Постанова
від 12.03.2014 по справі 820/496/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

12 березня 2014 р. № 820/496/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Маренич Т.О.

за участю:

представника позивача - Халабурдіна С.В.

представника відповідача - Наконечного А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,- В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 18 грудня 2013 року №0001422202 та №0001402202.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що вважає незаконними та необґрунтованими висновки Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, котрі викладені в акті від 05.12.2013р. № 1009/20-34-22-01-05/32869251, за наслідками проведеної документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС". Підприємство не порушувало вимог п.138.1 ст.138, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України під час ведення господарської діяльності, і тому прийняті на підставі згаданого акту перевірки оскаржувані податкові повідомлення - не можна вважати законними.

Позивач стверджує, що податковим органом зроблено помилковий висновок про безпідставне віднесення підприємством витрат з придбання робіт у ТОВ «СКСВ Легіон» та безпідставне формування податкового кредиту. Так, суми витрат по актам виконаних робіт позивач правомірно включив до складу витрат, що нараховуються при визначенні об'єкта оподаткування, до податкових декларацій з податку на прибуток, а ПДВ - до складу податкового кредиту. Також позивач зазначає, що у разі виникненні у відповідача сумнівів, податковий орган не був позбавлений можливості звернутися із запитом до позивача про надання відповідних документів, зокрема договорів зі школами.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Відповідач - Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, позов не визнав.

У письмових запереченнях на позов (т.3 а.с.91) відповідач вказав, що в ході проведення перевірки ДПІ було встановлено, що підприємством позивача до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування віднесено суми по взаємовідносинам з ТОВ «СКСВ Легіон» за отримані послуги, які не були використані у фінансово - господарській діяльності підприємства. Так, до перевірки не надано договорів на реконструкцію спортивних майданчиків, укладених зі школами, зазначеними у податкових актах виконаних робіт, а отже придбання послуг з реконструкції у ТОВ «СКСВ Легіон» - не пов'язані з веденням власної господарської діяльності позивача, а спрямовані на заниження суми сплати податку на прибуток приватних підприємств до державного бюджету України. За таких підстав, відповідач вважає, що позивачем безпідставно віднесено до складу собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт та послуг) по взаємовідносинам з ТОВ «СКСВ Легіон» на загальну суму 359596грн., у т.ч. за 3 квартал 2012 року на суму 86399грн., за 4 квартал 2012 року на суму 273198грн., які не пов'язані з господарською діяльністю платника податку. Враховуючи викладене, відповідач просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Судовим розглядом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з ідентифікаційним кодом 32869251.(а.с.77-79).

На обліку як платник податків підприємство перебуває у ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області ДПС.

05.12.2013 року на підставі направлень від 07.11.2013 року №388, №389, №390, №391, № 392, №393, №394, виданих Державною податковою інспекцією у Московському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, згідно із ст.20, ст.77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI ДПІ проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", код ЄДРПОУ 32869251.

Результати перевірки оформлені актом №1009/20-34-22-01-05/32869251 від 05.17.2013 року. (т.2 а.113-166).

В акті документальної планової виїзної перевірки викладено висновки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" норм Податкового кодексу України, зокрема п.198.3 ст.198, п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України.

Згадані вище висновки слугували підставою для прийняття 18.12.2013 року ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області ДПС спірних податкових повідомлень - рішень:

- №0001422202, яким ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 94395,00грн., у тому числі 75516,00грн. - за основним платежем та 18879,00грн. - штрафними (фінансовими) санкціями (т.2 а.с.111);

- №0001402202, яким ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 89900,00грн., у тому числі 71920,00грн. - за основним платежем та 17980,00грн. - штрафними (фінансовими) санкціями. (т.2 а.с.112).

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірних податкових повідомлень - рішень та відображених в акті перевірки суджень суб'єкта владних повноважень, на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд наголошує на такому.

Між позивачем та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» був укладений ряд договорів підряду, відповідно до яких позивач зобов'язується виконати роботи з реконструкції спортивних майданчиків на території шкіл та гімназій міста Харкова.

Так, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №19/06 від 29.06.2012 року, №20/06 від 29.06.2012 року та №21/06 від 02.07.2012 року, відповідно до яких замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №160 за адресою: м. Харків, вул.Танкопія,1, відповідно до умов цих договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.1 а.с.37-42, 69-73, 95-99).

Виконання вищевказаних договорів, підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №1 від 08.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 149043,01грн., №8 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 63875,58грн., №13 від 09.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 123512,65грн., №7 від 06.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 52933,99грн., №11 від 29.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 195926,46грн., №10 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 83968,48грн.(т.3 а.с.175, 177, 180, 182, 184, 186).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельних майданчиків від 10.07.2012 року та від 02.07.2012 року (т.1 а.с.45, 76, 102), актами прийому виконаних робіт №1 за серпень 2012 року та за вересень 2012 року (т.1 а.с.61-64, 88-90, 115-117), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на загальну суму 226473,00грн., на суму 147009,00грн. та на загальну суму 166887,00грн. (т.1 а.с.50-53, 80-82. 106-108), підсумковими відомостями ресурсів станом на 21.05.2012 року (т.1 а.с.56-57, 67-68, 85, 111-112, 118-120).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладені договори будівельного підряду №13/06 від 29.06.2012 року, №14/06 від 29.06.2012 року, №15/06 від 29.06.2012 року, відповідно до яких: замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №68 за адресою: м.Харків, вул.Зернова, 12-А, відповідно до умов договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.1 а.с.148-153, 174-178, 198-202).

Виконання договорів підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №6 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 195944,13грн., №11 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 83976,05грн., №5 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 26614,98грн., №6 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 11406,42грн., №3 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 124272,29грн., №5 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 53259,55грн.(т.3 а.с.197, 199, 201, 203, 205, 207).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельних майданчиків від 29.06.2012 року, від 01.07.2012 року (т.1 а.с.156, 181, 205), локальним кошторисом (т.1 а.с. 160-162, 184-185, 209-211), підсумковими відомостями (т.1 а.с.165, 188-189, 214-215), актами прийому виконаних робіт за вересень 2012 року (т.1 а.с.168-170, 191-193, 218-220).

Крім того, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №16/06 від 29.06.2012 року, №17/06 від 29.06.2012 року, №18/06 від 02.07.2012 року, відповідно до яких, замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №51 за адресою: м.Харків, пр-т Леніна, 68-Б, відповідно до умов договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.2 а.с.14-19, 51-55. 84-88).

Виконання договорів підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №4 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 172914,00грн., №9 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 74106,00грн., №8 від 25.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 105578,90грн., №4 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 45248,10грн., №13 від 29.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 375271,69грн., №12 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 160830,72грн.(т.3 а.с.166, 168, 170, 172, 210, 212).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання-передачі будівельних майданчиків від 29.06.2012 року, від 01.07.2012 року та від 02.07.2012 року (т.2 а.с.22, 58, 91), локальним кошторисом (т.2 а.с.28-32, 63-66, 95-96), підсумковими відомостями (т.2 а.с.36-37, 70-71, 99-100), актами прийому виконаних робіт за вересень 2012 року (т.2 а.с.41-45, 74-77, 103-106).

Між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договір будівельного підряду №3/06 від 29.0.62012 року, відповідно до якого замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території гімназії №12 за адресою: вул.Чугуївська, 35а, м.Харків, відповідно до умов визначених договором та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установленому порядку додатковими угодами. (т.2 а.с.206-210).

Виконання договору підтверджується виписаною Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними №1 від 03.09.2012 року на загальну суму з ПДВ 82322,80грн., №17 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 35281,20грн. (т.3 а.с.214, 216).

Реальність виконання вказаного договору підтверджується актом приймання-передачі будівельного майданчика від 10.07.2012 року (т.2 а.с.213), локальним кошторисом (т.2 а.с.217-219), підсумковою відомістю ресурсів (т.2 а.с.222), актом прийому виконаних робіт за серпень 2012 року (т.2 а.с. 225-227).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №9/06 та №10/06 від 29.06.2012 року, відповідно до яких замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території гімназії №152 за адресою: вул.Соціалістична, 57, м.Харків, відповідно до умов визначених договором та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установленому договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.3 а.с.17-22, 48-52).

Виконання договору підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №2 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 229180,00грн., №21 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 98220,00грн., №7 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 88951,84грн., №18 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 38122,22грн. (т.3 а.с.188, 190, 192, 194).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельного майданчика від 01.07.2012 року (т.3 а.с.25, 55), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на суму 263903,00грн. та на суму 105067,00грн. (т.3 а.с.30-33, 60-62), підсумковою відомістю ресурсів (т.3 а.с.36-37, 65-66), актом прийому виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року. (т.3 а.с.40-43, 69-72).

На виконання зобов'язань за переліченими вище договорами, позивачем укладено договори субпідряду з ТОВ «СКСВ Легіон».

Так, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №01/09-12 від 03.09.2012 року, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме реконструкції спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Зернова, 12-А на території загальноосвітньої школи I-III ступенів №68, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.122-125).

Виконання договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №51 від 31.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 170501,43грн. (т.3 а.с.209).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується актом прийому виконаних робіт за жовтень 2012 року (т.1 а.с.139-141), договірною ціною №1 станом на 21.05.02012 року на суму 170601,43грн.(т.1 а.с.126-128), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на суму 220522,00грн.(т.1 а.с. 129-131).

Оплата проводилася в безготівковому вигляді, про що свідчать виписки по особовому рахунку підприємства. (т.1 а.с.145-146).

Крім того, 03.09.2012 року було укладено договір підряду № 03/09-12 між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, пр.-т Леніна, 68-Б, на території загальноосвітньої школи I-III ступенів №51, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.227-230).

Виконання договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №52 від 31.1.02012 року на загальну суму з ПДВ 147305,98грн. (т.3 а.с.174).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на загальну суму 96875,00грн. (т.2 а.с.190-192), договірною ціною №1 та станом на 21.05.2012 року (т.2 а.с.187-189), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за серпень 2012 року (т.2 а.с.197-200).

Розрахунки між підприємствами проводилися в безготівковій формі, про що свідчить виписка по особовому рахунку. (т.2 а.с.205).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №02/04-07 від 04.07.2012 року, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Чугуївська, 35, на території гімназії №12, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.185-186).

Виконання вказаного договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №50 від 29.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 11467,93грн. (т.3 а.с. 218).

До вказаного договору, сторонами було складено та підписано договірну ціну №1 станом на 21.05.2012 року на загальну суму 11467,93грн. (т.2 а.с.187-189).

Реальність виконання вказаного договору, окрім того, підтверджується локальним кошторисом №1 станом на 21.05.20112 року на суму 96875,00грн. (т.2 а.с.190-192), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за серпень 2012 року (т.2 а.с.197-200).

Розрахунки між підприємствами проводилися в безготівковій формі, про що свідчить виписка з особового рахунку.(т.21 а.с.205).

03 вересня 2012 року між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №02/09-12, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Соціалістична, 57, на території гімназії №152, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.2 а.с.232235).

Виконання вказаного договору, підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №49 від 31.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 9929,75грн. (т.3 а.с.196).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується складеною договірною ціною №1 та №2 станом на 21.05.2012 року. (т.2 а.с.236-243), локальним кошторисом №1 та №2 станом на 21.05.2012 року (т.2 а.с. 244-250), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за жовтень 2012 року (т.3 а.с.2-5),

Всіма цими договорами передбачений обов'язок замовника - Комунального підприємства «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх», оплатити позивачеві вартість виконаних робіт.

Таким чином, суд дійшов висновку, що укладання позивачем договорів підряду з ТОВ «СКСВ Легіон» було спрямовано на отримання доходу, а отже пов'язано з його господарською діяльністю.

Оцінивши наявні в справі докази, суд відмічає, що матеріалами справи підтверджено факт виконання позивачем та його контрагентами зобов'язань за вказаними вище правочинами.

Копії витребуваних, оглянутих судом і долучених до матеріалів справи первинних документів не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст.44 Податкового кодексу України та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704; далі за текстом - Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості. Обставини понесення позивачем витрат за вказаними договорами підтверджені матеріалами справи.

Відповідно до положень ст.ст. 54, 58, 76, 86 Податкового кодексу України, Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (затверджено наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2011р. за №34/18772; далі за текстом - Порядок №984), Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків (затверджено наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010р. №985, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2010р. за №1440/18735; далі за текстом - Порядок №985), специфіка правових актів індивідуальної дії, які ухвалюються органами податкової служби у формі податкових повідомлень-рішень з приводу самостійного визначення грошових зобов'язань платників податків, полягає у тому, що фактичні підстави для ухвалення цих актів містяться в документальних результатах контролю за діяльністю платника податків (матеріалах перевірки), а правові підстави та владні приписи - безпосередньо в самих податкових повідомленнях - рішеннях.

До документів, які засвідчують факт придбання товару, робіт, послуг, діюче законодавство висуває лише одну умову - вони повинні засвідчувати фактичне отримання товару або результатів робіт, послуг.

Проте, в ході розгляду справи відповідачем за правилами ч.2 ст.71 КАС України не спростовано достовірності відомостей первинних документів, наданих позивачем.

Виходячи із системного аналізу вказаних норм, для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, оцінюватись при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за №168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Із наданих позивачем та досліджених судом первинних документів вбачається, що господарські операції між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" та його контрагентом ТОВ «СКСВ Легіон» мали реальний характер, у зв'язку з чим у відповідача не було підстав для неприйняття до заліку зазначених документів та висновку про те, що придбання послуг з реконструкції у ТОВ «СКСВ Легіон» не пов'язані з веденням власної господарської діяльності ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС".

Стосовно твердження відповідача щодо порушення позивачем п. 138.1 ст. 138 та п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне:

Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Пунктом 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище різня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з мстою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи) у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України вважається дата здійснення першої з подій: - або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; - або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Необхідно зазначити, що податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податку на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, що стала підставою для формування податкового обліку платника податку.

Підпунктом 198.6 п. 198 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Згідно з п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1. 201.4, 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця та є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 200.1 ст. 200 згаданого Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно п. 198.1 ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Отже, виходячи із системного аналізу вказаних норм, для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, оцінюватись при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Відповідно до ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність - це діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва -підприємцями.

Відповідно до п.п. 201.6, 201.7 та 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі, якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Виходячи із вищезазначеної норми, податкова накладна є документом, який підтверджує факт сплати покупцем податку на додану вартість у ціні товару (послуг, виконаних робіт).

Встановлені судом фактичні обставини об'єктивно засвідчують здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також правомірність віднесення позивачем до складу валових витрат та податкового кредиту суми витрат на оплату вартості отриманих робіт/ послуг, відповідно до первинних документів та за податковими накладними, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.

Належних та допустимих доказів порушення позивачем п. 138.1 ст. 138 та п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, відповідачем за правилами, встановленими ч.2 ст.71 КАС України, не надано.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оскільки в ході судового розгляду відповідачем не було доведено правомірності мотивів винесення спірних податкових повідомлень - рішень, що зумовлює висновок про необґрунтованість визначення платнику податків додаткових податкових зобов'язань і, як наслідок, наявність факту порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", позов слід задовольнити.

Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 11, 12, 51, 71, 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, ст. 162, ст. 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 18 грудня 2013 року № 0001422202 та № 0001402202.

Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (код ЄДРПОУ - 32869251, місцезнаходження: м.Харків, пр-т Московський, буд.47) судові витрати по справі у розмірі 3685,90грн. (три тисячі шістсот вісімдесят п'ять гривень дев'яносто копійок).

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 17 березня 2014 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2014
Оприлюднено26.03.2014
Номер документу37783751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/496/14

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 14.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні