cpg1251
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" березня 2014 р. Справа № 5015/5476/12
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого-судді Хабіб М.І.
судді Гриців В.М.
Зварич О.В.
при секретарі судового засідання Бараняк.Н.Я..,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Глинянська вежа", б/н від 13.12.2013р.
на рішення господарського суду Львівської області від 03.12.2013 року
у справі № 5015/5476/12
за позовом: Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю "Глинянська вежа", м. Львів
про демонтаж літнього майданчика
За участю представників:
від позивача: не з'явився (належно повідомлений);
від відповідача: не з'явився (належно повідомлений).
Апеляційну скаргу прийнято до провадження 23.12.2013р. колегією суддів у складі: судді - доповідача Хабіб М.І., суддів Гриців В.М., Кордюк Г.Т.
Ухвалою від 21.01.2014 року розгляд справи відкладено до 04.02.2014 року.
У зв'язку з зайнятістю в іншому судовому засіданні судді Кордюк Г.Т., розпорядженням голови Львівського апеляційного господарського суду від 04.02.14р. у склад колегії суддів замість судді Кордюк Г.Т. введено суддю Зварич О.В.
04.02.14р. розгляд справи розпочато спочатку у зв'язку із змінами у складі колегії суддів.
ВСТАНОВИВ:
26.12.12р. Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулась до господарського суду Львівської області з позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Глинянська вежа" про примусовий демонтаж літнього майданчика, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Винниченка, 3, у зв'язку із закінченням 01.11.2012р. терміну дії паспорту (дозволу) на розміщення цього майданчика.
Ухвалою суду від 05.02.2013р. місцевий суд зупиняв провадження у справі до набрання законної сили рішенням Галицького районного суду м. Львова у справі №461/745/13-а за позовом ТзОВ "Глинянська вежа" до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради про визнання нечинним рішення №151 від 01.11.2012р. Ухвалою від 05.11.2013р. провадження у справі №5015/5476/12 було поновлене у зв'язку із залишенням названого позову без розгляду.
Рішенням господарського суду Львівської області від 03.12.2013 року у справі № 5015/5476/12 (суддя Запотічняк О.Д.) позов задоволено повністю.
Зобов'язано товариство з обмеженою відповідальністю "Глинянська вежа" демонтувати літній майданчик, розташований за адресою: м. Львів, вул. Винниченка, 3.
Присуджено до стягнення з ТзОВ "Глинянська вежа" на користь Галицької районної адміністрації Львівської міської ради 1073,00 грн. судового збору.
При прийнятті рішення місцевий суд керувався Порядком отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 р., з наступними змінами та доповненнями, та виходив з того, що термін дії дозволу на розміщення відкритого літнього майданчика, виданий відповідачу 07.06.2010р. терміном на 3 роки, закінчився, однак майданчик не демонтовано, незважаючи на розпорядження Галицької районної адміністрації від 13.11.2012р. №598 про його демонтаж. Відтак, дійшов висновку про задоволення позову.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, вважає його таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати, прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Скаржник зазначає, що в дозволі № 179 від 07.06.2010 року та договорі від 12.07.10 р. № 179 визначено право відповідача на встановлення літнього майданчику протягом трьох років у три сезони - з 01.06.2010 року по 01.11.2010 року, з 01.04.11р. по 01.11.2011 року, та з 01.04.2012 року по 01.11.2012 року. Скаржник вважає, що позовні вимоги заявлені у зв'язку із невиконання відповідачем припису позивача №151 від 01.11.2012 р. щодо демонтажу літнього майданчика у зв'язку із закінченням 01.11.2012 р. сезону, протягом якого діяв вказаний дозвіл. Однак, місцевим судом не враховано, що станом на сьогодні закінчився наступний літній сезон 2013 року (з 01.04.2013 р. по 01.11.2013 р.), проте припису про несанкціоноване встановлення майданчика після закінчення літнього сезону 2013 року позивач не виносив. Відтак, вважає що відсутні підстави для задоволення позовних вимог, адже припису про демонтаж майданчика у зв'язку із закінченням літнього сезону 2013 року не приймалося відповідачем.
03.02.14р. представник скаржника (відповідача) подав суду (вх.01-04/613/14 від 03.02.14р.) для долучення до матеріалів справи копії листа департаменту містобудування Львівської міської ради від 29.07.2013р. про видачу паспорта та погодження проекту відкритого літнього майданчика та копію паспорта №289 відкритого літнього майданчика, виданого 29.07.2013р.
Позивач відзиву на апеляційну скаргу не подав.
В судове засідання 04.03.2014р. сторони явки повноважних представників не забезпечили, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Від скаржника (відповідача) надійшло клопотання (вх.01-04/1287/14 від 04.03.14р.) про відкладення розгляду справи, у зв'язку із зайнятістю повноважного представника в іншому судовому засіданні.
Крім того, скаржником подані додаткові пояснення по справі (вх.01-04/1286/14 від 04.03.14р.), в яких він вказує на те, що 15.08.2013р. Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики ЛМР та ТзОВ "Глинянська вежа" укладено Договір №О-289-13 (П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення. Відтак, вважає, що місцевий суд неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи.
Розглянувши клопотання скаржника про відкладення розгляду справи, колегія суддів відхиляє його з огляду на наступне.
Відкладення розгляду справи за обставин, визначених у ч.1 ст.77 ГПК України, є обов'язковим лише за умови неможливості вирішення спору в даному судовому засіданні. Неявка представника скаржника в судове засідання не унеможливлює розгляду апеляційної скарги. Слід зазначити, що клопотання скаржника не підтверджене жодними доказами. Крім того, відповідно до ухвали апеляційного суду від 04.02.14р. явка представників сторін в судове засідання не визнавалась обов'язковою. Разом з тим, чинне законодавство не обмежує сторін в кількості представників, які можуть представляти в суді їх інтереси.
Розглянувши апеляційну скаргу, матеріали справи, апеляційний суд встановив наступне.
Як встановлено місцевим господарським судом та підтверджується матеріалами справи, 07.06.2010р. Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради видано Товариству з обмеженою відповідальністю «Глинянська вежа» Дозвіл №179 на розміщення відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул.Винниченка,3, площею 40,0 кв.м. Термін дії дозволу - 3 роки (три сезони), а саме: з 01.06.2010р по 01.11.2010р.; з 01.04.2011р. по 01.11.2011 р.; з 01.04.2012р. до 01.11.2012р.
01.11.2012 року при обстеженні території району на предмет наявності літніх майданчиків після закінчення терміну дії дозволів, працівниками Галицької районної адміністрації було виявлено за адресою: м. Львів, вул.Винниченка,3 літній майданчик, термін дії паспорту (дозволу) на розміщення якого закінчився 01.11.2012 р., про що складено відповідний акт від 01.11.2012р.
Приписом районної адміністрації від 01.11.2012 року №151вих., зобов'язано ТзОВ "Глинянська вежа" до 09.11.2012 року демонтувати літній майданчик за вищевказаною адресою.
Актом проведення обстеження від 12.11.2012 р., підтверджено, що літній майданчик за адресою: м. Львів, вул.Винниченка,3, який належить ТзОВ "Глинянська вежа", не демонтовано.
Розпорядженням Галицької районної адміністрації від 13.11.2012р. №598 "Про демонтаж літнього майданчика на вул. Винниченка, 3 на розміщення якого закінчився термін дії дозволу (паспорта)" зобов'язано ТзОВ "Глинянська вежа" до 23.11.2012 року демонтувати літній майданчик за вищевказаною адресою. Відправлення вказаного розпорядження відповідачу підтверджується копією списку поданих у Львівський поштамт рекомендованих листів від 15.11.2012р. та копіями поштових квитанцій №9866 та №9865 від 15.11.2012р.
Доказів демонтажу літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Винниченка, 3, ні місцевому ні апеляційному судам відповідач не подав. Той факт, що літній майданчик не демонтований, відповідач не заперечує.
Дослідивши всі обставини справи, доводи апеляційної скарги та подані докази, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
За нормами ст. 317 ЦК України власник вправі володіти, користуватися та розпоряджатися своїм майном.
В силу ст.320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків встановлених законом.
Законом можуть бути встановлені умови використання власником свого майна для здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до частини 1 ст.20 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають (частина 4 названої статті).
Відповідно до ст.10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Ухвалою Львівської міської ради "Про правила благоустрою м. Львова" від 21.04.2011 року №376 затверджені Правила благоустрою м. Львова.
Відповідно до п. 1.1, п. 1.2 Правил благоустрою м. Львова дані правила є нормативно-правовим актом, який встановлює порядок благоустрою та утримання об'єктів благоустрою м. Львова, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Правила благоустрою м. Львова є обов'язковими для виконання на території м. Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об'єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до п.1.10 Правил благоустрою м. Львова відкритий літній майданчик - стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, бару, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.
Правові підстави набуття дозволів (паспортів) на розміщення літніх майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства визначені Порядком отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою міської ради № 2452 від 05.03.2009 року, з наступними змінами та доповненнями.
Згідно з пунктом 1.3 Порядку дозволи на встановлення літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування (Львівської міської ради) на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків.
В силу вимог п.3.1 Порядку дозвіл (паспорт) надається терміном до 5 років з правом розміщення літніх майданчиків виключно у межах сезонного періоду, з 1 квітня до 1 листопада поточного року.
Згідно з п. 3.2 Порядку, дія дозволу (паспорта) починається з 1 квітня поточного року і закінчується 1 листопада.
Пунктами 4.1 та 4.2.3 Порядку визначено, що районні адміністрації здійснюють контроль за дотриманням цього порядку за місцем знаходження літнього майданчика; забезпечують демонтаж літніх майданчиків на підставі рішення суду.
Відповідно до п.6.1.-6.2 Порядку, якщо суб'єкт підприємницької діяльності у зазначений у приписі районної адміністрації термін усунув виявлені порушення цього Порядку, останній повідомляє про це письмово районну адміністрацію. У разі невиконання у зазначений термін вимог припису про усунення виявлених порушень цього Порядку районні адміністрації звертаються до суду з позовом про примусовий демонтаж літнього майданчика.
Згідно із пунктом 6.4 Порядку демонтажу підлягають: самочинно встановлені літні майданчики; літні майданчики, на розміщення яких закінчився термін дії дозволів або термін дії договорів на оренду конструктивних елементів благоустрою; літні майданчики, на демонтаж яких є відповідне рішення суду.
Згідно із ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах своїх повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Матеріалами справи підтверджено, що літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Винниченка, З був встановлений відповідачем на підставі Дозволу №179, виданого 07.06.2010р.. У зв'язку із закінченням 01.11.2012р. терміну дії Дозволу №179 позивач спочатку приписом ( від 01.11.2012 р. №151вих) , а в подальшому розпорядженням від 13.11.2012р. №598 зобов'язав відповідача до 23.11.2012 року демонтувати літній майданчик за вказаною адресою., однак відповідач вимог позивача не виконав, майданчик не демонтував.
Відповідач посилається на те, що місцевим судом не було з'ясовано всіх обставин справи, зокрема, що 15.08.2013р. Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики ЛМР та ТзОВ "Глинянська вежа" укладено Договір №О-289-13 (П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення, а також, що 29 .07.2013р. йому виданий новий дозвіл на розміщення відкритого літнього майданчика, а саме - паспорт №289 відкритого літнього майданчика, який діє до 31.10.2017р..
Апеляційний суд відхиляє ці доводи скаржника як необгрунтовані та безпідставні з огляду на наступне.
Договір №О-289-13 (П) та паспорт №289, на які посилається скаржник, не були подані відповідачем місцевому суду і в порушення вимог ч.1 ст. 101 ГПК при поданні апеляційної скарги відповідачем не обґрунтовано неможливість їх подання місцевому суду з причин, що не залежали від нього.
Більш того, згідно з договором №О-289-13 (П) та паспортом №289, який є невід'ємною частиною цього договору ( п.1,п.8 договору), вони діють в наступні терміни: з 01.04.2013р. до 31.10.2013р.; 01.04.2014р. до 31.10.2014р.; 01.04.2015р. до 31.10.2015р.; 01.04.2016р. до 31.10.2016р.; 01.04.2017р. до 31.10.2017р., тобто, їх дія носить сезонний характер.
За умовами договору та паспорту після закінчення сезонного періоду суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний демонтувати літній майданчик.( п.2.2.5 договору та останній абзац паспорта).
Названі обставини дають підстави для висновку, що і на момент подання позову (26.12.2012р.), і на момент прийняття місцевим судом оскаржуваного рішення (03.12.2013р) відповідач не мав правових підстав на розміщення літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Винниченка, З, а встановлений літній майданчик мав бути демонтований.
Разом з тим, Порядком отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові передбачена можливість розміщення літнього майданчика упродовж року без обмеження сезонним періодом (1 квітня - 31 жовтня), проте таке розміщення можливе за наявності таких обставин:
- наявності у заявника договору оренди земельної ділянки право на розміщення літнього майданчика сезонним періодом не обмежується, термін дії дозволу на розміщення літнього майданчика встановлюється на період дії договору оренди земельної ділянки ( п.3.3);.
- в окремих випадках, за рішенням комісії, якщо літній майданчик не розташований на проїжджій частині вулиць пішохідної зони міста та не створює перешкод для механічного прибирання снігу, сміття, літні майданчики можуть не демонтовуватись.. У цьому разі суб'єкт підприємницької діяльності сплачує орендну плату за користування конструктивними елементами благоустрою впродовж року( п.3.4).
Однак, відповідачем не подано доказів, які б підтверджували наявність обставин, встановлених вказаним Порядком, що дають право на розміщення літнього майданчику поза межами встановленого сезонного періоду, зокрема, чинного договору оренди земельної ділянки, відповідного рішення комісії, доказів сплати орендної плати за користування конструктивними елементами благоустрою упродовж року.
На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що позовні вимоги підставно та обґрунтовано задоволені.
Інші доводи скаржника не беруться до уваги як такі, що не спростовують правомірних висновків суду першої інстанції, викладених в оскаржуваному рішенні..
Відповідно до ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
В силу вимог ст.ст. 33,34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно з ч.2 ст.101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
На підставі викладеного апеляційний суд дійшов висновку, що скаржником не доведено, доказів не подано наявності підстав для скасування рішення місцевого господарського суду та для задоволення апеляційної скарги..
Керуючись ст.ст.43, 49, 91, 99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Рішення господарського суду Львівської області від 03.12.2013 року у справі № 5015/5476/12 залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
2. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
3. Справу повернути до місцевого господарського суду.
Постанова підписана 07.03.2014р.
Головуючий-суддя Хабіб М.І.
суддя Гриців В.М.
суддя Зварич О.В.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 12.03.2014 |
Номер документу | 37554516 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Хабіб М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні