Справа № 815/1770/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Загрійчук О.В.
сторін:
представника позивача Капеліст М.М.
представника відповідача Фоміна О.О.
третьої особи Єлісєєвої А.В.
третьої особи Кірій Г.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Іллічівський судноремонтний завод» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Реєстраційної служби Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області, третя особа: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
«Іллічівський судноремонтний завод» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - позивач, ТОВ «ІСРЗ») звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до Реєстраційної служби Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області, третя особа: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області, в якому з урахуванням поданої заяви про зміну предмету позову просить:
-зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію припинення шляхом перетворення ТОВ «ІСРЗ» (код 32333962), яке перетворюється в ПАТ «ІСРЗ» (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; 2
-зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію ПАТ «ІСРЗ» (код 32333962), шляхом перетворення з ТОВ «ІСРЗ» (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
В обґрунтування заявленої правової позиції позивач зазначив, що в березні 2014 р. позивачем були подані до реєстраційної служби документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «ІСРЗ» в результаті перетворення в ПАТ «ІСРЗ», за результатами розгляду яких відповідачем були винесені: повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 06.03.2014 р. вих. №04.3-109РС, від 11.03.2014 р. вих. №04.3-111РС, повідомлення про залишення документів без розгляду від 13.03.2014 р. вих. №04.3-124РС та повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації припинення ТОВ «ІСРЗ» від 25.03.2014 р. вих. №04.3-158РС.
Крім того, були подані документи для проведення державної реєстрації ПАТ «ІСРЗ», за результатами розгляду яких відповідачем були винесені: повідомлення про залишення документів без розгляду від 19.03.2014 р. вих. № 04.3-134РС та повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 28.03.2014 р. вих. №04.3-166РС.
Вказані повідомлення реєстраційної служби є незаконними та такими, що унеможливлюють процедуру державної реєстрації Публічного акціонерного товариства «Іллічівський судноремонтний завод», яке створюється за участю Регіонального відділення Фонду державного майна по Одеській області відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», що стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити їх повністю.
Представник відповідача заперечував проти заявленого позову, в обґрунтування своєї правової позиції надав до суду письмові заперечення в яких зазначив наступне:
- для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи а результаті перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури перетворення, передбаченою законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами поваинна подаьти державному реєстратору необхідні документи, у спірних правовідносинах це 01.03.2014 року;
- передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи;
- в Єдиному державному реєстрі наявні відомості про те, що ТОВ «ІСРЗ» є учасником (власником) інших юридичних осіб.
Представники третьої особи /Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області/ адміністративний позов підтримали повністю. Свою правову позицію виклали у письмових поясненнях, які надали суду та крім іншого зазначили, що РВ ФДМУ по Одеській області не може погодитися з позицією, яку займає відповідач по справі - Реєстраційна служба Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області, оскільки всі вимоги чинного законодавства при створенні акціонерного товариства внаслідок перетворення підприємства - орендаря в публічне акціонерне товариство були дотримані Регіональним відділенням ФДМУ по Одеській області в повному обсязі.
Одним із засновників ПАТ «ІСРЗ» при приватизації обов'язково стає держава в особі РВ ФДМУ по Одеській області, оскільки це прямо передбачено ч. 1 ст. 17 Закону України «Про приватизацію майна державних підприємств», а також п. 2 Порядку утворення акціонерного товариства.
Таким чином, на виконання ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» та пункту 2 Постанови КМУ №1099 з боку держави засновником ПАТ «ІСРЗ» є Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, третіх осіб, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, заперечення та письмові пояснення, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
27.08.2012 р. виданий наказ №1209 Регіонального відділення Фонду державного майна по Одеській області, яким передбачена приватизація єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод».
29.11.2013 р. виданий наказ №1872 Регіонального відділення Фонду державного майна по Одеській області «Про затвердження Акту оцінки майна єдиного майнового комплексу державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод», пунктом 1 якого був затверджений Акт оцінки майна єдиного майнового комплексу державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод», розташованого за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, 61.
09.12.2013 р. виданий наказ №1940 Регіонального відділення Фонду державного майна по Одеській області «Про затвердження Плану приватизації єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод», Одеська область, м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, 61 (далі - План приватизації). Пунктом 1 вказаного наказу передбачено затвердити План приватизації єдиного майнового комплексу ДП «ІСРЗ», розташованого за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, 61; визначений спосіб приватизації - продаж належних державі акцій акціонерного товариства, заснованого регіональним відділенням ФДМУ по Одеській області та орендарем.
17.12.2013 р. видана довідка вих. №Ю-127, ТОВ «ІСРЗ» про те, що на підставі Рішення №950 від 29.12.2011 р. виконавчого комітету Іллічівської міської ради «Про надання окремих адресів часткам майна, які належать Державі в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України в Одеській області і ТОВ «І.К.К.», яке розташоване за адресою: м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, №59, та видачу ТОВ «І.К.К.» свідоцтва про право власності на будівлі та споруди за адресою: м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, №59», була змінена адреса розташування чотирьохповерхової адміністративно-виробничої будівлі літ. 2Ф (будівля докового виробництва), яка вноситься до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» на адресу: Одеська область, м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавдів, 59-Б. Така адреса вказана в установчих документах як місцезнаходження ПАТ «ІСРЗ».
19.12.2013 р. на підставі протоколу №12/13 загальних зборів учасників ТОВ «ІСРЗ» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців був внесений запис про припинення ТОВ «ІСРЗ» (код 32333962) шляхом перетворення в ПАТ «ІСРЗ», що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру серія АВ №836904 від 19.12.2013 р.
19.12.2013 р. Регіональним відділенням Фонду державного майна по Одеській області, орендарем ТОВ «ІСРЗ» та єдиним учасником орендаря компанією «Алдістро Холдінг Лімітед» були підписані документи про створення ПАТ «ІСРЗ»: засновницький договір про створення ПАТ «ІСРЗ»; протокол №1 установчих зборів ПАТ «ІСРЗ»; статут ПАТ «ІСРЗ», а також акт про передання державного майна та майна орендаря до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ».
20.12.2013 р. виданий наказ №1998 Регіонального відділення Фонду державного майна по Одеській області «Про утворення публічного акціонерного товариства «Іллічівський судноремонтний завод». Пунктом 1 вказаного наказу передбачено створення на базі державного майна та майна орендаря, Публічного акціонерного товариства «Іллічівський судноремонтний завод» (Одеська область, м. Іллічівськ, с. Малодолинське, вул. Космонавтів, 59-Б).
ПАТ «ІСРЗ» створене відповідно до ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 р. №1099 (із змінами), Положення про порядок взаємодії органу приватизації з депозитарними установами при випуску цінних паперів у без документарній формі в процесі приватизації та корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 28.04.1999 р. №784, а також, відповідно до Плану приватизації єдиного майнового комплексу державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод», переданого в оренду ТОВ «ІСРЗ» згідно договору оренди від 05.09.2003 р.
Наказом затверджений статут ПАТ «ІСРЗ» (п. 2); передане до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» державне майно та майно орендаря згідно з актом від 19.12.2013 р. (п. 3); передано для обліку на балансі ПАТ «ІСРЗ» державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу (п. 4) та покладено виконання обов'язків голови правління ПАТ «ІСРЗ» на голову комісії з припинення (перетворення) ТОВ «ІСРЗ» Дуднікова М.Ю.
З моменту державної реєстрації ПАТ «ІСРЗ» договір оренди цілісного майнового комплексу ДП «ІСРЗ» від 05.09.2003 р. зі змінами та доповненнями, вважається розірваним.
21.03.2014 р. виданий наказ №362 Регіонального відділення ФДМУ по Одеській області «Про внесення змін до наказу Регіонального відділення ФДМУ по Одеській області від 20.12.2013 р. №1998 «Про утворення Публічного акціонерного товариства «Іллічівський судноремонтний завод», яким враховуючи звернення ТОВ «ІСРЗ» від 20.03.2014 р. №79/14-70, протокол №2 установчих зборів засновників ПАТ «ІСРЗ» від 21.03.2014 р., засновницький договір від 21.03.2014 р. про створення ПАТ «ІСРЗ», органом приватизації були внесені змін до свого наказу від 20.12.2013 р. №1998 та затверджений статут ПАТ «ІСРЗ» підписаний 21.03.2014 р. (п. 3 наказу).
Крім того, судом встановлено, що 03 березня 2014 р. ТОВ «ІСРЗ» звернулося до Реєстраційної служби Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області з реєстраційною карткою для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення ТОВ "ІСРЗ" у ПАТ "ІСРЗ", додавши при цьому документи, необхідні для проведення відповідних реєстраційних дій.
Протягом березня 2014 року відповідачем було винесено три повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ» та три повідомлення - про залишення документів без розгляду, у зв'язку із тим, що державна реєстрація перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ» не може бути проведена, а саме: 1) невідповідність складу засновників ПАТ «ІСРЗ» та складу учасників ТОВ «ІСРЗ», зокрема включення до складу засновників Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області; 2) невідповідність розміру статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» розміру статутного капіталу ТОВ «ІСРЗ», що перетворюється; 3) невідповідність передавального акту майна до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» вимогам п. 4 ст. 37 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»; 4) наявність в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи яка припиняється шляхом перетворення, відомостей про те, що ТОВ «ІСРЗ» є учасником (власником) інших юридичних осіб.
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з такого.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 р. №755-IV та нормативно-правовими актами України, прийнятими відповідно до цього закону. Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок утворення та діяльності акціонерних товариств врегульований Законом України «Про акціонерні товариства» №514-VI від 17.09.2008 р.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачає, що цей закон визначає порядок створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов'язки акціонерів.
Частиною 3 ст. 1 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачає, що особливості створення акціонерних товариств у процесі приватизації та корпоратизації, їх правового статусу та діяльності у період до виконання плану приватизації (розміщення акцій) визначаються законодавством про приватизацію та корпоратизацію.
Згідно ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного майна» №2163-XII від 04.03.1992р. (зі змінами): приватизація державного майна - платне відчуження майна, що перебуває у державній власності, у тому числі разом із земельною ділянкою державної власності, на якій розташований об'єкт, що підлягає приватизації, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів для здійснення структурної перебудови національної економіки.
Стаття 15 Закону України «Про приватизацію державного майна» визначає способи приватизації, одним з яких є продаж акцій (часток, паїв), що належать державі у господарських товариствах, на аукціоні, за конкурсом, на фондових біржах та іншими способами, що передбачають загальнодоступність та конкуренцію покупців (абз. 5 ч. 1 ст. 15 Закону).
Як встановлено судом, позивач ТОВ «ІСРЗ» на підставі договору №687 від 05.09.2003р. є орендарем єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод» (код 32146341). Відносно вказаного єдиного майнового комплексу, що перебуває в оренді, Фондом державного майна України прийнято рішення про приватизацію.
Порядок приватизації державного майна, переданого в оренду, визначений ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», а саме: приватизація зданих в оренду єдиних майнових комплексів державних підприємств, організацій та їх структурних підрозділів, крім невеликих державних підприємств, здійснюється шляхом продажу належних державі акцій акціонерних товариств (далі - товариства), заснованих державними органами приватизації та орендарями.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства» №1099 від 11.09.1996р. передбачено, що з боку держави засновниками акціонерних товариств, утворених на базі майна підприємств, зазначених у пункті 1 цього Порядку, є Фонд державного майна, його регіональні відділення та представництва в районах і містах, органи приватизації Автономної Республіки Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації України (далі - державні органи приватизації), а з боку орендаря - господарське товариство, утворене орендарями.
Отже, засновниками акціонерних товариств, що створюються в процедурі приватизації, є два суб'єкти - органи приватизації та орендарі єдиних майнових комплексів. Включення до складу засновників ПАТ «ІСРЗ» держави в особі органу приватизації, який вносить до статутного капіталу ПАТ державне майно (єдиний майновий комплекс ДП «ІСРЗ»), призводить до відповідного перерозподілу часток між двома засновниками, оскільки до моменту державної реєстрації створення ПАТ «ІСРЗ» в ТОВ «ІСРЗ» наявний один учасник - компанія «Алдістро Холдінг Лімітед», який належить частка в розмірі 100% статутного капіталу.
Частиною 3 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» визначено, що з моменту реєстрації товариства, договір оренди вважається розірваним, діяльність підприємства, створеного на базі орендованого майна, або будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності, який орендує майно, припиняється, товариство стає правонаступником прав і обов'язків орендаря. Тобто, з моменту державної реєстрації ПАТ «ІСРЗ» договір оренди єдиного майнового комплексу ДП «ІСРЗ» №687 від 05.09.2003 р. вважається розірваним, діяльність ТОВ «ІСРЗ» припиняється, а ПАТ «ІСРЗ» стає правонаступником всіх прав і обов'язків ТОВ «ІСРЗ», що відображено в наказі №362 від 21.03.2014 р. РВ ФДМУ по Одеській області.
Щодо визначення складу засновників ПАТ «ІСРЗ».
Частиною 4 ст. 91 ЦК України встановлено, що цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Абзац 3 частини 3 ст. 3 Закону України «Про акціонерні товариства» вказує, що товариство вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
Частинами 1 та 2 ст. 104 ЦК України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Статтею 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Створення акціонерного товариства шляхом перетворення передбачено ч. 3 ст. 3 Закону України «Про акціонерні товариства» та відповідає ст. ст. 91, 104, 106, 108 ЦК України.
Частиною 3 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» передбачено, що з моменту реєстрації акціонерного товариства договір оренди вважається розірваним, діяльність підприємства, створеного на базі орендованого майна, або будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності, який орендує майно, припиняється, товариство стає правонаступником прав і обов'язків орендаря.
Згідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства» №1099 від 11.09.1996 р. у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2012 р. N586 (далі - Порядок №1099), акціонерне товариство з моменту державної реєстрації стає правонаступником прав і обов'язків підприємства, що приватизується, відповідно до передавального акта. В даному випадку в процесі приватизації відбувається перетворення орендаря (ТОВ «ІСРЗ») в публічне акціонерне товариство (ПАТ «ІСРЗ»). При цьому сам орендар є підприємством, утвореним на базі орендованого майна (єдиний майновий комплекс ДП «ІСРЗ»). Той факт, що після перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ», останнє є правонаступником всього майна, всіх майнових прав та обов'язків ТОВ «ІСРЗ» відображений в п. 1.1.3 статуту ПАТ «ІСРЗ», протоколі установчих зборів засновників (п. 3.1.) та засновницькому договорі про створення ПАТ «ІСРЗ» (п. 1.5.).
Державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24-27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені ч. 2 ст. 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення (ч. 17 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).
При приватизації майна, зданого в оренду, діяльність будь-якого орендаря державного майна припиняється, а акціонерне товариство стає правонаступником прав і обов'язків орендаря. Передбачені законом відносини правонаступництва між акціонерним товариством та орендарем внаслідок перетворення обумовлюють припинення орендаря ТОВ «ІСРЗ» як юридичної особи (ст.ст. 104, 108 ЦК України). Тобто, вимоги частин 1, 5 ст. 17 Закону та пункт 2 Порядку №1099, суперечать вимогам ст.ст. 104, 108 ЦК України та частини 3 статті 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», оскільки помилково передбачають визначення засновником акціонерного товариства орендаря та передачу акції орендарю - юридичній особі, що припиняється одночасно з державною реєстрацією акціонерного товариства.
Отже, реалізація норми ч. 5 ст. 17 Закону щодо визначення орендаря засновником та передання йому акцій акціонерного товариства є неможливою і суперечить ст. ст. 104, 108 ЦК України та ч. 3 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна». Орендар ТОВ «ІСРЗ» як юридична особа, яка припиняє свою діяльність шляхом перетворення в ПАТ «ІСРЗ», не може бути одночасно засновником акціонерного товариства, в яке орендар перетворюється, оскільки це б призводило до співпадання емітента та акціонера в одній особі. Тому згідно вимог ч. 3 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» та п. 1,5 Порядку №1099 засновником ПАТ «ІСРЗ» вірно визначена компанія «Алдістро Холдінг Лімітед», яка є єдиним учасником орендаря - ТОВ «ІСРЗ», що припиняється шляхом перетворення в ПАТ «ІСРЗ».
Також суд звертає увагу на той факт, що правомірність визначення окрім держави в особі органу приватизації другим засновником ПАТ «ІСРЗ» саме компанії «Алдістро Холдінг Лімітед» підтверджена рішенням Антимонопольного комітету України №11-р від 21 січня 2014 року.
З вказаного рішення Антимонопольного комітету України вбачається, що розглянувши надані позивачем документи на концентрацію, яка полягає у перетворенні ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ», при якому акціонерами ПАТ «ІСРЗ» стануть: компанія «Алдістро Холдінг Лімітед» з часткою 78,14% статутного капіталу та РФ ФДМУ по Одеській області з часткою 21,86% статутного капіталу, Антимонопольний комітет України надав дозвіл компанії «Алдістро Холдінг Лімітед» (м. Лімасол, Кіпр) на створення разом з Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області ПАТ «ІСРЗ» з відповідним розподілом часток в статутному капіталі.
Отже, суд приходить до висновку, що в установчих документах ПАТ «ІСРЗ» вірно визначений склад засновників.
Щодо формування статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ».
Процедура та особливості створення акціонерних товариств на базі орендованого державного майна визначається ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства» №1099 від 11.09.1996 р. у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2012 р. N 586 (далі - Порядок №1099).
Пункт 1 Порядку №1099 визначає процедуру перетворення у процесі приватизації державних підприємств, підприємств, утворених на базі орендованого майна та заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності, в акціонерні товариства .
Приписами абз. 2 п. 3 Порядку №1099 визначено, що рішення про перетворення підприємств, зазначених у пункті 1 цього Порядку, в акціонерні товариства та затвердження їх статутів приймається на підставі планів приватизації підприємств у десятиденний строк з дня їх затвердження: державними органами приватизації разом з іншими засновниками - щодо підприємств, утворених на базі орендованого майна, та підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності (шляхом видання протоколу установчих зборів засновників).
Оскільки ПАТ «ІСРЗ» утворене на базі орендованого державного майна, суд вважає, що рішення про перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ» було вірно прийняте його засновниками та оформлено протоколами установчих зборів №1 від 19.12.2013 р. та №2 від 21.03.2014 р., які були підписані Регіональним відділенням ФДМУ по Одеській області та єдиним учасником орендаря ТОВ «ІСРЗ» - компанією «Алдістро Холдінг Лімітед».
Особливості формування статутного капіталу акціонерного товариства, що створюється в процесі приватизації встановлені ч. 4 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», яка передбачає, що до статутного капіталу товариства вноситься державне майно, передане в оренду (крім майна, що не підлягає приватизації та має передаватися на утримання або у схов господарському товариству на договірних засадах), та майно, що є власністю орендаря. З наведеної норми вбачається, що статутний капітал публічного акціонерного товариства, що створюється на базі орендованого державного майна, визначається як сукупність державного майна та власного майна орендаря. Вартість майна, що вноситься засновниками до статутного капіталу акціонерного товариства визначається органами приватизації за результатами проведення незалежної оцінки майна (абз. 10 ч. 3 ст. 7, абз. 4 ч. 2 ст. 14, ч. 7 ст. 18, 20 Закону України «Про приватизацію державного майна»). Результати вказаної незалежної оцінки затверджені протокольним рішення засновників ПАТ «ІСРЗ» (п. 3.2. протоколу).
Згідно протоколів установчих зборів засновників №1 від 19.12.2013 р. та №2 від 21.03.2014 р. розмір статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ», порядок його формування та кількість акцій, що будуть належати кожному із засновників ПАТ «ІСРЗ» були визначені на підставі: передавального акту майна, вартість якого внесена до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» та затвердження оцінки майна єдиного (цілісного) майнового комплексу ДП «ІСРЗ», вартість якого внесена з боку держави до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» (п. 2.2. та 2.3. протоколу).
На підставі проведеної РВ ФДМУ по Одеській області незалежної оцінки був визначений розмір статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» (п. 6.1.1. статуту) та кількість акцій, що будуть належати кожному із засновників. Було визначено, що частка РВ ФДМУ по Одеській області складає - 21,86% статутного капіталу, що відповідає 400340000 простих іменних акцій, а частка компанії «Алдістро Холдінг Лімітед» - 78,14% статутного капіталу, що відповідає 1430736000 простих іменних акцій (п. 6.1.2. статуту ПАТ «ІСРЗ»).
На відміну від загального порядку оплати вартості акцій засновниками акціонерного товариства, передбаченого ст. 11 Закону України «Про акціонерні товариства», законодавством про приватизацію передбачений спеціальний спосіб формування статутного капіталу публічного акціонерного товариства, що створюється на базі орендованого державного майна - внесення до статутного капіталу товариства державного майна та власного майна орендаря. Розмір статутного капіталу в даному випадку не може не збільшитись, оскільки внаслідок прямої вказівки ч. 4 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна», розмір статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» визначається як сукупність державного майна, переданого в оренду (вартість єдиного майнового комплексу згідно незалежної оцінки) та власного майна орендаря (приватна частка).
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про приватизацію державного майна», визначення вартості об'єктів приватизації або розміру статутного капіталу господарських товариств у випадках, встановлених цим Законом проводиться відповідно до Методики оцінки майна, що затверджується Кабінетом Міністрів України. «Методика оцінки майна» затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003р. №1891 (зі змінами та доповненнями). Тому навіть без врахування державної частки вартість майна , що вноситься до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» з боку ТОВ «ІСРЗ», буде відрізнятися від визначеного в установчих документах розміру статутного капіталу ТОВ «ІСРЗ», оскільки визначається на підставі незалежної оцінки. Вказані вимоги законодавства дають можливість забезпечити об'єктивну оцінку вартості майна держави і майна орендаря і, відповідно, здійснити розподіл часток в статутному капіталі створюваного акціонерного товариства без порушення інтересів жодної із сторін, зокрема, для забезпечення майнових інтересів держави.
З огляду на викладене суд вважає, що висновки відповідача про те, що формування статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» за рахунок державного майна та участю РВ ФДМУ по Одеській області суперечить вимогам ч. 5 ст. 59 ГК України, не ґрунтуються на приписах чинного законодавства.
Щодо передавального акту про внесення майна до статутного капіталу ПАТ.
Так, у винесеному відповідачем повідомленні про відмову у проведенні державної реєстрації припинення ТОВ «ІСРЗ» від 06.03.2014 р. вих. №04.3-109РС, підставою відмови зазначено, що передавальний акт не відповідає вимогам п. 4 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Пунктом 4 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Нотаріальне посвідчення справжності підписів голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті або розподільчому балансі у такому разі не вимагається. Вимоги щодо форми затвердження передавального акту вказаним законом не встановлені.
Згідно із вимогами статті 107 ЦК України, після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (зокрема, у разі перетворення), який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється. Передавальний акт затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про її припинення.
Частиною 2 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» передбачено, що засновники приймають у десятиденний строк після затвердження плану приватизації рішення про утворення товариства, укладають засновницький договір, затверджують статут товариства і подають в установленому порядку документи до відповідного органу, що уповноважений здійснювати державну реєстрацію, для державної реєстрації товариства.
Пунктом 5 Порядку №1099 передбачено, що акціонерне товариство з моменту державної реєстрації стає правонаступником прав і обов'язків підприємства, що приватизується, відповідно до передавального акта.
На виконання п. 5 Порядку №1099 та ст. 107 ЦК України в «Передавальному акті державного майна, що входить до складу цілісного (єдиного) майнового комплексу Державного підприємства «Іллічівський Судноремонтний Завод» та вноситься до статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ»» від 21.03.2014 р. та в «Передавальному акті майна «Іллічівський Судноремонтний Завод» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до ПАТ «ІСРЗ», яке є правонаступником усього майна, майнових прав та обов'язків ТОВ «ІСРЗ»» від 21.03.2014 р. зазначено, що ПАТ «ІСРЗ» з моменту державної реєстрації є правонаступником майна, всіх прав та обов'язків ТОВ «ІСРЗ», яке припиняється шляхом перетворення. Передавальний акт майна, що передається в рамках процедури перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ» також затверджений протоколом загальних зборів учасників ТОВ «ІСРЗ» №21/14 від 21.03.2014 р. та наказом РВ ФДМУ по Одеській області №362 від 21.03.2014 р.
З огляду на викладене суд, приходить до висновку, що передавальні акти про формування статутного капіталу ПАТ «ІСРЗ» від 21.03.2014 р. повністю відповідають вимогам ч. 4 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Крім того, відповідно до повідомлення реєстраційної служби від 25.03.2014 р. вих. №04.3-158РС, про залишення документів поданих для державної реєстрації припинення ТОВ «ІСРЗ» без розгляду, відповідач повернув вказані документи на тій підставі, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про те, що ТОВ «ІСРЗ» є учасником (власником) інших юридичних осіб, та/або має не закриті відокремлені підрозділи.
В пункті 7 розділу ІІ Плану приватизації (Характеристика господарської діяльності і фінансового стану об'єкта приватизації) містяться відомості про акції, частки, паї, інші свідоцтва про власність, якими орендар ТОВ «ІСРЗ» володіє в статутних капіталах інших юридичних осіб, а саме: частка в розмірі 99,99% в статутному капіталі ТОВ «Іллічівська контейнерна компанія» (код 35603535), та частка в розмірі 47,8055% в статутному капіталі ТОВ ТРК «Іллічівське телебачення-3» (код 21015307).
Так, згідно витягу з Єдиного державного реєстру серія АД №044560 відносно ТОВ «ІСРЗ» вбачається, що станом на 03.04.2014р. відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи ТОВ «ІСРЗ» в Єдиному державному реєстрі відсутні. Факт відсутності у позивача не закритих відокремлених підрозділів не заперечується відповідачем.
Стосовно того, що позивач є учасником (власником) інших юридичних осіб, судом встановлено наступне.
Підставою для прийняття оскарженого рішення слугувало те, що автоматизованою системою, за допомогою якої ведеться Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не дозволяється внесення записів про державну реєстрацію за наявності відомостей про те, що особа, яка припиняється, є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи. Інших підстав для залишення без розгляду поданих документів з посиланням на відповідні норми чинного законодавства відповідач не навів.
Відповідно до ч. 2 ст. 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи забороняється, зокрема проведення державної реєстрації юридичної особи, засновником (учасником) якої є юридична особа, щодо якої прийнято рішення щодо припинення.
Статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначається порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.
Підставами для припинення юридичної особи згідно ч. 1 ст. 104 ЦК України, є: реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) або ліквідація. При цьому при ліквідації юридична особа припиняється без передання своїх прав та обов'язків іншій особі, а у разі реорганізації юридичних осіб - майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24 - 27 цього Закону. При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені частиною другою статті 35 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення. Законом №755 визначені безумовні підстави для залишення без розгляду поданих документів та для відмови у державній реєстрації.
Абзац 7 ч. 9 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи.
Отже, суд приходить до висновку, що у спірних правовідносинах залишення документів без розгляду є правом, а не обов'язком відповідача. У разі залишення документів без розгляду з вказаної підстави державний реєстратор повинен належним чином мотивувати таке рішення, зазначивши, що саме перешкоджає прийняттю документів та вчиненню реєстраційної дії, оскільки сам по собі факт того, що юридична особа, що перетворюється є учасником (власником) інших юридичних осіб не може бути перешкодою для перетворення юридичної особи.
Згідно абз. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
Абзац 7 ч. 9 ст. 37 даного Закону слід тлумачити таким чином, що без розгляду можуть бути залишені документи які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи внаслідок реорганізації, якщо з цих документів неможливо встановити факт передання чи обсяги передання прав та обов'язків юридичної особи що реорганізується до її правонаступників за передавальним актом, ліквідаційним балансом, установчими документами, або передання прав та обов'язків правонаступнику суперечить вимогам чинного законодавства, тощо.
Типовий план приватизації єдиного майнового комплексу підприємства затверджений Наказом Фонду державного майна України «Про затвердження Положення про план приватизації єдиного майнового комплексу підприємства» №1065 від 01.10.1997 р., зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 1997 р. за N 490/2294 (в редакції від 10 квітня 2012 року N 482). Пунктом 7 вказаного Наказу передбачено включення до плану приватизації єдиного майнового комплексу підприємства внесення інформації про акції, частки, паї, інші свідоцтва про власність, якими володіє підприємство в статутних капіталах інших юридичних осіб. Корпоративні права наявні у орендаря єдиного майнового комплексу ДП «ІСРЗ» відображені в розділі п. 7 розділу ІІ Плану приватизації (Характеристика господарської діяльності і фінансового стану об'єкта приватизації) єдиного майнового комплексу ДП «ІСРЗ», що був затверджений наказом РВ ФДМУ по Одеській області №1940 від 09.12.2013 р. Норми законодавства про приватизацію не містять обов'язку орендаря відчужувати наявні у нього корпоративні права.
Той факт що після перетворення ТОВ «ІСРЗ» в ПАТ «ІСРЗ», останнє є правонаступником всього майна, всіх майнових прав та обов'язків ТОВ «ІСРЗ» обумовлений нормою ч. 3 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна» та належним чином відображений в наказах РВ ФДМУ по Одеській області про створення ПАТ «ІСРЗ», в п. 1.1.3 статуту ПАТ «ІСРЗ», протоколі установчих зборів засновників (п. 3.1.) та засновницькому договорі про створення ПАТ «ІСРЗ» (п. 1.5.). Так, в п. 1.1.3. статуту ПАТ «ІСРЗ» відображено, що Публічне акціонерне товариство «Іллічівський судноремонтний ЗАВОД» створено в процесі приватизації шляхом перетворення ТОВ «ІСРЗ» (код ЄДРПОУ 32333962) в публічне акціонерне товариство і є правонаступником майна, всіх прав та обов'язків орендаря «Іллічівський судноремонтний завод» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 32333962), а також є правонаступником майна, всіх прав та обов'язків Державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод» (код ЄДРПОУ 32146341), цілісний майновий комплекс якого був переданий в оренду на підставі договору оренди №687 цілісного майнового комплексу державного підприємства «Іллічівський судноремонтний завод» від 05.09.2003 р. (з подальшими змінами та доповненнями).
З урахуванням викладеного, суду не надано належного законодавчо визначеного обґрунтування наявності у ТОВ «ІСРЗ» часток в статутних капіталах інших юридичних осіб призводить до порушення прав будь-яких третіх осіб.
Наявність в Єдиному державному реєстрі відомостей про те, що позивач є учасником інших юридичних осіб, а саме: ТОВ «Іллічівська контейнерна компанія» та ТОВ ТРК «Іллічівське телебачення-3» не позбавляє позивача права державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом перетворення товариства з обмеженою відповідальністю в публічне акціонерне товариство, особливо зважаючи на те, що саме такий порядок утворення акціонерних товариств на базі орендованого державного майна за участю органу приватизації передбачений нормами Закону України «Про приватизацію державного майна» та Постановою КМУ «Про затвердження Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства» №1099 від 11.09.1996р.
Крім того, судом встановлено, що на підставі протокольного рішення загальних зборів учасників ТОВ «ІСРЗ» від 19.12.2013 р. щодо припинення ТОВ «ІСРЗ» шляхом перетворення в ПАТ «ІСРЗ», Головою Комісії з перетворення (припинення) ТОВ «ІСРЗ» Дудніковим М.Ю. здійснені всі необхідні дії, передбачені чинним законодавством, а саме: внесені до ЄДР та опубліковані в Бюлетені державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про припинення юридичної особи шляхом перетворення, та визначений строк для звернення вимог кредиторів до 01.03.2014 р. До моменту подання документів для державної реєстрації припинення ТОВ «ІСРЗ» шляхом перетворення, позивачем був дотриманий 60-денний термін, встановлений для задоволення вимог кредиторів та вперше документи для припинення ТОВ «ІСРЗ» були подані державному реєстратору 03.03.2014 р.
Щодо посилань відповідача на те, що норми Закону України «Про приватизацію державного майна» не можуть братись до уваги, оскільки нормативно-правовим актом, який регулює порядок державної реєстрації юридичних осіб, є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755, суд вважає за необхідне відзначити наступне.
В преамбулі Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зазначено, що цей Закон регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців. В цьому Законі відсутнє визначення норм цього закону як спеціального закону, щодо усіх інших законів.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Частиною 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частиною 2 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Тобто, окрім Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» при проведенні державної реєстрації відповідач зобов'язаний керуватися Конституцією України, іншими законами та нормативно-правовими актами, а для певних юридичних осіб можуть бути встановлені особливості державної реєстрації і згідно ч. 2 ст. 3 Закону №755, перелік таких суб'єктів не є вичерпним.
Приписи Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», регулюють права та обов'язки державних реєстраторів з питань проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і не встановлюють обмежень чи спеціальних норм щодо порядку створення юридичних осіб або вимог щодо установчих документів певних видів суб'єктів господарювання. Такі обмеження та вимоги встановлюються нормами законодавства, що регулює порядок створення та функціонування суб'єктів господарювання.
Згідно ст. 1, 7 Господарського кодексу України, Господарський кодекс України, як кодифікований нормативний акт є законом вищої юридичної сили, що регулює відносини у сфері господарювання на підставі Конституції України, цього Кодексу, законів України, нормативно-правових актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також інших нормативних актів.
Відповідно до ч. 1 ст. 146 Господарського кодексу України майно єдиного цілісного майнового комплексу державного (комунального) підприємства або його окремих підрозділів, що є єдиними (цілісними) майновими комплексами і виділяються в самостійні підприємства, а також об'єкти незавершеного будівництва та акції (частини, паї), що належать державі у майні інших суб'єктів господарювання, можуть бути відчужені на користь громадян чи недержавних юридичних осіб і приватизовані цими особами відповідно до закону.
Частина 5 ст. 146 ГК України передбачає, що загальні умови та порядок здійснення приватизації державних (комунальних) підприємств або їх майна визначаються законом.
Частина 4 ст. 289 ГК України вказує, що приватизація цілісних майнових комплексів нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна, зданих в оренду, здійснюється у випадках і порядку, передбачених законом. Таким законом є Закон України «Про приватизацію державного майна» №2163-XII від 04.03.1992 р. (зі змінами та доповненнями).
Згідно преамбули Закону України «Про приватизацію державного майна», цей закон регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації державного майна та майна, що належить Автономній Республіці Крим, з метою створення багатоукладної соціально орієнтованої ринкової економіки України. Частиною 1 ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного майна» передбачено, що законодавство України про приватизацію складається з цього Закону, інших законів України з питань приватизації. Особливості приватизації об'єктів портової інфраструктури визначаються Законом України «Про морські порти України».
Приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки законодавством про приватизацію встановлені особливості створення акціонерних товариств на базі державного майна, що передане в оренду, при затвердженні установчих документів і створенні ПАТ «ІСРЗ» орган приватизації діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законом, а позивачем були дотримані вимоги передбачені чинним законодавством України для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення товариства з обмеженою відповідальністю в публічне акціонерне товариство.
Частиною 5 статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення, якщо вони не передбачені частинами 1 - 3 цієї статті. Державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, встановленому статтями 24 - 27 цього Закону.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що ПАТ «ІСРЗ» створено відповідно до вимог спеціального законодавства про приватизацію в рамках підготовки до приватизації орендованого єдиного майнового комплексу ДП «ІСРЗ».
Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із ч. 2 ст. 162 КАС України, суд вправі постановою визнати протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремі його положення, дії чи бездіяльність і скасувати або визнати не чинним рішення чи окремі його положення. Суд також може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод чи інтересів суб'єкта у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, суд, незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, перевіряє їх відповідність усім вимогам, які вказані у п. 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 р. № 2. Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову, однак лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача провести державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «ІСРЗ» в результаті перетворення в Публічне акціонерне товариство «Іллічівський судноремонтний завод» і внести відповідні записи до Єдиного державного реєстру.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію припинення шляхом перетворення «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (код 32333962), яке перетворюється в ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» (код 32333962), шляхом перетворення з «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію припинення шляхом перетворення «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (код 32333962), яке перетворюється в ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Зобов'язати Реєстраційну службу Іллічівського міського управління юстиції в Одеській області здійснити державну реєстрацію ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» (код 32333962), шляхом перетворення з «ІЛЛІЧІВСЬКИЙ СУДНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (код 32333962) та внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
09 квітня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2014 |
Оприлюднено | 14.04.2014 |
Номер документу | 38133030 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні