ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
(за результатами розгляду справи у порядку письмового провадження)
03 квітня 2014 р. м. Чернівці Справа № 2а-1441/10/2470
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами (Держцінінспекції України) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗемСтрой» про стягнення фінансових санкцій ,-
СУТЬ СПОРУ:
Позиція позивача.
В поданому 29.03.2010 р. до суду адміністративному позові, позивач просить суд винести рішення, яким стягнути з відповідача економічні та фінансові (штрафні) санкції у дохід державного бюджету в сумі 12687,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області в період з 15.02.2010 р. по 19.02.2010 р. проведена планова перевірка ТОВ «ЗемСтрой» з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (розмірів оплати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформленням документів, в тому числі які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадянам України.
В ході перевірки встановлено, що ТОВ «ЗемСтрой» при формуванні та застосуванні цін (тарифів) за роботи із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки при безплатній передачі їх у власність громадян завищено їх вартість. При цьому, ТОВ «ЗемСтрой» застосовано вільні ціни, замість встановлених ч. 2 ст. 1 Закону України «Про захист конституційних прав громадян на землю» у розмірі, що не може перевищувати 153,00 грн.
В результаті зазначених порушень державної дисципліни цін, ТОВ «ЗемСтрой» в період з 23.03.2009 р. по 30.11.2009 р. необґрунтовано отримано виручку на загальну суму 4229,00 грн. На основі акту перевірки позивачем прийнято рішення №18 від 23.02.2010 р. про застосування до відповідача економічних санкцій на загальну суму 12687,00 грн.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 11.03.2014 року здійснено заміну первинного позивача Державну інспекцію з контролю за цінами в Чернівецькій області на його процесуального правонаступника - Державну інспекцію України з контролю за цінами (Держцінінспекцію України).
Позивач надіслав клопотання в якому позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив справу розглянути без його участі в порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання не прибув, прибуття представника в судове засідання не забезпечив, причину неприбуття не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце проведення судового засідання про що свідчить повістка, яка знаходиться в матеріалах справи. Згідно ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. (а.с. 84). Письмові заперечення відповідач на позов не подав.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає за можливе та доцільне розглянути дану адміністративну справу без участі сторін по справі на підставі наявних в ній матеріалів в порядку письмового провадження, що відповідає вимогам п. 10 ч. 1 ст. 3, ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивачем в період з 15.02.2010 р. по 19.02.2010 р. проведена планова перевірка ТОВ «ЗемСтрой» з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (розмірів оплати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформленням документів, в тому числі які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадянам України, за результатами якої складено акт від 19.02.2010 р. (а.с.5-13).
В ході перевірки встановлено, що ТОВ «ЗемСтрой» при формуванні та застосуванні цін (тарифів) за роботи із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки при безплатній передачі їх у власність громадян завищено їх вартість. При цьому, ТОВ «ЗемСтрой» застосовано вільні ціни, замість встановлених ч. 2 ст. 1 Закону України «Про захист конституційних прав громадян на землю» у розмірі, що не може перевищувати 153,00 грн.
На основі акту перевірки від 19.02.2010 р. №76, позивачем прийнято рішення №18 від 23.02.2010 р. про застосування до ТОВ «ЗемСтрой» економічних санкцій на загальну суму 12687,00 грн. (а.с.15).
23.02.2010 р. №03/7-83 позивачем відповідачу винесено претензію №18 про сплату боргу в сумі 12687,00 грн. Сума заборгованості відповідачем в добровільному порядку не сплачена, тому належить до стягнення в судовому порядку.
Чернівецьким окружним адміністративним судом ухвалою від 17.05.2010 року провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішенням по справі №2а-1697/10/2470 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗемСтрой" до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання нечинним рішення.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 13.05.2010 року в адміністративній справі №2а-1697/10/2470 було задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗемСтрой" визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №18 від 23.02.2010 року.
29.01.2014 р. Львівський апеляційний адміністративний суд виніс рішення, яким апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області задоволено, постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 13.05.2010 р. в адміністративній справі №2а-1697/10/2470 скасовано. В задоволенні позову ТОВ "Земстрой" до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування рішення відмовлено, рішення набрало законної сили. Справа до Чернівецького окружного адміністративного суду повернулась 14.02.2014 р.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що ТОВ «ЗемСтрой» при формуванні та застосуванні цін (тарифів) за роботи із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки при безоплатній передачі їх у власність громадян завищено їх вартість.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України «Про захист конституційних прав громадян на землю» від 27.01.2005 р. 2375-ІV (далі - Закон 2375-ІV) вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документа, який посвідчує право власності на земельну ділянку, при передачі безоплатно земельних ділянок у власність громадянам України відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, крім випадків, визначених частиною першою цієї статті, не може перевищувати дев'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вказана вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки при безоплатній передачі їх у власність громадянам України відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України є граничною.
Стягнення плати за проведення робіт із землеустрою, пов'язаних з виготовленням документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку понад встановлені розміри є порушенням вищезазначених норм закону. Таким чином, встановлена законом гранична вартість всіх робіт із землеустрою необхідних для виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку при передачі безоплатно земельних ділянок у власність громадянам України відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України не може перевищувати дев'яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про землеустрій» (в редакції чинній на час виникнення правовідносин) від 22.05.2003 р. №858-ІV (далі - Закон №858-ІV) види робіт із землеустрою - обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою.
Згідно ст. 56 Закону №858-ІV технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єднання земельних ділянок, включає: пояснювальну записку; технічне завдання на складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку; копії заяв фізичних або клопотання юридичних осіб; матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки; рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди; акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання; акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні земельні сервітути.
Чіткий порядок виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку та роботи необхідні для їх виготовлення встановлений Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженою наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 р. №43, чинної на момент виникнення правовідносин (далі - Інструкція).
Пунктом 2.1 Інструкції визначено, що роботи зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою виконуються в такій послідовності: підготовчі роботи; встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та меж обмежень на використання земельної ділянки; складання кадастрового плану земельної ділянки; заповнення бланка державного акта.
Даною нормою, визначено вичерпний перелік робіт зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою та послідовність їх виконання.
Як встановлено судом, ТОВ «ЗемСтрой» фактично стягував з громадян плату за виконання робіт із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки (з урахуванням польових, геодезичних, кадастрових робіт та технічної документації) у розмірі від 280,00 грн. до 900,00 грн., що перевищує граничний рівень 153,00 грн., що дорівнює дев'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В результаті зазначених порушень державної дисципліни цін, ТОВ «ЗемСтрой» в період з 23.03.2009 р. по 30.11.2009 р. необґрунтовано отримано виручку на загальну суму 4229,00 грн. Тому, позивачем прийнято рішення № 18 від 23.02.2010 р. про застосування до ТОВ «ЗемСтрой» економічних санкцій на загальну суму 12687,00 грн. Правомірність вказаного рішення була також перевірена за результатами його судового оскарження, однак, на день розгляду справи відповідачем в добровільному порядку заборгованість не погашена.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивачем доведено суду обґрунтованість заявлених вимог.
На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.
Відповідно із вимогами ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 КАС України суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗемСтрой» (58000, вул. Заньковецька, 4, м. Чернівці, іден. код 33843480) економічні та фінансові (штрафні) санкції у дохід державного бюджету в сумі 12687,00 грн. (дванадцять тисяч шістсот вісімдесят сім гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Відповідно до частини першої статті 185, частин першої-другої статті 186 КАС України, сторони які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Скарга про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення або в разі відсутності сторони в судовому засіданні з дня одержання її копії.
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 22.04.2014 |
Номер документу | 38275130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні