Ухвала
від 03.04.2014 по справі п/811/753/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- УХВАЛА

про відмову у вжитті заходів забезпечення позову

03 квітня 2014 року Справа № П/811/753/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравчук О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Толстової О.І.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представник відповідача - не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача про забезпечення адміністративного позову у справі

за позовом ОСОБА_2

до відповідача - Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області

про визнання дій суб'єкта владних повноважень незаконними та зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 (далі - позивач) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області (далі - відповідач), у якому просить:

- визнати дії Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області незаконними по не поновленню договорів оренди землі від 15 січня 2009 року з позивачем площею 67,78 га (кадастровий номер №3521782700:02:001:9015) та 62,72 га (кадастровий номер 3521782700:02:001:9014) відповідно на території Липнязької сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області;

- зобов'язати Головне управління Держземагенства у Кіровоградській області вчинити дії по поновленню договорів оренди землі площею 67,78 га (кадастровий номер №3521782700:02:001:9015) та 62,72 га (кадастровий номер 3521782700:02:001:9014) відповідно на території Липнязької сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області на попередніх умовах строком на п'ять років.

Крім того, позивачем подано клопотання про забезпечення позову шляхом заборони Головному управлінню Держземагенства у Кіровоградській області та Реєстраційному відділу Добровеличківського районного управління юстиції вчиняти будь-які дії щодо спірних земельних ділянок площею 67,78 га (кадастровий номер №3521782700:02:001:9015) та 62,72 га (кадастровий номер 3521782700:02:001:9014) відповідно на території Липнязької сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області.

Клопотання позивача мотивоване тим, що Головне управління Держземагенства у Кіровоградській області, протиправно не підписавши додаткової угоди про продовження договору оренди земельних ділянок із позивачем, надало дозвіл на розроблення технічної документації щодо надання в оренду вищевказаних земельних ділянок іншій особі.

Позивач вважає, що реєстрація прав на земельні ділянки іншої особи може значно ускладнити подальший розгляд справи та надати Держземагенству підстави для подальшого порушення законодавства, а тому просить суд забезпечити адміністративний позов у зазначений спосіб.

Викладене представник позивача посвідчує Наказами про надання дозволу на розроблення проекту документації із землеустрою від 14 лютого 2014 року, якими громадянину ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років земельних ділянок, розташованих на території Добровеличківського району Липнязької сільської ради (за межами населеного пункту) у південно-східному напрямку від с.Липняжка площею 62,72 га та 67,78 га відповідно (а.с. 58,59).

Так, з огляду на співпадіння площі таких земельних ділянок та їх приблизного місцезнаходження, позивачем ототожнюються орендовані ним земельні ділянки та ділянки, щодо яких вищезазначеними наказами ОСОБА_3 надано дозволи на розроблення проекту документації із землеустрою.

На підтвердження викладеного представником позивача надано довідку Липнязької сільської ради про те, що технічну документацію на земельні ділянки, які перебували у користуванні ОСОБА_2, відповідно до вищезазначених наказів погоджено на ОСОБА_3. Однак, такі відомості не розглядаються судом як належний доказ, оскільки Липнязька сільська рада не є суб'єктом, уповноваженим на надання дозволу на розроблення проектів землеустрою земельних ділянок, а відтак - не може достеменно підтвердити факт тотожності спірних земельних ділянок.

Наданий представником позивача лист Начальника відділу Держземагенства у Добровеличківському районі від 31 березня 2014 року №602/04/01-11, за змістом якого згідно записів №17,18 Журналу реєстрації висновків про погодження землеустрою щодо відведення земельних ділянок здійснено реєстрацію висновків про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із 67,78 га (кадастровий номер №3521782700:02:001:9015) та 62,72 га (кадастровий номер 3521782700:02:001:9014), які знаходяться на території Липнязької сільської ради громадянину в оренду терміном на 49 років для ведення фермерського господарства, не містить посилань на вищезазначені Накази та не ідентифікує особу, якій надано дозвіл на розробку проекту землеустрою.

Разом з тим суд зазначає, що орендовані ОСОБА_2 земельні ділянки площею 67,78 га та 62,72 га мають кадастрові номери №3521782700:02:001:9015 та № 3521782700:02:001:9014 відповідно.

Натомість, зі змісту вищезазначених Наказів про надання дозволу на розроблення проекту документації із землеустрою від 14 лютого 2014 року вбачається, що відповідним земельним ділянкам кадастрового номеру наразі не присвоєно, позаяк підпунктами 3.1. Наказів передбачено реєстрацію земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Так, згідно із Законом України „Про Державний земельний кадастр" від 7 липня 2011 року № 3613-VI, державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера (абзац третій частини першої статті 1).

У свою чергу, кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування (абзац одинадцятий частини першої статті 1 вказаного Закону).

Відповідно до частини другої статті 16 вищезазначеного Закону кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Частина шоста статті 16 Закону України „Про Державний земельний кадастр" містить застереження, за яким кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. При цьому зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера .

За таких умов суд вважає недоведеним той факт, що зазначеними Наказами від 14 лютого 2014 року ОСОБА_3 надано дозволи на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років тих самих земельних ділянок, які згідно договорів оренди землі від 15 січня 2009 року перебували у користуванні ОСОБА_2

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

У вирішенні питання про забезпечення позову адміністративний суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; наявності зв'язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення адміністративного суду в разі невжиття таких заходів.

При цьому суд наголошує, що подання адміністративного позову, предметом якого є визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, не є єдиним та беззаперечним доказом очевидної ознаки протиправності таких дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень та не може розглядатися як безумовна підстава для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Враховуючи те, що позивачем не доведено підстав для забезпечення позову, передбачених статтею 117 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що дане клопотання не підлягає до задоволення.

Керуючись статтями 71, 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання представника позивача про забезпечення позову в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_2 до Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області про визнання дій суб'єкта владних повноважень незаконними та зобов'язання вчинити певні дії залишити без задоволення.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали, складеної у повному обсязі.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.В. Кравчук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено11.04.2014
Номер документу38108225
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/753/14

Ухвала від 18.04.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні