Копія
Справа № 822/431/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретаріРепецькій І. Ю. за участі:представників сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом відділу Держземагентства у Теофопільському районі Хмельницької області до Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про скасування рішення №30 від 14.10.2013 року, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просить скасувати рішення №30 від 14.10.2013 року, про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою стратою працездатності.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що вищезазначене рішення прийняте з порушенням вимог законодавства, а тому є таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, просить суд позов задовольнити з підстав, що вказані в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, вказав, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Детально позиція відповідача викладена в письмових запереченнях, копія яких долучена до матеріалів справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що за результатами перевірки відділу Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області 17.08.2010 року складено акт перевірки, в якому в розділі 8 "Результати перевірки" відображено неправомірні витрати (помилки при нарахуванні лікарняних) 11261,49 грн. нарахування пені 9,98 грн. на недоїмку 333,64 грн.
У вересні 2010 року до відділу Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області застосовано штраф у розмірі 50% від суми вищевказаних порушень в розмірі 5797,57 грн. відповідно до ст.30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року, далі - Закон №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року)) та п.15.14.5 розділу 15 Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що затверджена постановою Правління фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.09.2001 року № 38. Даний штраф відображений Відділом Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області у звіті Ф4-ФСС з ТВП за дев'ять місяців 2010 року.
Через відсутність коштів на погашення заборгованості у кошторисі позивача на 2010 рік, було неможливим усунення вказаного вище порушення в 2010 році. Дані витрати були передбачені кошторисом на 2011 рік, що дало змогу в 2011 році повністю погасити заборгованість до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в тому числі і штрафні санкції.
Відділ Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області (код ЄДРПОУ 23829617) реорганізований шляхом приєднання до відділу Держземагентства у Теофіпольському районі Хмельницької області (код ЄДРПОУ 38237224) в 2013 році, що підтверджується передавальним актом №271 від 12.02.2013 року, згідно якого до відділу Держземагентства у Теофіпольському районі Хмельницької області від первинної юридичної особи переходить правонаступництво щодо всього майна, усіх його прав та обов'язків.
Відповідно до направлення №158 від 23.09.2013 року та планом перевірок посадовими особами Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у відділі Держземагентства у Теофопільському районі Хмельницької області з 23.09.2013 року по 24.09.2013 року, проведено планову перевірку за період з 01.07.2010 року по 30.06.2013 року, з питань правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та цільового і правильного витрачання його коштів.
За результатами перевірки відповідачем складено акт від 24.09.2013 року (надалі - Акт перевірки від 24.09.2013 року), в тексті якого зазначено, що за результатами попередньої перевірки, яка проводилась 17.08.2010 року, у відділі Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області не прийнято до заліку витрат на суму 11261,49 грн., нараховано пені 9,98 грн. та накладено штраф 5797,57 грн. З зазначених сум своєчасно не перераховано до Фонду кошти в сумі 16670,83 грн., які зазначені в акті перевірки від 24.09.2013 року як недоїмка та нараховано пеню на ці кошти в сумі 613,93 грн.
На підставі зазначеного акта було прийнято рішення № 30 від 14.10.2013 року, згідно з яким на відділ Держземагентства у Теофіпольському районі накладено штраф у розмірі 50% належної до сплати суми страхових внесків (недоїмки) в сумі 8335,42 грн. та нарахована пеня 613.93 грн.
Відділом Держземагентства у Теофіпольському районі 21.10.2013 року оскаржене рішення № 30 від 14.10.2013 року в адміністративному порядку до Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Рішенням Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 1 від 01.11.2013 року про результати розгляду скарги, в задоволенні скарги відмовлено.
Не погоджуючись з вищевказаним рішенням позивач оскаржив рішення відповідача № 30 від 14.10.2013 року в адміністративному порядку до Хмельницького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Рішенням Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 3305-08 від 28.11.2013 року про розгляд скарги на рішення Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду, в задоволенні скарги відмовлено.
В подальшому позивачем в порядку адміністративного оскарження подана скарга на вказане рішення до виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Рішенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 279 від 09.01.2014 року про результати розгляду скарги , в задоволенні скарги відмовлено.
З адміністративним позовом про оскарження рішення рішення відповідача № 30 від 14.10.2013 року відділ Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області звернувся до суду 07.02.2014 року, що підтверджується штампом суду про реєстрацію вхідної кореспонденції, тобто в межах строку звернення до суду, який передбачений ст.99 КАС України.
Суд встановив, що в рішенні №30 від 14.10.2013 року вказано, що "...виявлено порушення ст.23 Закону №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року), і за наслідками якої виявлено несвоєчасне перерахування страхових коштів (недоїмки) 16670,83 грн.", однак, в абзаці 2 на сторінці 1 Акту перевірки від 24.09.2013 року зазначено: "... Попередня перевірка проведена 17 серпня 2010 року. В результаті перевірки Відділу Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області не прийнято до заліку витрат на суму 11261,49 грн., нараховано пені 9,98 грн. та накла дено штрафу 5797,57 грн....".
Вищевказане порушення, а саме: "не прийнято до заліку витрат" та "накладено штрафу" в розділі 8 Результати перевірки Акту від 24.09.2013 р. зазначено як "недоїмка", а в рішенні №30 від 14.10.2013 року названо "несвоєчасне перерахування страхових коштів (недоїмки)".
Згідно вимог ст.30 Закону №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року), за ці два правопорушення передбачена різна відповідальність, а саме: за порушення порядку витрачання страхових коштів (тобто "неприйняття до заліку витрат") накладається штраф у розмірі 50 відсотків належної до сплати суми страхових внесків. (абзац 5 ст.30 Закону); за несвоєчасну сплату страхових внесків страхувальник сплачує штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків та нараховується пеня (абзац 3 ст.30 Закону).
В листі виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 20.05.2010 року №05-31-1009 роз'яснено, якщо страхувальник протягом звітних періодів нараховував страхові внески, але сплачував їх до фонду несвоєчасно, він несе відповідальність, передбачену статтею 30 Закону №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року) за несвоєчасну сплату страхових внесків. За несвоєчасність сплати страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків та нараховується пеня.
З огляду на вище викладене, порушення, яке вчинив відділ Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області, а саме: допущені помилки при нарахуванні лікарняних листків є порушенням порядку витрачання коштів.
Також суд звертає увагу на те, що ані в Акті перевірки від 17.08.2010 року, ані в Акті перевірки від 24.09.2013 року працівниками Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не виявлено несвоєчасної сплати страхових внесків Відділом Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області.
Оскільки відділом Держкомзему у Теофіпольському районі Хмельницької області повністю сплачені нараховані штрафні санкції в розмірі 5797,57 грн. за допущені помилки при розрахунку лікарняних на суму 11261,49 грн., що знайшло відображення в Акті перевірки від 17.08.2010 року та підтверджується копією бухгалтерської довідки від 21.03.2013 року, яка наявна у матеріалах справи, суд приходить до висновку, що таке порушення як "несвоєчасна сплата страхових внесків" не було вчинено.
Згідно абзацу 2 ст.30 Закону №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011 року), у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником, або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Тобто, недоїмка - це сума донарахованих контролюючим органом страхових внесків, штраф та пеня до її складу не входять.
Крім того, стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій, не сплачених до 01.01.2011 року здійснюється органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до законодавства, що діяло на момент застосування таких штрафних санкцій. Відтак, ст.30 Закону №2240-111 від 18.01.2001 року (в редакції, яка діяла до 01.01.2011року) не передбачає застосування штрафних санкцій за несвоєчасне повернення страхових коштів. Не передбачає цього і Інструкція про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що затверджена постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.09.2001 року № 38, яка діяла на момент застосування штрафних санкцій.
Тому, враховуючи зазначене вище, суд вважає, що відповідачем неправомірно нараховано штрафні санкції на заборгованість по сплаті попередньо нарахованих штрафних санкцій.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням того, що відповідачем не доведено правомірність прийняття рішення №30 від 14.10.2013 року, про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою стратою працездатності, суд вважає, що позовні вимоги відділу Держземагентства у Теофопільському районі Хмельницької області необхідно задовольнити в повному обсязі.
Частина 1 ст. 94 КАС України передбачає, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Відповідно до ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч.3 ст.4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Суд встановив, що за подання позовної заяви до суду, позивач сплатив судовий збір на загальну суму 182,70 грн., що становить 10% розміру ставки судового збору за позовну вимогу майнового характеру. Дана сума підтверджується квитанцією №19 від 19.02.2014 року та підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь позивача шляхом її безспірного списання із рахунку Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Судовий збір в розмірі 1644,30 грн. стягується на користь Державного бюджету України шляхом безспірного списання вказаної суми з рахунку Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Керуючись ст.4 Закону України "Про судовий збір", ст.ст. 71, 94,158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов відділу Держземагенства у Теофопільському районі Хмельницької області задовольнити.
Скасувати рішення Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №30 від 14.10.2013 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності.
Стягнути із Державного бюджету України на користь відділу Держземагенства у Теофопільському районі Хмельницької області судові витрати по справі у сумі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. (10% суми судового збору, що фактично сплачено позивачем при поданні позову) шляхом їх безспірного списання із рахунку Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Стягнути судовий збір у сумі 1644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп. (90% суми судового збору) шляхом їх безспірного списання із рахунку Теофіпольської міжрайонної виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на користь Державного бюджету України.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 20 березня 2014 року 09:25
Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2014 |
Оприлюднено | 24.03.2014 |
Номер документу | 37715515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні