Постанова
від 03.04.2014 по справі 821/894/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/894/14

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Войтович І.І.,

при секретарі - Сердюк О.О.,

за участю:

представника позивача - Гілін Є.О.,

представника відповідача - Рябчук В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Слов'янка"

до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

До Херсонського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Слов'янка" (далі - позивач) до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень від 05.11.2013 року №0007262200, №0007272200.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та пояснив, що відповідачем при проведенні перевірки не з'ясовано усіх фактичних обставин здійснення позивачем господарських операцій, односторонньо та не в повному обсязі досліджено первинні документи, що підтверджують придбання товару, невірно застосовано до спірних правовідносин норми чинного законодавства, що призвело до помилкових висновків та визначення позивачу грошових зобов'язань та застосування санкцій.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечив з наступних підстав. Відповідачем під час проведення перевірки не підтверджено фактичного здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ «Агротранстрейд Компані» у липні 2012 року, ПП «Островок» у жовтні - листопаді 2012 року, ТОВ «Кастон - Юг» у березні 2013 року, що свідчить про те, що правочини між ТОВ "Агрофірма "Слов'янка" та його контрагентами в період за липень 2012 року, жовтень - листопад 2012 року, березень 2013 року, здійсненні без мети настання реальних наслідків. Вважає, що податкові повідомлення - рішення винесені правомірно. Просить в задоволенні позову відмовити.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Слов'янка"" зареєстроване Виконавчим комітетом Херсонської міської ради 17.05.2000 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії АОО №213891, реєстраційний номер 14991200000004569.

На податковий облік ТОВ "Агрофірма "Слов'янка"" взято в ДПІ у м. Херсоні 18.05.2000 року за №3010.

Згідно Довідки серії АА №750629 Державної служби статистики України Головного управління статистики у Херсонській області видами діяльності позивача за КВЕД - 2010 є: інші види перероблення та консервування фруктів і овочів; виробництво дерев'яної тари; неспеціалізована оптова торгівля; роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №30544078 позивачем отримано 19.05.2000 року.

Судом встановлено, що 18.10.2013 року відповідачем проведена позапланова невиїзна документальна перевірка ТОВ "Агрофірма "Слов'янка"" (код ЄДРПОУ 30892823) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з податку на прибуток та з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Агротранстрейд Компані» у липні 2012 року, ПП «Островок» у жовтні - листопаді 2012 року, ТОВ «Кастон - Юг» у березні 2013 року, відображення здійснених фінансово - господарських операцій в податковій звітності.

За результатами даної перевірки складено акт від 21.10.2013 року №1122/21- 03-2205/30892823 (далі - акт). (т.1, а.с. 12-22).

З наведеного вище акта перевірки вбачається, що перевіркою встановлено порушення 138.1.1 п.138.1 ст. 138, п.138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 95800,00 грн., у тому числі за 3 кв. 2012 року на суму 95800,00 грн.

Також, встановлено порушення п.44.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст.188, п. 198.2 ст. 198, п. 198.3 ст. 198, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, внаслідок чого підприємством завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 195412,00 грн., у т. ч. за липень 2012 року сума ПДВ 191237,50 грн. за жовтень 2012 року сума ПДВ 9205,00 грн. за листопад 2012 року сума ПДВ 33911,50 грн., за березень 2013 року сума ПДВ 37434,16 грн., за квітень 2013 року сума ПДВ 23623,33 грн., що призвело до заниження суми податку на додану вартість у липні 2012 року на 91238,00 грн. та завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень - листопад 2012 року та березень - квітень 2013 року в межах податкового кредиту по взаємовідносинам з контрагентами - покупцями. (стор. акта 21).

Підставою для встановлення таких порушень слугувало те, що перевіркою неможливо підтвердити факт існування товару та його фактичного отримання ТОВ "Агрофірма "Слов'янка"" від ТОВ "Агротранстрейд", ПП «Осторовок», ТОВ «Кастон Юг» з врахуванням реального часу здійснення операцій, місцезнаходженням майна, відсутністю необхідних трудових ресурсів, транспорту та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення господарської діяльності.

На підставі вищенаведеного акта перевірки позивача, відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення № 0007262200 від 05.11.2013 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у сумі 136857,00грн., в тому числі за основним платежем в сумі 91238,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 45619,00 грн. (т.1, а.с. 10).

Також, відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 05.11.2013 року № 0007272200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у сумі 143700,00 грн., в тому числі за основним платежем в сумі 95800,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 47900,00 грн.(т.1, а.с. 11).

Не погоджуючись з вищенаведеними податковими повідомленнями - рішеннями позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

З огляду на те, що відповідач стверджував про те, що у ТОВ "Агрофірма "Слов'янка"" відсутні документи щодо передачі товару від ТОВ "Агротранстрейд Компані", ПП «Осторовок», ТОВ «Кастон Юг» судом досліджено реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його тконтрагентами та встановлено наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється господарська діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Підпункт 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь- яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

12.06.2012 р. між ТОВ "Агрофірма "Слов'янка"" та ТОВ "Агротранстрейд Компані" укладено договір купівлі - продажу №120613. (т.1, а.с. 43) Відповідно до зазначеного договору позивач придбав у ТОВ "Агротранстрейд Компані" (заготовка (палетная) під піддон розміром 1140*1140) та піддони дерев'яні розмірами 1140*1140, 1200*1000. Транспортування товару здійснювалося ФОП ОСОБА_3, що підтверджується товарно - транспортними накладними № 02072012 від 02.07.2012 року, №03072012 від 03.07.2012 року, №09072012 від 09.07.2012 року, № 10072012 від 10.07.2012 року, №11072012 року від 11.07.2012 року, №12072012 від 12.07.2012 року, №12072012 від 12.07.2012 року,№13072012 від 13.07.2012 року, №13.1-072012 від 13.07.2012 року, №16072012 від 16.07.2012 року, №17072012 від 17.07.2012 року.

Виконання даного договору підтверджується наступними доказами: видатковими накладними № РН-020704 від 02.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-030703 від 03.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-090707 від 09.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-100709 від 10.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-110706 від 11.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,00 грн., № РН-120704 від 12.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № РН-120705 від 12.07.2012 року на загальну суму 44280,00 грн. у т.ч. ПДВ 7380,00 грн., № РН-130701 від 13.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-130702 від 13.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № РН-160704 від 16.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № РН-170702 від 17.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № РН-170703 від 17.07.2012 року на загальну суму 43665,00 грн. у т.ч. ПДВ 7277,50 грн., № РН-130702 від 13.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., (т.2, а.с. 82,85,87,89, 91,93,95,97,99, 103,105,107).

Податковими накладними № 80 від 02.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 90 від 03.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 93 від 09.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 95 від 10.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 96 від 11.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,00 грн., № 98 від 12.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № 99 від 12.07.2012 року на загальну суму 44280,00 грн. у т.ч. ПДВ 7380,00 грн., № 101 від 13.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 102 від 13.07.2012 року на загальну суму 45440,00 грн. у т.ч. ПДВ 7573,33 грн., № 105 від 16.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № 106 від 17.07.2012 року на загальну суму 35280,00 грн. у т.ч. ПДВ 5880,80 грн., № 107 від 17.07.2012 року на загальну суму 43665,00 грн. у т.ч. ПДВ 7277,50 грн., № 111 від 13.07.2012 року на загальну суму 45720,00 грн. у т.ч. ПДВ 7620,00 грн. (т.2, а.с. 83, 86, 88, 90, 92, 94, 96, 98, 100, 102, 104, 106, 108).

Рахунок - фактури №б/н від 12.07.2012 року на загальну суму 90000,00 грн. у т.ч. ПДВ 15000,00 грн., №б/н від 06.07.2012 року на загальну суму 225425,00 грн. у т.ч. ПДВ 37570,83 грн., №б/н від 11.07.2012 року на загальну суму 141120,00 грн. у т.ч. ПДВ 23520,00 грн.; платіжні доручення від 02.07.2012 року на загальну суму 48600,00 грн. у т.ч. 8100,00 грн., №88 від 05.07.2012 року на загальну суму 41300,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 6883,33 грн., №87 від 05.07.2012 року на загальну суму 56700,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 9450,00 грн., №85 від 05.07.2012 року на загальну суму 66384,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 11064,50 грн., №89 від 06.07.2012 року на загальну суму 113600,50 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 18923,33 грн., №92 від 11.07.2012 року на загальну суму 68870,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 11478,33 грн., №94 від 16.07.2012 року на загальну суму 84000,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 14000,00 грн., №100 від 18.07.2012 року на загальну суму 42955,00 грн., №99 від 18.07.2012 року на загальну суму 57120,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 9520,00 грн., №104 від 23.07.2012 року на загальну суму 90000,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 15000,00 грн., №105 від 24.07.2012 року на загальну суму 29110,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4851,67 грн., №107 від 26.07.2012 року на загальну суму 61770,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 10295,00 грн. (т.2, а.с. 79-81,67-78).

Між ТОВ "Агрофірма "Слов 'янка"" та ПП «Островок» укладено договори купівлі - продажу №06-19 від 27.06.2012 р. та №01/11-12 від 01.11.2012 року (т.1, а.с. 44, 53) Відповідно зазначених договорів позивач придбав у ПП «Островок» заготовки (палетних) під піддон розміром 1140*1140, 1200*1000, 1200*800). На виконання умов даних договорів суду надані наступні докази: платіжні доручення від 06.11.2012 року №46 на загальну суму 54300,00 грн. у т.ч. ПДВ 9050,00 грн., від 12.11.2012 року №49 на загальну суму 49560,00 грн. у т.ч. ПДВ 8260,00 грн., від 12.11.2012 року №50 на загальну суму 56000,00 грн. у т.ч. ПДВ 9333,33 грн., від 27.11.2012 року №61 на загальну суму 11079,00 грн. у т.ч. ПДВ 1846,50 грн., від 13.11.2012 року №14, від 14.11.2012 року №52 на загальну суму 710,00 грн. у т.ч. ПДВ 118,13 грн., від 13.12.2012 року №66 на загальну суму 1300,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 216,67 грн.; податковими накладними від 31.10.2012 року №14 на загальну суму 2500,00 грн. в т.ч. ПДВ 416,67 грн., від 30.11.2012 року №46 на загальну суму 1300,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 216,67 грн., від 02.11.2012 року №6 на загальну суму 5544,00 грн. у т.ч. ПДВ 924,00 грн., від 04.10.2012 року №41 на загальну суму 28980,00 грн. у т.ч. ПДВ 4830,00 грн., від 02.11.2012 року №6 на загальну суму 5544,00 грн. у т.ч. ПДВ 924,00 грн., (т.1, а.с.48, 49, 51,149- 152, 154- 156); видатковими накладними від 02.11.2012 року № РН-021102 на загальну суму 5544,00 грн. у т.ч. ПДВ 924,00 грн., від 04.10.2012 року № РН-041003 на загальну суму 28980,00 грн. у т.ч. ПДВ 4830,00 грн., (т.1, а.с.153, 154-а). Акти звірки взаєморозрахунків за 2012 рік -2013 рік (т.1, а.с. 190-199).

Транспортування товару здійснювалося ПП «Джей Ком» на підставі договору про надання транспортних послуг № 01/10/12 від 01.01.2012 року (т.1, а.с. 45). Перевезення товару підтверджено актами приймання передачі робіт від 31.10.2012 року, від 30.11.2012 року, Товарно- транспортними накладними від 23.10.2013 року№88, від 01.03.2013 року №0103СХ. (т.1, а.с.46,50,161-163).

11.02.2013 року між ТОВ «Агрофірма Слов'янка» та ТОВ «Кастон - Юг» було укладено договір купівлі - продажу. Відповідно до даного договору позивач отримав товар ( піддон дерев'яний розміром 1200*800, 1200*1000,1140*1140). На виконання умов даного договору суду надані наступні докази: видаткові накладні №РН-010304 від 01.03.2013 року на загальну суму 19020,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3170,00 грн., №РН-040303 від 04.03.2013 року на загальну суму 24600,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4100,00 грн., №РН-060301 від 06.03.2013 року на загальну суму 23575,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3929,17 грн., №РН-060302 від 06.03.2013 року на загальну суму 6750,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 1125,00 грн., №РН-070301 від 07.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №РН-110303 від 11.03.2013 року на загальну суму 23575,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3929,17 грн., №РН-120301 від 12.03.2013 року на загальну суму 21060,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3510,00 грн., №РН-130301 від 13.03.2013 року на загальну суму 12000,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 2000,00 грн., №РН-130303 від 13.03.2013 року на загальну суму 24808,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4134,17 грн., №РН-130302 від 13.03.2013 року на загальну суму 25420,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4236,27 грн., №РН-140304 від 14.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №РН-180307 від 18.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №РН-200303 від 20.03.2013 року на загальну суму 22500,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3750,00 грн., №РН-220302 від 22.03.2013 року на загальну суму 24190,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4031,67 грн., №РН-250303 від 25.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №РН-280305 від 25.03.2013 року на загальну суму 25420,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4236,67 грн., №РН-26030 від 26.03.2013 року на загальну суму 25830,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4305,00 грн. (т.2 а.с.109,114,119,124,130,134,137, 142,148,152, 156,166, 170, 174).

Податкові накладні №12 від 01.03.2013 року на загальну суму 19020,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3170,00 грн., №28 від 04.03.2013 року на загальну суму 24600,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4100,00 грн., №68 від 06.03.2013 року на загальну суму 23575,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3929,17 грн., №69 від 06.03.2013 року на загальну суму 6750,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 1125,00 грн., №72 від 07.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №73 від 11.03.2013 року на загальну суму 23575,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3929,17 грн., №75 від 12.03.2013 року на загальну суму 21060,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3510,00 грн., №76 від 13.03.2013 року на загальну суму 12000,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 2000,00 грн., №78 від 13.03.2013 року на загальну суму 24805,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4134,17 грн., №РН-77 від 13.03.2013 року на загальну суму 25420,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4236,27 грн., №80 від 14.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №81 від 18.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №82 від 20.03.2013 року на загальну суму 22500,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3750,00 грн., №84 від 22.03.2013 року на загальну суму 24190,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4031,67 грн., №85 від 25.03.2013 року на загальну суму 21900,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 3650,00 грн., №86 від 25.03.2013 року на загальну суму 25420,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4236,67 грн., №87 від 26.03.2013 року на загальну суму 25830,00 грн. у т.ч. ПДВ в сумі 4305,00 грн. (т.2, а.с. 111,116, 121, 126,129, 133, 139, 144,147,151,155,161,165,169,173, 178,182).

Платіжні доручення №73 від 20.05.2013 року на загальну суму 18050,00 грн. в т.ч. ПДВ 3008,33 грн., №75 від 23.05.2013 року на загальну суму 51010,00 грн. в т.ч. ПДВ 8501,67 грн., №80 від 28.05.2013 року на загальну суму 48200,00 грн. в т.ч. ПДВ 8033,33 грн., №82 від 30.05.2013 року на загальну суму 34700,00 грн. в т.ч. ПДВ 5783,33 грн., №64 від 08.05.2013 року на загальну суму 180000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30000,00 грн., №69 від 17.05.2013 року на загальну суму 12500,00 грн. в т.ч. ПДВ 2083,33 грн., №67 від 14.05.2013 року на загальну суму 40000,00 грн. в т.ч. ПДВ 6666,67 грн., №47 від 17.04.2013 року на загальну суму 25900,00 грн. в т.ч. ПДВ 4316,67 грн., №46 від 17.04.2013 року на загальну суму 37300,00 грн. в т.ч. ПДВ 6216,67 грн., №48 від 19.04.2013 року на загальну суму 75100,00 грн. в т.ч. ПДВ 12516,67 грн., №33 від 03.04.2013 року на загальну суму 20000,00 грн. в т.ч. ПДВ 3333,33 грн., (т.1, а.с. 175-179, 235, 236, 238,240,241-243).

Транспортування товару здійснювалося ТОВ «Кастон - Юг», що підтверджується товарно - транспортними накладними від 01.03.2013 року №0103СЛ, від 03.03.2013 року № 0103СХ, від 04.03.2013 року №0403СЛ, від 04.03.2013 року № 0403СА, від 06.03.2013 року № 0603СЛ, від 06.03.2013 року №0603 СА, від 06.03.2013 року №0603СЛ-1, від 06.03.2013 року №0603СХ, від 07.03.2013 року № 0703СЛ, від 07.03.2013 року № 0703СХ, від 11.03.2013 року №1103СЛ, від 11.03.2013 року №1103СА, від 12.03.2013 року №1203СЛ, від 12.03.2013 року № 1203СЛ-1, від 12.03.2013 року №К-АФ-12/3, від 12.03.2013 року № К-АФ-12/3-1, від 13.03.2013 року № 1303СЛ-1, від 13.03.2013 року № 1303СА-1, від 13.03.2013 року №1303СЛ, від 13.03.2013 року №1303СА-2, від 14.03.2013 року № 1403СЛ-1, від 14.03.2013 року № 1403СХ, від 13.03.2013 року № 1303СА-2, від 18.03.2013 року № 1803СЛ, від 18.03.2013 року №1803СХ, від 20.03.2013 року №2003СЛ, від 20.03.2013 року №2003СХ, від 23.03.2013 року № 2203СЛ, від 22.03.2013 року № 2203СА, від 25.03.2013 року №2503СЛ, від 25.03.2013 року №2503СХ, від 25.03.2013 року №2503СЛ, від 25.03.2013 року № 2503СА, від 26.03.2013 року № 2603СЛ, від 26.03.2013 року №2603СА. (т.1, а.с. 180; т.2, а.с. 110, 115, 120, 125,138,141,143). Акти звірки взаєморозрахунків за 2013 рік. (т.1, а.с. 200-204).

Як вбачається з матеріалів справи, платежі між ТОВ "Агрофірма "Слов'янка" та його контрагентами підтверджується виписками за рахунками Позивача. (т.,1 а.с. 244-249).

В подальшому, заготовки для виготовлення дерев'яних піддонів, придбаних позивачем у ТОВ "Агротранстрейд Компані" у липні 2012 року на суму 91238,00 грн. було передано в підряд Державному підприємству "Підприємство Дар'ївської виправної колонії №10" відповідно до договору підряду від 19.04.2012 року №Г-25. (т.1, а.с. 55-65).

Товар придбаний у ПП "Островок" та ТОВ "Кастон -Юг", було в подальшому реалізовано наступним підприємствам - покупцям: по ланцюгу постачання від ПП "Островок" у жовтні 2012 року - ПП ВКФ "Альфа - Люкс" на загальну суму 112200,00 грн., в т.ч. ПДВ 18700,00 грн.; ТОВ "Содружество" на загальну суму 10800,00 грн., в.т.ч. ПДВ 1800,00 грн.; ТОВ з ІІ "Хенкель Баутехнік (Україна)" на загальну суму 66744,00 грн. в т.ч. ПДВ 11124,00 грн.; у листопаді 2012 року - ПП ВКФ "Альфа - Люкс" на загальну суму 54560,00 грн. в т.ч. ПДВ 9093,34 грн.; ТОВ з ІІ "Хенкель Баутехнік (Україна)" на загальну суму 22842,00 грн. в т.ч. ПДВ 30807,00 грн.; ТОВ "ГК "Содружество" на загальну суму 5670,00 грн. у т.ч. ПДВ 945,00 грн. По ланцюгу постачання від ТОВ "Кастон -Юг" у березні 2013 року: ПП ВКФ "Альфа - Люкс" на загальну суму 207044,90 грн. у т.ч. ПДВ 34507,48 грн.; ТОВ з ІІ "Хенкель Баутехнік (Україна)" на загальну суму 159700,00 грн. в т.ч. ПДВ 26616,00 грн.; ТОВ "Аскона - Південь" на загальну суму 21870,00 грн. у т.ч. ПДВ 3645,00 грн. (т.1, а.с. 66-75).

Суд зазначає, що позивачем надано первинні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій щодо купівлі товару та подальшої його реалізації.

Враховуючи, що позивачем, як доказ здійснення господарської операції, були надані суду належним чином засвідчені копії первинних документів, які відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" фіксують факт здійснення господарської операції та подальшої її реалізації, суд вважає висновок контролюючого органу про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій між позивачем та його котрагентами безпідставним.

Податковим органом не доведено, що господарські операції з надання послуг є не реальними, не доведено недобросовісності позивача та його контрагентів, оскільки позиція податкового органу ґрунтується виключно на висновках Акта від 16.10.2012 р., №57/23-1/38047265 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Агротранстрейд Компані" (код ЄДРПОУ 38047265) з постачальниками та покупцями за червень - вересень 2012 року", Акта перевірки від 27.05.2013 р. № 1366/22.4/38269675 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Кастон Юг» (38269675) з питань дотримання вимог податкового законодавства при фінансово - господарських відносинах з контрагентами - постачальниками та покупцями за березень 2013 року", Акта від 21.032.2013 року № 1339/22.4/31848906 « Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства «Островок (код ЄДРПОУ 31848906) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентом - постачальником ПП «ВМФ Комплекс» (код ЄДРПОУ 38256823) та з контрагентами покупцями за листопад 2012 року», Акта від 30.01.2013 року № 852/22-4/31848906 « Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства «Островок» (код за ЄДРПОУ 31848906) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами покупцями за жовтень 2012 року».

Щодо встановлення контролюючим органом порушень податкового законодавства п.44.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст.188, п. 198.2 ст. 198, п. 198.3 ст. 198, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, внаслідок чого підприємством завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 195412,00 грн., у т. ч. за липень 2012 року сума ПДВ 191237,50 грн. за жовтень 2012 року сума ПДВ 9205,00 грн. за листопад 2012 року сума ПДВ 33911,50 грн., за березень 2013 року сума ПДВ 37434,16 грн., за квітень 2013 року сума ПДВ 23623,33 грн., що призвело до заниження суми податку на додану вартість у липні 2012 року на 91238,00 грн. та завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень - листопад 2012 року та березень - квітень 2013 року в межах податкового кредиту по взаємовідносинам з контрагентами - покупцями, суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно пункту 198.2 статті 198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду. Датою виникнення права орендаря (лізингоотримувача) на збільшення податкового кредиту для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об'єкта фінансового лізингу таким орендарем. Датою виникнення права замовника на віднесення сум до податкового кредиту з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами). Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.

В пункті 198.3 статті 198 ПКУ зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Пунктом 198.6 статті 198 ПКУ визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної. Платники податку, що застосовували касовий метод до набрання чинності цим Кодексом або застосовують касовий метод, мають право на включення до податкового кредиту сум податку на підставі податкових накладних, отриманих протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку. Для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.

Із системного аналізу вищенаведених норм Податкового кодексу України вбачається, що податковий кредит є правом платника податку щодо зменшення податкових зобов'язань звітного періоду, яке виникає виключно за наявності податкових накладних. Закон забороняє включення до податкового кредиту сум податку на додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів (робіт, послуг), якщо ці суми не підтверджені податковими накладними, та передбачає відповідальність платника податків за порушення цих вимог у вигляді фінансових санкцій.

Таким чином, виникнення права платника податку на податковий кредит є наслідком фактичного проведення господарської операції, яка є об'єктом оподаткування податком на додану вартість, за наявності первинних документів.

Враховуючи, те що позивачем, як доказ здійснення господарської операції, були надані суду належним чином засвідчені копії первинних документів, які відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" фіксують факт здійснення господарської операції, суд вважає висновок відповідача щодо порушень позивачем п.44.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст.188, п. 198.2 ст. 198, п. 198.3 ст. 198, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, безпідставним.

Щодо встановлення відповідачем порушення 138.1.1 п.138.1 ст. 138, п.138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 95800,00 грн., у тому числі за 3 кв. 2012 року на суму 95800,00 грн., суд зазначає таке.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі статтею 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За правилами статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 135.2. статті 135 Податкового кодексу України встановлюється, що доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього Кодексу.

Згідно з пунктом 137.1. Податкового кодексу України, дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар.

Відповідно до пункту 138.2. статті 138 Податкового кодексу, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.

Таким чином, у зв'язку з наявністю у позивача відповідних первинних документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, суд дійшов висновку про обґрунтованість дій позивача щодо формування валових витрат по взаємовідносинах з ТОВ "Агротранстрейд", ПП «Осторовок», ТОВ «Кастон Юг».

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що на підставі наявних належно оформлених первинних документів податкового обліку позивач правомірно включив до складу валових витрат у перевіряємому періоді витрати по взаємовідносинам з ТОВ "Агротранстрейд", ПП «Осторовок», ТОВ «Кастон Юг», у зв'язку з чим висновки акту перевірки про порушення позивачем 138.1.1 п.138.1 ст. 138, п.138.2 ст. 138 Податкового кодексу України є необґрунтованими та безпідставними.

Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що податкові повідомлення-рішення від 05.11.2013 року №0007262200, №0007272200 прийняті відповідачем безпідставно, а тому підлягають скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов є підставним та обґрунтованим, а тому його слід задовольнити.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області №0007262200 від 05.11.2013 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Слов'янка" визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 136857,00 грн., у тому числі за основним платежем в сумі 91238,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 45619,00 грн.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області №0007272200 від 05.11.2013 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Слов'янка" визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 143700,00 грн., у тому числі за основним платежем в сумі 95800,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 47900,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Слов'янка" ( код ЄДРПОУ 30892823) судовий збір в сумі 4872, 00 грн. (Чотири тисячі вісімсот сімдесят дві гривні 00 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 04 квітня 2014 р.

Суддя Войтович І.І.

кат. 8.3.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2014
Оприлюднено15.04.2014
Номер документу38173632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/894/14

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 29.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 29.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні