ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" березня 2014 р.Справа № 922/345/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Погорелової О.В
при секретарі судового засідання Кролівець М.О.
розглянувши справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "Центр учбової літератури", м. Київ до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Харків про визнання недійсним рішення за участю представників сторін:
позивача - Монтаг П.В.
відповідача - Нужна А.В.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд визнати недійсним рішення адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 202-К від 24.09.2013 року у справі № 3/12-181-13. Судові витрати просить суд покласти на відповідача.
Позов обґрунтований тим, що при винесенні спірного рішення ХОТВ АМК були порушені норми матеріального права, що виразилось у прийнятті зазначеного рішення поза межами повноважень, передбачених законодавством України, а також не доведенням обставин, які мають значення для справи і які визнані ним встановленими.
03.03.2014 року до суду від позивача надійшли пояснення на відзив відповідача.
Суд, дослідивши надані пояснення, долучає їх до матеріалів справи.
11.03.2014 року до суду від відповідача надійшли заперечення на нормативно-правове обґрунтування позовних вимог.
Суд, дослідивши надані заперечення, долучає їх до матеріалів справи.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позов у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Присутній в судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував та просив суд відмовити в його задоволенні.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками судового процесу докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, виходячи з наступного.
Рішенням АК ХОТВ АМКУ (далі - Відділення) № 202-К від 24.09.2013 року по справі № 3/12-181-13 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" (надалі - Рішення № 202-К) визнано, що Позивач, не надавши інформацію на вимогу територіального відділення від 13.06.2013 року за №02-26/3-2717 у встановлені головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строки, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки. Крім того, згідно з пунктом 2 Рішення № 202-К на Товариство накладено штраф за вчинення вищезазначеного порушення у розмірі 68000,00 гривень.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" основним завданням Антимонопольного комітету України (надалі - Комітет) є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики, зокрема, в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Приписами частини першої статті 7 Закону у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції передбачені, зокрема, такі повноваження Антимонопольного комітету України при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.
Статтею 5 Закону встановлено, що Комітет здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції", цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів.
Відповідно до пункту 11 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (надалі - Правила розгляду справ), затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 року № 5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 року №169-р) (зі змінами) (надалі - Правила) Голова Комітету має право за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, за поданням державного уповноваженого Комітету, керівника структурного підрозділу Комітету, голови територіального відділення або з власної ініціативи будь-які матеріали, що є в провадженні органу чи посадової особи, уповноважених на їх розгляд, передати на розгляд іншого органу чи посадової особи.
При розгляді справ про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції Відділення керується, зокрема, Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України (далі - Комітет) від 23.02.2001 року № 32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 року № 291/5482 (із змінами) (надалі - Положення).
Відповідно пункту 1 Положення територіальне відділення Антимонопольного комітету України є органом у системі органів Антимонопольного комітету України.
Згідно з пунктом 2 Положення, свої завдання відділення здійснює у відповідному регіоні, а у випадках, передбачених законодавством, та за дорученням Голови Комітету - за межами регіону.
Згідно з пунктом 6 Правил державному уповноваженому Антимонопольного комітету України підвідомчі справи про порушення у вигляді недобросовісної конкуренції, якщо заявник і відповідач знаходяться у різних регіонах.
Згідно з пунктом 11 Правил Голова Антимонопольного комітету України має право за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, за поданням державного уповноваженого Комітету, керівника структурного підрозділу Комітету, голови територіального відділення або з власної ініціативи будь-які матеріали, що є в провадженні органу чи посадової особи, уповноважених на їх розгляд, передати на розгляд іншого органу чи посадової особи.
Як встановлено судом, відповідно до частини шостої статті 9 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", пункту 11 Правил, дорученнями Голови Антимонопольного комітету України від 16.11.2012 року № 12-01/7452 та від 06.12.2012 року № 12-01/7817 Відділенню надано повноваження на розгляд заяви Юридично-видавничого приватного підприємства "СТРАЙД" (ідентифікаційний код - 32335789) та прийняття відповідного рішення.
Тобто, розпорядження 26.12.2012 року № 314-рк про початок розгляду справ № 3/20-260-12 за ознаками порушення Позивачем законодавства про захист від недобросовісної конкуренції винесено адміністративною колегією Відділення при наявності відповідного повноваження на розгляд справи, отриманого від Голови Комітету.
У зв'язку з розглядом справи № 3/20-260-12 про порушення Товариством законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, на підставі статей 3, 7, 12, 17, 22, 22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (із змінами), статті 1, частини другої статті 4 Закону України "Про захист економічної конкуренції", пункту 1, підпунктів 1, 4 частини першої пункту 3, підпунктів 1, 5 частини першої пункту 8, пункту 9 Положення, Відділенням Позивачу направлена вимога голови Відділення від 13.06.2013 року за № 02-26/3-2717 (надалі - Вимога) надати відповідну інформацію.
Як встановлено судом, вимогу надіслано до Товариства 18.06.2013 року з поштового відділення № 58 міста Харкова, рекомендованим листом за його місцезнаходженням, тобто за адресою: вулиця Електриків, будинок 23, місто Київ, 04176 (номер поштового відправлення 6105805717317).
За інформацією Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (лист від 03.09.2013 року № 43-14-6994) поштове відправлення за № 6105805717317 надійшло до відділення поштового зв'язку № 176 міста Києва 20.06.2013 року та цього ж дня, на підставі договору про надання послуг зв'язку з доставки пошти від 02.07.2012 року, вручено уповноваженій Товариством на отримання пошти особі - ОСОБА_4 під розпис.
Вказані обставини спростовують твердження Позивача про те, що ним не отримано Вимогу.
Згідно із статтею 15 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", апарат Антимонопольного комітету України, його територіальних відділень здійснює роботу із забезпечення діяльності Антимонопольного комітету України та його органів, територіальних відділень Антимонопольного комітету України, в тому числі організаційну, технічну, аналітичну, інформаційно-довідкову та іншу роботу.
Посадові особи апарату Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень з метою виконання завдань, визначених частиною першою цієї статті, можуть зокрема: проводити розслідування за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; безперешкодно входити до приміщень підприємств, установ та організацій під час проведення перевірок та розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних га юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.
Аналогічні повноваження має і голова Відділення, відповідно до статті 17 Закону України Про Антимонопольний комітет України".
Згідно зі статтею 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до Положення, територіальне відділення має, зокрема, такі повноваження: у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції: при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів господарювання, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом; у сфері формування та реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку добросовісної конкуренції: вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.
Згідно із статтею 3 Закону України "Про захист економічної конкуренції" законодавство про захист економічної конкуренції ґрунтується на нормах, установлених Конституцією України, і складається із цього Закону, законів України "Про Антимонопольний комітет України", "Про захист від недобросовісної конкуренції", інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів.
Отже, Відділення має повноваження запитувати необхідну інформацію, для виконання своїх завдань, від суб'єктів господарювання, як при розгляді справи про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, так і у зв'язку з розглядом заяви про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та дослідження ринку.
Відповідно до пункту 5 Правил, адміністративній колегії територіального виділення Комітету підвідомчі справи про порушення у вигляді неподання, подання інформації з неповному обсязі територіальному відділенню у встановлені головою територіального відділення, адміністративною колегією територіального відділення Комітету нормативно-правовими актами строки, або подання недостовірної інформації територіальному відділенню.
Враховуючи вищевказане, суд вважає, що адміністративною колегією Відділення прийняте обґрунтоване нормами діючого законодавства Рішення № 202-К, яким визнано, що Товариство, не надавши інформацію на вимогу територіального відділення від 13.06.2013 року за № 02-26/3-2717, у встановлені головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строки, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по оплаті судового збору покладаються на позивача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст. ст. 1, 4, 12, 33, 43, 44-49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Повне рішення складено 14 березня 2014 року.
Суддя О.В. Погорелова
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 17.03.2014 |
Номер документу | 37630680 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Погорелова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні