КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/810/14 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.
У Х В А Л А
Іменем України
08 липня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Гром Л.М. та Романчук О.М.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Інформація і технології" до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №00023722003, №0002392203 від 23.09.2013 року, -
ВСТАНОВИЛА:
У січні 2014 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інформація і технології» звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №00023722003, №0002392203 від 23.09.2013 року, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві № 0002372203 та № 0002392203 від 23.09.2013 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було порушено норми матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
У відповідності до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі суд першої інстанції виходив з того, що матеріалами справи підтверджується реальне здійснення господарських операцій за договорами поставок, укладених позивачем з ТОВ «Авега», факт виконання договорів підтверджується належним чином оформленими податковими накладними, видатковими накладними, факт оплати за отримані послуги підтверджується платіжними дорученнями з відмітками банку про їх виконання, реальність укладених угод також підтверджується допитом свідка - директора ТОВ «Авега». Відповідачем, натомість єдиною підставою для визнання укладених угод нікчемними та, відповідно, порушення позивачем норм ПК України є посилання на неможливість проведення зустрічної звірки контрагента позивача, що є порушенням норм чинного законодавства.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено колегією суддів, Товариство з обмеженою відповідальністю «НВФ «Інформація і технологія» зареєстрована Дніпровською районною державною адміністрацією, код ЄДРПОУ 20035704.
На підставі наказу №489 від 27.08.2013 року, виданого ДПІ у Дніпровському районі ГУ Міндоходів м. Києва Литвиненко Катериною Юріївною головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту ДПІ у Дніпровському районі ГУ Міндоходів м. Києва, державним службовцем 15 рангу, на підставі пп.78.1.1, п.78.1, ст.78 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ (із змінами та доповненнями) проведена виїзна позапланова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Інформація і технологія», код ЄДРПОУ 20035704 (скорочене найменування та далі по тексту - ТОВ «НВФ «Інформація і технологія»), щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «Авега» (код ЄДРПОУ 31629209) за період з 01.08.2010 року по 30.06.2013 року.
За результатами перевірки контролюючим органом 06.09.2013 року складено Акт №588/26-53-22-03-21/200035704 про результати виїзної позапланової перевірки щодо документального підтвердження боспорських відносин із платником податків ТОВ «Авега» (код ЄДРПОУ 31629209) за період з 01.08.2010 року по 30.06.2013 року (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення п. 135.4 статті 135, п.п. 139.1.9 п. 139.1 статті 139 ПК України в результаті чого занижено податок на прибуток у 2012 році в розмірі 1 488 525грн., у тому числі за І квартал - 106 639грн., І півріччя - 612 098грн. та за 3 квартали - 1 252 908грн.; п. 198.3, 198.6 статті 198 ПК України, що призвело до заниження ПДВ за 2012 -2013 роки на суму ПДВ 2 180 349грн., а саме: 2012 рік - 1 417 642грн., у тому числі за січень - 101 561грн., квітень - 103 288грн., травень 228 528грн., червень - 92 117грн., липень - 188 877грн., серпень - 94 028грн., вересень - 384 846грн., жовтень - 224 397грн. та за 2013 рік на суму 762 707грн., у тому числі за січень - 448 794грн. та квітень - 313 913грн.
У порядку адміністративного оскарження податкові повідомлення - рішення залишені без змін.
На підставі встановлених порушень відповідачем 23.09.2013 року прийняті податкові повідомлення - рішення №0002372203, яким за порушення п. 135.4 статті 135, п.п. 139.1.9 п. 139.1 статті 139 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 860 656грн., в тому числі основний платіж - 1 488 525грн. та штрафні санкції - 372 131грн. та №0002392203, яким за порушення п. 198.3, 198.6 статті 198 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 3 270 524грн., в тому числі основний платіж - 2 180 349грн. та штрафні санкції - 1 090 175грн.
Вважаючи податкові повідомлення - рішення, винесені контролюючим органом протиправними, позивач звернувся до суду.
Обговорюючи правомірність позовних вимог, колегія суддів приходить до наступного.
Згідно пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті, інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу , крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу .
У відповідності до пункту 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу .
Відповідно до пункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідно до п . 198.1 та 198.2 Податкового кодексу України (далі - ПК України) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.4 ПК України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Не відносяться до податкового кредиту, відповідно до п. 198.6 ПК України, суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Пунктом 201.8 ст. 201 ПК України встановлено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Статтями 3 та 9 Закону України від 16.07.1999 року №996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством та на даних якого ґрунтується, зокрема, податкова звітність. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій визначено первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Так, з матеріалів справи вбачається, що 14.04.2011 року укладено договір поставки №1404-М між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
- податкові накладні: №1 від 05.01.2012 року на загальну суму 3 544 грн., у тому числі ПДВ 591 грн., №8 від 24.04.2012 року на загальну суму 390 565 грн., у тому числі ПДВ 65 094 грн.;
- видаткові накладні: №РН-0000001 від 05.01.2012 року на загальну суму 3 544 грн., у тому числі ПДВ 591 грн., №РН-0000006 від 24.04.2012 року на загальну суму 390 565 грн., у тому числі ПДВ 65 094 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №2 від 04.01.2012 року на загальну суму 98 000 грн., №9 від 10.01.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №46 від 17.01.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №58 від 27.01.2012 року на загальну суму 9 010 грн., №111 від 21.02.2012 року на загальну суму 98 000 грн., №172 від 19.04.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №189 від 20.04.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №191 від 20.04.2012 року на загальну суму 60 000 грн., №213 від 24.04.2012 року на загальну суму 96 000 грн., №235 від 04.05.2012 року на загальну суму 33 045 грн., №243 від 10.05.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №282 від 23.05.2012 року на загальну суму 97 000 грн., №290 від 24.05.2012 року на загальну суму 98 572,80 грн., №647 на загальну суму 170 000 грн., №672 від 17.10.2012 року на загальну суму 220 565,20 грн.
19.04.2011 року укладено договір №1904-И між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» зобов'язується організувати виготовлення за кресленнями ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та поставку, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» прийняти та оплатити вироби у відповідності із Специфікацією №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
- податкові накладні: №7 від 24.04.2012 року на загальну суму 229 162 грн., у тому числі ПДВ 38 194 грн.;
- видаткові накладні: №РН-0000005 від 24.04.2012 року на загальну суму 229 162 грн., у тому числі ПДВ 38 194 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технологи» підтверджується платіжними дорученнями: №1 від 04.01.2012 року на загальну суму 98 000 грн., №8 від 10.01.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №45 від 17.01.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №173 від 19.04.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №187 від 20.04.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №215 від 24.04.2012 року на загальну суму 39 054 грн., №681 від 24.10.2012 року на загальну суму 13 650 грн., №684 від 26.10.2012 року на загальну суму 37 044 грн., №691 від 01.11.2012 року на загальну суму 178 527,20 грн.
02.03.2012 року укладено договір поставки №12/16 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано:
- податкові накладні: №9 від 08.05.2012 року на загальну суму 567 096,72 грн., у тому числі ПДВ 94 516,12 грн., №17 від 15.06.2012 року на загальну суму 569 760 грн., у тому числі ПДВ 94 960 грн., №29 від 30.08.2012 року на загальну суму 358 197,36 грн., у тому числі ПДВ 59 699,56 грн., №31 від 26.09. 2012 року на загальну суму 640 494,72 грн., у тому числі ПДВ 106 749,12 грн., №32 від 27.09. 2012 року на загальну суму 309 532,80 грн., у тому числі ПДВ 51 588,80 грн., №35 від 17.10. 2012 року на загальну суму 59 736 грн., у тому числі ПДВ 9 956 грн., №36 від 22.10. 2012 року на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №38 від 23.10. 2012 року на загальну суму 56 580 грн., у тому числі ПДВ 9 430 грн., №41 від 24.10. 2012 року на загальну суму 57 960 грн., у тому числі ПДВ 9 660 грн., №42 від 25.10. 2012 року на загальну суму 59 460 грн., у тому числі ПДВ 9 910 грн., №45 від 26.10. 2012 року на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №46 від 29.10. 2012 року на загальну суму 57 744 грн., у тому числі ПДВ 9 624 грн., №48 від 30.10. 2012 року на загальну суму 58 260 грн., у тому числі ПДВ 9 710 грн., №49 від 31.10. 2012 року на загальну суму 566 275,20 грн., у тому числі ПДВ 94 379,20 грн.;
- видаткові накладні: №РН-0000008 від 08.05. 2012 року на загальну суму 567 096,72 грн., у тому числі ПДВ 94 516,12 грн., №РН-0000014 від 15.06. 2012 року на загальну суму 569 760 грн., у тому числі ПДВ 94 960 грн., №РН-0000026 від 30.08. 2012 року на загальну суму 358 197,36 грн., у тому числі ПДВ 59 699,56 грн., №РН-0000028 від 26.09. 2012 року на загальну суму 640 494,72 грн., у тому числі ПДВ 106 749,12 грн., №РН-0000029 від 27.09. 2012 року на загальну суму 309 532,80 грн., у тому числі ПДВ 51 588,80 грн., №РН-0000032 від 17.10. 2012 року на загальну суму 59 736 грн., у тому числі ПДВ 9 956 грн., №РН-0000033 від 22.10. 2012 року на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №РН-0000035 від 23.10. 2012 року на загальну суму 56 580 грн., у тому числі ПДВ 9 430 грн., №РН-0000038 від 24.10. 2012 року на загальну суму 57 960 грн., у тому числі ПДВ 9 660 грн., №РН-0000039 від 25.10. 2012 року на загальну суму 59 460 грн., у тому числі ПДВ 9 910 грн., №РН-0000042 від 26.10. 2012 року на загальну суму 59 808 грн., у тому числі ПДВ 9 968 грн., №РН-0000043 від 29.10. 2012 року на загальну суму 57 744 грн., у тому числі ПДВ 9 624 грн., №РН-0000045 від 30.10. 2012 року на загальну суму 58 260 грн., у тому числі ПДВ 9 710 грн., №РН-0000046 від 31.10. 2012 року на загальну суму 566 275,20 грн., у тому числі ПДВ 94 379,20 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №285 від 23.05. 2012 року на загальну суму 95 000 грн., №291 від 24.05. 2012 року на загальну суму 97 000 грн., №296 від 25.05. 2012 року на загальну суму 98 000 грн., №303 від 28.05.2012 року на загальну суму 97 000 грн., №316 від 01.06.2012 року на загальну суму 98 000 грн., №325 від 05.06. 2012 року на загальну суму 97 000 грн., №341 від 11.06.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №366 від 19.06.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №373 від 22.06. 2012 року на загальну суму 97 000 грн., №395 від 05.07. 2012 року на загальну суму 52 070 грн., №417 від 16.07.2012 року на загальну суму 41 430 грн., №451 від 30.07.2012 року на загальну суму 670 000 грн., №461 від 01.08.2012 року на загальну суму 94 500 грн., №473 від 07.08. 2012 року на загальну суму 17 889,60 грн., №524 від 27.08. 2012 року на загальну суму 97 000 грн., №538 від 05.09.2012 року на загальну суму 142 800 грн., №556 від 12.09.2012 року на загальну суму 120 000 грн., №757 від 19.11. 2012 року на загальну суму 265 780 грн., №762 від 21.11.2012 року на загальну суму 200 000 грн., №768 від 23.11.2012 року на загальну суму 200 000 грн., №770 від 26.11. 2012 року на загальну суму 300 000 грн., №852 від 21.12. 2012 року на загальну суму 100 710,28 грн., №4876 від 08.02.2013 року на загальну суму 309 532,28 грн.
06.03.2012 року укладено договір поставки №12/18 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2012 році виписано: податкові накладні: №10 від 10.05.2012 року на загальну суму 280 872 грн., у тому числі ПДВ 46 812 грн., №18 від 22.06.2012 року на загальну суму 327 684 грн., у тому числі ПДВ 54 614 грн., №24 від 23.07.2012 року на загальну суму 22 896 грн., у тому числі ПДВ 3 816 грн., №25 від 24.07.2012 року на загальну суму 38 794 грн., у тому числі ПДВ 6 466 грн., №26 від 25.07.2012 року на загальну суму 52 416 грн., у тому числі ПДВ 8 736 грн., №27 від 26.07.2012 року на загальну суму 58 608 грн., у тому числі ПДВ 9 768 грн., №28 від 29.08.2012 року на загальну суму 205 972,80 грн., у тому числі ПДВ 34 328,80 грн., №30 від 24.09.2012 року на загальну суму 375 492 грн., у тому числі ПДВ 62 582 грн., №37 від 22.10.2012 року на загальну суму 59 700 грн., у тому числі ПДВ 9 950 грн., №39 від 23.10.2012 року на загальну суму 58 428 грн., у тому числі ПДВ 9 738 грн., №40 від 24.10.2012 року на загальну суму 59 280 грн., у тому числі ПДВ 9 880 грн., №43 від 25.10.2012 року на загальну суму 54 720 грн., у тому числі ПДВ 9 120 грн., №44 від 26.10.2012 року на загальну суму 19 008 грн., у тому числі ПДВ 3 168 грн., №47 від 29.10.2012 року на загальну суму 59 616 грн., у тому числі ПДВ 9 936 грн.
- видаткові накладні: №РН-0000007 від 10.05.2012 року на загальну суму 280 872 грн., у тому числі ПДВ 46 812 грн., №РН-0000015 від 22.06.2012 року на загальну суму 327 684 грн., у тому числі ПДВ 54 614 грн., №РН-0000021 від 23.07.2012 року на загальну суму 22 896 грн., у тому числі ПДВ 3 816 грн., №РН-0000023 від 25.07.2012 року на загальну суму 52 416 грн., у тому числі ПДВ 8 736 грн., №РН-0000024від 26.07.2012 року на загальну суму 58 608 грн., у тому числі ПДВ 9 768 грн., №РН-0000025 від 29.08.2012 року на загальну суму 205 972,80 грн., у тому числі ПДВ 34 328,80 грн., №РН-0000027 від 24.09.2012 року на загальну суму 375 492 грн., у тому числі ПДВ 62 582 грн., №РН-0000034 від 22.10.2012 року на загальну суму 59 700 грн., у тому числі ПДВ 9 950 грн., №РН-0000036 від 23.10.2012 року на загальну суму 58 428 грн., у тому числі ПДВ 9 738 грн., №РН-0000037 від 24.10.2012 року на загальну суму 59 280 грн., у тому числі ПДВ 9 880 грн., №РН-0000040 від 25.10.2012 року на загальну суму 54 720 грн., у тому числі ПДВ 9 120 грн., №РН-0000041 від 26.10.2012 року на загальну суму 19 008 грн., у тому числі ПДВ 3 168 грн., №РН-0000044 від 29.10.2012 року на загальну суму 59 616 грн., у тому числі ПДВ 9 936 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №292 від 24.05.2012 року на загальну суму 95 000 грн., №295 від 25.05.2012 року на загальну суму 96 000 грн., №302 від 28.05.2012 року на загальну суму 97 000 грн., №317 від 01.06.2012 року на загальну суму 98 000 грн., №324 від 05.06.2012 року на загальну суму 97 000 грн., №342 від 11.06.2012 року на загальну суму 27 033,60 грн., №566 від 13.09.2012 року на загальну суму 250 000 грн., №709 від 07.11.2012 року на загальну суму 282 095 грн., №721 від 09.11.2012 року на загальну суму 200 000 грн., №874 від 28.12.2012 року на загальну суму 40 000 грн., №17 від 14.01.2013 року на загальну суму 362 961 грн., №24 від 16.01.2013 року на загальну суму 4 935 грн., №4826 від 18.01.2013 року на загальну суму 23 625 грн.
10.12.2012 року укладено договір поставки №1301 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» поставляє, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» приймає та оплачує матеріали (товар), перелік, ціна та об'єм поставок визначені у Специфікації №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2013 році виписано:
- податкові накладні: №16 від 09.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №17 від 10.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №18 від 11.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №19 від 14.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9020 грн., №20 від 15.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №21 від 16.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №22 від 17.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №23 від 21.01.2013 року на загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №24 від 22.01.2013 року на загальну суму 59 040 грн., у тому числі ПДВ 9 840 грн., №3 від 29.01.2013 року на загальну суму 1 579 262 грн., у тому числі ПДВ 263 210 грн., №25 від 21.02.2013 року на загальну суму 1 533 880,80 грн., у тому числі ПДВ 255 646,80 грн., №37 від 26.04.2013 року на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн., №42 від 01.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №43 від 02.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №44 від 03.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №45 від 04.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №46 від 05.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №47 від 08.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №48 від 09.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №49 від 10.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №50 від 11.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №51 від 12.07.2013 року на загальну суму 46 800 грн., у тому числі ПДВ 7 800 грн., №52 від 15.07.2013 року на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн., №53 від 16.07.2013 року на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн.
- видаткові накладні: №РН-0000006 від 09.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000007 від 10.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000008 від 11.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000009 від 14.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000010 від 15.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000011 від 16.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000012 від 17.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000013 від 21.01.2013 року загальну суму 54 120 грн., у тому числі ПДВ 9 020 грн., №РН-0000014 від 22.01.2013 року на загальну суму 59 040 грн., у тому числі ПДВ 9 840 грн., №РН0000003 від 29.01.2013 року на загальну суму 1 579 262 грн., у тому числі ПДВ 263 210 грн., №РН-0000016 від 21.02.2013 року на загальну суму 1 533 880,80 грн., у тому числі ПДВ 255 646,80 грн., №РН-0000041 від 15.07.2013 року на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн., №РН-0000042 від 16.07.2013 року на загальну суму 34 800 грн., у тому числі ПДВ 5 800 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №4900 від 18.02.2013 року на загальну суму 5 698,80 грн., №4930 від 26.02.2013 року на загальну суму 61 993 грн., №4955 від 13.03.2013 року на загальну суму 1 100 000 грн., №4998 від 19.03.2013 року на загальну суму 300 000 грн., №1923222 від 09.04.2013 року на загальну суму 106 025 грн., №1923297 від 22.05.2013 року на загальну суму 242 054 грн., №1923327 від 30.05.2013 року на загальну суму 300 000 грн., №1923350 від 04.06.2013 року на загальну суму 223 590 грн., №163 від 04.06.2013 року на загальну суму 13 000 грн., №1923374 від 25.06.2013 року на загальну суму 700 000 грн., №1923377 від 27.06.2013 року на загальну суму 299 100 грн., №1923439 від 10.07.2013 року на загальну суму 410 000 грн., №1923479 від 19.07.2013 року на загальну суму 360 510 грн.
11.12.2012 року укладено договір №1302 між ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та ТОВ «Авега». Згідно умов вищезазначеного договору, ТОВ «Авега» зобов'язується організувати виготовлення за кресленнями ТОВ «НВФ «Інформація і технології» та поставку, а ТОВ «НВФ «Інформація і технології» прийняти та оплатити вироби у відповідності із Специфікацією №1, наведеній у додатку №1, що є невід'ємною частиною даного договору.
На підтвердження факту виконання господарських зобов'язань за вказаним договором ТОВ «Авега» у 2013 році виписано:
- податкові накладні: №2 від 28.01.2013 року на загальну суму 621 504 грн., у тому числі ПДВ 103 584 грн., №26 від 22.02.2013 року на загальну суму 349 596 грн., у тому числі ПДВ 58 266 грн., №37 від 26.04.2013 року на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн.;
- видаткові накладні: №РН-0000002 від 28.01.2013 року на загальну суму 621 504 грн., у тому числі ПДВ 103 584 грн., №РН-0000017 від 22.02.2013 року на загальну суму 349 596 грн., у тому числі ПДВ 58 266 грн., №РН-0000029 від 26.04.2013 року на загальну суму 163 590 грн., у тому числі ПДВ 27 265 грн.
Відповідно до умов вказаного договору розрахунок з боку ТОВ «НВФ «Інформація і технології» підтверджується платіжними дорученнями: №1923421-від 03.07.2013 року на загальну суму 220 000 грн., №19234905 від 26.07.2013 року на загальну суму 400 000 грн., №1923565 від 21.08.2013 року на загальну суму 353 998,92 грн.
Колегія суддів звертає увагу на той факт, що усі первинні документи оформлені у відповідності до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р.
Наявні в матеріалах справи податкові накладні, що були виписані контрагентом позивача за результатами укладених договорів містять усі обов'язкові реквізити, передбачені п. 201.1 ст. 201 ПК України.
Судом першої інстанції також вірно наголошено, що на час існування спірних правовідносин, контрагент позивача був належним чином зареєстрований як юридична особа та як платник податку на додану вартість, відтак мав належний обсяг правосуб'єктності для здійснення господарських операцій.
Окрім того, судом першої інстанції в якості свідка по справі допитано директора ТОВ «Авега», який в судовому засіданні підтвердив факт реальності укладених з позивачем договорів.
Варто наголосити, що єдиною підставою для визнання укладених позивачем угод недійсними є посилання відповідача на Акт ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 10.07.2013 року №294/2240/31629209 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Авега» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за січень, березень, квітень, червень, липень 2012 року, відповідно до якого підприємство відсутнє за адресою реєстрації. Перевіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у підприємств - постачальників та по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період з 01.05.2012 року по 28.09.2012 року.
З даного приводу варто також зазначити, що відповідно до правової позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної у Листі від 02.06.2011 р. N 742/11/13-11, оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року - без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 лютого 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.Є.Пилипенко
Судді Л.М. Гром
О.М. Романчук
Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 08.07.2014 року.
.
Головуючий суддя Пилипенко О.Є.
Судді: Гром Л.М.
Романчук О.М
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39787571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні