Постанова
від 25.03.2014 по справі 815/4018/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2014 р. Справа № 815/4018/13

Категорія: 9.4.1 Головуючий в 1 інстанції: Цховребова М. Г

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Коваль М.П. при секретаріПолянській А.М.

за участю сторін: НКзЦПКорнишин Ю.О. (довіреність) КП „Спецмонтажник"Кучеренко О.О. (довіреність)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2013 року по за позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Кілійське підприємство „Спецмонтажник" до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов та розпоряджень, -

встановиЛА:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов та розпоряджень.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2013 року позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.04.2013 року № 206-ОД-1-Е, № 207-ОД-1-Е, № 208-ОД-1-Е та розпорядження від 25.04.2013 року № 144-ОД-1-Е, № 145-ОД-1-Е, № 146-ОД-1-Е.

Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не погодившись з постановою суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2013 року та постановити нову постанову по справі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, незаконним та прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційних скарг, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне:

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 08.04.2013 року (а.с.14-16), зокрема вбачається що:

- 25.12.1998 року Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області як юридичну особу зареєстровано Відкрите акціонерне товариство «Кілійське підприємство «Спецмонтажник», ідентифікаційний код 22505462, яке 14.12.2010 року припинено за рішенням засновників;

- правонаступник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Кілійське підприємство «Спецмонтажник» ідентифікаційний код 22505462, місцезнаходження: 68301, Одеська область, м. Кілія, вул. Хотинська, 59 (а.с.18-29).

Відповідно до постанов уповноваженої особи Комісії - т.в.о. начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 року № 221-ОД-1-Е, № 222-ОД-1-Е, № 223-ОД-1-Е (а.с.50-52) на підставі пункту 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470: порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача; керівнику (або повноважному представнику) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до відповідача 9 квітня 2013 року о 10 год. 00 хв.

26.03.2013 року зазначені постанови надіслані відповідачем та отримані позивачем (дату отримання не вказано) (а.с.53).

Відповідно до актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.04.2013 року № 202-ОД-1-Е, № 203-ОД-1-Е, № 204-ОД-1-Е (а.с.54-56) встановлено, що ТОВ «Спецмонтажник» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 22.10.2012 року № 431-ОД-1-Е, № 432-ОД-1-Е, № 433-ОД-1-Е.

Відповідно до постанов уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 12.04.2013 року № 230-ОД-1-Е, № 231-ОД-1-Е, № 232-ОД-1-Е (а.с.58-60) на підставі пункту 4 розділу V, пункту 1 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470: розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача призначено на 25 квітня 2013 року о 10 год. 00 хв.

Постановами уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2013 року № 206-ОД-1-Е, № 207-ОД-1-Е, № 208-ОД-1-Е (а.с.11-13), на підставі пункту 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та пункту 1 розділу XVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, до позивача застосовано штрафні санкції у вигляді 1000 (одна тисяча) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17000 (сімнадцять тисяч) гривень.

Розпорядженнями уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 25.04.2013 року № 144-ОД-1-Е, № 145-ОД-1-Е, № 146-ОД-1-Е (а.с.8-10), на підставі пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» , пункту 1 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, зобов'язано ТОВ «Спецмонтажник» в термін до 31.05.2013 року, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591 (зі змінами), відповідно:

- розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР;

- розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні;

- надати до Одеського територіального управління НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2011 рік.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України „Про державне регулювання цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із положеннями ст.ст. 5 , 6 ЗУ № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України, до системи якого входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Розділом ІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16 жовтня 2012 року № 1470, встановлено, що справи про правопорушення у відношенні юридичних осіб у межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 1 розділу XІV Правил розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

Відповідно до пункту 1 розділу XVII Правил за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" , до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Згідно пункту 8 статті 11 ЗУ № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулює Законом України „Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року № 3480-IV .

Частиною 2 статті 2 ЗУ № 3480-IV встановлено, що емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 ЗУ № 3480-IV емісійні цінні папери - цінні папери, що посвідчують однакові права їх власників у межах одного випуску стосовно особи, яка бере на себе відповідні зобов'язання (емітент).

До емісійних цінних паперів належать:

- акції;

- облігації підприємств;

- облігації місцевих позик;

- державні облігації України;

- іпотечні сертифікати;

- іпотечні облігації;

- сертифікати фондів операцій з нерухомістю (далі - сертифікати ФОН);

- інвестиційні сертифікати;

- казначейські зобов'язання України.

Частиною 3 статті 6 ЗУ № 3480-IV встановлено, що емітентом акцій є тільки акціонерне товариство.

Відповідно до пункту 4 статті 40 ЗУ № 3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

Пунктом 2 глави 1 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 , яке було чинне на момент виникнення спірних правовідносин, встановлено, що обов'язок здійснювати розкриття особливої інформації, передбаченої цим Положенням, припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів в порядку, встановленому Комісією.

Згідно з пунктом 3 глави 1 розділу V Положення обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.

У разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент розкриває річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Суд першої інстанції у своїй постанові на першій сторінці зазначає, що ТОВ «КП «Спецмонтажник» є правонаступником ВАТ «КП «Спецмонтажник», однак на останній сторінці свого судового рішення суд зазначає зворотнє.

Як вибачається з матеріалів справи ТОВ «КП «Спецмонтажник» створено внаслідок перетворення (реорганізації) ВАТ «Кілійське підприємство «Спецмонтажник», підтвердженням цього є однакові коди ЄДРПОУ: 22505462. Випуск акцій зазначеного товариства до теперішнього часу не скасовано, оскільки Одеським територіальним управлінням НКЦПФР не було винесено розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій позивача, що у свою чергу зобов'язує ТОВ «КП «Спецмонтажник» виконувати законодавство на ринку цінних паперів.

Як вже зазначалося вище, згідно вимог частини 2 глави 1 Розділу II Положення № 1591, обов'язок здійснювати розкриття особливої інформації, передбаченої цим Положенням, припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів в порядку, встановленому Комісією.

Відповідно до вимог частини 2 статті 108 Цивільного Кодексу України у разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

А отже, до новоутвореного ТОВ «КП «Спецмонтажник» перейшов обов'язок щодо виконання вимог діючого законодавства на ринку цінних паперів.

Таким чином, на момент скоєного правопорушення ТОВ «КП «Спецмонтажник» був емітентом цінних паперів та нього розповсюджувався обов'язок щодо здійснення розкриття річної інформації відповідно вимог пункту 3 глави 1 Розділу V Положення.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Кілійське підприємство „Спецмонтажник" про визнання протиправними та скасування постанов та розпоряджень належним чином не обґрунтовані, не підтверджені наявними у справі матеріалами та задоволенню не підлягають.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, - задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2013 року по справі № 815/4018/13-а, - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у задоволені позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю „Кілійське підприємство „Спецмонтажник", - відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Постанову складено у повному обсязі - 26 березня 2014 року.

Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя М.П. Коваль

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37954733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4018/13-а

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 08.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні