Ухвала
від 24.02.2014 по справі 5017/2401/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"24" лютого 2014 р.Справа № 5017/2401/2012

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ХОЛОД"

до відповідачів: 1. Приватного підприємства "Європрод-ССЛ"

2. Приватного підприємства "Спеціалізоване підприємство"ЮСТИЦІЯ"

3.Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції

про визнання торгів недійсними та витребування майна з чужого незаконного володіння

Суддя Степанова Л.В.

Представники:

Від позивача: не з'явився

Від відповідача 1: не з'явився

Від відповідача 2: не з'явився

Від відповідача 3: не з'явився

Від заявника (Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області): Масалов П.В. за довіреністю № 16-08/6-50 від 08.01.2014р.

Рішенням господарського суду Одеської області від 22.11.2012р. по справі № 5017/2401/2012 у позові Товариства з обмеженою відповідальністю "ХОЛОД" було відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 17.01.2013р. рішення господарського суду Одеської області від 22.11.2012р. по справі № 5017/2401/2012 скасоване. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ХОЛОД" задоволено та визнано прилюдні торги, що відбулися 31.05.2012р., з реалізації нежитлового приміщення бару площею 156,2 кв. м., яке розташоване за адресою: м. Одеса, проспект Добровольского, 98-Б недійсними та витребувано на користь ТОВ „Холод" нежитлове приміщення бару площею 156,2 кв. м., яке розташоване за адресою: м. Одеса, проспект Добровольского, 98-Б.

Постановою Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. постанову Одеського апеляційного господарського суду від 17.01.2013р. по справі № 5017/2401/2012 скасовано, рішення господарського суду Одеської області від 22.11.2012р. по справі № 5017/2401/2012 залишено в силі.

06.08.2013р. на виконання постанови Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. господарським судом були видані судові накази, щодо стягнення з Приватного підприємства "Європрод-ССЛ", Приватного підприємства "Спеціалізоване підприємство "ЮСТИЦІЯ" Одеська філія, Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції на користь Державного бюджету України судового збору за поданими касаційними скаргами по 2 793,87 грн. з кожного, а також про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ХОЛОД" на користь Приватного підприємства "Європрод-ССЛ", Приватного підприємства "Спеціалізоване підприємство "ЮСТИЦІЯ" Одеська філія, Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції судового збору за касаційний перегляд по 3 596,77 грн.

17.12.2013р. у зв'язку із надходженням запиту судді Вищого господарського суду України Владимиренко С. № 5017/2401/2012/1015/2013 від 10.12.2013р. (вх. № 2692/13 від 16.12.2013р.) з якого вбачається надходження до суду касаційної інстанції заяви Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області від 02.12.2013р. № 16-12/1780-10703 в порядку ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, справу № 5017/2401/2012 було скеровано до Вищого господарського суду України.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 22.01.2014р. у прийнятті заяви Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області про зміну способу та порядку виконання постанови Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. у справі № 5017/2401/2012 було відмовлено в зв'язку з тим, що зазначена зава не відповідає вимогам п. 7.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" № 9 від 17.10.2012р.

06.02.2014р. до господарського суду Одеської області надійшла заява Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області № 16-12/247-1118 від 31.01.2014р. (вх. № 2-489/14 від 06.02.2014р.) про зміну способу та порядку виконання судового рішення в порядку ст. 121 Господарського процесуального кодексу України відповідно до якої заявник просить суд змінити спосіб та порядок виконання наказу Господарського суду Одеської області від 06.08.2013 по справі № 5017/2401/2012, вказавши наступне: "Стягнути з Головного управління юстиції в Одеській області до Державного бюджету України через ГУДКСУ в Одеській області (м. Одеса вул. Садова, 1а) на код бюджетної класифікації 22030001, п/р 31210206783008 в ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37607526 судовий збір за поданими касаційними скаргами у розмірі 2 793,87 грн.".

В обґрунтування даної заяви Головне управління державної казначейської служби України в Одеській області посилається на положення Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. N 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. N 45), приписами Закону України "Про виконавче провадження" та Закону України "Про державну виконавчу службу".

Так заявник вказує, що під час виконання наказу Господарського суду Одеської області від 06.08.2013 по справі № 5017/2401/2012 було встановлено, що згідно мережі установ та організацій, що отримують фінансування з державного та місцевих бюджетів в 2013 році через Головне управління, така установа як Другий Суворовський відділ Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції, що в свою чергу визначена боржником у судовому наказі, не значиться в мережі, рахунки з яких можливо б було здійснити стягнення - відсутні.

Водночас, за твердженням заявника, у випадках, коли боржниками за судовими рішеннями (виконавчими листами) є районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції, стягнення грошових коштів з депозитних рахунків органів відкритих в державній казначейській службі, що надійшли від боржників для виплати стягувачам, не є можливим та для належного виконання судового рішення необхідно змінити спосіб і порядок виконання рішення шляхом визначення боржниками за такими судовими рішеннями відповідні управління юстиції в області, містах Києві та Севастополі, які мають рахунки з яких можливе таке стягнення. У зв'язку з чим необхідно визначити боржником Головне управління юстиції в Одеській області , яке має гербову печатку, є окремою юридичною особою, має відповідні рахунки в Головному управлінні, стягнення з яких можливо здійснити та яке здійснює матеріально-технічне забезпечення Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 14.02.2014р. заяву Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області № 16-12/247-1118 від 31.01.2014р. було прийнято до розгляду.

У судовому засіданні від 24.02.2014р. представником заявника було надано заяву (вх. № 4758/14 від 24.02.2014р.) відповідно до якої останній просить суд змінити спосіб та порядок виконання постанови Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. по справі № 5017/2401/2012, вказавши наступне: "Стягнути з Головного управління юстиції в Одеській області до Державного бюджету України через ГУДКСУ в Одеській області (м. Одеса вул. Садова, 1а) на код бюджетної класифікації 22030001, п/р 31210206783008 в ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37607526 судовий збір за поданими касаційними скаргами у розмірі 2 793,87 грн.".

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, визначені Законом України "Про державну виконавчу службу".

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про державну виконавчу службу" органами державної виконавчої служби, є Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до складу якого входить відділ примусового виконання рішень; управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, до складу яких входять відділи примусового виконання рішень; районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції. Районні, районні в містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції є юридичними особами, мають відповідні рахунки в органах Державного казначейства України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках, гербову печатку. Міністерство юстиції України, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі мають відповідні рахунки в органах Державного казначейства України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках. Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головного управління юстиції в області, містах Києві та Севастополі мають печатки, у тому числі гербові.

При цьому, відповідно до окремих положень ст. 45 Закону України "Про виконавче провадження" грошові суми, стягнуті з боржника, зараховуються державним виконавцем на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби. Не допускається виплата стягувачу стягнутих сум готівкою або виплата стягнутих сум іншим особам, які не є стягувачами (крім виплати грошових сум заставодержателю, який не є стягувачем, згідно із статтею 54 цього Закону). Забороняється використовувати стягнуті з боржників грошові суми, що підлягають виплаті стягувачам, на цілі, не передбачені цією статтею, а також звертати на них стягнення для виплати іншим особам, які не є стягувачами за виконавчими документами, під час примусового виконання яких ці суми стягнуто (крім випадків, коли стягувач є одночасно боржником у іншому виконавчому провадженні).

Так, п. 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. N 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. N 45) (надалі - Порядок) передбачено, що боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Частиною 2 пункту 4 зазначеного Порядку встановлено, що органи Казначейства вживають заходів до виконання виконавчих документів протягом установленого строку.

Крім того, ч. 2 п. 5 Порядку передбачено, що під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання.

Як вбачається із заяви Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області № 16-12/247-1118 від 31.01.2014р. (вх. № 2-489/14 від 06.02.2014р.) - на виконанні у Головному управлінні державної казначейської служби України в Одеській області знаходиться наказ господарського суду Одеської області від 06.08.2013р. по справі № 5017/2401/2012 щодо стягнення з Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції на користь Державного бюджету України судового збору за поданими касаційними скаргами по 2 793,87 грн. При цьому, в ході виконання вищезазначеного судового наказу було встановлено, що згідно мережі установ та організацій, що отримують фінансування з державного та місцевих бюджетів в 2013 році через Головне управління, така установа як Другий Суворовський відділ Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції, що в свою чергу визначена боржником у судовому наказі, не значиться в мережі, рахунки з яких можливо б було здійснити стягнення - відсутні.

Відповідно до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

При цьому, відповідно до п. 7.8 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" від 17 жовтня 2012 року N 9 - питання про відстрочку або розстрочку виконання постанови апеляційної чи касаційної інстанції за наявності обставин, передбачених частиною першою статті 121 ГПК, вирішує сама апеляційна чи касаційна інстанція, якщо ці обставини стали їй відомі до прийняття постанови за результатами перегляду рішення господарського суду першої інстанції. У цих випадках припис про відстрочку або розстрочку, зміну способу та порядку виконання відповідної постанови має міститися в її резолютивній частині. В інших випадках, тобто коли відповідну заяву подано стороною, державним виконавцем після прийняття постанови апеляційною чи касаційною інстанцією, питання про відстрочку або розстрочку, зміну способу та порядку виконання цієї постанови вирішує господарський суд першої інстанції.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 5 червня 2012 року N 4901-VI виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Таким чином, враховуючи, що законодавством не передбачена можливість стягнення грошових коштів з рахунків органів державної виконавчої служби, що надійшли від боржників для виплати стягувачам, а також звернення на них стягнення, які не є стягувачами за виконавчими документами, під час примусового яких ці суми були стягнуті, суд доходить висновку щодо наявності правових підстав для задоволення заяви Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області № 16-12/247-1118 від 31.01.2014р. (вх. № 2-489/14 від 06.02.2014р.), з урахуванням заяви від 24.02.2014р. (вх. № 4758/2014 від 24.02.2014р.) про зміну способу та порядку виконання постанови Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. по справі № 5017/2401/2012, в порядку ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, шляхом зміни боржника у відповідному судовому наказі з Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції на Головне управління юстиції в Одеській області.

Керуючись ст.86, ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, суд ,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області № 16-12/247-1118 від 31.01.2014р. (вх. № 2-489/14 від 06.02.2014р.) про зміну способу та порядку виконання судового рішення - задовольнити.

2. Змінити спосіб та порядок виконання постанови Вищого господарського суду України від 16.07.2013р. по справі № 5017/2401/2012 в частині стягнення з Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції до Державного бюджету України судового збору за касаційними скаргами у розмірі 2 793,87 грн., шляхом зміни боржника у наказі господарського суду Одеської області від 06.08.2013р. з Другого Суворовського відділу Державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції на Головне управління юстиції в Одеській області:

"Стягнути з Головного управління юстиції в Одеській області (65028, м. Одеса, вул. Богдана Хмельницького, 34, код ЄДРПОУ 34929741) до Державного бюджету України через ГУДКСУ в Одеській області (м. Одеса вул. Садова, 1а) на код бюджетної класифікації 22030001, п/р 31210206783008 в ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37607526 судовий збір за поданими касаційними скаргами у розмірі 2 793 (дві тисячі сімсот дев'яносто три) грн. 87 коп."

Ухвала набрала чинності "24" лютого 2014 року.

Ухвалу може бути оскаржено.

Суддя Степанова Л.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено26.02.2014
Номер документу37331718
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/2401/2012

Ухвала від 15.05.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 28.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 08.04.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Постанова від 08.04.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Степанова Л.В.

Ухвала від 22.01.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Постанова від 16.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Малетич M.M.

Ухвала від 21.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні