Постанова
від 01.04.2014 по справі 171/2668/13-а
АПОСТОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 171/2668/13-а

2-а/171/8/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" квітня 2014 р. м. Апостолове

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого - судді Марченко Н.В.,

при секретарі - Ровній Н.А.,

за участі - позивача ОСОБА_1,

- представника відповідача - Кузан М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Апостолівської міської ради про визнання дій посадових осіб незаконними, скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Апостолівської міської ради про визнання дій посадових осіб міського голови та секретаря міської ради незаконними, скасування рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки, скасування рішення про затвердження проекту відведення земельної ділянки в постійне користування, зобов'язання розглянути заяву, зобов'язати державних службовців забезпечити дотримання законів. Позов обґрунтовано тим, що 02.03.11 року він придбав магазин, розташований у м. Апостолове, АДРЕСА_1. 07.06.11 року він звернувся в міську раду з заявою про надання дозволу на інвентаризацію земельної ділянки, його заяву залишено без розгляду. 02.02.12 року він звернувся в Апостолівську міську раду з заявою про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду з правом викупу, на що отримав відповідь про неможливість задоволення заяви. Він звертався до Апостолівського районного суду Дніпропетровської області та постановою від 28.02.13 року Апостолівську міську раду зобов'язано в місячний строк з дня набрання судового рішення законної сили розглянути заяву ОСОБА_1 щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки та прийняти рішення за наслідками розгляду заяви.04.04.13 року він звернувся в міську раду з прохонням повідомити його про виконання постанови суду. Однак 12.04.13 року він отримав лист в якому було рішення від 28.03.13 року про відмову у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки. Як на підставу цього рішення зазначено рішення Апостолівської міської ради від 28.03.13 року про затвердження проекту відведення земельної ділянки в постійне користування. Вважає такі дії незаконними. Оскільки заяву розглянуто у його відсутності, без засідання земельної комісії. Постановою суду від 28.02.13 року визначено, що рішення міської ради від 23.02.12 року та від 25.10.12 року не можуть бути підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки.

У судовому засіданні позивач позов підтримав, просив задовольнити з підстав вказаних у позовній заяві, щодо наявності свідоцтва про право власності та державної реєстрації права власності на земельну ділянку то вони є незаконними оскільки їх здійснено без погодження з суміжними землевласниками - зокрема з ним, як власником земельної ділянки під будівлею магазину.

У судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечував, оскільки заяву позивача було розглянуто, на даний час за територіальною громадою Апостолівської міської ради зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку і ці землі є землями рекреаційного призначення. Просив у позові відмовити.

Суд, вислухавши учасників процесу приходить до висновку, що в позові слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено такі факти та відповідні їм правовідносини.

28 лютого 2011 року позивач придбав у ОСОБА_3 будинок, магазин-майстерню по тюнінгу автомобілів, що розташований в м. Апостолове по АДРЕСА_1, загальною площею 49,6 кв.м. Вказана обставина підтверджується договором купівлі-продажу, посвідченого приватним нотаріусом Апостолівського районного нотаріального округу ОСОБА_4 28.02.2011 року, реєстровий номер 289. Відповідно до умов вказаного договору відчужувана нежитлова будівля розташована на земельній ділянці для обслуговування нежитлової будівлі, яка є предметом договору, розмір якої становить 0, 0100 га, кадастровий номер 1220310100:03:100:0015, знаходить у користуванні ОСОБА_3 на підставі договору оренди, зареєстрованого 27.09.2007 року.

Відповідно до витягу про державну реєстрацію, виданого КП «Апостолівське БТІ», право власності на вищевказану будівлю зареєстровано за позивачем 02.03.2011 року.

Відповідно до положень ч.ч.1, 2, 6 ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з набуттям права власності на ці об'єкти.

Таким чином, позивач, набувши у встановленому законом порядку право власності на вищевказану нежитлову будівлю, що розташована в АДРЕСА_1, у відповідності до ч.2 ст.120 ЗК України набув право користування земельною ділянкою, площею 0, 0100 га, кадастровий номер 1220310100:03:100:0015, яка знаходилася у користуванні ОСОБА_3 на підставі договору оренди, зареєстрованого 27.09.2007 року, для обслуговування вказаної нежитлової будівлі.

07.06.2011 року позивач звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на інвентаризацію земельної ділянки по АДРЕСА_1, для обслуговування існуючого будинку, магазину-майстерні по тюнінгу автомобілів, площею до 550 кв.м.

Відповідно до ескізного проекту, виготовленого проектною групою ПП «ОССА» та наданого позивачем відповідачу, щодо реконструкції з розширенням магазину-майстерні під магазин одягу за вищезазначеною адресою можливо відведення земельної ділянки, площею 549 кв.м., для нормальної експлуатації магазину.

Постановою Апостолівського районного суду Дніпропетровської області від 28.02.13 року, яка набрала законної сили 13.03.13 року, визнано неправомірним рішення Апостолівської міської ради від 26 січня 2012 року про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, для будівництва та обслуговування будівель, площею до 100 м2. Визнано неправомірними відмови Апостолівської міської ради від 24 лютого та 05 листопада 2012 року, викладені в листах, щодо відмови ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, для будівництва та обслуговування будівель, площею до 550 м2. Скасовано рішення Апостолівської міської ради від 26 січня 2012 року в частині надання ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, для будівництва та обслуговування будівель, площею до 100 м2. Зобов'язано Апостолівську міську раду в місячний строк з дня набрання судового рішення законної сили розглянути заяву ОСОБА_1 щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки площею до 550 кв.м. та прийняти рішення за наслідками розгляду заяви відповідно до вимог Земельного кодексу України.

Рішенням Апостолівської міської ради від 28.03.2013 року № 970-35/УІ (а.с.25) відмовлено гр.. ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки на умовах оренди, що знаходиться за адресою - АДРЕСА_1, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі площею до 550 м2. При прийнятті зазначеного рішення міська рада керувалась Конституцією України, ЗУ «Про місцеве самоврядування», ст.. ст.. 93, 120,123,124 ЗК України, постановою КМУ № 667 від 26.05.04 року рішенням Апостолівської міської ради № 952-34/УІ від 28.02.13 року.

Згідно рішення Апостолівської міської ради № 952-34/УІ від 28.02.13 року затверджено проект відведення земельної ділянки в постійне користування для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення, «Центральний парк» за адресою - м. Апостолове, вул.. Леніна № б/н, для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення, загальною площею 3,9963 га. Апостолівській міській раді визначено оформити правовстановлюючі документи на постійне користування земельною ділянкою та виконувати обов'язки землевласника землі.

Таким чином цим рішенням Апостолівська міська рада затвердила проект відведення земельної ділянки м. Апостолове, вул.. Леніна № б/н, частиною якої є земельна ділянка, щодо якої позивачем подано заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1, для обслуговування існуючого будинку, магазину-майстерні по тюнінгу автомобілів, площею до 550 кв.м..

Вказані обставини визнаються сторонами, підтверджуються наявними у справі доказами, тому суд вважає їх встновленими.

При вирішенні спору суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший субєкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі делегованих повноважень.

Частина 3 ст. 2 КАС України передбачає перелік підстав з яких адміністративні суди повинні перевіряти оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність субєктів владних повноважень.

А саме, звернутися до суду з позовом може громадянин, якщо він вважає, що: рішенням, дією або бездіяльністю державного органу або органу місцевого самоврядування, службовою особою під час здійснення ними управлінських функцій порушено або порушуються його права чи свободи; покладені на нього обовязки не передбачені законодавством або передбачені законодавством, але без урахування конкретних обставин, за яких ці обовязки повинні покладатися, або що вони покладені не уповноваженими на це особою чи органом; створено або створюються перепони для реалізації ним своїх конституційних прав чи свобод або що вжиті заходи щодо реалізації його прав є недостатніми; його притягнено до відповідальності, яку не передбачено законом, або до нього застосовано стягнення за відсутністю передбачених законом підстав, або неправомочною службовою особою чи органом тощо.

Позивачем не доведено чим порушено його права чи свободи, оскільки з наведених обставин не вбачається, що Апостолівська міська рада, як зазначає позивач, прийняла протиправне рішення.

Міська рада, як орган місцевого самоврядування, є рівноправним субєктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію свого права розпоряджатися землею комунальної власності і прийняття радою рішення є етапом реалізації волі власника на набуття, зміну, припинення таких відносин.

Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Приймаючи спірне рішення, міська рада керувалась наявністю містобудівної документації - проекту відведення земельної ділянки в постійне користування, що знаходиться за адресою - м. Апостолове, вул.. Леніна, б/н, «Центральний парк» для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення, загальною площею 3,9963 га, та у якому не передбачено на території цієї земельної ділянки магазину-майстерні по тюнінгу автомобілів, що належить на праві власності позивачу.

На теперішній час вказана земельна ділянка за адресою - м. Апостолове, вул.. Леніна, б/н, площею 3,9963 га є комінальною власністю категорія земель - землі рекреаційного призначення, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень від 12.06.13 року.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Статтею 59 цього ж Закону визначені акти виконавчих органів та посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема це рішення ради, які приймаються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Отже, спірні рішення прийнято відповідно до Земельного кодексу України на пленарному засіданні міської ради, у відповідності доЗакону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з дотриманням процедури прийняття рішення.

Згідно зі ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження обєктами права комунальної власності, у тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати обєкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, подавати і купувати, вирішувати питання їх відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування обєктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших субєктів.

Таким чином, обєктивними обставинами і матеріалами справи встановлено, що спірне рішення прийняте міськрадою у межах встановленої компетенції, позивачем не доведено невідповідності такого рішення вимогам чинного законодавства України, у зв'язку з чим відсутні підстави вважати, що права та охоронювані законом інтереси позивача порушені.

Тому у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 159, 160-163, 167 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Апостолівської міської ради про визнання дій посадових осіб незаконними, скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Роз'яснити позивачу право на звернення до суду з позовом про визнання свідоцтва про право власності на нерухоме майно недійсним та скасування державної реєстрації права власності.

Постанова суду може бути оскарженою до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Апостолівський районний суд протягом 10 діб з дня проголошення.

Суддя Н. В. Марченко

СудАпостолівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37960909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —171/2668/13-а

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Постанова від 01.04.2014

Адміністративне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Марченко Н. В.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Марченко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні