Постанова
від 31.03.2014 по справі 812/1043/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 березня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/1043/14

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю

секретаря судового засідання Андріасяна Е.А.,

та

представників сторін:

від позивача - Землянська О.С. (довіреність від 31.12.2013 № 69),

від відповідача - Калашник О.Л. (довіреність від 27.03.2014 б/н),

Хоменко С.В. (довіреність від 27.03.2014 б/н),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

17 лютого 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Державною екологічною інспекцією у Луганській області в період з 13 червня 2013 року по 05 липня 2013 року проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Промінвест Пластик». Підставою планової перевірки є план заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекцію у Луганській області завдань на ІІ квартал 2013 року, направлення на проведення планової перевірки від 16 квітня 2013 року № 09/1563, повідомлення про проведення планової перевірки від 16 квітня 2013 року № 09/1562.

За результатами перевірки, серед іншого, встановлено, що діяльність ТОВ фірма «Промінвест Пластик» пов'язана з утворенням та розміщенням небезпечних відходів, що включені до розділу А Жовтого переліку відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 року № 1120 «Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів), та інших відходів, а саме:

- І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть, інші зіпсовані або відпрацьовані, батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані, матеріали фільтрувальні зіпсовані або відпрацьовані чи забрудненні (лавсан);

- ІІ класу небезпеки (мастила (масла мінеральні та машині) зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані, відходи, які утворилися під час експлуатації транспортних засобів та перевезень (фільтра масляні відпрацьовані), змащене ганчір'я;

- ІІІ класу небезпеки (полівінілхлорид некондиційний);

ІV класу небезпеки (відходи змішані будівництва та знесення будівель та споруд (будівельне сміття), відходи, які утворилися в процесі зварювання - стружка сталева, брухт чорних металів дрібний, інший, відходи від експлуатації технічного обслуговування, ремонту обладнання - прокладки, відпрацьовані - пароніт, гальмові накладки, відпрацьовані шини, папір і картон пакувальні зіпсовані, відпрацьовані або забруднені (мішки паперові з-під ТОСС, мішки паперові з-під триоксиду сурм и, мішки паперові з-під ПВХ, мішки паперові з-під аеросилу, мішки паперові з-під ДФП, мішки паперові з-під крейди, мішки паперові з-під стеарату кальцію, мішки паперові з-під гідрооксиду алюмінію, мішки паперові з-під гідрооксиду севілену, мішки паперові з-під діоксину титану, мішки паперові з-під поліетиленового воску, мішки паперові з-під фенозану, мішки паперові з-під поліетилену високого та низького тиску, тара пакувальна пластмасова, забруднена радіонуклідами та шкідливими речовинами, контейнери з-під третбутилпербензоату, контейнери поліетиленові з-під стабілізатору 222-09), зіпсовані або відпрацьовані засоби індивідуального захисту, що видаються робітникам (рукавички, респіратори, окуляри тощо).

Дозволи на розміщення та ліміти на утворення зазначених видів відходів відсутні, що є порушенням п. «а» ч.1 ст.32, ст.33 Закону України «Про відходи», ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Відповідачем отримувались відповідні Дозволи на розміщення та ліміти на утворення відходів на 2011-2012 роки, з 2013 року дозвільну документацію не отримував.

Утворення вищезазначених відходів та ТОВ фірма «Промінвест Пластик» підтверджується наявним договором на передачу та подальшу утилізацію відходів від 02 лютого 2010 року № 06/0202-10, який укладений з ТОВ «НВП «Екосфера» на виконання робіт із збирання та перевезення для подальшої утилізації або видалення відходів.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» інспекцією складений уніфікований акт перевірки, а якому викладені факти виявлених порушень чинного законодавства в сфері поводження з відходами, акт перевірки підписаний без зауважень та заперечень, у судовому порядку не оскаржений.

За виявлене під час перевірки порушення вимог законодавства в сфері поводження з відходами відповідно до ст.82 Кодексу про адміністративні правопорушення, згідно наказу ТОВ фірма «Промінвест Пластик» від 04 січня 2011 року №05/г «Про призначення осіб, відповідальних в сфері поводження з відходами», до адміністративної відповідальності притягнуто посадову особу відповідача, штраф сплачений у повному обсязі.

На підставі акту, який складено за результатами перевірки, ТОВ фірмі «Промінвест Пластик» наданий припис від 05 липня 2013 року № 257 про усунення виявлених порушень вимог природоохоронного законодавства, у тому числі, щодо отримання в установленому порядку відповідного Дозволу на розміщення та лімітів утворення відходів, термін виконання до 05 вересня 2013 року.

На підставі наказу від 31 січня 2014 року № 59, направлення на позапланову перевірку від 30 січня 2014 року № 09/435, позивачем 05 лютого 2014 року проведена позапланова перевірка виконання ТОВ фірми «Промінвест Пластик» раніше наданого припису. За результатами перевірки встановлено, що припис в частині отримання Дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів - п.15 припису не виконано, порушення законодавства не усунуто.

ТОВ фірма «Промінвест Пластик» позивачу надано лише план організаційно-технічних заходів щодо усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства та про визначення відповідальних посадових осіб за його виконання, затверджений наказом від 15 липня 2013 року № 52/г. Будь-якої інформації про здійснення заходів відповідачем для виконання вищезазначеного припису не надано.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд застосувати заходи реагування заходи у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик», шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності, пов'язаної з утворенням, розміщенням відходів на території проммайданчика товариства з обмеженою відповідальністю «Промінвест Пластик», що розташований за адресою: пл. Хіміків, 2-д, м. Рубіжне, Луганська область.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеному у позові, просив задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог, про що подали заперечення на адміністративний позов, у яких зазначили, що позивачем виявлено підстави для звернення до адміністративного суду 05 липня 2013 року, в момент складання акта № 257, а тому позивачем пропущено строки звернення до адміністративного суду відповідно до ч.2 ст.99 КАС України.

До того ж, за приписом позивача про усунення недоліків, відповідачем до кінця 2013 року проведено заходи щодо усунення виявлених порушень.

Згідно п.12 постанови «Про затвердження Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів» від 03 серпня 1998 року № 1218, власники відходів, які здійснюють лише їх розміщення, до 01 квітня, а власники відходів, які утворюють та розміщують їх на своїй території, до 01 червня поточного року подають Мінприроди та відповідним дозвільним центрам заяви про одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році.

Проте Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області листом від 22 квітня 2013 року № 1588 повідомило, що з 18 травня 2013 року функції з видачі дозвільних документів, які на сьогодні здійснюють територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища України будуть здійснюватися обласними державними адміністраціями.

У зв'язку з передачею повноважень з питань видачі документів до Луганської облдержадміністрації з 18 травня 2013 року на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, в тому числі на місцевому рівні від 16 жовтня 2012 року, дозвільним центром не приймались документи, так як облдержадміністрацією не був затверджений графік прийому документів, а також не було затверджено регламент.

20 грудня 2013 року відповідачем подано документи до дозвільного центру м. Луганська, та отримано лист з відмовою у видачі дозволу на розміщення відходів, без надання можливості на повторне надання документів для отримання дозволу.

26 грудня 2013 року відповідачем до Луганської обласної державної адміністрації подані для затвердження ліміти на утворення та розміщення відходів. Також листом від 21 січня 2014 року Департаменту екології та природних ресурсів Луганської облдержадміністрації надано відмову відповідачу у отримані лімітів на утворення та розміщення відходів у зв'язку з відмовою у видачі дозволу на розміщення відходів..

На даний момент відповідач уклав договір з ТОВ ЛВЕФ фірма «Зефір» на розробку документів для отримання дозволу та лімітів на утворення та розміщення відходів ІІІ-IV класів небезпеки на 2014-2016 року, а також повното направлено документи до Центру адміністративних послуг м. Луганська.

Крім того, у відповідача в наявності рішення Рубіжанської міської ради від 24 травня 2012 року Про дозвіл на експлуатацію в 2013 році об'єкта поводження з небезпечними відходами ТОВ фірмі «Промінвест Пластик» та рішення від 30 травня 2013 року Про дозвіл на експлуатацію в 2014 році об'єкта поводження з небезпечними відходами ТОВ фірмі «Промінвест Пластик».

Крім того, відповідач зазначає, що за принципом мовчазної згоди відповідач має право здійснювати виробничу діяльність за встановленими видами господарської діяльності щодо утворення та розміщення відходів І та ІІ класу небезпеки.

У зв'язку з вищевикладеним, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Представники відповідача надали пояснення аналогічні, викладеному у запереченнях проти позову, просили відмовити у задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача та представників відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до наступного.

Згідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр). Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до п.7 даного Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Відповідно до підпункту 4.2 п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04 листопада 2011 року № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 року за № 1347/20085, Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: законодавства про поводження з відходами щодо:

- дотримання вимог виданих дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами;

- дотримання вимог виданих лімітів на утворення та розміщення відходів;

- складання і ведення реєстру об'єктів утворення відходів та реєстру місць видалення відходів;

- перевезення небезпечних відходів територією України та транскордонних перевезень відходів;

- збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів;

- ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів;

- виконання вимог нормативно-технічної та технологічної документації, погодженої в установленому порядку, при виробництві продукції (крім дослідних зразків) з відходів чи з їх використанням;

- недопущення змішування та захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія;

- дотримання правил і режиму експлуатації установок, виробництв з оброблення та утилізації відходів;

- дотримання правил зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації, захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин, небезпечних речовин;

- додержання вимог екологічної безпеки при транспортуванні, зберіганні, використанні, знешкодженні й похованні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів;

- своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами;

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено у судовому засіданні ТОВ фірма «Промінвест Пластик» зареєстровано виконавчим комітетом Рубіжанської міської ради Луганської області 27 червня 2000 року, включені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 19 липня 2004 року за № 13901200000000002 (а.с. 10, 11).

На підставі наказу від 29 березня 2013 року № 152 про здійснення панових заходів та направлення на проведення планової перевірки від 16 квітня 2013 року № 09/1563 Державною екологічною інспекцією у Луганській області була проведена перевірка товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик», за результатами якої складено акт перевірки дотримання природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами від 05 липня 2013 року № 257 (а.с. 6, 8, 12-17).

У зв'язку з виявленими порушеннями позивачем складений протокол про адміністративне правопорушення від 14 червня 2013 року № 002636 та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 14 червня 2013 року № 002636 у розмірі 1020,00 грн., яке було сплачено відповідно до квитанції від 20 червня 2013 року № 189 (а.с. 19, 20, 21).

Крім того, 05 липня 2013 року Державною екологічною інспекцією у Луганській області винесено припис № 257 щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, відповідно до якого відповідачу треба усунути наступні порушення:

- розробити план організаційно-технічних заходів щодо усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, копію наказу з визначенням осіб, відповідальних за виконання припису, надати до відділу екологічного контрою по Лисичанському регіону;

- здійснювати контролю викидів забруднюючих речовин стаціонарними джерелами підприємства;

- вести журнал часу обліку роботи джерел викидів;

- не допускати порушення правил експлуатації ГОУ, перевіряти ГОУ на відповідність фактичних параметрів роботи ГОУ (ефективність роботу ГОУ), встановити таблички з реєстраційними номерами на ГОУ, розробити інструкції з експлуатації ГОУ;

- перереєструвати паспорти ГОУ;

- не допускати порушення правил ведення первинної облікової документації по формі № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» затверджена Наказом Мінприроди України від 07 липня 2008 року № 342;

- забезпечити здійснення приймання та утилізацію використаних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходиться продукція підприємства;

- організувати ведення первинної облікової документації пакувального матеріалу і тари по встановленій формі 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» затверджена Наказом Мінприроди України від 07 липня 2008 року № 342;

- розробити та зареєструвати реєстрові карти об'єктів утворення, оброблення і утилізації відходів;

- провести інвентаризацію відходів, які утворюються в процесі виробничої діяльності підприємства;

- не допускати несанкціонованого розміщення відходів;

- ліквідувати місця несанкціонованого розміщення відходів;

- передачу раніше накопичених відходів здійснювати за умови одержання окремого дозволу на передачу відходів;

- не допускати перевищення лімітів на утворення відходів;

- отримати дозвіл на розміщення та ліміти на утворення відходів (а.с. 22-23).

31 січня 2014 року Державною екологічною інспекцією у Луганській області видано наказ № 59 про здійснення позапланового заходу та направлення на перевірку від 30 січня 2014 року № 09/435, на підставі чого проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, а саме виконання припису від 05 липня 2013 року № 257, за результатами якої складено акт від 05 лютого 2014 року 37 (а.с. 24, 24а, 25-31).

Відповідно до акту перевірки 05 лютого 2014 року 37 встановлено невиконання п.4, 5, 10, 11, 15 припису від 05 липня 2013 року № 257, що є порушенням ст. 10, ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

У судовому засіданні встановлено, що накази про проведення перевірки від 23 березня 2013 року № 152, від 31 січня 2014 року № 59, протокол про адміністративне правопорушення від 14 червня 2013 року № 002636, постанова про накладення адміністративного стягнення від 14 червня 2013 року № 002636, акти перевірки від 05 липня 2013 року № 257, від 05 лютого 2014 року № 37 відповідачем не оскаржувались.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно п.5 ст.4 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Пунктом 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.

Відповідно до ч.1, ч.2, ч.8 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані, серед іншого, запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів; визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням із уповноваженими органами виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини; здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації; не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.

Частиною 1 ст.32 Закону України «Про відходи» встановлено, що з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється, серед іншого, вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються.

Згідно зі ст.33 Закону України «Про відходи» Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Відповідно до ст.55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

Відповідно до Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року № 1218, ліміт на розміщення відходів - обсяг відходів (окремо для кожного класу небезпеки), на який у власника відходів є дозвіл на їх розміщення, виданий Мінприроди, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями. Ліміт на утворення відходів визначається їх власником у процесі діяльності на підставі дозволу на розміщення відходів та договору (контракту) на передачу відходів іншому власнику. Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації до 1 березня поточного року надсилають на адреси власників відходів повідомлення про необхідність подання на погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів на наступний рік. Власники відходів, які здійснюють лише їх розміщення, до 1 квітня, а власники відходів, які утворюють та розміщують їх на своїй території, до 1 червня поточного року подають Мінприроди та відповідним дозвільним центрам заяви про одержання дозволу на розміщення відходів у наступному році.

Таким чином виходячи із наведених норм діючого законодавства України судом встановлено, що обов'язковою умовою зберігання видалення відходів є наявність спеціального дозволу. Отже відповідач повинен був отримати дозвіл на розміщення та ліміти на утворення відходів.

Суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно здійснення всіх залежних від нього дій для отримання дозволів, оскільки зазначені обставини та активна позиція щодо отримання цих дозволів, не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, оскільки, на час проведення перевірки та розгляду адміністративного позову по суті, дозволи на розміщення відходів відповідачем не отримані, отже це є підставою для зупинення діяльності, пов'язаної з утворенням, розміщенням відходів.

Стосовно доводів відповідача про порушення позивачем строку звернення з позовом до адміністративного суду, суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень щодо справ, зазначених у п.5 ч.1 ст.183-2 цього Кодексу, встановлюється 15-денний строк, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення до адміністративного суду.

Отже, строк звернення позивача до суду з позовом до ТОВ фірми «Промінвест Пластик» обчислюється з моменту встановлення обставин невиконання припису, а саме з моменту проведення перевірки, результати якої оформлені актом від 05 лютого 2014 року № 37.

Таким чином, Державною екологічною інспекцією України в Луганській області при звернені до суду з адміністративним позовом до ТОВ фірми «Промінвест Пластик» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) строки звернення, передбачені ч.2 ст.99 КАС України.

Отже, суд дійшов висновку, що обставини адміністративної справи підтверджують необхідність застосування заходів реагування, а саме: тимчасової заборони (зупинення) діяльності, пов'язаної з утворенням, розміщенням відходів на території проммайданчика товариства з обмеженою відповідальністю «Промінвест Пластик», що розташований за адресою: пл. Хіміків, 2-д, м. Рубіжне, Луганська область:

- І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть, інші зіпсовані або відпрацьовані, батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані, матеріали фільтрувальні зіпсовані або відпрацьовані чи забрудненні (лавсан);

- ІІ класу небезпеки (мастила (масла мінеральні та машині) зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані, відходи, які утворилися під час експлуатації транспортних засобів та перевезень (фільтра масляні відпрацьовані), змащене ганчір'я;

- ІІІ класу небезпеки (полівінілхлорид некондиційний);

- ІV класу небезпеки (відходи змішані будівництва та знесення будівель та споруд (будівельне сміття), відходи, які утворилися в процесі зварювання - стружка сталева, брухт чорних металів дрібний, інший, відходи від експлуатації технічного обслуговування, ремонту обладнання - прокладки, відпрацьовані - пароніт, гальмові накладки, відпрацьовані шини, папір і картон пакувальні зіпсовані, відпрацьовані або забруднені (мішки паперові з-під ТОСС, мішки паперові з-під триоксиду сурм и, мішки паперові з-під ПВХ, мішки паперові з-під аеросилу, мішки паперові з-під ДФП, мішки паперові з-під крейди, мішки паперові з-під стеарату кальцію, мішки паперові з-під гідрооксиду алюмінію, мішки паперові з-під гідрооксиду севілену, мішки паперові з-під діоксину титану, мішки паперові з-під поліетиленового воску, мішки паперові з-під фенозану, мішки паперові з-під поліетилену високого та низького тиску, тара пакувальна пластмасова, забруднена радіонуклідами та шкідливими речовинами, контейнери з-під третбутилпербензоату, контейнери поліетиленові з-під стабілізатору 222-09), зіпсовані або відпрацьовані засоби індивідуального захисту, що видаються робітникам (рукавички, респіратори, окуляри тощо) до отримання відповідного Дозволу та лімітів.

Згідно п.10 ч.1 ст.256 Кодексу адміністративного судочинства негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпеченої продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності із частинами 12-13 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 31 березня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 04 квітня 2014 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 17, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити повністю.

Застосувати заходи у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» (і.к. 30989828), шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності, пов'язаної з утворенням, розміщенням відходів на території проммайданчика товариства з обмеженою відповідальністю «Промінвест Пластик», що розташований за адресою: пл. Хіміків, 2-д, м. Рубіжне, Луганська область:

- І класу небезпеки (лампи люмінесцентні та відходи, які містять ртуть, інші зіпсовані або відпрацьовані, батареї свинцеві зіпсовані або відпрацьовані, матеріали фільтрувальні зіпсовані або відпрацьовані чи забрудненні (лавсан);

- ІІ класу небезпеки (мастила (масла мінеральні та машині) зіпсовані, забруднені або не ідентифіковані, відходи, які утворилися під час експлуатації транспортних засобів та перевезень (фільтра масляні відпрацьовані), змащене ганчір'я;

- ІІІ класу небезпеки (полівінілхлорид некондиційний);

- ІV класу небезпеки (відходи змішані будівництва та знесення будівель та споруд (будівельне сміття), відходи, які утворилися в процесі зварювання - стружка сталева, брухт чорних металів дрібний, інший, відходи від експлуатації технічного обслуговування, ремонту обладнання - прокладки, відпрацьовані - пароніт, гальмові накладки, відпрацьовані шини, папір і картон пакувальні зіпсовані, відпрацьовані або забруднені (мішки паперові з-під ТОСС, мішки паперові з-під триоксиду сурм и, мішки паперові з-під ПВХ, мішки паперові з-під аеросилу, мішки паперові з-під ДФП, мішки паперові з-під крейди, мішки паперові з-під стеарату кальцію, мішки паперові з-під гідрооксиду алюмінію, мішки паперові з-під гідрооксиду севілену, мішки паперові з-під діоксину титану, мішки паперові з-під поліетиленового воску, мішки паперові з-під фенозану, мішки паперові з-під поліетилену високого та низького тиску, тара пакувальна пластмасова, забруднена радіонуклідами та шкідливими речовинами, контейнери з-під третбутилпербензоату, контейнери поліетиленові з-під стабілізатору 222-09), зіпсовані або відпрацьовані засоби індивідуального захисту, що видаються робітникам (рукавички, респіратори, окуляри тощо) до отримання відповідного Дозволу та лімітів.

У відповідності до п.10 ч.1 ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.

Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п.5 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо обставини, які стали підставою для вживання заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджуються відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 04 квітня 2014 року.

Суддя Р.С. Твердохліб

Дата ухвалення рішення31.03.2014
Оприлюднено07.04.2014
Номер документу38042902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1043/14

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Постанова від 23.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні