cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 березня 2014 року м. Київ К/9991/1215/11
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
головуючого Ланченко Л.В.
суддів Пилипчук Н.Г.
Цвіркуна Ю.І.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу
Державного підприємства «Добропіллявугілля»
на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10.11.2010 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.12.2010
у справі №2-а-23095/10/0570
за позовом Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області
до Державного підприємства «Добропіллявугілля»
про надання дозволу на проведення перевірки, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10.11.2010, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.12.2010, позов задоволено. Надано дозвіл Добропільській ОДПІ на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ДП «Добропіллявугілля» на предмет правильності, достовірності та повноти нарахування та сплати податкових зобов?язань та достовірності формування податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Виват Пром» відповідно до податкових накладних від 19.11.2009 №834, від 12.11.2009 №518 та з ТОВ «Гранд» за період квітень-червень 2010 року.
У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою позивача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та закриття провадження, у зв'язку з порушенням норм процесуального права.
Відповідач вважає, що законодавством не встановлений випадок звернення суб?єкта владних повноважень (податкового органу) з адміністративним позовом щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки на предмет правильності, достовірності та повноти нарахування та сплати податкових зобов?язань та достовірності формування податкового кредиту по взаємовідносинах з контрагентами. Тобто, розгляд спору за адміністративним позовом податкового органу щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки не підпадає під компетенцію адміністративних судів.
Перевіривши під час попереднього судового засідання повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.
Відповідно до пункту 4 частини 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Статтею 104 цього Кодексу передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Випадки, коли податковий орган вправі звернутися до суду з адміністративним позовом, встановлені, зокрема статями 10, 11 і 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні». В інших, не передбачених законом випадках, підстави для порушення судового провадження у справі по спору з приводу реалізації податковим органом компетенції, ініційованої цим органом, відсутні.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» для виконання покладених на них завдань, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Підстави та порядок проведення органами державної податкової служби позапланових виїзних перевірок визначені частиною 6 статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Згідно з частиною 7, якою ця стаття була доповнена Законом України від 25.03.2005 №2505-IV, позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду.
Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом (частина 8 цієї статті в редакції Закону України від 25.03.2005 № 2505-ІУ).
Системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що податковий орган повинен і має право звернутися з адміністративним позовом про надання дозволу для проведення позапланової перевірки з підстав, які не передбачені статтею 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Вищенаведеним спростовуються доводи відповідача про не поширення на зазначений спір компетенції адміністративних судів.
За відсутності інших заперечень відповідача щодо правильності висновків судів попередніх інстанцій, судова колегія не вбачає підстав для скасування постановлених у справі рішень, з наведених мотивів.
Керуючись ст. ст. 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державного підприємства «Добропіллявугілля» відхилити, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10.11.2010 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.12.2010 залишити без змін.
Ухвала вступає в законну силу з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.
Головуючий Л.В.Ланченко
Судді Н.Г.Пилипчук
Ю.І.Цвіркун
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2014 |
Оприлюднено | 07.04.2014 |
Номер документу | 38053545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрко Ирина Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрко Ирина Володимирівна
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Ланченко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні