Постанова
від 25.03.2014 по справі 805/2069/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2014 р. Справа №805/2069/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 09 год. 37 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Кірієнка В.О.

при секретарі Шерстюк Н.А.

за участю

прокурора Хейфець Р.В.

представника позивача Руденко Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Прокурора Пролетарського району м. Донецька, який діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» про стягнення страхових внесків у розмірі 159234,55 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Пролетарського району м. Донецька, який діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» про стягнення страхових внесків у розмірі 159234,55 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що проведеною прокуратурою перевіркою повноти вжиття заходів по стягненню посадовими особами податкового органу заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування встановлено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» обліковується заборгованість в загальній сумі 159234,55 грн., яка виникла через несплату єдиного соціального внеску, з яких недоїмка - 142984,14 грн. та пеня в сумі 16250,41 грн., контролюючим органом щодо стягнення яких є Державна податкова інспекція у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Посилаючись на статтю 121 Конституції України, статтю 60 Кодексу адміністративного судочинства України та статтю 36-1 Закону України «Про прокуратуру» прокурор зазначив, що встановлені в ході проведеної перевірки обставини вимагають представництва прокурором інтересів держави в особі Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області у формі звернення до суду.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити у повному обсязі.

Відповідачу надсилалась судові повістки, але конверт повернувся на адресу суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно із ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач повідомлений судом про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (надалі Закон).

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону, органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.

Згідно зазначеного Закону, недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом (п. 6 ч. 1 ст. 1).

Відповідач - Товариствао з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» юридичною особою, зареєстровано та обліковується в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Згідно даних облікової картки Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» за відповідачем станом на 11.03.2014 року обліковується заборгованість з єдиного соціального внеску в сумі 159234,55 грн., у т.ч. недоїмка - 142984,14 грн. та пеня в сумі 16250,41 грн. (а.с. 34-36).

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI від 8 липня 2010 року (далі по тексту - Закону 2464) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є консолідованим страховим внеском, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Частиною 2 статті 8 Закону 2464 передбачено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Положеннями ст. ст. 7, 8, 9 Закону 2464 визначено базу нарахування єдиного внеску, розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок обчислення і сплати єдиного внеску.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 4 Закону 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Статтею 25 Закону 2464 передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Частинами 10, 11 статті 25 Закону 2464 передбачено застосування до платників єдиного внеску, що мають недоїмку пені та штрафних санкцій.

За змістом пункту 14 статті 25 Закону 2464 про нарахування пені та застосування штрафів, приймається рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Оскарження рішення про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати.

Згідно даних облікової картки Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» за відповідачем станом на 11.03.2014 року обліковується заборгованість з єдиного соціального внеску в сумі 159234,55 грн., у т.ч. недоїмка - 142984,14 грн. та пеня в сумі 16250,41 грн. (а.с. 34-36).

Крім цього, Державною податковою інспекцією у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області приймались вимоги № Ю-12-17 від 05.02.2014 року на суму 144158,97 грн., № Ю-19015-17 від 03.12.2013 року на суму 118083,97 грн., № Ю-12-17 від 05.02.2014 року на суму 144158,97 грн. В матеріалах справи відсутні документи, які б свідчили про оскарження зазначених вимог.

За даними наявних в матеріалах справи документів станом на 11.03.2014 року відповідачем сплачені самостійно визначені ним зобов'язання з єдиного соціального внеску та штрафні санкції, визначені наведеними вище вимогами в загальній сумі 159234,55 грн.

Згідно частини 4 статті 25 закону № 2464 орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. За наявності цих обставин орган доходів і зборів також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

Частина 14 статті 25 Закону 2464 в редакції Закону N 406-VII від 04 липня 2013 року, передбачає, що суми штрафу та пені, визначені у відповідних рішеннях зараховуються на рахунки органів доходів і зборів відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. Пунктом 15 цієї статті передбачено, що рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується (пункт 16 статті 25 Закону України № 2464).

Вимога органу доходів і зборів про сплату недоїмки або рішення суду щодо стягнення суми недоїмки виконується державною виконавчою службою в порядку, встановленому законом.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що позов Прокурора Пролетарського району м. Донецька, який діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» про стягнення страхових внесків у розмірі 159234,55 грн. підлягає задоволенню.

Підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат згідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Сума заборгованості станом на час розгляду справи відповідачем у добровільному порядку сплачена не була.

За таких обставин, оскільки відповідач своєчасно не сплатив заборгованість, нарахованої на підставі вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», отже з нього підлягає стягненню у рахунок погашення заборгованості сума у розмірі 159234,55 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Пролетарського району м. Донецька, який діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» про стягнення страхових внесків у розмірі 159234,55 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Люкс-експрес» (ІПН 31762185) на користь Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області несплачену суму єдиного внеску у розмірі 159234 (сто п'ятдесят дев'ять тисяч двісті тридцять чотири) грн. 55 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 25 березня 2014 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 31 березня 2014 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2014
Оприлюднено03.04.2014
Номер документу37985965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2069/14

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Постанова від 25.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні