Ухвала
від 11.03.2014 по справі 2а-1441/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони у справі

11 березня 2014 р. м. Чернівці Справа № 2а-1441/10/2470

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження питання про заміну сторони у адміністративній справі за позовом Державної інспекції контролю за цінами в Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗемСтрой» про стягнення фінансових санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

17.05.2010 р. провадження по справі зупинено до набрання законної сили рішенням у справі №2а-1697/10/2470 за адміністративним позовом ТОВ «ЗемСтрой» до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання нечинним рішення.

29.01.2014 р. Львівський апеляційний адміністративний суд виніс рішення, яким апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області задоволено, постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 13.05.2010 р. в адміністративній справі №2а-1697/10/2470 скасовано. В задоволенні позову ТОВ «Земстрой» до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити. Справа до Чернівецького окружного адміністративного суду повернулась 14.02.2014 р.

В судове засідання призначене на 11.03.2014 р. позивач не прибув, однак від нього надійшло клопотання, в якому той зазначив, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 р. №429-р «Про утворення територіальних органів Державної інспекції України з контролю за цінами» утворено територіальні органи Держцінінспекції як структурні підрозділи, зокрема, Сектор у Чернівецькій області, без права юридичної особи.

На даний час Держцінінспекцією України розроблений та наданий на погодження в установленому порядку проект Указу Президента України «Про внесення змін до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами», який встановлює норму, що Держцінінспекція України є правонаступником урядового органу Держцінінспекції та її територіальних органів, що діяли у системі Мінекономіки України в частині здійснення функцій з контролю та нагляду за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів АРК, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів).

Отже позивач вважає, що участь представників Держцінінспекції України у судових справах, стороною в яких була ліквідована Державна інспекція з контролю за цінами або її територіальний орган, на законодавчих підставах буде можлива після прийняття відповідного Указу Президента України «Про внесення змін до пункту 1 положення про державну інспекцію України з контролю за цінами».

Відповідач в судове засідання призначене на 11.03.2014 року не прибув, хоча належним чином був повідомлений про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за можливе та доцільне розглянути питання щодо процесуального правонаступництва без участі сторін по справі, на підставі наявних в ній матеріалів в порядку письмового провадження, що відповідає вимогам п. 10 ч. 1 ст. 3, ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст.55 Кодекс адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 року №346 «Про ліквідацію урядових органів» та наказу Міністерства економіки України від 08.06.2011 р. №484 «Деякі питання ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів» Державна інспекція з контролю за цінами та її територіальні органи припинені шляхом ліквідації.

Разом із тим, згідно Указу Президента України від 19.01.2012 р. №19 «Про Державну інспекцію України з контролю за цінами» утворено Держцінінспекцію України, поклавши на неї функції з реалізації державної політики з контролю за цінами.

Також слід зазначити, що 20.04.2013 року набув чинності Указ Президента України від 17.04.2013 року № 220/2013 "Про внесення змін до Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами" в частині розширення повноважень.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, Державна інспекція України з контролю за цінами входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику з контролю за цінами. Пунктом 3 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами передбачено, що основними завданнями Державної інспекції України з контролю за цінами є реалізація державної політики з контролю за цінами шляхом здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Відповідно до пункту 7 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, Державна інспекція України з контролю за цінами здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 року № 429-р «Про утворення територіальних органів Державної інспекції з контролю за цінами» створено серед інших - Сектор у Чернівецькій області. Однак, вказаним розпорядженням утворено територіальні органи Держцінінспекції як структурні підрозділи, які не має статусу юридичної особи, а тому і не можуть представляти інтереси цього органу у суді.

Процесуальне правонаступництво відбувається також при ліквідації суб'єкта владних повноважень, оскільки головним у статусі цього суб'єкта є повноваження. Тому правонаступником ліквідованого органу є той орган, до повноважень якого входить здійснення владних функцій у правовідносинах, які є предметом спору. Ліквідація органу - суб'єкта владних повноважень не є підставою для закриття провадження у справі, оскільки компетенція цього суб'єкта владних повноважень переходить до правонаступника.

З урахуванням встановленого суд дійшов висновку, що необхідно замінити первинного позивача - Державну інспекцію з контролю за цінами в Чернівецькій області на його процесуального правонаступника Держцінінспекцію України.

На підставі викладеного керуючись ст.ст. 55, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

1.Замінити первинного позивача Державну інспекцію з контролю за цінами в Чернівецькій області на його процесуального правонаступника - Держцінінспекцію України.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено19.03.2014
Номер документу37653093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1441/10/2470

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 31.01.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 17.05.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ковалюк Ярослав Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні