Ухвала
від 16.04.2014 по справі 812/10120/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Лагутін А.А.

Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2014 року справа №812/10120/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Бишова М.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 січня 2014 року в адміністративній справі №812/10120/13-а за позовом ОСОБА_2 до відділу державної виконавчої служби Первомайського міського управління юстиції про скасування постанови про відкриття виконавчого провадження ВП №39169649 від 05 серпня 2013 року, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до відділу державної виконавчої служби Первомайського міського управління юстиції, в якому просив скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №39169649 від 05.08.2013 р. В обґрунтування позову зазначив, що відповідач не є особою, яка має повноваження на здійснення виконавчих дій відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 15.01.2014 р. в задоволенні позову відмовлено.

Позивачем подана апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції, в якій він просить скасувати постанову, закрити провадження в справі, оскільки справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

В обґрунтування скарги зазначає, що судом першої інстанції грубо порушені норми матеріального та процесуального права. Апелянт вказує на те, що судом не надана правова оцінка доводам позивача, що відділ державної виконавчої служби Первомайського міського управління юстиції та управління Пенсійного фонду України у м. Первомайську Луганської області є приватними особами, не є суб'єктами владних повноважень та органами влади, у зв'язку з чим справа не підсудна судам адміністративної юрисдикції, оскільки жодна із сторін не є суб'єктом владних повноважень.

Особи, які беруть участь у справі, до судового засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, у зв'язку з чим у відповідності до вимог ст. 197 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що позивач ОСОБА_2 зареєстрований як фізична особа-підприємець. Позивач перебуває на спрощеній системі оподаткування, є платником єдиного податку.

31.05.2013 р. відповідно до вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та на підставі особистого рахунку платника, актів перевірки управлінням Пенсійного фонду України у м. Первомайську прийнято вимогу № Ф-959/2 про сплату позивачем недоїмки з єдиного внеску в сумі 1194,03 грн. (а.с.7)

05.08.2013 р. ВДВС Первомайського міського управління юстиції відкрито виконавче провадження з примусового виконання вказаної вимоги.

Копія постанови про відкриття виконавчого провадження відповідачем отримана позивачем 21.11.2013 р.(а.с.5)

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з правомірності відкриття органом державної виконавчої служби виконавчого провадження за чинним виконавчим документом - вимогою органу Пенсійного фонду.

Колегія суддів, розглядаючи справу в межах апеляційного оскарження, вважає такий висновок суду першої інстанції обґрунтованим, з огляду на наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», з дня набрання чинності якого платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 4 цього Закону платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

Частиною 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Вимога №Ф-959/2 про сплату позивачем недоїмки з єдиного внеску в сумі 1194,03 від 05.08.2013 р. прийнята УПФУ в м. Первомайську у зв'язку із встановленням факту несплати фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими доводи апелянта стосовно того, що УПФУ в м. Первомайську не є органом державної влади, виходячи з наступного.

У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно зі п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 384/2011 з наступними змінами та доповненнями, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України.

Згідно із п. 7 Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

У відповідності до п. 4 вказаного Положення Пенсійний фонд України організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах, районах у містах, а також управлінь у містах та районах (далі - територіальні органи) щодо забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; повного і своєчасного обліку платників єдиного внеску; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, управління Пенсійного фонду України у м. Первомайську Луганської області зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №10026250769, організаційна правова форма за КОПФГ встановлена як орган державної влади. Наказом Луганського обласного управління Пенсійного фонду України № 90 від 10.05.2002 р., затверджено структуру апарату обласного управління та міських управлінь, районних, районних у місті Луганську управлінь Луганського обласного управління Пенсійного фонду України та утворено міський, районних та районних у місті Луганську управліннях відділи пенсійного забезпечення, в переліку якого є й Первомайське міське управління.

Таким чином, управління пенсійного фонду України у м. Первомайську Луганської області є суб`єктом владних повноважень.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку визначається Законом України «Про виконавче провадження».

Частиною 1 статті 17 цього Закону визначено, що примусове виконання рішень здійснюється державною виконавчою службою на підставі виконавчих документів, визначених цим Законом, яким відповідно до пункту 8 частини 2 цієї статті є рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу.

У відповідності до ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Як встановлено ч. 1 ст. 19 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа, зазначеного в статті 17 цього Закону: за заявою стягувача або його представника про примусове виконання рішення.

Відтак, відкриття виконавчого провадження спірною постановою за чинним виконавчим документом, виданим територіальним підрозділом органу державної влади, здійснено державним виконавцем в межах повноважень, наданих законодавством державній виконавчій службі.

Що стосується доводів позивача про відсутність у відповідача правоздатності як особи публічного права, колегія суддів зазначає наступне.

Статтею 2 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, визначені Законом України «Про державну виконавчу службу».

Як встановлено статтею 1 Закону України «Про державну виконавчу службу» державна виконавча служба входить до системи органів Міністерства юстиції України і здійснює виконання рішень судів, третейських судів та інших органів, а також посадових осіб (далі - рішень) відповідно до законів України. Завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом.

За приписами ст. 3 цього Закону органами державної виконавчої служби є:

Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до складу якого входить відділ примусового виконання рішень;

управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, до складу яких входять відділи примусового виконання рішень;

районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції.

Виконання рішень, перелік яких встановлено законом, покладається на державних виконавців.

Районні, районні в містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції є юридичними особами, мають відповідні рахунки в органах Державного казначейства України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках, гербову печатку.

Пунктом 1 Положення про районний, районний у місті, міський (міста обласного значення), міськрайонний, міжрайонний відділ державної виконавчої служби, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 10.04.2012 р. № 549/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.04.2012 р. за № 548/20861, встановлено, що районний, районний у місті, міський (міста обласного значення), міськрайонний, міжрайонний відділ державної виконавчої служби є структурним підрозділом районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції, що забезпечує реалізацію повноважень Державної виконавчої служби України.

Згідно з п. 15 цього Положення відділ є юридичною особою, має відповідні рахунки в органах Державної казначейської служби України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Відділ державної виконавчої служби Первомайського міського управління юстиції Луганській області утворено відповідно до наказів Міністерства юстиції України № 22/5 від 26.01.2007 р. «Про утворення відділів державної виконавчої служби у складі територіальних управлінь юстиції» та № 97/5 від 05.02.2007 р. «Про затвердження Переліку відділів державної виконавчої служби», є юридичною особою відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, включено до Єдиного державного реєстру за ідентифікаційним кодом 34724650.

Доводи позивача про відсутність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про відповідача яка юридичну особу не спростовують факту реєстрації відповідача як юридичної особи.

Також колегія суддів вважає необґрунтованою вимогу апелянта стосовно закриття провадження у справі у зв'язку з тим, що справа не підсудна судам адміністративної юрисдикції, оскільки приписами частини другої статті 17 КАС України встановлено, що компетенція адміністративних судів, зокрема, поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Оскільки відділ державної виконавчої служби Первомайського міського управління юстиції є органом державної влади та є суб'єктом владних повноважень, доводи апелянта є необґрунтованими.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 січня 2014 року в адміністративній справі №812/10120/13-а залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 січня 2014 року в адміністративній справі №812/10120/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Суддя-доповідач: Компанієць І.Д.

Судді: Шальєва В.А.

Бишов М.В.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2014
Оприлюднено17.04.2014
Номер документу38250112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/10120/13-а

Ухвала від 21.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 21.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 15.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні