ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2014 рокум. Ужгород№ 2а-949/10/0770 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дору Ю.Ю.
при секретарі Пирожук Н.П.
за участю:
позивача: Головного Управління Міндоходів в Закарпатській області - представник не з'явився,
відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Чекотекс" - представник не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Головного Управління Міндоходів в Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чекотекс" про стягнення суми фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 17 березня 2014 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 19 березня 2014 року.
Регіональне управління Департаменту з контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА в Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чекотекс" про стягнення суми фінансових санкцій за рішенням від 29.01.2010 року №070411-0005/32 у розмірі 13153,85 грн.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 11.08.2010 року було зупинено провадження у справі до розгляду Закарпатським окружним адміністративним судом адміністративної справи №2а-2234/10/0770 та набрання законної сили відповідним рішенням.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте, надав суду заяву, якою просив провести розгляд справи за його відсутності та просив замінити позивача РУ ДСАТ ДПА в Закарпатській області правонаступником - Головним Управлінням Міндоходів в Закарпатській області. У позові вказав, що податковий борг виник на підставі винесеного позивачем рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 13153, 85 грн. На час подання адміністративного позову до суду сума податкового боргу залишається не погашеною у зв'язку з чим просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Відповідач подав письмові заперечення проти позову, в якому вказав, що вважає відкликаним вказане рішення про застосування фінансових санкцій, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2014 р., якою ТОВ «Чекотекс» відмолено в задоволенні позову, ними оскаржено в касаційному порядку.
Відповідач в судове засідання не з'явився з невідомих причин, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином про що в матеріалах справи містяться повідомлення, а за таких обставин, на підставі ст. 35 КАС України, сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання. Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.
Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 11.08.2010 року було зупинено провадження у справі до розгляду Закарпатським окружним адміністративним судом адміністративної справи №2а-2234/10/0770 та набрання законної сили відповідним рішення.
Згідно копії постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2014 року, апеляційну скаргу РУ ДСАТ ДПА в Закарпатській області задоволено, постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 21.02.2011 року у справі №2а-2234/10/0770 - скасовано, а саме відмовлено ТОВ «Чекотекс» у скасуванні рішення про застосування штрафних (фінансових санкцій) №070411-0005/32 від 29.10.2010 р. в сумі 13153,85 грн.(а.с.72-75).
Згідно поданої заяви позивача суд вважає за необхідне замінити позивача - РУ ДСАТ ДПА в Закарпатській області правонаступником - Головним Управлінням Міндоходів в Закарпатській області.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання наказу РУ ДСАТ від 31.12.2009 року № 235-к начальником відділу Ковач І.Ю. та головним державним податковим ревізор - інспектором Ковальчук А.В. ( направлення від 31.12.2009 року № 64 ) 04 січня 2010 року проведено перевірку в магазині «Гарячий хліб», що розташований за адресою м. Виноградів, вул. Пушкіна,3, де проводить торговельну діяльність ТОВ «Чекотекс» (а.с.12).
За результатами перевірки складено акт перевірки № 5/32-233/20458267 від 05.01.2010 року. Встановлено, що в цьому магазині за названою адресою проводиться продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів згідно діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі за реєстраційними номерами 907056401923 та 907056601924, які сплачено по 11.04.2010 року (а.с.6-10).
Довідки про внесення до Єдиного державного реєстру місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів не представлено. На час проведення перевірки у складському приміщенні магазину за адресою м. Виноградів, вул. Пушкіна, зберігалися алкогольні напої на суму 6363,35грн, та тютюнові вироби на суму 6790,50 грн. (а.с.9-10). На час перевірки не надано прибуткові документи на наявні залишки алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Згідно ст.15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " - зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру , незалежно від того , кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого СГД таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру. Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви СГД з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, номера свідоцтва про державну реєстрацію СГД, Наказом ДПА України №489 від 07.09.2009 року «Про затвердження Змін до Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання», який зареєстровано в Мін'юсті 02 жовтня 2009 року за №924/16940, внесено зміни до наказу ДПА України від 28.05.2002 року №251 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру...» визначено , що «для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів СГД подають заяву до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання»
Згідно бази даних РУ ДСАТ станом на 04.01.2010 року ТОВ «Чекотекс» не видавалися Довідки про внесення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів за адресою м. Виноградів, вул. Пушкіна, 3, тобто місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів не внесено до Єдиного державного реєстру;
ТОВ «Чекотекс» проводилося зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місці зберігання не внесеному до Єдиного державного реєстру, тобто порушено вимоги ст.15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ", згідно якої зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру.
Згідно абзацу дев'ятого ч.2 ст.17 Закону України, за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місці зберігання не внесеному до Єдиного державного реєстру, до суб'єкта господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Комісія з розгляду справ про застосування фінансових санкцій за порушення, що передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", перевіривши та проаналізувавши матеріали справи та керуючись частиною другою статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" винесла на розгляд начальника управління проект рішення про застосування до ТОВ «Чекотекс» фінансової санкції в сумі 13153,85 гривень, яке було прийняте 29.01.2010 р. та вручено 02.02.2010 р. (а.с.11).
Відповідно до п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом: такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. Вищевказані повідомлення-рішення Відповідачем не оскаржено, а відтак вважаються узгодженими.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Приписами статті 16 Податкового кодексу України передбачені обов'язки платника податків, одним із яких є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом. Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема згідно постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2014 року ТОВ «Чекотекс» відмолено в позові та залишено без змін вищевказане рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 13153,85 грн., які відповідачем не сплачені.
Податковий борг відповідача підтверджується належними та допустимими доказами, а саме податковими деклараціями, обліковою карткою платника та податковим повідомленням-рішенням, а тому такий позов підлягає до задоволення.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 9, 11, 70, 71, 86, 94, 160-163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов Головного Управління Міндоходів в Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Чекотекс" про стягнення суми фінансових санкцій - задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Чекотекс" (вул. Пушкіна, буд. 35, м. Виноградів, Закарпатська область, код - 20458267) суму фінансових санкцій за рішенням від 29.01.2010 р. № 070411-0005/32 у розмірі 13153, 85 (тринадцять тисяч сто п'ятдесят три гривні 85 копійок)
3. Судові витрати на підставі ч.4 ст. 94 КАС України із відповідача не стягуються.
4. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Дору Ю.Ю.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2014 |
Оприлюднено | 24.03.2014 |
Номер документу | 37729511 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Дору Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні