Постанова
від 24.02.2014 по справі 805/5255/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 лютого 2014 р. Справа № 805/5255/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шинкарьової І.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" до Макіївської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити фінансування, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" звернулось до суду з позовною заявою до Макіївської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити фінансування, мотивуючи свої вимоги тим, що 28 квітня 2012 року ТОВ «Сімейне підприємство «ЛСВ» звернулось до відповідача із заявою-розрахунком з проханням здійснити фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду, а саме, забезпечення по вагітності і пологам. До заяви-розрахунку додавалась копія листка непрацездатності від 26 квітня 2012 року серії АВП №879527.

03 травня 2012 року відповідач направив позивачу лист №20-02-674, яким повідомив, що повинен провести позапланову перевірку правильності нарахування допомоги по вагітності і пологам, для чого у товариства витребували оригінали документів за період з жовтня 2011 року по березень 2012 року: лікарняний лист; табеля обліку відпрацьованого часу; трудові угоди, укладені з робітниками; кадрові накази по підприємству; штатний розпис; відомості нарахування заробітної плати; щомісячні звіти про суми нарахованої заробітної плати, що подаються до органів ПФУ; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою № 1ДФ, що подаються до органів податкової служби.

У листі відповідача зазначалось, що за результатами цієї перевірки буде проведено фінансування поданої 28 квітня 2012 року заяви-розрахунку.

На вимогу відповідача товариством були надані всі витребуванні документи.

17 травня 2012 року відповідач направив поштою позивачу лист №20-02-748, яким повернута заява-розрахунок від 28 квітня 2012 року без виконання.

Підставою для повернення цієї заяви без виконання була відсутність посадової особи, яка має право підписувати та надавати заяву-розрахунок на фінансування.

02 жовтня 2012 року позивач звернувся до відповідача із заявою-розрахунком з проханням здійснити фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду. До заяви-розрахунку додавалась копія листка непрацездатності від 26 квітня 2012 року №879527. Одночасно, відповідачу були направлені пояснення, в яких зазначалось, що директор ТОВ «Сімейне підприємство «ЛСВ» приступив до виконання трудових обов'язків з 30 серпня 2012 року, у зв'язку із закінченням відпустки по вагітності і пологам.

14 жовтня 2012 року товариство отримало поштою від відповідача лист про відмову у здійсненні фінансування за наданим лікарняним листом. Підставою для такої відмови стало те, що на момент подання заяви - розрахунку від 02 жовтня 2012 року товариство не надало документи, які підтверджують, що на час подачі цієї заяви, директор приступила до роботи та те, що товариством неправильно здійснений розрахунок суми допомоги по вагітності і пологам.

Товариство вважає таке рішення неправомірним. Крім цього, позивач зазначив, що при зверненні із заявою-розрахунком 28 квітня 2012 року відповідач вимагав документи за період жовтень 2011 року - березень 2012 року, яких взагалі не має в наявності. Заява - розрахунок від 02 жовтня 2012 року повинна бути підписана директором товариства, саме директор її і підписав, тому підстав для її повернення без виконання не існувало.

Позивач зазначає, що з 01 жовтня 2010 року по 26 квітня 2012 року нарахування заробітної плати директору товариства ОСОБА_1 не здійснювалось. З цієї причини на підприємстві відсутні відомості по нарахуванню заробітної плати у період з жовтня 2011 року по березень 2012 року включно. Оскільки заробітна плата не нараховувалась, щомісячні звіти та податкові розрахунки за формою № 1-ДФ, згідно до вимог діючого законодавства, не подавались. З 26 квітня 2012 року директору надана відпустка по вагітності і пологам.

Позивач просив визнати протиправними дії Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо повернення заяви-розрахунку від 02 жовтня 2012 року та зобов'язати Макіївську міську виконавчу дирекцію Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснити фінансування на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» для надання матеріального забезпечення за листком непрацездатності серії АВП №879527 від 26 квітня 2012 року в розмірі 26904,78 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав аналогічні пояснення викладеним в позові.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, просив в його задоволенні відмовити, посилаючись на те, що заява-розрахунок була подана позивачем з порушенням вимог п.5 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Макіївської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо повернення заяви-розрахунку від 02 жовтня 2012 року без виконання. Зобов'язано Макіївську виконавчу дирекцію Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснити фінансування на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» для надання матеріального забезпечення за листком непрацездатності серії АВП №879527 від 26 квітня 2012 року у розмірі 26904,78 грн.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2013 року постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року скасовано, та прийнято нове рішення, яким позов задоволено частково. Зобов'язано Макіївську виконавчу дирекцію Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснити фінансування на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» для надання матеріального забезпечення за листком непрацездатності серії АВП №879527 від 26 квітня 2012 року у розмірі 2690,54 грн. У задоволенні решти позову відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 травня 2013 року та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2013 року скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Вислухавши у судовому засіданні представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

ТОВ «Сімейне підприємство «ЛСВ» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області 24 лютого 2009 року, ідентифікаційний код 36388923 (т.1 а.с.8).

Згідно з Довідкою АБ № 044047 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» знаходиться на даний час у ЄДРПОУ, діє на підставі Статуту, затвердженого Протоколом Засновницьких Зборів про створення ТОВ «Сімейне підприємство «ЛСВ» № 1 від 24 лютого 2009 року (т.1 а.с.9,10).

02 жовтня 2012 року позивач звернувся до Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності із заявою-розрахунком щодо здійснення фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду (т.1 а.с.22).

До заяви б/н від 02 жовтня 2012 року був доданий, у тому числі, листок непрацездатності ОСОБА_1 серії АВП №879527 (т.1 а.с.24). У розділі «Довідка про заробітну плату» лікарняного листа зазначена середньоденна заробітна плата - 213,53 грн., у розділі лікарняного «Належить до виплати» вказаний розмір денної допомоги, що застосовується при здійсненні розрахунку по вагітності та пологах - 213,53 грн.

Листом №20-02-1411 від 04 жовтня 2012 року Макіївська міська виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» про необхідність до завершення перевірки надати додаткові документи (т.1 а.с.26).

Листом №05-10/12 від 05 жовтня 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» направило відповідь Макіївській міській виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на їх лист №20-02-1411 від 04 жовтня 2012 року разом з витребуваним наказом (т.1 а.с.25,17).

Листом № 20-02-1460 від 11 жовтня 2012 року Макіївська міська виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» про те, що заява-розрахунок може бути профінансована Фондом, у разі, якщо допомога по вагітності та пологах за лікарняним листком АВП №879527 буде розрахована відповідно до діючого законодавства (т.1 а.с.28).

Дані правовідносини регулюються Законом України від 18 січня 2001 року №2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (із змінами та доповненнями) (далі - Закон №2240) та Інструкцією про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду, затвердженою Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року №16 (із змінами та доповненнями) (далі за текстом - Інструкція).

Пунктом 3 частини 1 статті 29 Закону №2240 передбачено, що застраховані особи мають право отримувати у разі настання страхового випадку матеріальне забезпечення та соціальні послуги, передбачені цим Законом.

Стаття 34 Закону №2240 передбачає види матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, зокрема, згідно з пунктом 2 - допомогу по вагітності та пологах.

Частиною 1 статті 38 Закону встановлено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами.

Згідно частині 1 статті 51 Закону, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Відповідно до пункту 3 статті 13 Закону №2240 виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснює матеріальне забезпечення та надає соціальні послуги за цим Законом, що кореспондується з пунктом 1 частини 2 Закону статті 27, яким передбачено, що страховик зобов'язаний забезпечувати фінансування матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до цього Закону.

Відповідно до абз. 2 п. 1 ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділення Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

3 1 січня 2011 року, після внесення змін до законодавства, фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальників для надання ними матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється на підставі заяв-розрахунків, які подаються страхувальниками до робочих органів Фонду.

Порядком фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, затвердженим постановою правління Фонду від 22 грудня 2010 року №26 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 року за №111/188493 (надалі - Порядок), затверджено форму заяви-розрахунку.

З метою посилення контролю за достовірністю інформації, зазначеної страхувальниками в заявах-розрахунках для здійснення фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, та недопущення їх нецільового використання Виконавчою дирекцією Фонду 19 квітня 2011 року затверджена Методика опрацювання заяв-розрахунків робочими органами Фонду.

Зазначеною методикою передбачено, що при опрацюванні заяв-розрахунків робочі органи Фонду:

1) перевіряють правильність заповнення страхувальниками реквізитів згідно облікових даних за реєстраційною карткою страхувальника Реєстру страхувальників Фонду та відповідність форми заяви-розрахунку Порядку;

2) до надання Пенсійним фондом України даних про сплату страхувальником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюють перевірку сплати єдиного внеску, при необхідності, на підставі поданої страхувальником копії платіжного доручення.

У разі несплати страхувальником єдиного внеску, робочі органи Фонду повідомляють органи Пенсійного фонду України для вжиття заходів щодо сплати страхувальником єдиного внеску.

Методикою опрацювання заяв-розрахунків передбачено, що у разі оформлення страхувальниками-роботодавцями неналежним чином заяв-розрахунків, робочі органи повертають страхувальникам такі заяви без виконання.

До реєстрації заяви-розрахунку повернення здійснюється особисто під підпис представника страхувальника із зазначенням дати. Копія повернутої заяви-розрахунку з підписом представника страхувальника зберігається в робочому органі Фонду.

Після реєстрації заяви-розрахунку повернення здійснюється поштовим відправленням або особисто представнику страхувальника під підпис із зазначенням причин повернення.

Підставою для невідшкодування заборгованості позивачеві відповідачі зазначили лист Генеральної прокуратури України до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 03 червня 2009 року про поширення протиправного заволодіння коштами Фонду шляхом оформлення суб'єктами підприємницької діяльності сумнівних документів, які у подальшому стають підставою нарахування і виплати допомоги по вагітності та пологам у максимальних розмірах.

Відмова з такої підстави суперечить вищевказаним нормам діючого законодавства України.

Крім того, в матеріалах справи є постанова про відмову у порушенні кримінальної справи від 27 квітня 2010 року, яка на даний час не скасована (т.1 а.с.208).

В своїй відмові відповідач також посилався на те, що на момент подання заяви-розрахунку від 02 жовтня 2012 року товариством не були надані документи, які підтверджують, що на час подачі цієї заяви, директор товариства приступила до роботи, суд вважає необґрунтованими, виходячи з наступного.

Як вже зазначалось вище, ОСОБА_1 є директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ», що підтверджується протоколом №1 засновницьких зборів від 24 лютого 2009 року, почала виконувати свої обов'язки 26 лютого 2009 року згідно наказу №1к від 26 лютого 2009 року (т.1 а.с.12).

Згідно штатного розпису співробітників товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» кількість штатних одиниць складає - 1 (директор із посадовим окладом у розмірі 6500,00 грн.) (т.1 а.с.13,14,15).

Відповідно до наказу №5к від 05 серпня 2009 року, ОСОБА_1 виконувала обов'язки директора товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» у період з 05 серпня 2009 року по 26 травня 2012 року у режимі неповного робочого дня (із 2-х годинним робочим тижнем) (т.1 а.с.16).

Відповідно до наказу №8к від 26 квітня 2012 року, ОСОБА_1 була надана відпустка по вагітності і пологам з 26 квітня 2012 року по 29 серпня 2012 року (т.1 а.с.19).

Згідно наказу №9к від 30 серпня 2012 року ОСОБА_1 приступила до виконання обов'язків директора товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» з оплатою праці згідно штатному розпису (т.1 а.с.20).

Наказом №10к від 31 серпня 2012 року ОСОБА_1 приступила до виконання обов'язків директора товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» у режимі неповного робочого дня. Пунктом 2 цього наказу, їй було встановлено 2-х часовий робочий тиждень з оплатою 10% від щомісячної ставки заробітної плати (т.1 а.с.21).

Таким чином, суд зазначає, що під час підписання заяви-розрахунку від 02 жовтня 2012 року, ОСОБА_1 мала відповідні повноваження директора товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ».

Таким чином, суд приходить до висновку, що дії Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо повернення заяви - розрахунку від 02 жовтня 2012 року без виконання є протиправними.

Що стосується позовних вимог щодо зобов'язання здійснити фінансування на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" для надання матеріального забезпечення за листком непрацездатності серії АВП №879527 від 26 квітня 2012 року у розмірі 26904,78 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 29 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-III застраховані особи мають право отримувати у разі настання страхового випадку матеріальне забезпечення та соціальні послуги, передбачені цим Законом.

Статтею 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» встановлено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу), обчисленої відповідно до статті 53 цього Закону, і не залежить від страхового стажу.

Відповідно до ст. 53 Закону при обчисленні середньої заробітної плати (доходу) для забезпечення допомогою по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах враховуються всі види заробітної плати (доходу) в межах граничної суми місячної заробітної плати (доходу) за відпрацьований час, на яку нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, відповідно до статті 21 цього Закону. Порядок обчислення середньої заробітної плати для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 4 постановою КМ України «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням» від 26 вересня 2001 року №1266 (далі - Порядок №1266) встановлено, що розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) для застрахованих осіб (включаючи осіб, які працюють неповний робочий день (робочий тиждень) та добровільно застрахованих осіб), є останні шість календарних місяців (з першого до першого числа), що передують місяцю, в якому настав страховий випадок.

Як було встановлено, з 1 жовтня 2009 року по 26 травня 2012 року включно, ОСОБА_1 перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Зазначена відпустка була перервана відпусткою у зв'язку з вагітністю і пологами - з 26 квітня 2012 року по 29 серпня 2012 року. Тобто, на момент настання страхового випадку застрахована особа не мала заробітку.

Пунктом 10 Порядку №1266 встановлено, що якщо у розрахунковому періоді перед настанням страхового випадку застрахована особа не мала заробітку (грошового забезпечення) з поважних причин, що зазначені у пункті 4 цього Порядку, або якщо страховий випадок настав у перший день роботи, середня заробітна плата (грошове забезпечення) для розрахунку страхових виплат та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця визначається виходячи з місячної тарифної ставки (посадового окладу), встановленої працівникові на момент настання страхового випадку.

У разі коли на підприємстві, в установі та організації встановлено неповний робочий день (робочий тиждень), середня заробітна плата обчислюється виходячи з частини місячної тарифної ставки (посадового окладу), встановленої працівникові на момент настання страхового випадку, що відповідає його графіку роботи.

Судом встановлено, що на підприємстві не було встановлено неповний робочий день (робочий тиждень), про що також надано роз'яснення Міністерства соціальної політики України на запит позивача (т.1 а.с.210).

Відповідно до п. 4 Порядку №1266 місяці розрахункового періоду (з першого до першого числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин (тимчасова непрацездатність, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком), виключаються з розрахункового періоду.

Частиною 2 ст. 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» встановлено, що сума допомоги по вагітності та пологах в розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини (граничної суми) місячної заробітної плати (доходу), з якої сплачувались страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Судом встановлено, що максимальна величина (гранична сума) місячної заробітної плати (доходу), з якої сплачувались страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими поховання, є 6500,00 грн. Це підтверджується наданими позивачем довідкою про суму нарахованої заробітної плати (в березні 2009 року - 6500,00 грн.) (т.1 а.с.219), платіжним дорученням №8 від 16 квітня 2009 року про сплату внесків до ФССТВП у розмірі 1,4% - 91 грн.; 1% - 65,00 грн. за березень 2009 року на користь Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності в сумі 156,00 грн. (т.1 а.с.195) та довідкою Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працездатності №20-02-216 від 24 лютого 2014 року, відповідно до якої за березень 2009 року було нарахована заробітна плата в сумі 6500,00 грн., нараховано внесків в розмірі 156,00 грн. та сплачено їх в повному обсязі в квітні 2009 року (т.2 а.с.22).

Пунктом 14 Порядку №1266 зазначено, що у разі, коли середня заробітна плата обчислюється відповідно до пункту 10 цього Порядку, середньоденна заробітна плата за один календарний день визначається шляхом ділення тарифної ставки (посадового окладу - 6500,00 грн.) на середньомісячну кількість календарних днів (30,44), в результаті чого було отримано суму середньоденної заробітної плати у розмірі 213,53 грн. Загальна сума допомоги по вагітності та пологах складає 213,53 грн. х 126 кал.днів = 26904,78 грн.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.

Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд приходить до висновку щодо задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімейне підприємство «ЛСВ» до Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити фінансування.

Відповідно до ст.ст. 87, 94 КАС України підлягають присудженню позивачеві з Державного бюджету України всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" до Макіївської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання дій протиправними та зобов'язання здійснити фінансування - задовольнити.

Визнати протиправними дії Макіївської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо повернення заяви - розрахунку від 02 жовтня 2012 року без виконання.

Зобов'язати Макіївську міську виконавчу дирекцію Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснити фінансування на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" для надання матеріального забезпечення за листком непрацездатності серії АВП №879527 від 26 квітня 2012 року у розмірі 26904 (двадцять шість тисяч дев'ятсот чотири) грн. 78 коп.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Сімейне підприємство "ЛСВ" витрати по сплаті судового збору у розмірі 303,46 грн.

Постанова може бути оскаржена через Донецький окружний адміністративний суд в апеляційному порядку протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Шинкарьова І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37609350
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5255/13-а

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Постанова від 23.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні