УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2014 р. Справа № 13193/13
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Гулида Р.М.,
суддів - Кузьмича С.М., Затолочного В.С.
при секретарі судового засідання - Гелецького П.В.,
за участю:
представника позивача - Куксов В.Г.
представника відповідача - Гейвич М.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2013 року у справі за позовом Приватного підприємства "Медико" до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкового повідомлення рішення, -
ВСТАНОВИЛА:
ПП "Медико" звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0001332210 від 01.07.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено безпідставно, оскільки у позивача наявні усі підтверджуючі документи пов'язані із здійсненням господарської діяльності. Позивач вважає, що не порушив вимог чинного законодавства, а реальність отримання товарів підтверджується належними первинними бухгалтерськими документами та іншими доказами, які свідчать про фактичне здійснення господарських операцій з контрагентами.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2013 року, адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області № 0001332210 від 01.07.2013 року.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням Державна податкова інспекція в Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області подала апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а допущена упереджена оцінка зібраних доказів та довільне трактування законодавства, за текстом постанови, не відповідає фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи по суті позовних вимог.
Заслухавши доповідача - суддю Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, мотивуючи це наступним.
Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Галицькому районі м. Львова провело планову виїзну перевірку ПП "Медико" (ЄДРПОУ 35383065) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2010 року по 31.12.2012 року.
17 червня 2013 року по наслідках перевірки апелянтом було складено акт про результати планової виїзної перевірки № 563/22-10/35383065, яким встановлено порушення ПП "Медико" п.п.5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме: занижено нараховану суму податку на прибуток в сумі 796955,05 грн., чим порушено п. 138.1, п. 138.2 ст.138 п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України; - занижено нараховану суму податку на прибуток в сумі 2003762,34 грн., чим порушено п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України, в частині ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів та їх копій, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків; - пп. 168.1.2, пп.168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п. 171.1 ст. 171, пп. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу та донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі 2380,00 грн.; - п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", в частині невиконання Z-звітів за 30.09.2011 року та 17.06.2012 року по РРО фіскальний номер 1304009062, всього 3 Z-звітів.
На підставі зазначеного акту, апелянтом було прийнято податкове повідомлення-рішення №0001332210 від 01.07.2013 року, яким ПП "Медико" донараховано зобов'язання за платежем з податку на прибуток на загальну суму 3368803,91 грн., в т.ч. за основним платежем - 2800717,39 грн. та за штрафними санкціями - 568086,52 грн..
Таким чином, на думку ДПІ була виявлена відсутність фактичного руху активів у процесі здійснення господарської діяльності з такими контрагентами позивача: ТзОВ "Ароматика" (25399227), ТзОВ "Артур-К" (21643699), ТзОВ"Біохім Фарма" (35982261), ТзОВ "ВВС-ЛТД" (19351156), ТзОВ "Вента-ЛТД" (21947206), ПП "Голден Фарм" (32706692), ТзОВ "Долфі Україна" (37068787), ТзОВ "Домінік 777" (34625668), ТзОВ "Доставка ліків" (31214750), ПП "Торговельно-промислова компанія Ергоком" (24934569), ТзОВ "ДК Європродукт" (32575055), ПрАТ "Каштан Трейд" (33562817), ТзОВ "Купецький Дім" (34521661), ТзОВ "Інтернешнл Медікл Еквіпмент" (34806350), ТОВ "Медком МП Україна" (36059022), ТОВ "Медичний центр МТК" (21633086), ПАТ "Натурфарм" (24930168), СП "Оптіма Фарм" (21642228), ПП "Падука" (НОМЕР_1), ТзОВ "Група Юг" (35227229), СДМ "Фарма" (34342929), ТзОВ "Фармако" (20037376), ТзОВ "Фармапланета" (36852896), ТзОВ "Бізнес Центр Фармація" (30177378), ТзОВ "Фіто Лек" (21194014), ТзОВ "Українська фармацевтична компанія ФРА-М" (20322326), ТзОВ "Фреш" (23956445), ПП "Ювісана" (35272596).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п. 138.2 ст. 138 ПК України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до вимог п. 138.8.1 ст. 138 ПК України, до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та матеріалів, що складають основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються за рахунок вартості відходів, отриманих в процесі виробництва, які оцінюються у порядку визначеному бухгалтерським обліком.
За змістом п. 139.1.9 ст. 139 ПК України, не включаються до складу витрат - витрати не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Згідно з вимогами Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року, обґрунтування відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.
Наказом ДПА України від 29.03.2003 р. № 143 "Про затвердження форми декларації з податку на прибуток підприємства та порядку її складення" передбачено, що дані наведені в декларації, повинні підтверджуватись первинними документами обліку та відповідати податковому обліку (звітності).
Відповідно до пп. 1.2 п. 1 Положення про документальне збереження записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування.
Частиною 5 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підприємство самостійно визначає облікову політику; обирає форму бухгалтерського обліку, як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад встановленим цим Законом, а з врахуванням особливостей своєї діяльності розробляє систему і форму внутрішньогосподарського обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів.
Листом ДПІ України від 08.04.2008 р. № 3146/6/15-016 наголошено, що ч. 2 і ч. 3 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" передбачено єдину підставу для бухгалтерського обліку господарських операцій, це наявність первинних документів, які фіксують факт здійснення господарської операції.
Для підтвердження реальності господарських операцій ПП "Медико" з своїми контрагентами в період з 01.07.2010 року по 31.12.2012 року, позивач надав наступні документи.
По взаємовідносинах з ТОВ "Фармако", позивачем долучено до матеріалів справи: угоду на поставку товару № 17.11.09/58 від 17.11.2009 року медичних товарів в кількості та асортименті, обумовлених в накладних /Т.155 а.с.2-3/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Фармако" /Т.155 а.с.217-225; Т.156 а.с.69-76, 96/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Фармако" /Т.155 а.с.164-165/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.124/.
Щодо взаємовідносин з ТОВ "Фармпланета", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 513/К/14 від 15.11.2012 року лікарських засобів та виробів медичного призначення, асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.4-7/; договір поставки № 134/К/14 лікарських засобів та медичних товарів /Т.155 а.с.92-95/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Фармпланета" /Т.155 а.с.214; Т.156 а.с.97-102/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Фармпланета" /Т.155 а.с.162-163/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.123/.
Стосовно взаємовідносин з ФОП "Падука Галина Володимирівна", позивачем долучено до матеріалів справи: договір № В10-3 від 27.01.2010 року, де асортимент товару визначається на підставі прайс-листів та/або каталогів, поданих Продавцем /Т.155 а.с.8-11/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом №2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ФОП ОСОБА_3 /Т.155 а.с.235-236/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ФОП ОСОБА_3 /Т.155 а.с.143-144/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.115/.
По взаємовідносинам з СП "Оптіма-Фарм ЛТД", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 371100 від 01.01.2011 року лікарських засобів та виробів медичного призначення, асортимент, кількість та ціна яких зазначається в накладних /Т.155 а.с.12-16/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом №2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок СП "Оптіма-Фарм ЛТД" /Т.155 а.с.237-250; Т.156 а.с.1-68А/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари СП "Оптіма-Фарм ЛТД" /Т.154 а.с.146-149/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.126/.
Щодо взаємовідносин з ТзОВ "Бізнес Центр Фармація", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки №/01/11 від 01.01.2011 року косметичної продукції виробництва компанії "Weleda /Т.155 а.с.17-20/; договір поставки №/12/12 від 28.12.2012 року косметичної продукції виробництва компанії "Weleda", а ПП "Медико" (покупець) зобов'язується прийняти та оплатити зазначений товар асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.86-89/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. №92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок яким ТзОВ "Бізнес Центр Фармація" / Т.155 а.с.200-201; Т.156 а.с.89/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Бізнес Центр Фармація" /Т.154 а.с.161/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.118/.
Стосовно взаємовідносин з ТОВ "Медком МП Україна", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 47 від 05.02.2013 року презервативів (ТМ Contex, TM Durex), ТМ Гусарські, ТМ Wild Cat, ТМ Соблазн, TM Erotica Deluxe і презервативи інших ТМ), гель-змазка (ТМ Contex, TM Durex і гелі-змазки інших ТМ) пластир (ТМ Sanita, TM Silkoplast, TM Silkofix і пластирі інших ТМ), тести для визначення вагітності й овуляції (ТМ Evi, TM Attest і тести для визначення вагітності й овуляції інших ТМ), засоби по догляду за ногами ТМ Scholl, засіб TM Full Marks, Товар ТМ Sanitelle, рукавички для медичних цілей ТМ EHIC та інші товари асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.21-24/; договір поставки № 58 від 01.03.2013 року, за яким ТОВ "Медком МП Україна" (постачальник) зобов'язується передати покупцеві, а ПП "Медико" зобов'язується прийняти і оплатити товар - презервативи (ТМ Contex, TM Durex), презервативи ТМ Гусарські, ТМ Wild Cat, ТМ Соблазн, TM Erotica Deluxe і презервативи інших ТМ), гель-змазка (ТМ Contex, TM Durex і гелі-змазки інших ТМ), пластир (ТМ Sanita, TM Silkoplast, TM Silkofix і пластирі інших ТМ), тести для визначення вагітності й овуляції (ТМ Evi, TM Attest і Тести для визначення вагітності й овуляції інших ТМ), засоби по догляду за ногами ТМ Scholl, засіб TM Full Marks, Товар ТМ Sanitelle, рукавички для медичних цілей ТМ EHIC та інші товари асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.25-28/; договір поставки № 196 від 01.03.2013 року за яким вартість товару визнається видатковими накладними, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.29-32/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. №91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Медком МП Україна" /Т.155 а.с.202-205; Т.156 а.с.90-91/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Медком МП Україна" /Т.154 а.с.139-140/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.127/.
По взаємовідносинах з ТОВ "Фреш", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 35/03 від 30.03.2009 року товарів згідно накладних і у відповідності до замовлень Покупця /Т.155 а.с.33-34/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Фреш" /Т.154 а.с.152/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.120/.
Щодо взаємовідносин з ПП "Ювісана", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № ЮВ 13/д-58 від 11.02.2013 року товарів, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.35-37/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ПП "Ювісана" /Т.154 а.с.150-151/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.119/.
Стосовно взаємовідносин з ТзОВ "Артур-К", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 6462/11 лікарських засобів та виробів медичного призначення, асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.38-41/; договір поставки № 5050/10 від 2010 року лікарських засобів та товарів медичного призначення /Т.155 а.с.42-45/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТзОВ "Артур-К" /Т.155 а.с.226-232/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Артур-К" /Т.154 а.с.182-183/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.136/.
По взаємовідносинах з ТзОВ "Вента-ЛТД", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 1918 від 10.09.2012 року лікарських засобів та товарів медичного призначення асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.46-47/; договір поставки №2356 лікарських засобів та товарів медичного призначення, асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.48-49/; договір поставки № 1245 від 01.03.2013 року лікарських засобів та медичних товарів, асортимент, кількість та ціна яких зазначені в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.50/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Вента-ЛТД" /Т.154 а.с.177-178/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.133/.
Щодо взаємовідносин з ПП "Голден-Фарм", позивачем долучено до матеріалів справи: договір № 220 від 01.08.2012 року, асортимент, кількість та ціна яких зазначаються в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.51/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ПП "Голден-Фарм" /Т.154 а.с.176/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.132/.
Стосовно взаємовідносин з ТзОВ "Долфі Україна", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 2323/ЛВ непродовольчих товарів відповідно до поданого ПП "Медико" замовлення /Т.155 а.с.58-59/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. №92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Долфі Україна" /Т.154 а.с.130/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.130/.
По взаємовідносинах з ТзОВ "Домінік 777", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 02 від 04.10.2012 року продуктів харчування, побутової хімії, косметики, відповідно до заявок Покупця в асортименті та кількості, що зазначені в видаткових накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.61-62/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Домінік 777" /Т.154 а.с.174/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.129/.
Щодо взаємовідносин з ТзОВ "Інтернешнл Медікл Еквіпмент", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 01.06-1 від 01.06.2012 року виробів медичного призначення /Т.155 а.с.65-68/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Інтернешнл Медікл Еквіпмент" /Т.154 а.с.169/;
Стосовно взаємовідносин з ПАТ "Каштан Трейд", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 011/1201-11 від 12.01.2011 року /Т.155 а.с.70-71/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. №91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ПАТ "Каштан Трейд" /Т.154 а.с.168/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.112/.
По взаємовідносинах з ТзОВ "Купецький Дім Галичина", позивачем долучено до матеріалів справи: договір уступки права вимоги № МО-1/2012 КДГ від 01.12.2012 року, за яким ТзОВ "Купецький Дім Галичина" (первісний кредитор) передає належні йому права вимоги за Договором поставки товару № 160 від 04.01.2009 року, укладеного між Первісним кредитором та ПП "Медико" (боржником). Новому кредитору в рахунок погашення та ліквідації відповідної частини заборгованості Первісного кредитора перед Новим кредитором за Договором № 1/2012 від 17.05.2012 року /Т.155 а.с.72-73/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТзОВ "Купецький Дім Галичина" /Т.155 а.с.233/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Купецький Дім Галичина" /Т.154 а.с.166-167/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.111/.
Щодо взаємовідносин з ТзОВ "Дистриб'юторська компанія Європродукт", позивачем долучено до матеріалів справи: договір поставки № 02283 від 01.04.2012 року, де асортимент, ціна за одиницю товару, вартість товару вказується в накладних, які є його невід'ємною частиною /Т.155 а.с.76-81/; /Т.155 а.с.82-85/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Дистриб'юторська компанія Європродукт" /Т.155 а.с.198; Т.156 а.с.92-94/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Дистриб'юторська компанія Європродукт"/Т.154 а.с.170-171/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.113/.
Стосовно взаємовідносин з ТзОВ "Фра-М", позивачем долучено до матеріалів справи: податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Фра-М" /Т.155 а.с.185-197; Т.156 а.с.77-88/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТзОВ "Фра-М" /Т.155 а.с.153-156/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.121/.
По взаємовідносинах з ТОВ "Фіто Лек", позивачем долучено до матеріалів справи: податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Фіто Лек" /Т.155 а.с.206-208/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "Фіто Лек" /Т.155 а.с.157-160/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.122/.
Щодо взаємовідносин з ТОВ "ВВС-ЛТД", позивачем долучено до матеріалів справи: податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "ВВС-ЛТД" /Т.155 а.с.209-213/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату за відвантажені товари ТОВ "ВВС-ЛТД" /Т.155 а.с.179-180/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.155 а.с.134/.
Стосовно взаємовідносин з ТОВ "Біохім-Фарма", позивачем долучено до матеріалів справи: податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ "Біохім-Фарма" /Т.155 а.с.234/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010 року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.135 а.с.124/.
По взаємовідносинах ПП "Медико" з ТзОВ «Доставка ліків», позивачем долучено до матеріалів справи: договір оренди майна та приміщень № 3/с від 02.08.2010 року, за яким ТзОВ "Доставка ліків" (орендодавець) передає, а ПП "Медико" (орендар) бере у строкове платне користування майно та приміщення загальною площею 60,6 м2 за адресою: м. Львів, вул.Сихівська, 14, а Орендар сплачує Орендодавцю орендну плату /Т.155 а.с.52-55/; акт приймання-передачі приміщень, що передаються в оренду /Т.155 а.с.56/; зміни від 15.03.2010року до договору оренди майна та приміщень № 3/с від 02.08.2010 року /Т.155 а.с.57/; податкові та видаткові накладні /Т.1-Т.153/, згідно з описом № 1 вих. № 92 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.11-72/ та описом № 2 вих. № 91 від 26.06.2013 року /Т.154 а.с.73-197/; платіжні доручення про перерахунок коштів позивачем на рахунок ТОВ ТзОВ "Доставка ліків" /Т.155 а.с.215-216; Т.156 а.с.95/; зведену довідку з банку про перерахунок коштів з розрахункового рахунку ПП "Медико" на оплату оренди майна та приміщень ТзОВ "Доставка ліків" /Т.154 а.с.173/; оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за липень 2010року - грудень 2012 року на підтвердження відображення вказаних операцій в бухгалтерському обліку /Т.135 а.с.128/.
Отже, господарські операції позивача за період з липня 2010 року по грудень 2012 року фактично були підтверджені належними первинними документами, які відповідають вимогам бухгалтерського обліку на даних якого базувалась фінансова, податкова, статистична та інші види звітності ПП «Медико», доказом чого є долучені до справи бухгалтерські документи в десятках томів.
Відтак, посилання ДПІ у Галицькому районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області на відсутність товарно-транспортних накладних, як первинних документів, наявність яких повинна засвідчувати реальність проведених господарських операцій ПП"Медико" з відповідними контрагентами, - є явно упередженими та надуманими.
З матеріалів справи та зібраних і належно проаналізованих судом по справі доказів вбачається, що під час виконання господарських договорів, поставка товару здійснювалась лише постачальниками і виключно їх транспортом після отримання заявки від покупця, оскільки гуртовими продавцями у вартість товару фактично закладені витрати на доставку таких товарів покупцям, що виключало необхідність обліку, наявності чи збереження товаро-транспортних накладних у покупця, в силу специфіки своєї мережевої роздрібної діяльності і тому такі до складу валових витрат ПП «Медико» не відносились.
Згідно п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств, до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції і охороною праці», 5.3 - 5.7 цієї статті.
Законом України "Про автомобільний транспорт" та наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363 "Про затвердження правил перевезення вантажів" передбачено, що обов'язок щодо наявності товарно-транспортної накладної покладено на перевізника та його водія, які у ревізованих випадках по справі працювали лише у постачальників ПП «Медико».
Згідно п. 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Товарно-транспортна накладна відноситься лише до основної первинної транспортної документації при наданні транспортних послуг.
З врахуванням наведеного, колегія суддів зазначає, що позивач здійснив віднесення до складу валових витрат не вартість транспортних послуг, які повинні бути підтверджені транспортною документацією, а вартість придбаних медичних та фармакологічних товарів, що відповідає вимогам чинного податкового законодавства України.
Отже, посилання відповідача на неправомірність віднесення до складу валових витрат вартості придбаних товарно-матеріальних цінностей у зв'язку з відсутністю товарно-транспортних накладних, є безпідставними та упереджено надуманими.
Таким чином, організація транспортування (перевезення) та його здійснення не є обов'язковою умовою для угоди купівлі-продажу товару та відображення її у бухгалтерському обліку покупця товарів, який жодним чином не причетний до транспортування придбаного товару і такі послуги ніде не відзначає у своїй бухгалтерській звітності.
Відсутність товарно-транспортних накладних може вказувати лише на порушення правил перевезення вантажу автомобільним транспортом перевізником, оскільки товарно-транспортна накладна не є єдиним та виключним документом, який засвідчує витрати на придбання товарно-матеріальних цінностей покупцем.
Відтак, з врахуванням наведених обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами по справі, колегія апеляційного суду прийшла до неспростовного переконання про те, що суд першої інстанції у відповідності до вимог ст.200 КАС України, правильно встановив обставини справи, ухвалив законне та обґрунтоване судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційних скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для його скасування немає.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2013 року у справі № 813/5165/13-а - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий: Р.М. Гулид
Судді: С.М. Кузьмич
В.С. Затолочний
Повний текст ухвали виготовлено і підписано 24.02.2014 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 27.02.2014 |
Номер документу | 37358570 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Р.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні