ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"26" березня 2014 р. м. Київ К/9991/52355/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: Чумаченко Т.А., Сороки М.О., Стрелець Т.Г., розглянувши в порядку попереднього розгляду касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Суми на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2012 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 08 травня 2012 року у справі за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до приватного підприємства «Іменс», третя особа: виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, - в с т а н о в и л а: Державна податкова інспекція в м. Суми звернулась до суду з позовом до приватного підприємства «Іменс», третя особа: виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду
від 01 лютого 2012 року у задоволенні позову відмовлено.
Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду
від 08 травня 2012 року постанову Сумського окружного адміністративного суду
від 01 лютого 2012 року залишено без змін.
Не погоджуючись з постановленими у справі рішеннями судів, Державна податкова інспекція в м. Суми звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування судами норм матеріального і процесуального права, просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати та постановити нове рішення, яким позов задовольнити.
Заслухавши доповідь судді щодо обставин, необхідних для ухвалення рішення судом касаційної інстанції, перевіривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у справі та застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню за таких підстав.
Судами встановлено, що 10 листопада 2004 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців відомості про юридичну особу - приватне підприємство «Іменс» за адресою: 01004, м. Київ, Печерський район,
вул. Червоноармійська, буд. 43/16, про що здійснено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 1 070 120 0000 003400.
Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією
11 листопада 2011 року внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: змінено місцезнаходження приватного підприємства «Іменс» на адресу: 40000, Сумська область, м. Суми, Зарічний район, площа Незалежності, буд. 1, офіс. 316, про що здійснено запис 27
до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців номер - 1 070 107 0027 003400.
Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією
14 листопада 2011 року відповідача знято з обліку, про що здійснено запис 28
до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та у зв'язку зі зміною місцезнаходження на інший адміністративний район,
22 листопада 2011 року приватне підприємство «Іменс» взято на облік, про що виконавчим комітетом Сумської міської ради здійснено запис 29 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
На підставі довідки ГВПМ ДПІ в м. Суми про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків №1415/7/26-345 від 07 грудня 2011 року, повідомлення форми № 18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 07 грудня 2011 року № 18 позивач дійшов висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору, містили неправдиві відомості.
З метою скасування державної реєстрації змін до установчих документів приватного підприємства «Іменс» щодо зміни місцезнаходження, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-ІV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №755-ІV) місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно зі статтею 4 Закону №755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Положеннями статті 5 Закону №755-ІV визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону №755-ІV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Частиною 3 статті 8 Закону №755-ІV передбачено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Відповідно до статті 14 Закону №755-ІV передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.
Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом третім частини першої цієї статті, здійснюється лише на підставі відповідного рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями.
За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Передача реєстраційних справ у випадку, передбаченому абзацом третім частини першої цієї статті, здійснюється протягом десяти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення органу, який наділений відповідними повноваженнями, за актом прийому - передачі, який складається в трьох примірниках, по одному для державних реєстраторів та спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації.
Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Отже, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. При цьому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень засновників (учасників) юридичної особи, зокрема щодо зміни її місцезнаходження.
Відмовляючи в задоволенні позову, суди виходили з того, що дії відповідача при внесенні запису про зміну місцезнаходження юридичної особи є правомірними та відповідають вимогам чинного законодавства.
З таким висновком судів погоджується і колегія суддів Вищого адміністративного суду України, оскільки він ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та не допущено порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.
Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Постановлені у справі рішення судів є законними і обґрунтованими, а тому підстави для їх зміни чи скасування відсутні.
Керуючись статтями 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Суми залишити без задоволення.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2012 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 08 травня 2012 року у справі за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до приватного підприємства «Іменс», третя особа: виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - залишити без зміни.
Ухвала оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом
України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2014 |
Оприлюднено | 31.03.2014 |
Номер документу | 37914768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Чумаченко Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні