 156,26 грн. скасуванню не підлягає.

В даному випадку суд вказує, що позивачем зменшено позовні вимоги в частині не оподатковування суми додаткових благ, наданих працівникам СТОВ "Батьківщина" у вигляді відшкодування витрат на поповнення мобільного зв'язку, що покликало нарахування грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 5 383,20 грн. основного платежу та 816,63 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.09.2012 закрито провадження (т. 5 а. с. 142-143), відповідно податкове повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000291700 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в цій частині не досліджується.

Крім того, судом встановлено, що позивачем було подано до Варвинської МДПІ податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (т. 4 а.с. 75-233). Відповідно до розрахунків проведено нарахування доходу громадянам у вигляді орендної плати за використання паїв громадян згідно укладених договорів на суму 11 840 805,19 грн. та нарахований податок на доходи фізичних осіб в сумі 2 169 606,84 грн. Податок на доходи фізичних осіб сплачено (перераховано) СТОВ "Батьківщина" до місцевих бюджетів 03.04.2012, що підтверджується платіжними дорученнями № № 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620 (т. 4 а.с. 59-74).

У відповідності до п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані, серед іншого, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Кодексу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 цього Кодексу).

В силу до пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду. Вказана правова норма була введена в дію відповідно із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2011 № 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України".

В судовому засіданні також досліджено питання правомірності застосування вищевказаної норми права за виявлене під час перевірки порушення - несвоєчасну сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб у сумі 2 169 606,84 грн. з нарахованої суми 11 840 805,19 грн. доходів громадян у вигляді орендної плати за використання земельних паїв згідно відповідних договорів за періоди ІІІ кварталу 2010 року по ІV кварталу 2011 року (т. 1 а. с. 56). Враховуючи, що вказану правову норму пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 було введено в дію 07.07.2011, застосування податковим органом пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України є неправомірним в силу ст. 58 Конституції України, оскільки відсутня зворотна дія в часі, а тому не відповідає періоду, що підлягав перевірці.

Згідно пп. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Кодексу податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар. При цьому об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Підпунктом 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу передбачено, що податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості, інших, ніж зазначені в підпункті 170.1.1 цього пункту (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар.

Разом з тим, пп. 170.1.4 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України передбачено, що доходи, зазначені у підпунктах 170.1.1 - 170.1.3 цього пункту, оподатковуються податковим агентом під час їх виплати за їх рахунок.

Таким чином, за відсутності факту виплати позивачем доходу орендодавцям у вигляді орендної плати відсутні підстави для оподаткування таких доходів, а саме утримання та перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету, зважаючи на те, що в силу пп. 170.1.4 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України, яка встановлює особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів, такі доходи (орендна плата) повинні оподатковуватись позивачем, як податковим агентом, під час їх виплати, а тому податкове повідомлення-рішення від 26.06.2012 № 0000291700 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 542 401,71 грн. є таким, що прийнято податковим органом протиправно, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається відповідач як підставу своїх правомірних дій, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи.

У даному випадку, констатуючи спірність формування відповідачем податкового зобов'язання позивачу по ПДВ та податку на доходи фізичних осіб, згідно вимог Податкового кодексу України, враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд визнав позов таким, що підлягає задоволенню частково:

- податкове повідомлення-рішення Варвинської МДПІ від 26.06.2012 № 0000022200 підлягає скасуванню повністю;

- податкове повідомлення-рішення Варвинської МДПІ від 26.06.2012 № 0000291700 підлягає скасуванню частково - в частині штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 542 401,71 грн.

В частині позовних вимог про скасування податкового повідомлення-рішення Варвинської МДПІ від 26.06.2012 № 0000032200 необхідно відмовити.

Документально підтверджені судові витрати, здійснені позивачем по справі, суд присуджує, згідно ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, з Державного бюджету України відповідно до задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити частково.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Варвинської міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області:

від 26.06.2012 № 0000022200 - повністю.

від 26.06.2012 № 0000291700 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб в частині штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 542 401,71 грн.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Л.О. Житняк

Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено21.02.2014
Номер документу37241667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/19/14

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні