Постанова
від 26.12.2008 по справі 2/578
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 

 

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА 01025,  м. Київ, 

вул. Десятинна,  4/6

П О С Т А Н

О В А

І М Е Н Е

М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 26.12.2008 р.                                        

11:22                                                 

№ 2/578 

 

Окружний

адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Келеберда В.І. при секретарі судового

засідання Бузінському А.В.

розглянув у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за

позовом

ОСОБА_1

до  Управління Пенсійного фонду України в

Оболонському районі м. Києва

про перерахунок

раніше призначеної пенсії в розмірі 13285,79грн.

 

Обставини

справи:

Позов

заявлено про перерахунок раніше призначеної пенсії в розмірі 13285,79грн.

відповідно до Закону України «Про державну службу» та Закону України "Про

пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших

осіб".

Відповідач

проти позову заперечив з огляду на те, що позивач в позовній заяві посилається

на Рішення Конституційного суду України від 22.05.2008р. за № 10-рп/2008.,

пункт 37 другого розділу Закону України "Про Державний бюджет України на

2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" був

визнаний неконституційним.

Розглянувши

подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини,

на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для

розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1,

1958 року народження, працював державним службовцем 1 рангу, на посаді першого

заступника Міністра з питань житлово-комунального господарства України, у

зв'язку з досягненням пенсійного віку вийшов у відставку. 

Позивач

звернувся до відповідача з вимогою щодо, перерахування раніше призначеної

пенсії у відповідності до ст. 37 Закону України "Про державну службу"

в розмірі 90% грошового забезпечення, що становить 13285,79грн. Однак з

урахуванням пункту 29 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюджет

України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України",

розмір пенсії до виплати становить 12 мінімальних розмірів пенсії за віком,

встановленої абзацом 1, ч. 1 ст. 28 Закону України "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", що станом на

01.06.2008р. складає 5784грн.

З метою

проведення розрахунку призначеної пенсії у відповідність до вимог Конституції

України та чинного законодавства України, позивач неодноразово звертався усно

та письмово до Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м.

Києва, однак йому було відмовлено.

          Відповідно до ст. 37 Закону України

"Про державну службу" від 16 грудня 1993 року N 3723-XII, за  кожний 

повний  рік  роботи 

понад  10 років на державній

службі  пенсія  збільшується 

на  один  відсоток заробітку, але не більше  90 

відсотків  заробітної  плати.

          Право на пенсійне забезпечення є

складовою конституційного права на соціальних захист. Згідно ст. 46 Конституції

України це право на гарантується загальнообов'язковим державним соціальним

страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і

організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення.

Встановивши

в законі правові підстави призначення пенсії, їх розміри, порядок обчислення і

виплати, законодавець може визначити як загальні умови їх призначення, так і

особливості набуття права на пенсію, включаючи для окремих категорій громадян

пільгові умови призначення пенсії залежно від ряду об'єктивно  значущих 

обставин,  що  характеризують  трудову 

діяльність (особливості умов праці, професія, виконувані функції,

кваліфікаційні вимоги, обмеження, ступінь відповідальності тощо). Законодавець

повинен робити це з дотриманням вимог Конституції України, в тому числі

принципів рівності та справедливості.

Конституційний

Суд України неодноразово розглядав проблему, пов'язану з реалізацією права на

соціальний захист громадян України. Зокрема, у Рішенні по справі № 1-21/2005

від 11.10.2005р. № 8-рп/2005 зазначено, що пенсійне забезпечення громадян, які

виконують або виконували державні функції на посадах із спеціальним статусом, є

важливим елементом державних гарантій матеріального і соціального захисту

відповідних осіб з метою належного виконання ними особливих професійних

обов'язків, пов'язаних у тому числі з певними обмеженнями конституційних прав і

свобод. Тому право на пенсійне забезпечення відповідних категорій громадян,

встановлене законами України, є таким, що не підлягає звуженню або обмеженню

згідно з вимогами ст. ст. 22 та 64 Конституції України. Для окремих категорій

осіб передбачено особливий порядок пенсійного забезпечення з урахуванням їх

правового статусу, професійних обов'язків, підвищених вимог до дисципліни,

обмежень та інших особливостей, пов'язаних з ризиком для життя та здоров'я, що

й зумовило встановлення додаткових гарантій соціального забезпечення таких

осіб. Обмеження цих гарантій не відповідає ст. ст. 3, 22, 48 Конституції

України.

22.05.2008р.

Конституційним судом України ухвалено Рішення № 10-рп/2008 у справі за

конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції

України (конституційності) окремих положень ст. 65 розділу І, пунктів 61, 62,

63, 66 розділу ІІ, пункту 3 розділу ІІІ Закону України "Про Державний

бюджет України на 2008 рік та про внесення зміні до деяких законодавчих актів

України" і 101народного депутата України щодо відповідності Конституції

України (конституційності) положень ст. 67 розділу І, пунктів 1-4, 6-22, 24-100

розділу ІІ Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про

внесення зміні до деяких законодавчих актів України" (справа щодо предмета

та змісту закону про Державний бюджет України). Даним Рішенням  (пункт 2) визнанні такими, що не відповідають

Конституції України (є неконституційними), зокрема положення пункту 29 розділу

ІІ "Внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими

встановлено обмеження максимального розміру пенсії.

Розглядаючи

дану справу, Конституційний суд України дійшов висновку про те, що

"зупинення на 2008рік оспорюваними положеннями Закону дії окремих норм

правових актів (ст. 67 розділу І Закону України), внесення до деяких

законодавчих актів змін і доповнень та визнання законів такими, що втратили

чинність (розділ ІІ Закону України), призвело до фактичного скасування чи

звуження змісту і обсягу існуючих прав і свобод людини і громадянина.

Однією з

конституційних гарантій прав і свобод людини і громадянина є недопущення їх

скасування (частина 2 ст. 22 Конституції України) чи звуження їх змісту та

обсягу при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів (ч. 3

ст. 22Конституції України).

Враховуючи

викладене, позов визнається судом обґрунтованим та таким, що підлягає

задоволенню.

Керуючись

ст.ст. 161-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

 

          1. Задовольнити позов в повному

обсязі.

          2. Зобов'язати Управління Пенсійного

фонду України в Оболонському районі м. Києва здійснити обчислення та

перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 22.05.2008р., відповідно до вимог чинного

законодавства України, виходячи з його грошового забезпечення в повному обсязі,

що становить 13 285,79грн., без застосування неконституційних положень Закону

України "Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до

деяких законодавчих актів України".

Постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження (ст.254 КАС України).

Заява про

апеляційне оскарження постанови суду подається протягом 10 днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до

статті 160 КАС України -з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на

постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне

оскарження.

Суддя                                                                                         

В.І. Келеберда

 

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.12.2008
Оприлюднено12.06.2009
Номер документу3794007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2/578

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 12.05.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Галамай О. З.

Рішення від 28.05.2009

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Тимошенко О.М.

Постанова від 26.12.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 31.03.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Постанова від 19.02.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Рішення від 14.01.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 24.12.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко О.Ю.

Ухвала від 06.12.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні