Постанова
від 11.04.2014 по справі 826/1654/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

11 квітня 2014 року 15 год. 30 хв. № 826/1654/14

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Данилишин В.М. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників про визнання недійсними та скасування рішень відповідача.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва 10 лютого 2014 року надійшов позов публічного акціонерного товариства трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (далі - позивач) до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків (далі - відповідач) про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень відповідача від 12 грудня 2013 року № 0001364230, № 0001374230, № 0001384230, № 0001394230 та № 0001404230 (далі - оскаржувані рішення) .

В обґрунтування позову законний представник позивача зазначив, що оскаржувані рішення підлягають скасуванню, оскільки прийняті відповідачем на підставі висновків, зроблених за результатами перевірки позивача, які не відповідають фактичним обставинам. Питання щодо встановлення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності вирішується за згодою сторін договору оренди земельної ділянки із зазначенням розміру орендної плати у договорі, а тому саме умови договору (включаючи умови про розмір орендної плати) є обов'язковими для виконання сторонам, де орендодавець (відповідна рада) має право вимагати сплачувати, а орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату за користування земельною ділянкою, що є предметом договору, у визначеному договором розмірі. Зміна коефіцієнтів до ставок земельного податку може бути підставою для перегляду установленого розміру орендної плати шляхом укладення сторонами додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, але не тягне автоматичного підвищення розміру орендної плати, встановленого у договорі.

Ухвалою суду від 12 лютого 2014 року відкрито провадження в адміністративній справі, яку призначено до розгляду у судовому засіданні.

У ході судового розгляду справи представники позивача підтримали позов та просили задовольнити його повністю.

Представник відповідача не визнала позов та просила відмовити у його задоволенні повністю з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову, наданих суду у судовому засіданні 24 лютого 2014 року. Пояснила, що оскаржувані рішення є правомірними та не підлягають скасуванню, оскільки прийняті відповідачем у зв'язку із виявленням під час перевірки позивача порушень ним податкового законодавства.

У судове засідання 17 березня 2014 року представник позивача не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи позивач повідомлений належним чином. Поряд з цим, 17 березня 2014 року до суду через канцелярію надійшло письмове клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.

Представник відповідача у судове засідання 17 березня 2014 року також не прибула, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлена належним чином, заява про розгляд справи за відсутності представника відповідача до суду не надійшла.

Згідно з ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у судовому засіданні 17 березня 2014 року судом, згідно з ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

До суду через канцелярію 11 квітня 2014 року від законного представника позивача надійшли додаткові письмові пояснення до позову, які судом долучено до матеріалів справи для врахування під час прийняття у справі судового рішення по суті.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем у період із 12 по 20 листопада 2013 року проведено перевірку позивача, за результатами якої 27 листопада 2013 року складено акт № 1428/42-30/04012655 про результати позапланової виїзної документальної перевірки позивача з питання дотримання вимог п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України (далі - ПК України) щодо повноти обчислення орендної плати за землю за період із 01 січня 2011 року по 31 липня 2013 року (далі - акт перевірки) , відповідно до висновків якого, позивачем занижено податкові зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки:

- Оболонського району міста Києва у загальному розмірі 1539897,05 грн., у тому числі за: січень 2011 року - 52176,90 грн.; лютий 2011 року - 48130,49 грн.; березень 2011 року - 49287,93 грн.; квітень 2011 року - 49287,93 грн.; травень 2011 року - 49287,93 грн.; червень 2011 року - 49287,93 грн.; липень 2011 року - 49287,93 грн.; серпень 2011 року - 49287,93 грн.; вересень 2011 року - 49287,93 грн.; жовтень 2011 року - 49386,01 грн.; листопад 2011 року - 49386,01 грн.; грудень 2011 року - 49385,91 грн.; січень 2012 року - 49798,35 грн.; лютий 2012 року - 49812,11 грн.; березень 2012 року - 49812,11 грн.; квітень 2012 року - 49812,11 грн.; травень 2012 року - 49812,11 грн.; червень 2012 року - 49812,11 грн.; липень 2012 року - 49812,11 грн.; серпень 2012 року - 49812,11 грн.; вересень 2012 року - 49812,11 грн.; жовтень 2012 року - 49812,11 грн.; листопад 2012 року - 49812,11 грн.; грудень 2012 року - 49812,00 грн.; січень 2013 року - 49812,11 грн.; лютий 2013 року - 49812,11 грн.; березень 2013 року - 49812,11 грн.; квітень 2013 року - 49812,11 грн.; травень 2013 року - 49812,11 грн.; червень 2013 року - 49812,11 грн.; липень 2013 року - 49812,11 грн.;

- Печерського району міста Києва (бульвар Дружби Народів, 44-46) у загальному розмірі 158800,34 грн., у тому числі за: січень 2011 року - 4685,96 грн.; лютий 2011 року -4685,92 грн.; березень 2011 року - 4685,92 грн.; квітень 2011 року - 5169,39 грн.; травень 2011 року - 5169,39 грн.; червень 2011 року - 5169,39 грн.; липень 2011 року - 5169,39 грн.; серпень 2011 року - 5169,39 грн.; вересень 2011 року - 5169,39 грн.; жовтень 2011 року - 5169,39 грн.; листопад 2011 року - 5169,39 грн.; грудень 2011 року - 5169,35 грн.; січень 2012 року - 5169,37 грн.; лютий 2012 року - 5169,37 грн.; березень 2012 року - 5169,37 грн.; квітень 2012 року - 5169,37 грн.; травень 2012 року - 5169,37 грн.; червень 2012 року - 5169,37 грн.; липень 2012 року - 5169,37 грн.; серпень 2012 року - 5169,37 грн.; вересень 2012 року - 5169,37 грн.; жовтень 2012 року - 5169,37 грн.; листопад 2012 року - 5169,37 грн.; грудень 2012 року - 5169,41 грн.; січень 2013 року - 5169,37 грн.; лютий 2013 року - 5169,37 грн.; березень 2013 року - 5169,37 грн.; квітень 2013 року - 5169,37 грн.; травень 2013 року - 5169,37 грн.; червень 2013 року - 5169,37 грн.; липень 2013 року - 5169,37 грн.;

- Подільського району міста Києва у загальному розмірі 4954763,71 грн., у тому числі за: січень 2011 року - 186004,32 грн.; лютий 2011 року - 145573,12 грн.; березень 2011 року - 145573,12 грн.; квітень 2011 року - 145573,12 грн.; травень 2011 року - 145573,12 грн.; червень 2011 року - 145573,12 грн.; липень 2011 року - 145573,12 грн.; серпень 2011 року - 145573,12 грн.; вересень 2011 року - 145573,12 грн.; жовтень 2011 року - 145573,12 грн.; листопад 2011 року - 145573,12 грн.; грудень 2011 року - 150692,34 грн.; січень 2012 року - 157781,21 грн.; лютий 2012 року - 158525,92 грн.; березень 2012 року - 158525,92 грн.; квітень 2012 року - 158525,92 грн.; травень 2012 року - 158525,92 грн.; червень 2012 року -158525,92 грн.; липень 2012 року - 158525,92 грн.; серпень 2012 року - 170508,79 грн.; вересень 2012 року - 170508,79 грн.; жовтень 2012 року - 170508,79 грн.; листопад 2012 року - 170808,27 грн.; грудень 2012 року - 171281,07 грн.; січень 2013 року - 171397,63 грн.; лютий 2013 року - 171397,63 грн.; березень 2013 року - 171397,63 грн.; квітень 2013 року - 171397,63 грн.; травень 2013 року - 171397,63 грн.; червень 2013 року - 171397,63 грн.; липень 2013 року - 171397,63 грн.;

- Солом'янського району міста Києва у загальному розмірі 400992,20 грн., у тому числі за січень 2011 року - 16424,07 грн.; лютий 2011 року - 16424,07 грн.; березень 2011 року - 16424,07 грн.; квітень 2011 року - 16283,45 грн.; травень 2011 року - 16283,45 грн.; червень 2011 року - 16116,97 грн.; липень 2011 року - 15659,23 грн.; серпень 2011 року - 659,23 грн.; вересень 2011 року - 15659,23 грн.; жовтень 2011 року - 15659,23 грн.; листопад 2011 року - 15659,23 грн.; грудень 2011 року - 15659,27 грн.; січень 2012 року - 15656,73 грн.; лютий 2012 року - 15656,73 грн.; березень 2012 року - 15656,73 грн.; квітень 2012 року - 15656,73 грн.; травень 2012 року - 15656,73 грн.; червень 2012 року - 15656,73 грн.; липень 2012 року - 15656,73 грн.; серпень 2012 року - 15656,73 грн.; вересень 2012 року - 15656,73 грн.; жовтень 2012 року - 15656,73 грн.; листопад 2012 року - 15656,73 грн.; грудень 2012 року - 13307,55 грн.; січень 2013 року - 3364,16 грн.; лютий 2013 року - 3364,16 грн.; березень 2013 року - 3364,16 грн.; квітень 2013 року - 3364,16 грн.; травень 2013 року - 3364,16 грн.; червень 2013 року - 3364,16 грн.; липень 2013 року - 3364,16 грн.;

- Шевченківського району міста Києва у загальному розмірі 71987,55 грн., у тому числі за: січень 2011 року - 14118,45 грн.; лютий 2011 року - 1928,97 грн.; березень 2011 року - 1928,97 грн.; квітень 2011 року - 1928,97 грн.; травень 2011 року - 1928,97 грн.; червень 2011 року - 1928,97 грн.; липень 2011 року - 1928,97 грн.; серпень 2011 року - 1928,97 грн.; вересень 2011 року - 1928,97 грн.; жовтень 2011 року - 1928,97 грн.; листопад 2011 року - 1928,97 грн.; грудень 2011 року - 1928,97 грн.; січень 2012 року - 1928,97 грн., лютий 2012 року - 1928,97 грн., березень 2012 р. - 1928,97 грн., квітень 2012 року - 1928,97 грн.; травень 2012 року - 1928,97 грн.; червень 2012 року - 1928,97 грн.; липень 2012 року - 1928,97 грн.; серпень 2012 року - 1928,97 грн.; вересень 2012 року - 1928,97 грн.; жовтень 2012 року 1928,97 грн.; листопад 2012 року - 1928,97 грн.; грудень 2012 року - 1928,97 грн.; січень 2013 року - 1928,97 грн.; лютий 2013 року - 1928,97 грн.; березень 2013 року - 1928,97 грн.; квітень 2013 року - 1928,97 грн.; травень 2013 року - 1928,97 грн.; червень 2013 року - 1928,97 грн.; липень 2013 року - 1928,97 грн., чим порушено пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України.

На підставі акту перевірки, 12 грудня 2013 року відповідачем складено оскаржувані рішення:

- № 0001364230, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 1539897,05 грн. за основним платежем та у розмірі 621220,09 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001374230, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 158800,34 грн. за основним платежем та у розмірі 64618,31 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001384230, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 4954763,71 грн. за основним платежем та у розмірі 2020447,96 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001394230, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 400992,20 грн. за основним платежем та у розмірі 151519,15 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001404230, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 71987,55 грн. за основним платежем та у розмірі 24113,25 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

За результатами розгляду заперечень та скарг в адміністративному (досудовому) порядку, висновки акту перевірки та оскаржувані рішення залишені без змін.

Суд погоджується з доводами представників позивача щодо наявності підстав для задоволення позову, виходячи з оцінки наявних у матеріалах справи доказів та налізу наступних положень і обставин.

Так, згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Перевірку проведено на підставі наказу від 08 листопада 2013 року № 720, копію якого разом із направленням на перевірку від 12 листопада 2013 року № 599 вручено особисто під розписку уповноваженому представнику позивача до початку перевірки.

Зі змісту акту перевірки вбачається, що висновок відповідача про заниження позивачем податкових зобов'язань з орендної плати ґрунтується на тому, що при обчисленні грошових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності позивачем не виконано вимоги пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України, а саме грошові зобов'язання орендної плати за земельні ділянки Оболонського, Печерського, Подільського, Солом'янського та Шевченківського районів міста Києва за період із 01 січня 2011 року по 31 липня 2013 року визначені у розмірах, менших трикратного розміру земельного податку.

Однак, суд вважає хибним викладений висновок відповідача та зазначає наступне.

Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) , використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 2 Закону України "Про плату за землю", використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Згідно зі ст. 1, ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю", підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Згідно з пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14, п.п. 288.1, 288.4, пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Відповідно до ст.ст. 13, 30 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Згідно зі ст. 654 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Тобто, як вбачається з викладених положень, зміна розміру земельного податку є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди земельної ділянки його учасниками, при цьому, така зміна не тягне автоматичну зміну умов договору щодо розміру орендної плати, отже, і відповідного донарахування грошового зобов'язання з орендної плати із застосуванням штрафних санкцій за відповідними податковими повідомленнями-рішеннями.

Ні положення ПК України, ні будь-якого іншого нормативно-правового акту не зобов'язують орендаря сплачувати орендну плату у розмірі, що не відповідає розміру, встановленому умовами договору оренди земельної ділянки, а також сплачувати орендну плату у більшому розмірі у разі законодавчої зміни граничного розміру такої плати до моменту внесення відповідних змін до оренди.

У постанові Верховного Суду України від 11 червня 2013 року № 21-443а12 зазначено, що договір оренди землі є цивільно-правовим, а отже, йому притаманні такі ознаки як свобода договору, обов'язковість його виконання сторонами тощо. Суб'єкт владних повноважень, який не є учасником договору, не може здійснювати владні управлінські функції шляхом втручання у відносини сторін договору, але має право контролювати належність виконання договору та відповідність його умов чинному законодавству України, зокрема стежити, щоб такі умови не суперечили інтересам суспільства. Якщо ж договір пов'язаний зі сплатою податків і, на думку суб'єкта владних повноважень, спрямований на ухилення від їх сплати, останній, за допомогою адміністративних заходів, уповноважений відновити публічний порядок.

З наявних у матеріалах справи доказів вбачається, що між позивачем та Київською міською радою/Київською міською державною адміністрацією укладено договори оренди земельних ділянок а саме:

1) від 15 жовтня 1996 року № 78-5-00007 (договір на право тимчасового користування землею, у тому числі на умовах оренди): на проспекті Рокоссовського, 8 в Оболонському районі міста Києва, площею 3714 кв.м., строк дії договору: двадцять п'ять років.

Згідно з п. 2.1. вказаного договору, плата за землю вноситься землекористувачем у розмірі одного земельного податку.

2) від 15 жовтня 1996 року № 78-5-00008 (договір на право тимчасового користування землею, у тому числі на умовах оренди): на вулиці Героїв Севастополя, 35-А у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,7739 га, строк дії договору: до 21 листопада 2017 року.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

3) від 02 червня 1997 року № 91-5-00018 (договір на право тимчасового користування землею, у тому числі на умовах оренди): на вулиці Мельникова, 35 у Шевченківському районі міста Києва, площею 1131 кв.м., строк дії договору: двадцять п'ять років.

Згідно з п. 2.1. вказаного договору, плата за землю вноситься землекористувачем у розмірі двох земельних податків.

4) від 24 лютого 2003 року № 249: земельна ділянка на вулиці Гарматній, 21/30 у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,2713 га, строк дії договору: двадцять чотири роки.

Відповідно до п.п. 2.2, 2.3 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі: 0,03 % нормативно-грошової оцінки пропорційно житловій площі, 2 % - пропорційно площі вбудованих приміщень громадського призначення.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін (шляхом внесення змін до цього договору), за винятком випадку, передбаченого п. 5 договору. Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше, ніж один раз на квартал та розглядаються відповідно до законодавства. Відсутність відповіді на таку пропозицію не означає погодження такої пропозиції.

5) від 23 січня 2004 року № 18: в урочищі Гончарі-Кожум'яки на вулицях Воздвиженській, Гончарній, Дегтярній, Кожум'яцькій у Подільському районі міста Києва, загальною площею 54904 кв.м., строк дії договору: п'ять років.

Згідно з п.п. 2.2, 2.4 вказаного договору, річна орендна плати за земельні ділянки встановлюється у розмірі 1,5 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.

6) від 30 березня 2005 року № 240: на вулиці Лебединській, 6 в Оболонському районі міста Києва, площею 2,4028 га, строк дії договору: десять років.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.7 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше ніж один раз у рік.

7) від 30 березня 2005 року № 241: на вулиці Замковецькій, 5 у Подільському районі міста Києва, площею 2890 кв.м., строк дії договору: сорок дев'ять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.7 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше ніж один раз у рік.

8) від 30 березня 2005 року № 246: на вулиці Полярній, 10 в Оболонському районі міста Києва, площею 24140 кв.м., строк дії договору: п'ятнадцять років.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.7 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше ніж один раз у рік.

9) 30 березня 2005 року: на бульварі Дружби Народів, 44-46 у Печерському районі міста Києва, площею 3980 кв.м., строк дії договору: п'ятнадцять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.7 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше ніж один раз у рік.

10) 30 березня 2005 року: на вулиці Олександра Сабурова, 16-В у Деснянському районі міста Києва, площею 0,5099 га, строк дії договору: два роки.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.3 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.

11) від 15 грудня 2005 року № 2-6258: в урочищі Гончарі-Кожум'яки у межах вулиць Кожум'яцької, Дегтярної та Гончарної у Подільському районі міста Києва, строк дії договору: п'ять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.7 вказаного договору, річна орендна плати за земельні ділянки встановлюється у розмірі 1,5 відсотків від їх нормативної грошової оцінки (із 20 січня 2011 року - 4,5 %).

Розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, та в інших випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

12) від 13 квітня 2006 року № 298: в урочищі Гончарі-Кожум'яки у межах вулиць Кожум'яцької, Дегтярної та Гончарної у Подільському районі міста Києва, площею 1465 кв.м., 1333 кв.м., 4163 кв.м., строк дії договору: п'ять років.

Відповідно до п. 4.2. вказаного договору, річна орендна плата за земельні ділянки встановлюється у розмірі 1,5 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

13) від 06 грудня 2007 року № 705: земельна ділянка на вулиці М. Лукашевича (квартал, обмежений вулицями Брюлова, Фурманова) у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,6915 га, строк дії договору: п'ять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.5, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може змінюватися за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.

Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

14) від 06 грудня 2007 року № 706: на вулиці М. Лукашевича (квартал, обмежений вулицями Брюлова, Фурманова) у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,1154 га, строк дії договору: п'ять років.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.5, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.

Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

15) від 06 грудня 2007 року № 707: на вулиці М. Лукашевича (квартал, обмежений вулицями Брюлова, Фурманова) у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,2427 га, строк дії договору: п'ять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.5, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.

Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

16) від 21 листопада 2007 року № 623: на вулиці Героїв Севастополя, 35-А у Солом'янському районі міста Києва, площею 0,7739 га, строк дії договору: до 21 листопада 2017 року.

Відповідно до п.п. 4.2, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

17) 12 листопада 2009 року: у провулку Нестерівському, 8 (літераА) у Шевченківському районі міста Києва, площею 520 кв.м., строк дії договору: п'ять років.

Згідно з п.п. 4.2, 4.9 вказаного договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 11,5 відсотка від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, та у інших випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

18) від 09 вересня 2013 року № 170 (договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 21 листопада 2007 року № 623).

Тобто, за умовами вище перелічених договорів, Київська міська рада/Київська міська державна адміністрація, на підставі відповідних рішень/розпоряджень, зобов'язались передати в оренду (тимчасове користування) позивачу відповідні земельні ділянки.

Річна орендна плата за земельні ділянки встановлена у розмірі 1,5 % від їх нормативної оцінки.

За умовами договору оренди земельної ділянки від 24 лютого 2003 року № 249, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі: 0,03 % від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі житлового фонду; 2 % від грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі вбудованих приміщень громадського призначення.

За умовами договорів на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) плата за землю вноситься землекористувачем у розмірі 1 земельного податку.

Як вбачається з викладених обставин, розмір орендної плати за земельні ділянки зазначено у договорах оренди. Поряд з цим, у договорах оренди зазначено, що розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до договорів. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

Згідно зі ст. 18 Закону "Про оренду землі", договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Тобто, обов'язок позивача сплачувати більший розмір орендної плати виникає з моменту: набрання чинності додатковою угодою про внесення змін до договору (у разі досягнення сторонами взаємної згоди щодо збільшення розміру орендної плати); набрання законної сили рішенням суду про зміну договору (у разі вирішення спору щодо зміни розміру орендної плати у судовому порядку).

Однією з істотних умов договору оренди землі, згідно зі ст. 15 Закону України "Про оренду землі, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Зважаючи на викладені положення та обставини, а також враховуючи, що, по-перше, ціна (орендна плата із зазначенням її розміру) є істотною умовою, а, по-друге, як чинним законодавством, так і самими договорами оренди земельних ділянок чітко визначено спосіб внесення змін при таких обставинах (зміна умов договору) - виключно у письмовій формі за взаємною згодою сторін, суд прийшов до висновку, що позивач зобов'язаний нараховувати та сплачувати орендну плату за землю у відповідному (більшому або меншому) розмірі лише після внесення змін до договорів, шляхом укладення додаткових договорів до них, у яких буде визначено таку істотну умову договору як орендна плата, тобто встановлено інший розмір орендної плати, ніж є.

У ході розгляду справи судом з'ясовано, що зазначені зміни до договорів оренди земельних ділянок не внесені, тому позивач нараховував та сплачував орендну плату за землю у порядку, передбаченому ст. 286 ПК України, та згідно зі ст. 288 ПК України.

Крім того, договір оренди земельних ділянок в урочищі Гончарі-Кожум'яки на вулицях Воздвиженській, Гончарній, Дегтярній, Кожум'яцькій у Подільському районі міста Києва від 23 січня 2004 року укладено строком на п'ять років. Тобто, строк оренди земельних ділянок за вказаним договором закінчився 31 січня 2009 року.

Як також з'ясовано судом під час розгляду справи, товариство з обмеженою відповідальністю "Фундація "Якісне житло" (далі - ТОВ "Фундація "Якісне житло") звернулось до Київської міської ради із заявою про внесення змін до договору оренди земельних ділянок, а саме щодо зміни орендаря земельних ділянок з відкритого акціонерного товариства трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (далі - ВАТ трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього) на ТОВ "Фундація "Якісне житло", збільшення строку користування земельними ділянками із п'яти до десяти років, а також визначення ТОВ "Фундація "Якісне житло" землекористувачем земельних ділянок із кадастровими номерами 8000000000:85:381:0016, площею 7261 кв.м., 8000000000:85:381:0006, площею 1962 кв.м.

Київська міська рада 20 вересня 2012 року прийняла рішення № 188/8472, яким, враховуючи звернення ТОВ "Фундація "Якісне житло", змінено орендаря земельних ділянок із ВАТ трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього на ТОВ "Фундація "Якісне житло" (п. 2 рішення), збільшено користування земельними ділянками за договором оренди земельних ділянок від 31 січня 2004 року № 85-6-00097 із п'яти років до десяти років (п. 1 рішення), а також виключено із договору оренди земельних ділянок земельні ділянки: кадастровий номер 8000000000:85:381:0002, площею 13913 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:381:0003, площею 998 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:381:0004, площею 6694 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:381:0007, площею 4019 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:381:0009, площею 5391 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:381:0032, площею 3050 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:425:0028, площею 3860 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:425:0032, площею 896 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:425:0043, площею 4436 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:425:0044, площею 746 кв.м.; кадастровий номер 8000000000:85:425:0045, площею 1678 кв.м.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31, ст. 33 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Враховуючи те, що додаткова угода про поновлення договору оренди землі не укладалась, а рішенням Київської міської ради змінено землекористувача земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:85:381:0016, площею 7261 кв.м., 8000000000:85:381:0006, площею 1962 кв.м., суд вважає, що договір оренди земельних ділянок, розташованих в урочищі Гончарі-Кожум'яки на вулицях Воздвиженській, Гончарній, Дегтярній, Кожум'яцькій у Подільському районі міста Києва, припинився у частині користування земельними ділянками з кадастровими номерами 8000000000: 85:381:0002, площею 13913 кв.м., 8000000000:85:381:0003, площею 998 кв.м., 8000000000: 85:381:0004, площею 6694 кв.м., 8000000000:85:381:0007, площею 4019 кв.м., 8000000000: 85:381:0009, площею 5391 кв.м., 8000000000:85:381:0032, площею 3050 кв.м., 8000000000: 85:425:0028, площею 3860 кв.м., 8000000000:85:425:0032, площею 896 кв.м., 8000000000:85: 425:0043, площею 4436 кв.м., 8000000000:85:425:0044, площею 746 кв.м., 8000000000: 85:425:0045, площею 1678 кв.м., тобто, будь-які підстави для нарахування та сплати орендної плати по вище перелічених земельних ділянках, починаючи із 31 січня 2009 року, у позивача відсутні, у зв'язку з чим позивач має право здійснити перерахунок раніше сплаченої орендної плати за такими земельними ділянками.

Крім того, згідно з п. 56.21 ст. 56 ПК України, у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Таким чином, системно проаналізувавши викладені положення та обставини, а також зважаючи, що зміна розміру земельного податку є підставою для перегляду установленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди особами, які його уклали, однак не тягне автоматичного підвищення розміру орендної плати, встановленого у договорі, відповідач, виявивши невідповідність умов договорів оренди чинному законодавству, за переконанням суду, мав право звернутися до сторін договорів із пропозицією привести їх положення у відповідність до чинного законодавства, а не самостійно визначати розмір орендної плати за земельні ділянки.

Аналогічна позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 19 липня 2012 року у справі № К/9991/10837/12, постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2012 року у справі № 2а-7616/12/2670 та ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2013 року у справі № 2а-13651/12/2670.

Згідно з ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

На підставі аналізу викладених положень та обставин суд прийшов до висновку, що позов публічного акціонерного товариства трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників про визнання недійсними та скасування рішень відповідача є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

При цьому, зі змісту постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2013 року № 7 вбачається, що акт суб'єкта владних повноважень може бути скасовано тільки у разі визнання його протиправним, тобто таким, що порушує права та законні інтереси особи, оскільки, скасування такого акта є способом захисту порушеного права, який застосовується у разі, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту його прийняття.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). У зв'язку з тим, що представниками позивача не заявлено вимогу про стягнення судового збору за рахунок бюджетних коштів, суд не присуджує на користь позивача здійснені ним судові витрати.

Керуючись ст.ст. 69-71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників від 12 грудня 2013 року:

- № 0001364230, яким публічному акціонерному товариству трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (ідентифікаційний код 04012655) збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 1539897,05 грн. (Один мільйон п'ятсот тридцять дев'ять тисяч вісімсот дев'яносто сім гривень п'ять копійок) за основним платежем та у розмірі 621220,09 грн. (Шістсот двадцять одна тисяча двісті двадцять гривень дев'ять копійок) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001374230, яким публічному акціонерному товариству трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (ідентифікаційний код 04012655) збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 158800,34 грн. (Сто п'ятдесят вісім тисяч вісімсот гривень тридцять чотири копійки) за основним платежем та у розмірі 64618,31 грн. (Шістдесят чотири тисячі шістсот вісімнадцять гривень тридцять одна копійка) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001384230, яким публічному акціонерному товариству трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (ідентифікаційний код 04012655) збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 4954763,71 грн. (Чотири мільйони дев'ятсот п'ятдесят чотири тисячі сімсот шістдесят три гривні сімдесят одна копійка) за основним платежем та у розмірі 2020447,96 грн. (Два мільйони двадцять тисяч чотириста сорок сім гривень дев'яносто шість копійок) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001394230, яким публічному акціонерному товариству трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (ідентифікаційний код 04012655) збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 400992,20 грн. (Чотириста тисяч дев'ятсот дев'яносто дві гривні двадцять копійок) за основним платежем та у розмірі 151519,15 грн. (Сто п'ятдесят одна тисяча п'ятсот дев'ятнадцять гривень п'ятнадцять копійок) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- № 0001404230, яким публічному акціонерному товариству трест "Київміськбуд-1" імені М.П. Загороднього (ідентифікаційний код 04012655) збільшено грошове зобов'язання з орендної плати у розмірі 71987,55 грн. (Сімдесят одна тисяча дев'ятсот вісімдесят сім гривень п'ятдесят п'ять копійок) за основним платежем та у розмірі 24113,25 грн. (Двадцять чотири тисячі сто тринадцять гривень двадцять п'ять копійок) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Копії постанови направити сторонам (вручити їх уповноваженим представникам) у порядку та строки, встановлені ст. 167 КАС України.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів із дня отримання копії постанови . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.М. Данилишин

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.04.2014
Оприлюднено22.04.2014
Номер документу38315576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1654/14

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Гриців М.І.

Постанова від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Постанова від 11.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні