ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
20 березня 2014 року м. Київ № 826/2228/14
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами
Товариства з обмеженою відповідальністю «Комет-А.В.» доВерхньоводянської сільської ради (відповідач-1) Управління Держземагентства у Рахівському районі (відповідач-2) провстановлення відсутності повноважень, - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Комет-А.В.» з позовом до Верхньоводянської сільської ради, Управління Держземагентства у Рахівському районі, в якому просить (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 13.03.2014 року):
- скасувати рішення 6 сесії 4 скликання Верхньоводянської сільської ради (ідентифікаційний код юридичної особи 04351311) від 07.04.2003 року про надання у приватну власність ОСОБА_1 земельної ділянки по АДРЕСА_1 площею 0,34 га для ведення особистого селянського господарства;
- встановити відсутність повноважень у Верхньоводянської сільської ради із земель комунальної власності передавати у приватну власність землі загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи) та землі під автомобільними дорогами;
- визнати незаконними дії Рахівського районного відділу земельних ресурсів (ідентифікаційний код юридичної особи 22115264), правонаступником якого є Управління Держземагентства у Рахівському районі (ідентифікаційний код юридичної особи 38533101), з внесення до примірнику Державного акта на право приватної власності на землю серії ІІІ-ЗК №014217 (далі - Державний акт), зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №591 від 19.11.2002 року в розділі «Зміни у межах і розмірах земельної ділянки» наступних змін: номер на плані « 2» і « 3» щодо надання земельної ділянки площею 0,34 га для ведення ОСГ, відповідно до рішення 6 сесії 4 скликання Верхньоводянської сільської ради від 07.04.2003 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києві від 28.02.2014 року позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. У встановлений судом строк позивачем на виконання вимог ухвали суду від 28.02.2014 року подано через канцелярію суду відповідні матеріали.
Відповідно до ч. 2 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави, зокрема, для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі.
Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо встановлення відсутності повноважень у Верхньоводянської сільської ради із земель комунальної власності передавати у приватну власність землі загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи) та землі під автомобільними дорогами, суддя виходить з наступного.
Так, завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Приписами п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України передбачено, що справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Компетенцію органу чи посадової особи становлять їхні повноваження, визначені законом. Спори, визначені у п. 3 ч. 2 ст. 17 КАС України, можуть виникати внаслідок різного тлумачення суб'єктами владних повноважень законодавства щодо їхньої компетенції (повноважень) на вирішення певних питань у сфері управління. Також, спори з приводу компетенції виникають у разі виявлення привласнення повноважень іншого суб'єкта владних повноважень або перевищення власних повноважень.
З огляду на викладене вище вбачається, що позивачем у компетенційних спорах є суб'єкт владних повноважень, якщо він вважає, що інший суб'єкт владних повноважень - відповідач - своїм рішенням або діями втрутився у його компетенцію або у випадку, коли прийняття такого рішення чи вчинення дій є його прерогативою.
При цьому, суд зауважує, що адміністративний позов, згідно п. 6 ч. 4 ст. 105 КАС України, може містити вимогу про відсутність компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень, проте, відповідно до вищезазначеного, такі вимоги можуть мати місце лише у спорі між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Враховуючи те, що позивач у даних правовідносинах не здійснює жодних управлінських функцій та не є суб'єктом владних повноважень у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про встановлення відсутності повноважень суб'єкта владних повноважень у спірних правовідносинах не відповідають завданням КАС України, оскільки юрисдикція адміністративних судів з розгляду вказаних вимог, встановлена ст. 17 КАС України, на даний спір не поширюється.
Таким чином, позовна вимога Товариства з обмеженою відповідальністю «Комет-А.В.» про встановлення відсутності повноважень у Верхньоводянської сільської ради із земель комунальної власності передавати у приватну власність землі загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи) та землі під автомобільними дорогами не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки спір щодо відсутності компетенції (повноважень) допускається виключно між суб'єктами владних повноважень.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи все вищевикладене, а також висновок, що позовна вимога Товариства з обмеженою відповідальністю «Комет-А.В.» про встановлення відсутності повноважень у Верхньоводянської сільської ради із земель комунальної власності передавати у приватну власність землі загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи) та землі під автомобільними дорогами не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, суддя дійшов висновку про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі в цій частині.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 109, ст. ст. 160, 165 КАС України, суддя Окружного адміністративного суду м. Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю «Комет-А.В.» у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог про встановлення відсутності повноважень у Верхньоводянської сільської ради із земель комунальної власності передавати у приватну власність землі загального користування населених пунктів (вулиці, проїзди, шляхи) та землі під автомобільними дорогами.
2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі невідкладно надіслати особі, яка її подала.
3. Роз'яснити позивачу, що повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження не допускаться.
Ухвала набирає законної сили в строк і порядку, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2014 |
Оприлюднено | 21.03.2014 |
Номер документу | 37739219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні