10.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1100/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ковальової Т.І.,
при секретарі судового засідання - Ворошило О.Є.,
без участі сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Краснодонського міськрайцентру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення витрат на професійне навчання у розмірі 1132,11 грн., -
ВСТАНОВИВ:
17 лютого 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонського міськрайцентру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення витрат на професійне навчання у розмірі 1132,11 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідача 29.05.2013 р. було направлено на професійне навчання за напрямком «Гірник підземний; Машиніст підземних установок» з 03.06.2013 р. по 23.09.2013 р.(згідно поданої заяви).
Після закінчення навчання, 27.11.2013 ОСОБА_1 було видане направлення на роботу на ПАТ «Краснодонвугілля» № 12061309200002005.
Востаннє відповідач відвідав Краснодонський міськрайцентр зайнятості 04.12.2013 та повідомив, що вирішується питання працевлаштування. На заплановане відвідування 13.12.2013 не з'явився.
Наказом по Краснодонському міськрайцентру зайнятості від 27.01.2014 № НТ140127 стосовно ОСОБА_1 припинена реєстрація з 27.01.2014 року, у зв'язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування.
Відповідно до вимог ч.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» позивач просить суд стягнути з громадянина ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Краснодонського міськрайцентру зайнятості витрати на професійне навчання в сумі 1132,11 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причини не прибуття суду не повідомив.
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності належним чином повідомленого відповідача.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.
Для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості.
Відповідно до статті 8 Закону України від 02 березня 2000 року № 1533-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління на випадок безробіття, провадження збору на акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 9 Закону України від 05 липня 2012 року № 5067-VI «Про зайнятість населення» кожен має право на соціальний захист у разі настання безробіття, що реалізується шляхом, надання безоплатних соціальних послуг, зокрема, інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних, професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації з урахуванням попиту на ринку праці, сприяння у працевлаштуванні, зокрема, шляхом фінансової підтримки самозайнятості та реалізації підприємницької ініціативи відповідно до законодавства.
Судом встановлено, що відповідач - ОСОБА_1 звернувся до Краснодонського міськрайцентру зайнятості з заявою від 02.04.2013 року про надання йому статусу безробітного та з заявою від 09.04.2013 року про призначення допомоги по безробіттю до моменту працевлаштування (а.с.26,27,29,30).
Відповідач з 02.04.2013 року по 27.01.2014 року перебував на обліку в Краснодонському міськрайцентрі зайнятості, як безробітний відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" № 5067-ХІІ від 05.07.2012 р. (а.с.28).
З метою сприяння зайнятості безробітного та подальшому працевлаштуванню та на підставі заяви відповідача 29.05.2013 року між позивачем та відповідачем укладено договір № 76/13 щодо професійного навчання відповідача за напрямком «Гірник підземний; Машиніст підземних установок» з 03.06.2013 р. по 23.09.2013 р.(а.с.23-25).
Відповідно до п.3.1 договору у разі припинення навчання без поважних причин або відмови працювати за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання, з громадянина стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи оплату щоденного проїзду) та витрат на проживання. Якщо громадянин відмовляється добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Розпорядженням ПАТ «Краснодонвугілля» № 524/ор від 03.06.2013 ОСОБА_1 був зарахований до складу навчальної групи (а.с.10,20-22).
Розпорядженням ПАТ «Краснодонвугілля» № 937/ор від 23.09.2013 ОСОБА_1 був відрахований у зв'язку з закінченням навчання (а.с.10,18,19).
27.11.2013 ОСОБА_1 було видане направлення на роботу на ПАТ «Краснодонвугілля» № 12061309200002005. Згідно корінця вказаного направлення «кандидатура не відповідає вимогам» (а.с.7).
Відповідач повинен був відвідувати Краснодонський міськрайцентр занятості. Як вбачається з додатку до ПК №1 останнього разу відповідач прибув до Краснодонського міськрайцентру зайнятості 10.12.2013 та повідомив, що вирішується питання працевлаштування, про що зроблено запис. На заплановане відвідування 13.12.2013 не з'явився (а.с.8-11).
Наказом по Краснодонському міськрайцентру зайнятості від 27.01.2014 № НТ140127 стосовно ОСОБА_1 припинена реєстрація з 27.01.2014 у зв'язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (а.с.14).
Сума витрат на професійне навчання ОСОБА_1 за період з 03.06.2013 по 23.09.2013 склала 1132,11 грн., що підтверджується кошторисом змінених витрат на професійне навчання слухачів, направлених службою зайнятості, за професією «Гірник підземний; Машиніст підземних установок» з 03.06.2013 по 23.09.2013 (а.с.15-17).
Відповідачу 07.02.2014 за вих. № 6/6-157 направлена претензія, в якій йому запропоновано у місячний строк з дня отримання претензії повернути заборгованість. Відповідач претензію отримав 11.02.2014 року, заборгованість у вказаний строк не сплатив (а.с.12,13,38).
Згідно частин 3,4 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
Незастраховані особи, яким виплачується забезпечення та надаються соціальні послуги, виконують обов'язки та несуть відповідальність, так як і застраховані особи.
Відповідно до ч.1 статті 35 Закону України «Про зайнятість населення» професійне навчання зареєстрованих безробітних - професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації, спрямовані на здобуття та удосконалення професійних знань, умінь та навичок, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, що здійснюються за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Порядок професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних затверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, разом з центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, молоді та спорту та за погодженням з репрезентативними всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців відповідно до законодавства про соціальний діалог.
Згідно ч. 2 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» зареєстровані безробітні зобов'язані:
1) самостійно або за сприяння територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснювати активний пошук роботи, який полягає у вжитті цілеспрямованих заходів до працевлаштування, зокрема взяття участі у конкурсних доборах роботодавців;
2) відвідувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в якому він зареєстрований як безробітний у визначений і погоджений з ним час, але не рідше ніж один раз на тридцять календарних днів;
3) дотримуватися письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню, зокрема брати участь у заходах, пов'язаних із сприянням забезпеченню зайнятості населення;
4) інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.
Частинами 1,2 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення» зокрема визначено, що реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі невідвідування без поважних причин територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (наявність поважних причин підтверджується відповідними документами).
У разі припинення реєстрації відповідно до пунктів 4-9 частини першої цієї статті безробітний має право на наступну реєстрацію у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, не раніше ніж через 90 календарних днів з дня зняття з обліку.
Пунктом 28 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, затвердженого наказом Мінпраці від 20.11.2000 року № 308 передбачено, що у разі припинення професійного навчання за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за набутою професією (спеціальністю) з осіб стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи щоденні), витрат на проживання та витрат, пов'язаних з попереднім медичним та наркологічним оглядом відповідно до законодавства.
Станом на день розгляду справи в суді, відомості щодо надходження коштів на рахунок центру зайнятості відсутні.
За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 11 березня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 14 березня 2014 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Краснодонського міськрайцентру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення витрат на професійне навчання у розмірі 1132,11 грн., - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Краснодонського міськрайцентру зайнятості витрати на професійне навчання в сумі 1132,11 грн. (одна тисяча сто тридцять дві гривні 11 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено 14 березня 2014 року.
Суддя Т.І. Ковальова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 18.03.2014 |
Номер документу | 37621472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні