Ухвала
від 14.07.2016 по справі 815/4018/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2016 року м. Київ К/800/21316/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:

Чалого С.Я.

Донця О.Є.

Конюшка К.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2014 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування постанов та розпоряджень,-

в с т а н о в и л а :

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просив визнати протиправним та скасувати постанови та розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2013 року, позовні вимоги задоволено. Визнано протиправними та скасовано постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.04.2013 року № 206-ОД-1-Е, № 207-ОД-1-Е, № 208-ОД-1-Е та розпорядження від 25.04.2013 року № 144-ОД-1-Е, № 145-ОД-1-Е, № 146-ОД-1-Е.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2014 року постанову суду першої інстанції скасовано та прийнято нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанцій, товариство з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить його скасувати, а постанову суду першої інстанції залишити в силі.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджено матеріалами справи, з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 08.04.2013 року, зокрема вбачається що: 25.12.1998 року Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області як юридичну особу зареєстровано ВАТ «Кілійське підприємство «Спецмонтажник», яке 14.12.2010 року припинено за рішенням засновників; правонаступник - ТОВ «Кілійське підприємство «Спецмонтажник» місцезнаходження: 68301, Одеська область, м.Кілія, вул. Хотинська, 59.

Відповідно до постанов уповноваженої особи Комісії - т.в.о. начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 року №221-ОД-1-Е, № 222-ОД-1-Е, № 223-ОД-1-Е, на підставі пункту 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470: порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача; керівнику (або повноважному представнику) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до відповідача 9 квітня 2013 року о 10 год. 00 хв.

Відповідно до актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.04.2013 року №202-ОД-1-Е, №203-ОД-1-Е, №204-ОД-1-Е встановлено, що ТОВ «Спецмонтажник» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 22.10.2012 року № 431-ОД-1-Е, № 432-ОД-1-Е, № 433-ОД-1-Е.

Відповідно до постанов уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 12.04.2013 року №230-ОД-1-Е, №231-ОД-1-Е, №232-ОД-1-Е на підставі пункту 4 розділу V, пункту 1 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470: розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні позивача призначено на 25 квітня 2013 року о 10 год. 00 хв.

Постановами уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2013 року №206-ОД-1-Е, №207-ОД-1-Е, №208-ОД-1-Е , на підставі пункту 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та пункту 1 розділу XVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, до позивача застосовано штрафні санкції у вигляді 1000 (одна тисяча) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17000 (сімнадцять тисяч) гривень.

Розпорядженнями уповноваженої особи Комісії - начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 25.04.2013 року №144-ОД-1-Е, № 145-ОД-1-Е, № 146-ОД-1-Е, на підставі пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470, зобов'язано ТОВ «Спецмонтажник» в термін до 31.05.2013 року, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591 (зі змінами), відповідно: розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР; розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні; надати до Одеського територіального управління НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2011 рік.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції вказав, що позивачем протиправно прийнято постанови та розпорядження відносно позивача, оскільки останній не є правонаступником ВАТ «Кілійське підприємство «Спецмонтажник».

Натомість, суд апеляційної інстанції приймаючи постанову про відмову в задоволенні позовних вимог вказав, вірно вказував про таке.

Згідно із положеннями ст.ст. 5 , 6 Закону України „Про державне регулювання цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України, до системи якого входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 розділу XІV Правил розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

Згідно пункту 8 статті 11 ЗУ № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулює Законом України „Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року № 3480-IV.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 ЗУ №3480-IV емісійні цінні папери - цінні папери, що посвідчують однакові права їх власників у межах одного випуску стосовно особи, яка бере на себе відповідні зобов'язання (емітент).

Частиною 3 статті 6 ЗУ №3480-IV встановлено, що емітентом акцій є тільки акціонерне товариство.

Відповідно до пункту 4 статті 40 ЗУ №3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Пунктом 2 глави 1 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 , яке було чинне на момент виникнення спірних правовідносин, встановлено, що обов'язок здійснювати розкриття особливої інформації, передбаченої цим Положенням, припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів в порядку, встановленому Комісією.

Згідно з пунктом 3 глави 1 розділу V Положення обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.

У разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент розкриває річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «КП «Спецмонтажник» створено внаслідок перетворення (реорганізації) ВАТ «Кілійське підприємство «Спецмонтажник», підтвердженням цього є однакові коди ЄДРПОУ: 22505462. Випуск акцій зазначеного товариства до теперішнього часу не скасовано, оскільки Одеським територіальним управлінням НКЦПФР не було винесено розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій позивача, що у свою чергу зобов'язує ТОВ «КП «Спецмонтажник» виконувати законодавство на ринку цінних паперів.

Відповідно до вимог частини 2 статті 108 Цивільного Кодексу України у разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Отже, до новоутвореного ТОВ «КП «Спецмонтажник» перейшов обов'язок щодо виконання вимог діючого законодавства на ринку цінних паперів.

Таким чином, вірним є висновок суду апеляційної інстанції, що на момент скоєного правопорушення ТОВ «КП «Спецмонтажник» був емітентом цінних паперів та нього розповсюджувався обов'язок щодо здійснення розкриття річної інформації відповідно вимог пункту 3 глави 1 Розділу V Положення.

З урахуванням зазначеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом апеляційної інстанції вірно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.

Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст. ст. 220, 222, 223, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" залишити без задоволення, а постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута з підстав, у строк та у порядку, визначених ст.ст. 235-244-2 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення14.07.2016
Оприлюднено20.07.2016
Номер документу59052057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4018/13-а

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 08.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 21.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні