ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" березня 2014 р. м. Київ К/9991/62833/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі :
Суддів: Лиски Т.О. (доповідач),
Бутенка В.І.,
Олендера І.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві, третя особа відділ Державної виконавчої служби Солом'янського управління юстиції у місті Києві про зобов'язання зняти з обліку автомобіль, касаційне провадження в якій відкрито за касаційною скаргою Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2012 року, -
в с т а н о в и л а:
У січні 2012 року ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом до Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві, третя особа відділ Державної виконавчої служби Солом'янського управління юстиції у місті Києві, у якому просила визнати дії відповідача щодо відмови у знятті з обліку автомобіля марки «SUBARU», модель «FORESTER», 2006 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, тип -легковий універсал, колір - сірий, об'єм двигуна -2000 см 3 , кузов № НОМЕР_1), - на підставі довіреності, виданої Відділом державної виконавчої служби Солом'янського районного управління юстиції у місті Києві від 07 вересня 2011 року, - протиправними.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2012 року в задоволенні позову відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2012 року було скасовано постанову суду першої інстанції та ухвалено нову постанову, якою позов задоволено частково. Визнано дії Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві щодо відмови у знаття з обліку автомобіля марки «SUBARU» модель «FORESTER», 2006 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 протиправними.
Зобов'язано Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві зняти з обліку автомобіль марки «SUBARU», модель «FORESTER», 2006 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, тип - легковий універсал, колір - сірий, об'єм двигуна -2000 см 3 , кузов № НОМЕР_1. В задоволенні решти позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції у справі, Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві звернулося з касаційною скаргою, в якій просить постанову суду апеляційної інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що, 07 жовтня 2009 року ВДВС Солом'янського РУЮ під час вчинення примусових виконавчих дій у виконавчому провадженні ВП №13773241 щодо виконання судового наказу №2-26/2009, виданого Подільським районним судом міста Києва від 07 лютого 2009 року про стягнення з закритого акціонерного товариства «Будсоцсервіс»(код за ЄДРПОУ 16279814) боргу на користь ОСОБА_4 (далі - Наказ суду №2-26/2009), - арештовано та вилучено для подальшої реалізації автомобіль марки «SUBARU», модель «FORESTER», 2006 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, тип -легковий універсал, колір -сірий, об'єм двигуна -2000 см3, кузов № НОМЕР_1) з метою погашення відповідної заборгованості.
05 липня 2011 року позивач перемогла на аукціоні, який проводився філією 10 приватного підприємства «НТВА-В.Ш.», і як переможець торгів сплатила у повному обсязі 68250грн. - визначену суму за вказаний автомобіль, що підтверджується протоколом від 05 липня 2011 року №1011145/17.
13 липня 2011 року ВДВС Солом'янського РУЮ складено акт про реалізацію вказаного арештованого автомобіля, а 07 вересня 2011 року останнім видано постанову про зняття з обліку транспортного засобу (далі - постанова від 07 вересня 2011 року).
Також 07 вересня 2011 року третьою особою видано доручення за №1/6-2011 на ОСОБА_5 для зняття з обліку транспортного засобу - придбаного позивачем на аукціоні автомобіля.
Пізніше позивач звернулась до УДАІ ГУ МВС з заявою, актом державного виконавця про реалізацію арештованого майна, та з вказаними постановою від 07 вересня 2011 року і дорученням, - з метою зняття з обліку автомобіля марки ».
17 грудня 2011 року юрисконсультом ВМЮЗ УДАІ ГУ МВС визначено, що для зняття з обліку автомобіля марки «SUBARU», модель «FORESTER», 2006 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, тип -легковий універсал, колір -сірий, об'єм двигуна -2000 см3, кузов № НОМЕР_1) державний виконавець повинен надати транспортний засіб для огляду у відповідний підрозділ ДАІ та за умови внесення передбачених платежів.
Зібрані матеріали, разом з висновком юрисконсульта передано до відділу РЕР-9 підпорядкованого УДАІ ГУ МВС для фактичного виконання.
28 грудня 2011 року ВРЕР-9 УДАІ відмовило у знятті автомобіля з обліку у зв'язку з відсутністю державного виконавця.
Спірні правовідносини регулюються нормами Закону України «Про дорожній рух» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок» від 07 вересня 1998 року за № 1388 (далі - Порядок).
Відповідно до статті 34 Закону України «Про дорожній рух», державна реєстрація та облік транспортних засобів здійснюється Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України, а їх порядок встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Правилами державної реєстрації та обліку автомобілів від 07 вересня 1998 року N 1388 встановлено єдиний на території України порядок державної реєстрації та обліку автомобілів, та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Згідно пункту 40 Порядку - зняття з обліку транспортних засобів проводиться на підставі заяви власника, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного виконавця або рішення суду.
Як було встановлено судом апеляційної інстанції, 07 вересня 2011 року ВДВС винесено постанову про зняття автомобіля з обліку, а 17 листопада 2011 року зазначену постанову надано на виконання до Управління державної автомобільної інспекції Головного управління МВС України в м. Києві (надалі - УДАІ).
26 грудня 2011 року відповідачем, з порушенням терміну розгляду постанови державного виконавця, висновок щодо зняття з обліку автомобіля направлено на виконання до ВРЕР-9 підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в місті Києві та 28 грудня 2011року згідно п. 40 Порядку для зняття з обліку автомобіля відповідачу було надано: постанову державного виконавця про зняття з обліку автомобіля, висновок від УДАІ ГУМВС України в місті Києві з дозволом на зняття з обліку автомобіля, довіреність від третьої особи на зняття з обліку автомобіля, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, державні номерні знаки та автомобіль.
Згідно пункту 8 Порядку «Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів, а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію, зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків» було внесено необхідні платежі та оглянуто транспортний засіб в ВРЕР-9 УДАІ в м. Києві.
Разом з тим, матеріали справи свідчать, що єдиною підставою для відмови у знятті автомобіля з обліку відповідач зазначає відсутність самого державного виконавця.
Колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що серед перелічених вище підстав, відсутня підстава - відсутність державного виконавця Державної виконавчої служби виконавчого документу, та - недотримання державним виконавцем процедури реалізації арештованого майна.
Враховуючи вказане, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що позивачем було дотримано та виконано вимоги актів чинного законодавства України, які стосуються процедури зняття з обліку транспортних засобів, а відмова відповідача у знятті з обліку транспортного засобу з підстав відсутності державного виконавця за наявності відповідного доручення носить неправомірних характер .
Враховуючи вищевикладене, а також те, що постанова суду першої інстанції скасована судом апеляційної інстанції, а в справі ухвалено нове законне рішення, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції залишити без змін, оскільки вона прийнята з додержанням норм матеріального і процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана правильно, а доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.
Керуючись статтями 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
ухвалила:
Касаційну скаргу Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2012 року залишити без змін.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2014 |
Оприлюднено | 04.04.2014 |
Номер документу | 38021764 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Лиска Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні