Ухвала
від 09.04.2014 по справі 812/378/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Качуріна Л.С.

Суддя-доповідач - Нікулін О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2014 року справа №812/378/14 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Нікуліна О.А.

суддів: Лях О.П., Жаботинської С.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року у справі за позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" про застосування заходів реагування, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" про застосування заходів реагування.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області задоволено.

З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач та звернувся з апеляційною скаргою на неї, в якій зазначено, що суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права внаслідок чого неправильно вирішив справу, вважає, що постанова підлягає скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції правильно встановив правовідносини між сторонами по справі, застосував відповідні норми матеріального та процесуального права та виходив з наступного.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" (далі - ТОВ "Сучасні інженерні технології України"), ідентифікаційний код юридичної особи 32968464, здійснює наступні види діяльності:

- виробництво дерев'яної тари;

- виробництво інших виробів з пластмас;

- виробництво будівельних металевих конструкцій;

- виготовлення інших готових металевих виробів;

- оптова торгівля верстатами.

У період з 17 жовтня 2013 року по 23 жовтня 2013 року, на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 26 вересня 2013 року № 550 та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14 жовтня 2013 року № 06/3829 посадовими особами Державної екологічної інспекції у Луганській області проведено перевірку Товариство з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України".

За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (а. с. 9-17).

Акт перевірки був підписаний менеджером ЗЕД ТОВ "СІТ України" Генераленко О.С. без зауважень чи заперечень.

Доказів оскарження відповідачем даного акту у судовому порядку суду не надавалося.

За виявлені під час перевірки порушення вимог природоохоронного законодавства відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, до адміністративної відповідальності притягнуто відповідальних посадових осіб підприємства, а саме: складено протокол про адміністративне правопорушення від 17 жовтня 2013 року № 004824 та 23 жовтня 2013 року винесена постанова № 004811 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1904,00 грн. (а. с. 18, 19), який було сплачено 05 листопада 2013 року, що підтверджується копією квитанції, яка міститься в матеріалах справи (а. с. 20).

На підставі акту, складеного за результатами перевірки ТОВ "Сучасні інженерні технології України" Державною екологічною інспекцією у Луганській області з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки проведеної з 17 жовтня 2013 року по 23 жовтня 2013 року винесено припис від 23 жовтня 2013 року, відповідно до якого відповідачу приписано усунути наступні порушення:

- розробити план заходів по усуненню виявлених порушень та удосконаленню природоохоронної роботи з зазначенням термінів виконання, відповідальних посадових осіб та надати його до Державної екологічної інспекції у Луганській області;

- - не допускати змішування відходів;

- не допускати порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, утилізації, а саме відпрацьовані люмісцентні лампи не розміщувати більше 6 місяців, які входять до Жовтого переліку відходів, які згідно листа Мінекоресурсів № 2798/26-8 від 02.04.03, здійснювати передачу спеціальним підприємствам на утилізацію;

- отримати ліміти та дозвіл на утримання та розміщення відходів І - ІV класів небезпеки;

- розробити та зареєструвати паспорт ГОУ на джерелі № 2;

- усунути виявлені порушення правил технічної експлуатації установок очистки газу;

- - отримати та надати правовстановлюючі документи на користування землею під розміщення об'єктів нерухомості ТОВ "Сучасні інженерні технології України".

Також, матеріалами справи підтверджено, що у період з 10 січня 2014 року по 13 січня2014 року по 14 січня 2014 року, на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 09 січня 2014 року № 7 та направлення на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 09 січня 2014 року № 06/25 посадовими особами Державної екологічної інспекції у Луганській області проведено перевірку виконання Товариством з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" припису Державної екологічної інспекції у Луганській області від 23 жовтня 2013 року № 124, за результатами якої складено акт ( а. с. 24-30).

Перевіркою встановлено невиконання відповідачем припису Державної екологічної інспекції у Луганській області від 23 жовтня 2013 року № 124, у зв'язку з чим позивачем складено протокол про адміністративне правопорушення від 14 січня 2014 року № 000663 та 14 січня 2014 року винесено постанову № 000663 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1020,00 грн.

У судовому засіданні встановлено та про це не заперечували сторони, що накази про проведення перевірки, постанови про накладення адміністративного стягнення, припис відповідачем не оскаржувались.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовищ відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011 (далі - Положення) є Держава екологічна інспекція України, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів.

Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Згідно п. п. 4.2 п.4 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04 листопада 2011 року № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2011 року за № 1347/20085, Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: законодавства про охорону атмосферного повітря щодо:

- виконання запланованих і затверджених загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм;

- наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин;

- забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;

- додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря;

- додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб'єктами господарювання;

- порядку здійснення діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях;

- надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.

Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон №877) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно п.5 ст. 4 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Пунктом 1 статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.

Відповідно до ч.1, ч.2, ч.8 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання.

Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

На підставі ст. ст. 17, 32 Закону України "Про відходи" № 187 від 05.03.1998 року суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані, в тому числі мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або на право провадження діяльності, пов'язаної із збиранням і заготівлею окремих видів відходів як вторинної сировини, і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів;

мати дозвіл на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами;

виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.

Суб'єкти господарювання, які в установленому порядку визначені виконавцями послуг на вивезення побутових відходів на певній території, здійснюють їх роздільне збирання.

З метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється:

а) вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів. Ліміти на обсяги утворення і розміщення побутових відходів не встановлюються;

визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об'єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам;

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про відходи" № 187 від 05.03.1998 року зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів.

Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.

Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об'єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.

Суд встановив, що діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" пов'язана з утворенням та розміщенням відходів І та ІІ класів небезпеки (відпрацьовані люмінесцентні лампи, батареї свинцеві зіпсовані, відходи масел технічних, мастила зіпсовані, масла компресорні, відпрацьовані фільтри масляні та паливні, пісок промаслений, матеріали відпрацьовані від процесів фарбування), ІV класу небезпеки (відпрацьовані фільтри повітряні тара металева використана, респіратори відпрацьовані, круги абразивні, шлам від шліфування, стружка стальна, брухт чорних металів, відпрацьовані шини, гальмові накладки, стружка та тирса дерев'яна, відходи деревини кускові, взуття зношене та зіпсоване), до отримання відповідного Дозволу та лімітів. Дозвіл на розміщення та ліміти на утворення відходів І, ІІ та ІV класів небезпеки у відповідача відсутній, що є порушенням ст. 17, п. "а" ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відходи".

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, підтверджені доказами, які містяться в матеріалах справи, тому і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з пунктом десятим частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно - монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпеченої продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Суд роз'яснив відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріального та процесуального права під час вирішення справи, тобто відсутні підстави для скасування або зміни судового рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд ,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні інженерні технології України" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Колегія суддів О.А.Нікулін

О.П.Лях

С.В.Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2014
Оприлюднено14.04.2014
Номер документу38163858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/378/14

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 09.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні