Постанова
від 19.02.2014 по справі 812/10626/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10626/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Северіної А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Банк Форум» до Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Чиганов Дмитро Юрійович, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

19 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Банк Форум» до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії.

04 лютого 2014 року позивач подав суду заяву про зміну підстав позову, в якій просив прийняти постанову, якою адміністративний позов ПАТ «Банк Форум» про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфініті Центр Україна» задовольнити, зобов'язати державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції у відповідності до вимог статті 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Інфініті Центр Україна», код за ЄДРПОУ 33789497, направити постанову про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ «Інфініті Центр Україна» державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи. Крім того, у вказаній заяві просив замінити відповідача - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції на належного відповідача - Реєстраційну службу Луганського міського управління юстиції.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним. Рішенням Жовтневого районного суду м. Луганська від 26.04.2013 у справі № 435/4213/13-ц було припинено без визнання банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю «Інфініті Центр Україна», код ЄДРПОУ 33789497 (91054, м. Луганськ, вул. Монтажна, 21). Копію рішення було надіслано державному реєстратору виконавчого комітету Луганської міської ради для внесення запису про припинення ТОВ «Інфініті Центр України» до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Не погодившись із судовим рішенням, ПАТ «Банк Форум» подало апеляційну скаргу. Ухвалою апеляційного суду Луганської області від 14.10.2013 рішення Жовтневого районного суду м. Луганська від 26.04.2013 було скасовано та закрито провадження у справі. Тобто, апеляційний суд скасував підставу реєстрації припинення юридичної особи.

Листом від 23.10.2013 за № 5625/3.1.5 позивач звернувся до Відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Луганського міського управління юстиції про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи. Однак, Відділ державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Луганського міського управління юстиції повернув банку ухвалу апеляційного суду Луганської області від 14.10.2013 у справі № 435/4213/13-ц відповідно до п. 1 ст. 39 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Позивач уважає, що наявні всі підстави для постановлення рішення про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ «Інфініті Центр Україна». Так, згідно з матеріалами реєстраційної справи ТОВ «Інфініті Центр Україна» зверталося для проведення припинення юридичної особи 28.05.2013, 10.06.2013 та 17.06.2013. Однак, матеріали реєстраційної справи містять лише два описи документів, поданих для проведення реєстраційної дії, а саме - від 28.05.2013 та від 10.06.2013. Відсутній опис документів, що надавалися юридичною особою державному реєстратору 17.06.2013.

Подані підприємством документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи згідно з повідомленнями від 28.05.2013 та 10.06.2013 залишалися без розгляду у зв'язку з наявністю відкритого виконавчого провадження стосовно юридичної особи.

Отримавши від ТОВ «Інфініті Центр України» документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи 17.06.2013, державний реєстратор повинен був перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно юридичної особи, однак, не зробив цього, та вніс до Єдиного державного реєстру 17.06.2013 запис № 13821110016018100 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Інфініті Центр України».

Також позивач посилається, що згідно з рішенням Жовтневого районного суду Луганської області від 26.04.2013 документи та печатка ТОВ «Інфініті Центр Україна» було втрачено. В той же час, реєстраційна картка ТОВ «Інфініті Центр Україна» від 17.06.2013 скріплена печаткою, що дає підстави ставити під сумнів утрату документів ТОВ «Інфініті Центр Україна» та вважати, що підприємством не було дотримано вимоги законодавства щодо передачі до архівної установи документів товариства.

Ухвалою суду від 22.01.2014 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Чиганова Д.Ю.

Ухвалою суду від 19.02.2014 здійснено заміну відповідача - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції на належного відповідача - Реєстраційну службу Луганського міського управління юстиції.

В ході судового розгляду справи представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав, викладених у позові. 19.02.2014 представник позивача надав суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в ході судового розгляду справи заперечував проти позову, вважає, що при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Інфініті Центр України» державним реєстратором було дотримано вимоги чинного законодавства, підприємством за описом було надано всі необхідні документи для здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи. Підстав для залишення поданих документів без розгляду не було. Запит про наявність відкритих виконавчих проваджень було зроблено державним реєстратором за один день до внесення відповідного запису до ЄДР, оскільки чинним законодавством передбачено лише один день для проведення реєстраційної дії. За порушення вказаного строку передбачена адміністративна відповідальність. Державним виконавцем була отримана відповідь про відсутність відкритих виконавчих проваджень. На підставі викладеного відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог. 19.02.2014 представник відповідача надав суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник третьої особи в ході судового розгляду справи надав суду письмовий відгук, згідно з яким вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, суд дійшов наступного.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

За приписами частини 2 цієї статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до статті 33 Закону № 755 юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 36 Закону № 755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал установчих документів; акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відповідно до частини 4 цієї статті державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.

За приписами частини 8 цієї статті документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.

Частиною 10 статті 36 Закону № 755 передбачено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

документи подані не у повному обсязі;

документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті;

в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством;

від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане;

не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті;

стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження;

стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи (частина 12 статті 36 Закону № 755).

Згідно з частиною 13 статті 36 Закону № 755 строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідно до Закону України від 16.10.2012 № 5461-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції, Міністерства культури, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України та пункту 8 «Прикінцеві положення» Закону України від 06.12.2012 № 5515-17 «Про Державний бюджет України на 2013 рік», з 01.07.2013 функції з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців передаються від виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій до підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, через які забезпечується реалізація повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тобто до реєстраційних служб територіальних органів юстиції.

Судом установлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Інфініті Центр Україна», ідентифікаційний код 33789497, було юридичною особою, зареєстрованою в установленому законом порядку.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Аудиторська фірма «Консалтинг-гарант» (учасника ТОВ «Інфініті Центр Україна») від 26.01.2011 вирішено припинити ТОВ «Інфініті Центр Україна» шляхом його ліквідації (том 2 арк. справи 87-88).

Також рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Інфініті Центр Україна» від 27.01.2011 вирішено припинити ТОВ «Інфініті Центр Україна» шляхом його ліквідації та створено ліквідаційну комісію (том 2 арк. справи 83-86).

03.02.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Луганської міської ради було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 13821100015018100 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації (том 1 арк. справи 87-90).

28.05.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ «Інфініті Центр Україна» за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» (том 2 арк. справи 91).

У зв'язку з наявністю стосовно юридичної особи відкритого виконавчого провадження (№ 30551093) документи, подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, було залишено без розгляду (том 2 арк. справи 92, 93).

10.06.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ «Інфініті Центр Україна» за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» (том 2 арк. справи 94).

У зв'язку з наявністю стосовно юридичної особи відкритого виконавчого провадження (№ 30551093) документи, подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, було залишено без розгляду (том 2 арк. справи 95, 96).

17.06.2013 уповноваженою особою ліквідаційної комісії ТОВ «Інфініті Центр Україна» за описом було надано державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації», а саме: реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи (том 2 арк. справи 97-103).

Згідно зі вказаним описом та матеріалами реєстраційної справи державному реєстратору було надано всі необхідні документи у відповідності до Закону № 755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією.

Державним реєстратором було перевірено інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно ТОВ «Інфініті Центр Україна». За результатами такої перевірки інформацію про відкрите виконавче провадження не знайдено (том 2 арк. справи 104).

17.06.2013 державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 13821110016018100 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Інфініті Центр Україна» в результаті ліквідації (том 1 арк. справи 87-90), відповідне повідомлення направлено ТОВ «Інфініті Центр Україна» (том 2 арк. справи 105).

Суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Позивач посилається, що рішення Жовтневого районного суду м. Луганська від 26.04.2013 про припинення юридичної особи ТОВ «Інфініті Центр Україна» було скасовано ухвалою апеляційного суду Луганської області від 14.10.2013, відтак, суд апеляційної інстанції скасував підставу реєстрації припинення юридичної особи.

Вказані доводи не можуть бути прийняті судом, оскільки припинення юридичної особи ТОВ «Інфініті Центр Україна» здійснено за рішенням засновників (учасників) товариства, а не за рішенням суду, що підтверджується матеріалами реєстраційної справи. Тому скасування судом апеляційної інстанції рішення Жовтневого районного суду м. Луганська про припинення ТОВ «Інфініті Центр Україна» не має правового значення для вирішення даного спору.

Доводи позивача про відсутність опису, за яким 17.06.2013 було надано документи державному реєстратору для проведення реєстраційної дії - припинення юридичної особи, спростовано в судовому засіданні, матеріали реєстраційної справи містять відповідний опис від 17.06.2013 (том 2 арк. справи 97).

Стосовно посилань позивача, що державний реєстратор, отримавши 17.06.2013 документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, не перевірив інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень, суд зазначає, що така інформація була отримана державним реєстратором 14.06.2013, тобто, напередодні отримання вказаних документів (15 та 16 червня 2013 року були вихідними днями). Згідно отриманих відомостей інформація щодо відкритих виконавчих проваджень відносно юридичної особи відсутня.

Крім того, судом установлено, що виконавче провадження № 30551093, яке було підставою для залишення без розгляду документів, поданих ТОВ «Інфініті Центр Україна» державному реєстратору 28.05.2013 та 10.06.2013, було закінчено згідно з постановою державного виконавця від 13.06.2013 (том 2 арк. справи 140-141). Доводи позивача про відсутність підстав для закриття виконавчого провадження судом до уваги не беруться, оскільки правомірність винесення вказаної постанови державним виконавцем не є предметом даного позову, доказів оскарження чи скасування вказаної постанови державного виконавця позивачем, який є стягувачем за даним виконавчим провадженням, суду не надано.

Доводи позивача про те, що втрату печатки та документів ТОВ «Інфініті Центр Україна» слід поставити під сумнів, судом не можуть бути взяті до уваги, оскільки це є суб'єктивною думкою позивача та не є підставою для залишення державним реєстратором поданих документів без розгляду. ТОВ «Інфініті Центр Україна» було надано державному реєстратору належним чином оформлену довідку архівного відділу Луганської міської ради, а перевірка вказаних відомостей не входить до компетенції державного реєстратора.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене суд вважає, що відповідачем доведено правомірність своїх дій та рішень, тому позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Банк Форум» до Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Чиганов Дмитро Юрійович, про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено в повному обсязі 24 лютого 2014 року.

Суддя І.О. Свергун

Дата ухвалення рішення19.02.2014
Оприлюднено24.02.2014

Судовий реєстр по справі —812/10626/13-а

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні