Ухвала
від 11.03.2014 по справі 913/947/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

11 березня 2014 року Справа № 913/947/13

Провадження № 30/913/947/13

Розглянувши матеріали скарги Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 на постанову Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції від 22.11.2013 про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні у справі

за позовом Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" в особі Луганської обласної дирекції , м. Луганськ

до відповідача Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 , м. Алчевськ Луганської області

про стягнення 1 343 254 грн. 89 коп.

Орган виконання судового рішення - Відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції, м. Алчевськ Луганської області

Суддя Голенко І.П.

Секретар судового засідання: Бородіна А.А.

У засіданні брали участь:

від позивача - Калінін С.В. , довіреність № 525/12 від 23.10.2012;

від відповідача - ОСОБА_2, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 081371 від 10.12.2007; ОСОБА_6, представник за довіреністю від 24.02.2014 за номером у реєстрі 129;

від ВДВС Алчевського міського управління юстиції - Слюсарь Є.В., довіреність № 01-2014 від 08.01.2014,

встановив:

Суть спору: Фізична особа - підприємець ОСОБА_2 звернувся до господарського суду Луганської області зі скаргою б/н від 06.12.2013 на постанову Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції від 22.11.2013 про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні.

Скарга мотивована тим, що МПП "Експерт" не зазначено у Державному реєстрі суб'єктів оціночної діяльності та ОСОБА_8 не зазначений у Державному реєстрі оцінювачів. У заявника виникають сумніви щодо наявності у ОСОБА_8 кваліфікації та досвіду роботи у будівельній галузі, оскільки датою видачі свідоцтва НОМЕР_3 є 29.05.2002.

У судовому засіданні відповідач (боржник у виконавчому провадженні) підтримав скаргу у повному обсязі.

Представник Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції подав відзив № 4084 від 24.02.2014 на скаргу Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 від 06.12.2013, в якому просить суд у задоволенні скарги відмовити за необґрунтованістю.

Письмовими пояснення № 140-12-2-00/40 від 24.01.2014 позивач заперечив проти скарги та просить суд відмовити у задоволенні скарги у зв'язку з безпідставністю.

Відповідачем у справі надано копію Витягу про реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей від 12.02.2014, з якого вбачається про припинення дії довіреності від 01.06.2011 за номером у реєстрі 3922 щодо представництва інтересів Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ОСОБА_9. Вказаний витяг залучений до матеріалів справи.

Розглянувши матеріали справи, скаргу та інші надані сторонами та органом Державної виконавчої служби документи, суд встановив такі фактичні обставини.

25.04.2013 господарським судом Луганської області прийнято рішення про задоволення позовних вимог Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" в особі Луганської обласної дирекції в частині стягнення з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 заборгованості за кредитом у розмірі 1270794 грн. 00 коп., заборгованості по сплаті процентів за користування кредитними коштами у розмірі 68549 грн. 95 коп., пені за порушення строків погашення кредиту у розмірі 1778 грн. 83 коп., пені за порушення строків погашення процентів у розмірі 2063 грн. 69 коп., судовий збір у розмірі 26863 грн. 73 коп. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Позивачу видано наказ від 13.05.2013 № 913/947/13.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 09.07.2013 рішення господарського суду Луганської області від 25.04.2013 у справі № 913/947/13 залишено без змін.

15.07.2013 Відділом державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції Луганської області прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 38871135 з виконання наказу № 913/947/13 від 13.05.2013 (а. с. 147, т. 2)

15.07.2013 прийнято постанову про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження в порядку ст. 57 Закону України "Про виконавче провадження".

23.07.2013 прийнято постанову про стягнення з боржника виконавчого збору.

03.10.2013 прийнято постанови про арешт коштів боржника та постанову про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження, якою накладено арешт на автомобіль марки NISSAN INFINITI, ОХ56, білого кольору, 2011 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_1; автомобіль марки DAF 400 білого кольору, 1996 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_2 (а. с. 158-160, т. 2).

16.10.2013 прийнято постанову про оголошення розшуку майна боржника, а саме: автомобіль марки NISSAN INFINITI, ОХ56, білого кольору, 2011 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_1; автомобіль марки DAF 400 білого кольору, 1996 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_2.

25.10.2013 державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції Луганської області складено акт опису й арешту майна відносно автомобіля марки NISSAN INFINITI, ОХ56, білого кольору, 2011 року випуску, номер державної реєстрації НОМЕР_1, який знаходиться на відповідальному зберіганні у ОСОБА_2 Зазначений акт підписаний без будь-яких зауважень осіб, які приймали участь у складанні цього акту, в т. ч. боржника.

31.10.2013 державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції Луганської області складено акт опису й арешту майна відносно будівлі - магазину, розташованого по вул. Горького, 18 у м. Алчевськ. Зазначений акт підписаний з зауваженнями представника боржника (а. с. 82-84, т. 3).

22.11.2013 прийнято постанову про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні в порядку ст. 13 Закону України «Про виконавче провадження» щодо будівлі-магазину, розташованого по вул. Горького, 18 у м. Алчевськ (а. с. 56, т. 3).

Вказаною постановою державним виконавцем призначено МПП «Експерт» (сертифікат суб'єкта оціночної діяльності видане 23.10.2012 за № 13926/12 Фондом державного майна України (строк дії 23.10.2015), який залучив ОСОБА_8, що зареєстрований в Державному реєстрі оцінювачів та має право здійснювати оцінку майна та майнових прав згідно свідоцтва НОМЕР_3 від 29.05.2002, виданого Фондом державного майна України, суб'єктом оціночної діяльності -суб»єктом господарювання у виконавчому провадженні з примусового виконання наказу № 913/947/13 виданого 13.05.2013.

Оцінивши доводи сторін, всі обставини справи в їх сукупності, керуючись законом, суд дійшов висновку, що вимоги за заявленою скаргою залишаються без задоволення з наступних підстав.

У відповідності з приписами ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

На підставі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до ст. 115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Закон України «Про виконавче провадження» (далі за текстом - Закон) є спеціальним законом, який визначає умови і порядок виконання рішень судів, що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

Згідно з п. п. 1,2 ст. 13 Закону для з'ясування та роз'яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторін призначає своєю постановою експерта або спеціаліста (у разі необхідності - кількох експертів або спеціалістів), а для оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання.

Як експерт або спеціаліст може бути запрошена будь-яка дієздатна особа, яка має необхідні знання, кваліфікацію та досвід роботи у відповідній галузі.

Відповідно до п. 1 ст. 58 Закону для оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден державний виконавець залучає суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання, який провадить свою діяльність відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

У розумінні ст. 5 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" суб'єктами оціночної діяльності є:

суб'єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до цього Закону .

Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" оцінювачами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до вимог цього Закону.

Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна. Форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювача встановлюються Фондом державного майна України.

Кваліфікаційні свідоцтва підтверджують професійну підготовку оцінювача за такими напрямами оцінки майна відповідно до програм базової підготовки: оцінка об'єктів у матеріальній формі; оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності.

Підвищення кваліфікації відбувається за напрямами, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві оцінювача, за результатами якої видається посвідчення про підвищення кваліфікації, яке є невід'ємною частиною кваліфікаційного свідоцтва (ч. ч. 2, 3 ст. 15 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні").

Сертифікат суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання є документом, що засвідчує право суб'єкта оціночної діяльності на внесення його до Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оціночну

діяльність у формі практичної діяльності з оцінки майна та які визнані суб'єктами оціночної діяльності за напрямами оцінки майна, що в ньому зазначені (ч. 1 ст. 18 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні").

Відповідно до ст. 17 вказаного закону Фонд державного майна України веде Державний реєстр оцінювачів, які отримали кваліфікаційне свідоцтво. У Державному реєстрі оцінювачів зазначається така інформація про оцінювачів: прізвище, ім'я та по батькові оцінювача, дата видачі та номер кваліфікаційного свідоцтва, назва навчального закладу, який здійснював підготовку оцінювача, дата та номер

протоколу рішення Екзаменаційної комісії про видачу кваліфікаційного свідоцтва, напрями оцінки майна, що зазначені в кваліфікаційному свідоцтві, інформація про підвищення кваліфікації за зазначеними напрямами, інформація щодо зупинення дії чи позбавлення кваліфікаційного свідоцтва, місце роботи оцінювача.

Згідно з ч. ч. 2,3 ст. 22 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" Фонд державного майна України веде Державний реєстр суб'єктів оціночної діяльності, які отримали сертифікати. У Державному реєстрі суб'єктів оціночної діяльності зазначається інформація про суб'єктів оціночної діяльності, які отримали сертифікати, дата їх видачі, напрями оцінки майна, які зазначені у сертифікаті, строк дії сертифіката, місцезнаходження

суб'єкта, основна інформація про склад оцінювачів суб'єкта та їх кваліфікацію, інша суттєва інформація щодо досвіду та практичної діяльності з оцінки майна.

Як вбачається з матеріалів справи, державний виконавець з метою визначення оцінки нерухомого майна (будівлі - магазину, розташованого по вул. Горького, 18 у м. Алчевськ) 22.11.2013 відповідною постановою призначив як суб'єкта оціночної діяльності для участі у виконавчому провадженні Мале приватне підприємство «Експерт», що діє на підставі сертифікату № 13926/12 від 23.10.2012, видане Фондом державного майна України, зі строком дії до 23.10.2015.

Вказаним сертифікатом визначено наступні напрями оцінки:

1. Оцінка об'єктів у матеріальній формі.

2. Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у т. ч. оцінка прав на об'єкти інтелектуальної власності:

1.1 Оцінки нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у т. ч. земельних ділянок та майнових прав на них.

1.2 Оцінка машин і обладнання.

1.3 Оцінка колісних транспортних засобів.

1.4 Оцінка літальних апаратів.

1.5 Оцінка судноплавних засобів.

2.1 Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім оцінки прав на об'єкти інтелектуальної власності).

2.2 Оцінка прав на об'єкти інтелектуальної власності.

Як вбачається з наданого Фондом державного майна України витягу з Державного реєстру оцінювачів від 24.02.2014, Мале приватне підприємство «Експерт» (код 24180219) включено до відповідного реєстру.

Згідно з наданими на виконання ухвали суду Фондом державного майна України відомостями ОСОБА_8 є керівником Малого приватного підприємства «Експерт», який отримав у Фонду державного майна України свідоцтво про реєстрацію в Державному реєстрі оцінювачів НОМЕР_3 від 29.05.2002.

Крім того, за даними Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності ОСОБА_8 своєчасно проходить навчання за програмою підвищення кваліфікації оцінювачів за спеціалізаціями в межах напрямів, визначених його базовим кваліфікаційним документом, про що свідчить наявне у справі посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача від 15.02.2013 зі строком дії до 15.02.2015.

Стосовно невідповідності ім'я ОСОБА_8, то згідно з наданими поясненнями Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції вказані обставини є лише орфографічною помилкою, яка не може вплинути на законність прийнятої постанови від 22.11.2013.

З урахуванням викладеного, доводи відповідача за скаргою є необґрунтованими та безпідставними.

Відповідно до п. 9.13 постанови пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» № 9 від 17.10.2012 за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

Таким чином, приймаючи до уваги п. 9.13 постанови пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» № 9 від 17.10.2012 та враховуючи некоректне формулювання відповідачем вимоги за скаргою, суд дійшов висновку про те, що дії виконавчої служби щодо прийняття постанови від 22.11.2013 про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні є правомірними, відповідають Закону України «Про виконавче провадження» та відсутні підстави для визнання недійсною зазначеної вище постанови.

Керуючись ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1. Скаргу Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 на постанову Відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції від 22.11.2013 про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні залишити без задоволення.

Суддя І.П. Голенко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено17.03.2014
Номер документу37610570
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/947/13

Ухвала від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 24.04.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 02.01.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Постанова від 24.04.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Постанова від 22.04.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

Ухвала від 16.04.2014

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Агапов О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні