Постанова
від 08.04.2014 по справі 816/508/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/508/14

Полтавський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

суддів - Бойка С.С. , Костенко Г.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання - Лі Н.А.,

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Бодака О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, третя особа: Державна казначейська служба України про визнання протиправними відмов та стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

04 лютого 2014 року ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, третя особа: Державна казначейська служба України, з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог від 18.02.2014 та від 04.03.2014, про визнання протиправними відмов в нарахуванні та виплаті позивачу грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію, відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу"; стягнення грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу" в сумі 24080 грн.; стягнення грошових коштів в розмірі середнього заробітку з урахуванням середньоденного заробітку ОСОБА_1, який складає 243 грн. 61 коп., за весь час затримки, починаючи з 03.07.2013 по 11.03.2014, що складає 60902 грн. 50 коп.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 31.05.2013 його звільнено з посади першого заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області у зв'язку з ліквідацією згідно п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України. У подальшому позивачу призначено пенсію за віком, у зв'язку з чим ОСОБА_1 звертався з листами з питань виплати грошової допомоги у розмірі 10 місячних посадових окладів до Управління екології та природних ресурсів Полтавської ОДА, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області. Однак, грошова допомога в розмірі 10 місячних посадових окладів позивачу не виплачена, натомість, листами за підписом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 11.11.2013 № 1612/03-02 та від 22.01.2014 № 1633/03-01 ОСОБА_1 запропоновано для вирішення даного питання звернутися до суду. Позивач вважає протиправними відмови у нарахуванні та виплаті грошової допомоги, посилається на приписи ст. 37 Закону України "Про державну службу", ст. 21 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" та висновки Конституційного Суду України у рішенні від 26.11.2013 № 11-рп/2013. Крім того, вважає, що відповідачі мають також виплатити середній заробіток за час затримки виплати грошової допомоги, а саме, за період з 03.07.2013 по 11.03.2013 в розмірі 60902 грн. 50 коп., згідно ст.ст. 116, 117 Кодексу законів про працю України.

Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідачів Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області та Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог. У письмових запереченнях проти позову зазначив, що обов'язковою умовою для виплати 10 посадових окладів є звільнення державного службовця з посади у зв'язку з виходом на пенсію, інші підстави розірвання трудового договору не дають права на виплату 10 місячних посадових окладів. Оскільки ОСОБА_1 був звільнений з посади 31.05.2013 на підставі п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України, він втратив правовий зв'язок з Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області. Вказує, що Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області не має коштів на виплату та перебуває у процедурі ліквідації. Вважає, що обов'язок виплачувати грошову допомогу покладено на орган зайнятості на підставі ч. 2 ст. 49 Закону України "Про зайнятість населення".

Представники відповідачів Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та представник третьої особи Державної казначейської служби України у судове засідання не з'явилися, хоча у матеріалах справи наявні докази, що вони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.

Міністерство екології та природних ресурсів України надіслало до суду письмові заперечення проти позову, у яких просить відмовити у задоволенні позовних вимог до Міністерства екології та природних ресурсів України, посилаючись на те, що Міністерство екології та природних ресурсів України не є належним відповідачем, оскільки не видавало жодних наказів щодо трудової діяльності ОСОБА_1, трудові відносини між позивачем та Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в області є двосторонніми, а тому Міністерство не повинно вирішувати питання щодо нарахування та виплати грошових коштів позивачу. Звертає увагу суду на той факт, що позовна вимога про стягнення коштів за затримку виплати грошової допомоги є необґрунтованою.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників відповідачів Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та представника третьої особи Державної казначейської служби України на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 22.05.2007 № 256-о ОСОБА_1 переведено з посади заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області на посаду першого заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області з 22.05.2007 /а.с. 17/.

Наказом голови Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 31.05.2013 № 281-о ОСОБА_1 звільнено з посади першого заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області у зв'язку з ліквідацією Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області Міністерства охорони навколишнього природного середовища України згідно з частиною 1 статті 40 Кодексу законів про працю України з 31.05.2013 /а.с. 18/.

Наказом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 31.05.2013 № 22-о, виданого у зв'язку зі звільненням з роботи з Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, що ліквідується, першого заступника начальника Управління ОСОБА_1 відповідно до частини 1 статті 40 КЗпП України визнано таким, що припинив виконання обов'язків першого заступника начальника Управління на підставі наказу Мінприроди від 31.05.2013 № 281-0 /а.с. 19/.

04.06.2013 ОСОБА_1 зареєструвався в Полтавському міському центрі зайнятості як безробітний та отримав направлення для дострокового виходу на пенсію від 10.06.2013 № 16501306100011 до Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві /а.с. 165/.

Протоколом Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві № 1019 від 14.06.2013 ОСОБА_1 призначено пенсію за віком згідно Закону України "Про державну службу" та Закону України "Про зайнятість населення" з 10.06.2013, що підтверджується довідкою Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві № 62 від 28.03.2014/а.с. 164, 166, 167/.

03.07.2013 позивач звернувся із заявою до Управління екології та природних ресурсів Полтавської ОДА з проханням провести нарахування грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів /а.с. 27/.

Листом Управління екології та природних ресурсів Полтавської ОДА від 10.07.2013 № 323/02-31 позивачу відмовлено у виплаті грошової допомоги з огляду на те, що ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах з Управлінням екології та природних ресурсів Полтавської ОДА /а.с. 28/.

25.07.2013 позивач звернувся із заявою до голови Комісії з проведення реорганізації Мінприроди, у якій просив розглянути питання щодо можливості виділення відповідних коштів Управлінню екології та природних ресурсів Полтавської ОДА для проведення нарахування та розрахунку з позивачем грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів /а.с. 29/.

Листом Комісії з проведення реорганізації Мінприроди від 20.08.2013 № 12554/14/10-13-МП з метою вирішення питання щодо виплати грошової допомоги при виході на пенсію ОСОБА_1 запропоновано звернутися до голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області /а.с. 30/.

12.09.2013 позивач звернувся із заявою до голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, у якій просив звернутися до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України з проханням винайти можливість для забезпечення виплати належної позивачу грошової допомоги при виходів на пенсію в розмірі 10 місячних посадових окладів згідно частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу". До своєї заяви позивач додав довідку Управління Пенсійного фонду № 870 /а.с. 31/.

Листом від 11.11.2013 № 1612/03-02 на підписом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області ОСОБА_1 повідомлено про відсутність позитивної відповіді Мінприроди щодо виплати позивачу грошової допомоги при виходів на пенсію та для вирішення вказаного питання запропоновано звернутися до суду /а.с. 33/.

17.01.2014 позивач звернувся із заявою до голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, у якій просив провести нарахування на розрахунок з ним належної позивачу грошової допомоги при виході на пенсію і розмірі 10 місячних посадових окладів згідно частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу" /а.с. 34/.

Однак, листом за підписом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 22.01.2014 № 1633/03-01 ОСОБА_1 повідомлено про неможливість виплати 10 місячних посадових окладів та запропоновано для вирішення вказаного питання звернутися до суду /а.с. 35/.

Позивач не погодився з відмовою у нарахуванні та виплаті грошової допомоги у розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу", у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач знаходився у трудових правовідносинах з Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, з якого був звільнений на підставі частини 1 статті 40 Кодексу законів про працю України у зв'язку з ліквідацією Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006 № 548, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління) є територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України і входить до сфери його управління.

Згідно з пунктом 11 цього Положення Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства та установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2013 № 159 "Про ліквідацію територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища" Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області входить до переліку територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища, що ліквідуються.

Наказом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 22.03.2013 № 09 утворено Комісію з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області.

Відповідно до пункту 20 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 /далі по тексту - Порядок/, комісія:1) публікує у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про припинення органу виконавчої влади або територіального органу та строк заявлення вимог його кредиторами, що становить не менш як два місяці з моменту такої публікації; 2) складає перелік підприємств, установ та організацій, які належать до сфери управління органу виконавчої влади, що припиняється, звертається у разі відсутності правонаступника до Кабінету Міністрів України щодо необхідності визначення суб'єкта управління зазначеними підприємствами, установами та організаціями; 3) здійснює заходи, пов'язані з: виявленням кредиторів та задоволенням відповідно до законодавства їх вимог; одержанням дебіторської заборгованості; закриттям рахунків в органах Казначейства та переведенням залишків коштів правонаступникові або до державного бюджету в установленому законодавством порядку; 4) здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

Згідно підпункту 4 пункту 21 вказаного Порядку голова комісії забезпечує дотримання порядку звільнення працівників, зокрема тих, що є членами комісії, у тому числі письмово попереджає їх не пізніше ніж за два місяці до звільнення, повідомляє державну службу зайнятості про звільнення працівників із зазначенням їх чисельності, звільняє працівників і забезпечує своєчасний розрахунок з ними під час звільнення, видає відповідні накази та підписує необхідні документи.

За приписами пункту 19 Порядку для здійснення своїх повноважень голова комісії видає накази, використовуючи бланки органу виконавчої влади або територіального органу, що припиняється.

На час розгляду справи судом Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області перебуває у процедурі ліквідації.

Як вбачається з матеріалів справи на письмове звернення ОСОБА_1 листом за підписом голови Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 22.01.2014 № 1633/03-01 позивача повідомлено про неможливість виплати 10 місячних посадових окладів та запропоновано для вирішення вказаного питання звернутися до суду /а.с. 35/.

Отже, вказаним листом Комісією з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області ОСОБА_1 повідомлено про відмову у нарахуванні та виплаті грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу".

Відповідно до частини 1 статті 37 Закону України "Про державну службу" /у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/ на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

До досягнення віку, встановленого першим реченням частини першої цієї статті, право на пенсію за віком мають державні службовці - чоловіки 1955 року народження і старші після досягнення ними такого віку: 60 років - які народилися по 31 грудня 1952 року; 60 років 6 місяців - які народилися з 1 січня 1953 року по 31 грудня 1953 року; 61 рік - які народилися з 1 січня 1954 року по 31 грудня 1954 року; 61 рік 6 місяців - які народилися з 1 січня 1955 року по 31 грудня 1955 року.

Частиною 13 статті 37 Закону України "Про державну службу" /у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/ передбачено, що державним службовцям у разі виходу на пенсію за наявності стажу державної служби не менше 10 років виплачується грошова допомога в розмірі 10 місячних посадових окладів.

Згідно статті 21 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" особам, трудовий договір з якими розірвано за півтора року до досягнення пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", або віку, що дає право на призначення пенсії відповідно до законів України "Про державну службу", "Про статус народного депутата України", "Про прокуратуру", "Про наукову і науково-технічну діяльність" (за наявності відповідних умов), з ініціативи власника або уповноваженого ним органу у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією, перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності або штату працівників, а також виявленою невідповідністю працівника займаній посаді за станом здоров'я, гарантується право на достроковий вихід на пенсію за півтора року до встановленого законодавством строку, якщо вони мають страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбачений абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до частини 1 статті 49 Закону України "Про зайнятість населення" працівникам, трудовий договір з якими було розірвано з ініціативи роботодавця у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією, банкрутством, перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, та військовослужбовцям, звільненим з військової служби у зв'язку із скороченням чисельності або штату без права на пенсію, яким на день вивільнення залишилося не більше півтора року до встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку або віку, що дає право на призначення пенсії відповідно до законів України "Про державну службу", "Про статус народного депутата України", "Про прокуратуру", "Про наукову і науково-технічну діяльність", за умови їх реєстрації в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та відсутності підходящої роботи гарантується право на достроковий вихід на пенсію, якщо вони мають страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбачений абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. У разі виплати застрахованій особі довічної пенсії, передбаченої цим Законом, мінімальний розмір пенсії за віком у солідарній системі зменшується на розмір зазначеної пенсії.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач був звільнений з посади першого заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області у зв'язку з ліквідацією Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області Міністерства охорони навколишнього природного середовища України згідно з частиною 1 статті 40 Кодексу законів про працю України з 31.05.2013.

Протоколом Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві № 1019 від 14.06.2013, копія якого наявна у матеріалах справи, ОСОБА_1 призначено пенсію за віком згідно Закону України "Про державну службу" та Закону України "Про зайнятість населення" з 10.06.2013, що підтверджується довідкою Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві № 62 від 28.03.2014 /а.с. 164, 166/. У пенсійному посвідченні ОСОБА_1, копія якого наявна у матеріалах справи, вказано вид пенсії - за віком /а.с. 20/.

Доказів оскарження рішення Управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві про призначення пенсії ОСОБА_1 суду не надано, відтак, вказане рішення є чинним.

На час призначення пенсії згідно розрахунку стажу, здійсненого Управлінням Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві, ОСОБА_1 мав стаж державної служби 19 років 2 місяці 14 днів та загальний стаж 39 років 11 місяців 12 днів /а.с. 167/.

Таким чином, позивачу призначено пенсію за віком згідно Закону України "Про державну службу" у зв'язку з достроковим виходом на пенсію, право на яку гарантується законодавством України за півтора року до встановленого законодавством строку за певних умов.

Згідно висновку Конституційного Суду України від 26.11.2013 № 11-рп/2013 "У справі за конституційним зверненням громадянки ОСОБА_7 щодо офіційного тлумачення положення частини тринадцятої статті 37 Закону України "Про державну службу" в системному зв'язку з положеннями пункту 2 частини першої, частини другої статті 40 Кодексу законів про працю України, статті 21 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні"" в аспекті конституційного звернення положення частини тринадцятої статті 37 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року N 3723-XII з наступними змінами в системному зв'язку з положеннями пункту 2 частини першої, частини другої статті 40 Кодексу законів про працю України, статті 21 Закону України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" від 16 грудня 1993 року N 3721-XII з наступними змінами необхідно розуміти так, що у разі дострокового виходу на пенсію державного службовця з посади в органах державної влади відповідно до чинного законодавства державний службовець за наявності стажу державної служби не менше 10 років і страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", має право на отримання грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів, яке не пов'язане з досягненням пенсійного віку, визначеного в частині першій статті 37 Закону України "Про державну службу".

Таким чином, позивач має право на отримання грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу".

Суд відхиляє доводи представника відповідачів стосовно того, що вказана грошова допомога має виплачуватися центром зайнятості з посиланням на частину 2 статті 49 Закону України "Про зайнятість населення", оскільки вказаною нормою передбачено відшкодування Пенсійному фонду України за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики та Пенсійним фондом України, витрати на виплату пенсії, достроково призначену згідно з умовами цієї статті, та оплату послуг за її доставку.

З огляду на вищевикладене, суд вважає на необхідне визнати протиправною відмову Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області в нарахуванні та виплаті грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу".

Відповідно до довідки Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 04.04.2014 № 1645/03-04 /а.с. 173/ посадовий оклад ОСОБА_1 на дату звільнення 31.05.2013 з посади першого заступника начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області складав 2408 грн.

Таким чином, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне згідно з частиною 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, з метою повного захисту прав та інтересів позивача, вийти за межі позовних вимог, та стягнути з Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області на користь ОСОБА_1 грошову допомогу при виході на пенсію в розмірі 24080 грн. /2408 грн. х 10/, оскільки обов'язок щодо виплати зазначеної допомоги покладено саме на Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області як на юридичну особу, з якою позивач перебував у трудових правовідносинах.

Отже, судом визначено осіб, які повинні відповідати за вимогами даного позову, а відтак інші особи, визначені позивачем в якості відповідачів, не можуть відповідати за даним позовом, оскільки спірні питання знаходяться поза межами їх компетенції.

При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що позивач взагалі не звертався до Міністерства екології та природних ресурсів України з заявою про нарахування та виплату грошової допомоги та відповідно не отримував від останнього відмови у нарахуванні та виплаті грошової допомоги.

У своїй заяві до голови Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 25.07.2013 позивач просив виключно розглянути питання можливості виділення відповідних коштів Управлінню екології та природних ресурсів Полтавської ОДА для проведення нарахування та розрахунку з позивачем грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів.

Відтак, позовні вимоги про визнання протиправними відмов Міністерства екології та природних ресурсів України та Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України в нарахуванні та виплаті позивачу грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу" та про стягнення з Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу" в сумі 24080 грн., - необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Позовна вимога про стягнення грошових коштів в розмірі середнього заробітку з урахуванням середньоденного заробітку ОСОБА_1, який складає 243 грн. 61 коп., за весь час затримки, починаючи з 03.07.2013 по 11.03.2014, що складає 60902 грн. 50 коп. не ґрунтується на вимогах законодавства та задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

У своїй позовній заяві позивач зазначає про не виплату виключно грошової допомоги при виході на пенсію у розмірі 10 місячних посадових окладів згідно частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу".

Частиною 1 статті 116 Кодексу законів про працю України передбачено, що при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

Право на виплату грошової допомоги у позивача виникло не на час звільнення з посади, а лише після призначення пенсії за віком згідно Закону України "Про державну службу" у зв'язку з достроковим виходом на пенсію, відтак, до спірних правовідносин приписи статті 116 Кодексу законів про працю України не застосовуються.

Таким чином, позовна вимога про стягнення з Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України грошових коштів в розмірі середнього заробітку з урахуванням середньоденного заробітку ОСОБА_1, який складає 243 грн. 61 коп., за весь час затримки, починаючи з 03.07.2013 по 11.03.2014, що складає 60902 грн. 50 коп., - необґрунтована та задоволенню не підлягає.

Отже, позов підлягає задоволенню частково.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, Міністерства екології та природних ресурсів України, Комісії з проведення реорганізації Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області, третя особа: Державна казначейська служба України про визнання протиправними відмов та стягнення коштів - задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Комісії з проведення ліквідації Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області в нарахуванні та виплаті грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів при виході на пенсію відповідно до частини 13 статті 37 Закону України "Про державну службу".

Стягнути з Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області (код ЄДРПОУ 05524067) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) грошову допомогу при виході на пенсію в розмірі 24080 грн. (двадцять чотири тисячі вісімдесят гривень).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 15 квітня 2014 року.

Головуючий суддя С.С. Сич суддя суддя С.С. Бойко Г.В. Костенко

Дата ухвалення рішення08.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38272124
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/508/14

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гаманко О.І.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 08.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні