ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 лютого 2014 року 11:09 № 826/810/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технології» доДержавної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 23.09.2013р., за участю:
представника позивача - Гриб Є.А.
представника відповідач - Капустіна А.А.
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 24 лютого 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технології» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 23.09.2013р. №0002372203 та №0002392203.
В обґрунтування позовних вимог пояснив, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення прийняті відповідачем протиправно, а тому підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем правомірно.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідачем проведено перевірку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» за результатами якої 06.09.2013р. складено акт №588/26-53-22-03-21/200035704 про результати виїзної позапланової перевірки щодо документального підтвердження боспорських відносин із платником податків ТОВ «Авега» (код ЄДРПОУ 31629209) за період з 01.08.2010р. по 30.06.2013р. (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення п. 135.4 статті 135, п.п. 139.1.9 п. 139.1 статті 139 ПК України в результаті чого занижено податок на прибуток у 2012 році в розмірі 1 488 525грн., у тому числі за І квартал - 106 639грн., І півріччя - 612 098грн. та за 3 квартали - 1 252 908грн.; п. 198.3, 198.6 статті 198 ПК України, що призвело до заниження ПДВ за 2012 -2013 роки на суму ПДВ 2 180 349грн., а саме: 2012 рік - 1 417 642грн., у тому числі за січень - 101 561грн., квітень - 103 288грн., травень 228 528грн., червень - 92 117грн., липень - 188 877грн., серпень - 94 028грн., вересень - 384 846грн., жовтень - 224 397грн. та за 2013 рік на суму 762 707грн., у тому числі за січень - 448 794грн. та квітень - 313 913грн.
В порядку адміністративного оскарження податкові повідомлення - рішення залишені без змін.
На підставі встановлених порушень відповідачем 23.09.2013р. прийняті податкові повідомлення - рішення №0002372203, яким за порушення п. 135.4 статті 135, п.п. 139.1.9 п. 139.1 статті 139 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 860 656грн., в тому числі основний платіж - 1 488 525грн. та штрафні санкції - 372 131грн. та №0002392203, яким за порушення п. 198.3, 198.6 статті 198 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 270 524грн., в тому числі основний платіж - 2 180 349грн. та штрафні санкції - 1 090 175грн.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що 14.04.11р. укладено договір поставки №1404-М між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
податкові накладні: №1 від 05.01.12 на загальну суму 3 544 грн., у тому числі ПДВ 591 грн., №8 від 24.04.12 на загальну суму 390 565 грн., у тому числі ПДВ 65 094 грн.;
видаткові накладні: №РН-0000001 від 05.01.12 на загальну суму 3 544 грн., у тому числі ПДВ 591 грн., №РН-0000006 від 24.04.12 на загальну суму 390 565 грн., у тому числі ПДВ 65 094 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №2 від 04.01.12 на загальну суму 98 000 грн., №9 від 10.01.12 на загальну суму 95 000 грн., №46 від 17.01.12 на загальну суму 95 000 грн., №58 від 27.01.12 на загальну суму 9 010 грн., №111 від 21.02.12 на загальну суму 98 000 грн., №172 від 19.04.12 на загальну суму 95 000 грн., №189 від 20.04.12 на загальну суму 95 000 грн., №191 від 20.04.12 на загальну суму 60 000 грн., №213 від 24.04.12 на загальну суму 96 000 грн., №235 від 04.05.12 на загальну суму 33 045 грн., №243 від 10.05.12 на загальну суму 95 000 грн., №282 від 23.05.12 на загальну суму 97 000 грн., №290 від 24.05.12 на загальну суму 98 572,80 грн., №647 на загальну суму 170 000 грн., №672 від 17.10.12 на загальну суму 220 565,20 грн.
19.04.11р. укладено договір №1904-И між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» зобов'язується організувати виготовлення за кресленнями ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та поставку, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» прийняти та оплатити вироби у відповідності із Специфікацією №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
податкові накладні: №7 від 24.04.12 на загальну суму 229 162 грн., у тому числі ПДВ 38 194 грн.;
видаткові накладні: №РН-0000005 від 24.04.12 на загальну суму 229 162 грн., у тому числі ПДВ 38 194 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технологи» підтверджується платіжними дорученнями: №1 від 04.01.12 на загальну суму 98 000 грн., №8 від 10.01.12 на загальну суму 95 000 грн., №45 від 17.01.12 на загальну суму 95 000 грн., №173 від 19.04.12 на загальну суму 95 000 грн., №187 від 20.04.12 на загальну суму 95 000 грн., №215 від 24.04.12 на загальну суму 39 054 грн., №681 від 24.10.12 на загальну суму 13 650 грн., №684 від 26.10.12 на загальну суму 37 044 грн., №691 від 01.11.12 на загальну суму 178 527,20 грн.
02.03.12р. укладено договір поставки №12/16 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
податкові накладні: №9 від 08.05.12 на загальну суму 567 096,72 грн., у тому числі ПДВ 94 516,12 грн., №17 від 15.06.12 на загальну суму 569 760 грн., у тому числі ПДВ 94 960 грн., №29 від 30.08.12 на загальну суму 358 197,36 грн., у тому числі ПДВ 59 699,56 грн., №31 від 26.09.12 на загальну суму 640 494,72 грн., у тому числі ПДВ 106 749,12 грн., №32 від 27.09.12 на загальну суму 309 532,80 грн., у тому числі ПДВ 51 588,80 грн., №35 від 17.10.12 на загальну суму 59 736 грн., у тому числі ПДВ 9 956 грн., №36 від 22.10.12 на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №38 від 23.10.12 на загальну суму 56 580 грн., у тому числі ПДВ 9 430 грн., №41 від 24.10.12 на загальну суму 57 960 грн., у тому числі ПДВ 9 660 грн., №42 від 25.10.12 на загальну суму 59 460 грн., у тому числі ПДВ 9 910 грн., №45 від 26.10.12 на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №46 від 29.10.12 на загальну суму 57 744 грн., у тому числі ПДВ 9 624 грн., №48 від 30.10.12 на загальну суму 58 260 грн., у тому числі ПДВ 9 710 грн., №49 від 31.10.12 на загальну суму 566 275,20 грн., у тому числі ПДВ 94 379,20 грн.;
видаткові накладні: №РН-0000008 від 08.05.12 на загальну суму 567 096,72 грн., у тому числі ПДВ 94 516,12 грн., №РН-0000014 від 15.06.12 на загальну суму 569 760 грн., у тому числі ПДВ 94 960 грн., №РН-0000026 від 30.08.12 на загальну суму 358 197,36 грн., у тому числі ПДВ 59 699,56 грн., №РН-0000028 від 26.09.12 на загальну суму 640 494,72 грн., у тому числі ПДВ 106 749,12 грн., №РН-0000029 від 27.09.12 на загальну суму 309 532,80 грн., у тому числі ПДВ 51 588,80 грн., №РН-0000032 від 17.10.12 на загальну суму 59 736 грн., у тому числі ПДВ 9 956 грн., №РН-0000033 від 22.10.12 на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №РН-0000035 від 23.10.12 на загальну суму 56 580 грн., у тому числі ПДВ 9 430 грн., №РН-0000038 від 24.10.12 на загальну суму 57 960 грн., у тому числі ПДВ 9 660 грн., №РН-0000039 від 25.10.12 на загальну суму 59 460 грн., у тому числі ПДВ 9 910 грн., №РН-0000042 від 26.10.12 на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №РН-0000043 від 29.10.12 на загальну суму 57 744 грн., у тому числі ПДВ 9 624 грн., №РН-0000045 від 30.10.12 на загальну суму 58 260 грн., у тому числі ПДВ 9 710 грн., №РН-0000046 від 31.10.12 на загальну суму 566 275,20 грн., у тому числі ПДВ 94 379,20 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №285 від 23.05.12 на загальну суму 95 000 грн., №291 від 24.05.12 на загальну суму 97 000 грн., №296 від 25.05.12 на загальну суму 98 000 грн., №303 від 28.05.12 на загальну суму 97 000 грн., №316 від 01.06.12 на загальну суму 98 000 грн., №325 від 05.06.12 на загальну суму 97 000 грн., №341 від 11.06.12 на загальну суму 95 000 грн., №366 від 19.06.12 на загальну суму 95 000 грн., №373 від 22.06.12 на загальну суму 97 000 грн., №395 від 05.07.12 на загальну суму 52 070 грн., №417 від 16.07.12 на загальну суму 41 430 грн., №451 від 30.07.12 на загальну суму 670 000 грн., №461 від 01.08.12 на загальну суму 94 500 грн., №473 від 07.08.12 на загальну суму 17 889,60 грн., №524 від 27.08.12 на загальну суму 97 000 грн., №538 від 05.09.12 на загальну суму 142 800 грн.,
№556 від 12.09.12 на загальну суму 120 000 грн., №757 від 19.11.12 на загальну суму 265 780 грн., №762 від 21.11.12 на загальну суму 200 000 грн., №768 від 23.11.12 на загальну суму 200 000 грн., №770 від 26.11.12 на загальну суму 300 000 грн., №852 від 21.12.12 на загальну суму 100 710,28 грн., №4876 від 08.02.13 на загальну суму 309 532,28 грн.
06.03.12 укладено договір поставки №12/18 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано: податкові накладні: №10 від 10.05.12 на загальну суму 280 872 грн., у тому числі ПДВ 46 812 грн., №18 від 22.06.12 на загальну суму 327 684 грн., у тому числі ПДВ 54 614 грн., №24 від 23.07.12 на загальну суму 22 896 грн., у тому числі ПДВ 3 816 грн., №25 від 24.07.12 на загальну суму 38 794 грн., у тому числі ПДВ 6 466 грн., №26 від 25.07.12 на загальну суму 52 416 грн., у тому числі ПДВ 8 736 грн., №27 від 26.07.12 на загальну суму 58 608 грн., у тому числі ПДВ 9 768 грн., №28 від 29.08.12 на загальну суму 205 972,80 грн., у тому числі ПДВ 34 328,80 грн., №30 від 24.09.12 на загальну суму 375 492 грн., у тому числі ПДВ 62 582 грн., №37 від 22.10.12 на загальну суму 59 700 грн., у тому числі ПДВ 9 950 грн., №39 від 23.10.12 на загальну суму 58 428 грн., у тому числі ПДВ 9 738 грн., №40 від 24.10.12 на загальну суму 59 280 грн., у тому числі ПДВ 9 880 грн., №43 від 25.10.12 на загальну суму 54 720 грн., у тому числі ПДВ 9 120 грн., №44 від 26.10.12 на загальну суму 19 008 грн., у тому числі ПДВ 3 168 грн., №47 від 29.10.12 на загальну суму 59 616 грн., у тому числі ПДВ 9 936 грн.
видаткові накладні: №РН-0000007 від 10.05.12 на загальну суму 280 872 грн., у тому числі ПДВ 46 812 грн., №РН-0000015 від 22.06.12 на загальну суму 327 684 грн., у тому числі ПДВ 54 614 грн., №РН-0000021 від 23.07.12 на загальну суму 22 896 грн., у тому числі ПДВ 3 816 грн., №РН-0000023 від 25.07.12 на загальну суму 52 416 грн., у тому числі ПДВ 8 736 грн., №РН-0000024від 26.07.12 на загальну суму 58 608 грн., у тому числі ПДВ 9 768 грн., №РН-0000025 від 29.08.12 на загальну суму 205 972,80 грн., у тому числі ПДВ 34 328,80 грн., №РН-0000027 від 24.09.12 на загальну суму 375 492 грн., у тому числі ПДВ 62 582 грн., №РН-0000034 від 22.10.12 на загальну суму 59 700 грн., у тому числі ПДВ 9 950 грн., №РН-0000036 від 23.10.12 на загальну суму 58 428 грн., у тому числі ПДВ 9 738 грн., №РН-0000037 від 24.10.12 на загальну суму 59 280 грн., у тому числі ПДВ 9 880 грн, №РН-0000040 від 25.10.12 на загальну суму 54 720 грн, у тому числі ПДВ 9 120 грн, №РН-0000041 від 26.10.12 на загальну суму 19 008 грн, у тому числі ПДВ 3 168 грн, №РН-0000044 від 29.10.12 на загальну суму 59 616 грн, у тому числі ПДВ 9 936 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №292 від 24.05.12 на загальну суму 95 000 грн., №295 від 25.05.12 на загальну суму 96 000 грн, №302 від 28.05.12 на загальну суму 97 000 грн, №317 від 01.06.12 на загальну суму 98 000 грн, №324 від 05.06.12 на загальну суму 97 000 грн, №342 від 11.06.12 на загальну суму 27 033,60 грн, №566 від 13.09.12 на загальну суму 250 000 грн, №709 від 07.11.12 на загальну суму 282 095 грн, №721 від 09.11.12 на загальну суму 200 000 грн, №874 від 28.12.12 на загальну суму 40 000 грн, №17 від 14.01.13 на загальну суму 362 961 грн, №24 від 16.01.13 на загальну суму 4 935 грн, №4826 від 18.01.13 на загальну суму 23 625 грн.
10.12.12р. укладено договір поставки №1301 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2013 році виписано:
податкові накладні: №16 від 09.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №17 від 10.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №18 від 11.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №19 від 14.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9020 грн., №20 від 15.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №21 від 16.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №22 від 17.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №23 від 21.01.13 на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №24 від 22.01.13 на загальну суму 59 040 грн., у тому числі ПДВ 9 840 грн., №3 від 29.01.13 на загальну суму 1 579 262 грн., у тому числі ПДВ 263 210 грн., №25 від 21.02.13 на загальну суму 1 533 880,80 грн., у тому числі ПДВ 255 646,80 грн., №37 від 26.04.13 на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн., №42 від 01.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №43 від 02.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №44 від 03.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №45 від 04.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №46 від 05.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №47 від 08.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №48 від 09.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №49 від 10.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №50 від 11.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №51 від 12.07.13 на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №52 від 15.07.13 на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн., №53 від 16.07.13 на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн.
видаткові накладні: №РН-0000006 від 09.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000007 від 10.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ
9 020 грн., №РН-0000008 від 11.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000009 від 14.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000010 від 15.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000011 від 16.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000012 від 17.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000013 від 21.01.13 загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000014 від 22.01.13 на загальну суму 59 040 грн., у тому числі ПДВ 9 840 грн., №РН0000003 від 29.01.13 на загальну суму 1 579 262 грн., у тому числі ПДВ 263 210 грн., №РН-0000016 від 21.02.13 на загальну суму 1 533 880,80 грн., у тому числі ПДВ 255 646,80 грн., №РН-0000041 від 15.07.13 на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн., №РН-0000042 від 16.07.13 на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №4900 від 18.02.13 на загальну суму 5 698,80 грн., №4930 від 26.02.13 на загальну суму 61 993 грн., №4955 від 13.03.13 на загальну суму 1 100 000 грн., №4998 від 19.03.13 на загальну суму 300 000 грн., №1923222 від 09.04.13 на загальну суму 106 025 грн., №1923297 від 22.05.13 на загальну суму 242 054 грн., №1923327 від 30.05.13 на загальну суму 300 000 грн., №1923350 від 04.06.13 на загальну суму 223 590 грн., №163 від 04.06.13 на загальну суму 13 000 грн., №1923374 від 25.06.13 на загальну суму 700 000 грн., №1923377 від 27.06.13 на загальну суму 299 100 грн., №1923439 від 10.07.13 на загальну суму 410 000 грн., №1923479 від 19.07.13 на загальну суму 360 510 грн.
11.12.12р. укладено договір №1302 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» зобов'язується організувати виготовлення за кресленнями ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та поставку, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» прийняти та оплатити вироби у відповідності із Специфікацією №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2013 році виписано:
податкові накладні: №2 від 28.01.13 на загальну суму 621 504 грн., у тому числі ПДВ 103 584 грн., №26 від 22.02.13 на загальну суму 349 596 грн., у тому числі ПДВ 58 266 грн., №37 від 26.04.13 на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн.;
видаткові накладні: №РН-0000002 від 28.01.13 на загальну суму 621 504 грн., у тому числі ПДВ 103 584 грн., №РН-0000017 від 22.02.13 на загальну суму 349 596 грн., у тому числі ПДВ 58 266 грн., №РН-0000029 від 26.04.13 на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №1923421-від 03.07.13 на загальну суму 220 000 грн., №19234905 від 26.07.13 на загальну суму 400 000 грн., №1923565 від 21.08.13 на загальну суму 353 998,92 грн.
Про висновки викладені в Акті перевірки податковий орган дійшов з тих підстав, що ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві складено акт від 10.07.2013р. №294/2240/31629209 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Авега» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за січень, березень, квітень, червень, липень 2012 року, відповідно до якого підприємство відсутнє за адресою реєстрації. Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємств - постачальників та по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період з 01.05.2012р. по 28.09.2012р.
Проте, з даними висновками податкового органу суд не погоджується з наступних підстав.
Відповідно до п. 201.8. ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованими як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Крім того, відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, підставою для нарахування податкового кредиту, є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.
Згідно з п.п. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу;
Згідно з п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. .
Згідно з п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Податковий кодекс України передбачає тільки один випадок не включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) - це не підтвердження таких сум податковими накладними чи митними деклараціями.
Зокрема згідно з п. 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; є) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених (нарахованих) у ціні товарів сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів, вартість яких відноситься до валових витрат підприємства. Отже, для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість витрати платника щодо сплати (нарахування) відповідної суми податку у складі ціни товару мають бути підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції та є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Також, слід зауважити, що вчинення платником податків дій, що мають своїм результатом одержання податкової вигоди (звільнення від оподаткування, зменшення бази або ставки оподаткування, одержання права на залік або відшкодування податку на додану вартість тощо), саме по собі не означає, що відповідні правочини були вчинені з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства.
При цьому, з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами. Тобто якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету або подання податкової звітності, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи, а тому сама по собі несплата податку контрагентом чи неподання ним звітності (у тому числі внаслідок ухилення) не може бути підставою для відмови у праві платника податку на податковий кредит за наявності факту здійснення господарської операції.
При вирішенні даного спору суд притримується позиції, що у разі якщо на час здійснення господарських операцій, за якими податковий орган не визнає обґрунтованим віднесення позивачем до податкового кредиту сум податку на додану вартість, постачальники були включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також мали свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість, покупець не може нести відповідальність ні за несплату податків продавцями, ні за можливої недостовірність відомостей про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.
При цьому, слід враховувати вимоги статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", яка встановлює: якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Так, на момент здійснення спірних господарських операцій ТОВ «Авега» зареєстровано як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Таким чином, враховуючи викладені законодавчі норми та обставини справи, суд дійшов висновку, що взаємовідносини позивача з контрагентами, які на момент здійснення господарських операцій були належним чином зареєстровані як платники податку на додану вартість, оформлені договорами, які не були визнані в судовому порядку недійсними, а також підтверджені виданими контрагентом первинними документами, зокрема, податковими накладними, отже позивачем були виконані передбачені законодавством вимоги для підтвердження права на податковий кредит та включення відповідних витрат до складу валових витрат підприємства.
На думку суду, позивач, не може нести відповідальність ні за несплату податків контрагентами, ні за можливу недостовірність відомостей про них, наведених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за умови необізнаності щодо неї.
Судом не приймаються посилання відповідача в Акті перевірки на факт нікчемності угод між позивачем та ТОВ ТОВ «Авега» з висновків актів перевірки вищезазначених підприємств, якими встановлено, що усі операції не спричиняють реального настання правових наслідків, отже, є нікчемними в силу закону. Оскільки не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом (лист Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 р. № 742/11/13-11).
Крім того, суд зазначає, що чинне законодавство не ставить умовою дійсності правочинів, а також виникнення податкових зобов'язань платника у залежність від стану податкового обліку контрагентів, фактичного знаходження їх за місцем реєстрації та наявності чи відсутності основних фондів у останніх. Позивач не може нести відповідальність за виконання його контрагентами своїх податкових зобов'язань, адже поняття "добросовісний платник", яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов'язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов'язань. А відтак за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху грошових коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальника для одержання товариством незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.
Судом також враховуються рішення Європейського суду з прав людини у справах Інтерсплав проти України (2007 рік, заява № 803/02), "Булвес" АД проти Болгарії (2009 рік, заява №3991/03) і Бізнес Супорт Центр проти Болгарії (2010 рік, заява №6689/03), які відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" підлягають застосуванню судами як джерела права, у яких визначено, що платника податку не може бути позбавлено права на бюджетне відшкодування ПДВ за відсутності доказів того, що його було залучено до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування; при цьому платник ПДВ не повинен нести відповідальність за зловживання, вчинені його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати.
Податковий орган не надав жодних доказів на підтвердження того, що позивач, як платник податку, діяв без належної обачності й обережності і йому було відомо про можливі порушення, які допускав його контрагент, або що самостійною діловою метою здійснення господарських операцій з даним підприємством було одержання позивачем податкової вигоди.
З врахуванням того, що позивачем надано первинні документи, що стосуються господарських операцій за участю ТОВ «Авега», які фактично підтверджують реальне здійснення правочинів і досягнення позивачем законної мети їх здійснення - придбання товарів для здійснення господарської статутної діяльності, направленої на отримання прибутку, - висновки відповідача про безтоварність господарських операцій, вчинених за участю ТОВ «Авега» з мотивів не спрямованості правочину на реальне настання наслідків, є надуманими та такими, що ґрунтуються на припущеннях. В судовому засіданні відповідачем не надано допустимих та достатніх доказів для підтвердження порушення позивачем податкового законодавства.
Крім того, судом в якості свідка по справі допитано директора ТОВ «Авега», який в судовому засіданні підтвердив факт реальності укладених з позивачем договорів.
З урахуванням всього вищенаведеного, формування позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість на підставі виписаних ТОВ «Авега» податкових накладних, за висновком суду, є правомірним та повністю відповідають вимогам чинного законодавства.
Відтак, з огляду на встановлені судом в ході розгляду спору обставини, викладений в акті перевірки висновок податкового органу є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсним обставинами справи, а винесені на його підставі спірні податкові повідомлення-рішення від 23.09.2013р. №0002372203 та №0002392203 є безпідставними та неправомірними, а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технології» підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності винесених ним спірних податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технології» задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0002372203 та №0002392203 від 23.09.2013р.
Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технології» понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 487 (чотириста вісімсот сім)грн., 20коп.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 28.02.2014р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37387511 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні