5.1.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/730/14
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,
за участю
секретаря судового засідання Ігнатович О.А.,
позивача - ОСОБА_1
та представників сторін:
від І відповідача - не прибув
від ІІ відповідача - Галушка М.В. (довіреність від 08.01.2014 б/н)
від ІІІ відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську
справу за адміністративним позовом
ОСОБА_1
до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни,
управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області,
голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни
про визнання дій незаконними, визнання незаконним та скасування запису № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа № 812/730/14 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни, управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області, голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни про визнання дій незаконними, визнання незаконним та скасування запису № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Зокрема, з урахуванням наданих пояснень у судових засіданнях, позивач просить визнати:
1) незаконними дії (бездіяльність) державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни по внесенню запису від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради;
2) незаконними дії (бездіяльність) державного виконавця Галушко Маргарити Володимирівни, яка порушила Закон України «Про виконавче провадження» у вигляді закриття виконавчого провадження, не наклавши штраф на боржника та не передавши матеріали до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи, у виконавчих провадженнях з примусового виконання:
- виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн.;
- виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 26 серпня 2011 року по справі № 2а-1154/11 про зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради провести перерахунок та виплатити ОСОБА_1 недоотриману щорічну грошову допомогу до 05 травня 2010 року у розмірі 7-ми мінімальних пенсій за віком, встановленого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням виплаченої суми;
- виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 04 жовтня 2010 року за судовим рішенням апеляційного суду Луганської області по справі № 2а-2230/10 про зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради здійснити ОСОБА_1 перерахунок та виплату, за рахунок коштів Державного бюджету України, недоплаченої щорічної разової грошову допомоги до 05 травня за 2009 рік з розрахунку 7-ми мінімальних пенсій за віком, у відповідності до вимог частини 3 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням фактично здійснених виплат;
- виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн.;
- виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 26 вересня 2011 року по справі № 2а-3301/11 про зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради внести до державного реєстру осіб, які мають право на пільги відомості щодо ОСОБА_1, як особи яка має право на пільги з оплати комунальних послуг, при сплаті комунальних послуг родиною інваліда війни, що мешкає за адресою: АДРЕСА_1;
3) незаконними дії (бездіяльність) голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни, що порушила Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у вигляді подання документів державному реєстратору, не розрахувавшись с кредиторами і не виконавши рішень по виконавчим листам Ленінського районного суду м. Луганська від 04 жовтня 2010 року по справі № 2а-2230/10, від 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08, від 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08, від 26 серпня 2011 року по справі № 2а-1154/11, від 26 вересня 2011 року по справі № 2а-3301/11;
4) незаконним та скасувати запис від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради.
Ухвалами Луганського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2014 року провадження в адміністративній справі № 812/730/14 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни, управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області, голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни в частині позовних вимог про визнання незаконними дій (бездіяльності) державного виконавця у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 04 жовтня 2010 року по справі № 2а-2230/10, закрито, в частині позовних вимог про визнання незаконними дій (бездіяльності) державного виконавця у виконавчих провадженнях з примусового виконання виконавчих листів, виданих Ленінським районним судом м. Луганська 26 серпня 2011 року по справі № 2а-1154/11 та 26 вересня 2011 року по справі № 2а-3301/11, позовну заяву залишено без розгляду (том 2, арк. справи 109-111, 112-114).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 20 січня 2014 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Поповою Л.А. внесено запис № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (код ЄДРПОУ 03196742).
На думку позивача, дії державного реєстратора Попової Л.А. є протиправними, оскільки згідно вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор зобов'язаний перевірити наявність виконавчих проваджень. На виконанні в управлінні державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області знаходиться п'ять виконавчих листів позивача, за якими боржником є управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, а саме: від 04 жовтня 2010 року № 2а-2230/10, від 08 грудня 2008 року № 2а-164/08, від 26 вересня 2011 року № 2а-3301/11, від 26 серпня 2011 року № 2а-1154/11, від 05 листопада 2008 року № 2а-325/08.
У відповідь на лист ОСОБА_1 від 12 березня 2013 року № 02/75 голова ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олена Василівна листом від 22 березня 2013 року № 02/197 повідомила останнього, що ліквідаційною комісією управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради заборгованість за рішенням суду погашатися не буде (зазначений лист від 22 березня 2013 року № 02/197 був оскаржений у Ленінському районному суді м. Луганська справа № 437/6561/13-а, і дії голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни визнані протиправними). Дане рішення позивач вважає протиправним, так як рішення суду проголошені іменем України зобов'язані виконуватися усіма громадянами України на всій території України. Тобто, голова ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олена Василівна зобов'язана розрахуватися зі всіма кредиторами та виконати усі рішення суду, і тільки після цього надавати документи до реєстраційної служби.
Законом України «Про виконавче провадження» визначені права та обов'язки державного виконавця. Зокрема, позивач наголошує, що виконавче провадження завершується накладенням штрафу на боржника та переданням матеріалів до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи. На думку позивача, державний виконавець будь-якими засобами намагається закрити виконавче провадження без виконання вимог Закону України «Про виконавче провадження», а саме, без накладення штрафу на боржника та порушення кримінальної справи правоохоронними органами. На підтвердження зазначених обставин свідчать рішення Ленінського районного суду м. Луганська у справах № 437/2652/13-а, № 437/2664/13-а.
У судових засіданнях позивач позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попова Людмила Анатоліївна адміністративний позов не визнала, про що подала суду заперечення проти позову від 20 лютого 2014 року (том 1, арк. справи 34-38). В запереченнях проти адміністративного позову І-й відповідач у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю з таких підстав.
17 січня 2014 року головою ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Оленою Василівною повторно було надано державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації. У відповідності до вимог частини 8 статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державним реєстратором сформовано опис документів, що надаються державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації», який Сидоренко О.В. отримала 17 січня 2014 року, про що зроблена відповідна відмітка у вищезазначеному описі. Відповідно до вимог частини 4 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державним реєстратором перевірено інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради. Також, 17 січня 2014 року перевірено документи на залишення їх без розгляду, які встановлені частиною 10 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та встановлено, що підстави для залишення документів щодо припинення управління в результаті ліквідації без розгляду відсутні.
Також, позивач додатково повідомив, що інформація про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно юридичної особи, яка подала документи для проведення державної реєстрації припинення, отримано відповідно до Порядку передачі інформації про відкриті виконавчі провадження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року № 1967/5.
З огляду на викладене, державним реєстратором не порушено ані процедуру проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, ані строків проведення державної реєстрації припинення, передбачених статтею 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а відтак, у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
У судових засіданнях представник І-го відповідача проти адміністративного позову заперечував, просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у запереченні на адміністративний позов від 20 лютого 2014 року.
Ухвалою суду від 27 лютого 2014 року серед іншого замінено первинного відповідача - державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області Галушку Маргариту Володимирівну, належним відповідачем - управлінням державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області (том 1, арк. справи 81-83).
Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області адміністративний позов не визнало, про що подало суду заперечення проти позову від 14 квітня 2014 року № 1392/04-4-30 (том 1, арк. справи 163-168). В запереченнях проти адміністративного позову ІІ-й відповідач у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю з таких підстав.
На виконання до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області надходили виконавчі листи Ленінського районного суду м. Луганська про зобов'язання управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради провести перерахунок та виплатити на користь ОСОБА_1 недоотриману щорічну грошову допомогу до 5 травня за 2004 рік, 2007-2010 роки, а саме: від 12 січня 2009 року № 2а-164/08, від 10 грудня 2008 року № 2а-325/08, від 04 жовтня 2010 року № 2а-2230/10, від 26 серпня 2011 року № 2а-1154/11 та від 26 вересня 2011 року № 2а-3301/11 про зобов'язання внести до державного реєстру осіб, які мають право на пільги відомості щодо ОСОБА_1, як особи яка має право на пільги з оплати комунальних послуг родиною інваліда війни, що мешкає за адресою: АДРЕСА_1. Державним виконавцем у відповідності до вимог статей 17, 19, 20, 25 Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанови про відкриття виконавчого провадження за вищезазначеними виконавчими листами. Також, державним виконавцем на протязі 2011-2013 років неодноразово направлялись вимоги, запити на адресу боржника. Згідно відповіді управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, боржник повідомив, що у зв'язку з обмеженістю фінансових ресурсів Державним бюджетом України на відповідні роки видатки на забезпечення в повному обсязі соціальних гарантій відповідно до окремих статей Законів та на виконання судових рішень за програмами соціального захисту громадян Міністерству соціальної політики України не передбачені. 11 березня 2013 року на адресу відділу надійшов лист управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради з якого встановлено, що згідно з рішенням тридцять першої сесії шостого скликання Ленінської районної у м. Луганську ради від 29 грудня 2012 року № 817 «Про припинення управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради» управління знаходиться в стадії ліквідації. Згідно відповіді Департамента з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради встановлено, що районними у м. Луганську радами прийняті рішення про припинення діяльності відповідних управлінь праці та соціального захисту населення без правонаступника, а Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради виконує повноваження у сфері соціального захисту населення лише з 01 січня 2013 року.
З огляду на викладене та керуючись пунктом 3 частини 1 статті 49 Закону України «Про виконавче провадження» державним виконавцем 15 квітня 2013 року винесено постанови про закінчення виконавчого провадження ВП № 22572306, ВП № 29036641 та ВП № 29038474 з примусового виконання виконавчих листів Ленінського районного суду м. Луганська від 04 жовтня 2010 року № 2а-2230/10, від 26 серпня 2011 року № 2а-1154/11, від 26 вересня 2011 року № 2а-3301/11 відповідно. Проте, ухвалами Ленінського районного суду м. Луганська постанови про закінчення виконавчих проваджень ВП № 22572306, ВП № 29036641 та ВП № 29038474 скасовані. Керуючись вимогами частини 1 статті 51 Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем відновлено виконавчі провадження з примусового виконання виконавчих листів Ленінського районного суду м. Луганська від 04 жовтня 2010 року № 2а-2230/10, від 26 серпня 2011 року № 2а-1154/11, від 26 вересня 2011 року № 2а-3301/11. Державним виконавцем неодноразово направлялися вимоги на адресу боржника. Виконавчі листи від 04 жовтня 2010 року № 2а-2230/10 (дублікат), від 26 серпня 2011 року № 2а-1154/11 (оригінал) та від 26 вересня 2011 року № 2а-3301/11 (оригінал) знаходяться у відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області.
Щодо примусового виконання виконавчих листів Ленінського районного суду м. Луганська від 08 грудня 2008 року № 2а-164/08, від 05 листопада 2008 року № 2а-325/08 відповідач зазначив, що зазначені виконавчі провадження перебували на виконанні з 20 січня 2009 року та з 12 грудня 2008 року відповідно. Керуючись частиною 2 статті 40 Закону України «Про виконавче провадження» державним виконавцем винесені постанови про повернення виконавчого документа стягувачу та додатково роз'яснено право повторного пред'явлення виконавчого документа для виконання протягом року з дня винесення виконавчого документа. Згідно акта про вилучення виконавчих проваджень для знищення та бази даних Єдиного державного реєстру встановлено, що зазначені виконавчі провадження знищено через закінчення строку зберігання шляхом спалення.
Враховуючи вищевикладене, ІІ-й відповідач вважає, що жодних законних підстав для задоволення адміністративного позову не існує, а відтак, просить у задоволені позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.
Голова ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олена Василівна у судові засідання не прибула, про дату, час і місце судового розгляду повідомлена належним чином (том 1, арк. справи 26, 30-31, 89, 99, 111, 124, 158). Згідно з частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за відсутності ІІІ-го відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення позивача та представників І-го та ІІ-го відповідачів, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, встановивши фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, суд прийшов до такого.
Позовні вимоги про визнання незаконними дій (бездіяльності) державного виконавця Галушко Маргарити Володимирівни, яка порушила Закон України «Про виконавче провадження» у вигляді закриття виконавчого провадження, не наклавши штраф на боржника та не передавши матеріали до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи, у виконавчих провадженнях з примусового виконання виконавчих листів, виданих Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., та 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., суд вважає безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час судового розгляду, на примусовому виконанні у підрозділі примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Луганській області перебував виконавчий лист, виданий Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., виконавче провадження за яким було відкрито постановою від 12 грудня 2008 року ВП № 10514482 (том 1, арк. справи 6; том 2, арк. справи 81, 82).
Постановою підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області від 22 червня 2009 року ВП № 10514482 виконавчий лист, виданий Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., повернутий стягувачу (том 2, арк. справи 85-86).
13 лютого 2013 року згідно акта про вилучення виконавчих проваджень для знищення виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., через закінчення строку його зберігання знищено (том 2, арк. справи 87-88).
Також на примусовому виконанні у підрозділі примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Луганській області перебував виконавчий лист, виданий Ленінським районним судом м. Луганська 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., виконавче провадження за яким було відкрито постановою від 24 січня 2009 року ВП № 11046210 (том 1, арк. справи 10; том 2, арк. справи 89, 90-91).
Постановою підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області від 25 червня 2010 року ВП № 10514482 виконавчий лист, виданий Ленінським районним судом м. Луганська 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., повернутий стягувачу (том 2, арк. справи 100-101).
14 лютого 2014 року згідно акта про вилучення виконавчих проваджень для знищення виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого Ленінським районним судом м. Луганська 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., через закінчення строку його зберігання знищено (том 2, арк. справи 102-103).
У судовому засіданні позивач категорично заперечував отримання від підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області постанов про повернення виконавчого документа стягувачеві від 22 червня 2009 року ВП № 10514482 від 25 червня 2010 року ВП № 10514482, а відповідач - управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області, доказів надіслання позивачу вказаних постанов не надало, посилаючись на їх знищення у зв'язку із закінченням строків зберігання.
Таким чином, вважати пропущеним десятиденний строк звернення до суду, встановлений частиною 2 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні правові підстави, а тому позовні вимоги про визнання незаконними дій (бездіяльності) державного виконавця Галушко Маргарити Володимирівни, яка порушила Закон України «Про виконавче провадження» у вигляді закриття виконавчого провадження, не наклавши штраф на боржника та не передавши матеріали до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи, у виконавчих провадженнях з примусового виконання виконавчих листів, виданих Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., та 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., судом не залишаються без розгляду, а розглядаються та вирішуються по суті.
Статтею 76 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» (тут і надалі Закон України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» наводиться в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин і до набрання чинності Законом України від 04 листопада 2010 року № 2677-VI «Про внесення змін до Закону України «Про виконавче провадження» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)») встановлені загальні умови виконання рішень, за якими боржник зобов'язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення.
Зокрема, статтею 76 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» регламентовано, що:
- після відкриття виконавчого провадження по виконавчому документу, який зобов'язує боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, державний виконавець відповідно до статті 24 цього Закону визначає йому строк добровільного виконання рішення (частина 1);
- у разі невиконання без поважних причин цих вимог державний виконавець застосовує до боржника штрафні санкції чи інші заходи, передбачені законодавством, і призначає новий строк виконання. Якщо після цього рішення не буде виконано і виконання може бути проведено без участі боржника, державний виконавець організовує виконання відповідно до повноважень, наданих йому законом, а на боржника державним виконавцем накладається штраф у сумі двократного розміру витрат на проведення виконавчих дій у порядку, встановленому частиною другою статті 87 цього Закону (частина 2);
- якщо виконати рішення без участі боржника неможливо, державний виконавець застосовує до боржника штрафні санкції та інші заходи, передбачені статтею 87 цього Закону, після чого, виконавчий документ постановою державного виконавця, затвердженою начальником відповідного органу державної виконавчої служби, якому він безпосередньо підпорядкований, повертається до суду чи іншого органу, що видав виконавчий документ (частина 3).
У разі наявності ознак злочину у діях особи, яка умисно перешкоджає виконанню рішення чи іншим чином порушує вимоги законодавства про виконавче провадження, державний виконавець відповідно до частини 2 статті 88 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» складає акт про порушення і надсилає до відповідних правоохоронних органів подання про притягнення винної особи до кримінальної відповідальності.
Оскільки за спірними виконавчими листами Ленінського районного суду м. Луганська (від 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 та від 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08) з боржника (управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради) належить стягнути певні грошові кошти на користь ОСОБА_1 і вказані виконавчі документи не зобов'язують боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, правові підстави для застосування до боржника штрафних санкцій на підставі статті 76 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» у державного виконавця в межах спірних правовідносин відсутні.
Підставами для повернення виконавчих документів стягувачеві згідно постанов підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області від 22 червня 2009 року ВП № 10514482 від 25 червня 2010 року ВП № 10514482 стало те, що усі арешти з розрахункових рахунків управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради були зняті судовими рішеннями Луганського окружного адміністративного суду, звернення стягнення на майно боржника неможливо на підставі статті 1 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна», Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» передбачені кошти на виплату грошової допомоги до 5 травня тільки на поточний рік, а додаткові кошти для виплати допомоги за минулі роки за рішенням суду не виділялись (том 2, арк. справи 85-86, 100-101).
Вказані обставини свідчать про те, що у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення, і здійснені державним виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними. Тобто, неможливість виконання рішення у межах спірних правовідносин обумовлена існуванням об'єктивних обставин, а не умисним перешкоджанням особою боржника виконанню рішення.
Наявність таких обставин згідно із пунктом 2 частини 1 статті 40 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» є підставою для повернення виконавчого документа стягувачу та не позбавляє стягувача права повторно пред'явити виконавчий документ до виконання в межах строків, встановлених статтею 21 цього Закону, що прямо закріплено частиною 5 статті 40 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження».
Оскільки неможливість виконання рішення у межах спірних правовідносин обумовлена існуванням об'єктивних обставин, а не внаслідок умисного перешкоджання виконанню рішення чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження особою боржника, підстави для складання акта про порушення і надсилання до відповідних правоохоронних органів подання про притягнення винної особи до кримінальної відповідальності на підставі частини 2 статті 88 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження» у державного виконавця в межах спірних правовідносин також відсутні.
Вищевикладене свідчить про те, що державний виконавець при винесенні постанов від 22 червня 2009 року ВП № 10514482 від 25 червня 2010 року ВП № 10514482 про повернення виконавчого документа стягувачеві не порушував Закон України від 21 квітня 1999 року № 606-ХІV «Про виконавче провадження», оскільки в межах спірних правовідносин відсутні підстави для накладення штрафу на боржника та передання матеріалів до правоохоронних органів для порушення кримінальної справи у виконавчих провадженнях з примусового виконання виконавчих листів, виданих Ленінським районним судом м. Луганська 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради на користь ОСОБА_1 щорічної допомоги до 05 травня 2007 року в сумі 2850,00 грн., та 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у місті Луганську ради, за рахунок Державного бюджету України, на користь ОСОБА_1 суми несплаченої щорічної допомоги до 05 травня за 2004 рік в розмірі 1862,83 грн., за 2007 рік в розмірі 2570,42 грн., за 2008 рік в розмірі 3017,00 грн., а всього - 7450,25 грн., що, в свою чергу, свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Також, суд вважає за необхідне роз'яснити позивачу, що вчинення дій суб'єктом владних повноважень є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Здійснення дії являє собою процес реалізації наданих законом функцій суб'єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки для позивача несе акт індивідуальної дії - постанова про повернення виконавчого документа стягувачу. Саме вона має вплив на його права та інтереси. Виходячи із завдань Кодексу адміністративного судочинства України, як то захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, судовий захист права може бути здійснений лише за умови наявності порушення для фізичної (юридичної) особи прав (чи інтересів).
Зазначені позовні вимоги розглядались Луганським окружним адміністративним судом на підставі приписів частини 1 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України через пов'язаність та підсудність однієї з вимог окружному адміністративному суду.
Позовні вимоги про визнання незаконними дій (бездіяльності) державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни по внесенню запису від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, визнання незаконними дій (бездіяльності) голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни, що порушила Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у вигляді подання документів державному реєстратору, не розрахувавшись з кредиторами і не виконавши рішень по виконавчим листам Ленінського районного суду м. Луганська від 04 жовтня 2010 року по справі № 2а-2230/10, від 10 грудня 2008 року по справі № 2а-325/08, від 12 січня 2009 року по справі № 2а-164/08, від 26 серпня 2011 року по справі № 2а-1154/11, від 26 вересня 2011 року по справі № 2а-3301/11, визнання незаконним та скасувати запис від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради суд вважає безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час судового розгляду, рішенням Ленінської районної у м. Луганську ради від 29 грудня 2012 року № 817, серед іншого, вирішено припинити в результаті ліквідації у структурі виконавчих органів Ленінської районної у м. Луганську ради управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради та створено комісію з припинення в результаті ліквідації управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (том 1, арк. справи 101 на звороті, 102).
16 січня 2013 року для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації» управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради надало державному реєстратору рішення Ленінської районної у м. Луганську ради від 29 грудня 2012 року № 817 з додатком, про що свідчить опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації» (том 1, арк. справи 101).
17 січня 2014 року управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації», надало державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» реєстраційну картку від 17 січня 2014 року на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або на підставі судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, довідку управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська від 13 січня 2014 року № 8 про відсутність заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування, довідку Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області від 19 грудня 2013 року № 11 про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, довідку Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області від 19 грудня 2013 року № 11 про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску, довідку архівного відділу Луганської міської ради від 05 грудня 2013 року № 82/03-15/1/741/0/13-13 по прийняття на збереження документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (том 1, арк. справи 106, 107, 108, 108 на звороті, 109, 109 на звороті).
Відповідно до інформації про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно юридичної особи, яка подала документи для проведення державної реєстрації припинення, від 17 січня 2014 року за № 42589 інформацію про відкрите виконавче провадження щодо юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (код 03196742) не знайдено (том 1, арк. справи 110).
20 січня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис за № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (код 03196742), про що свідчить відповідне повідомлення від 20 січня 2014 року (том 1, арк. справи 5).
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації встановлений статтею 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Згідно із частиною 1 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
У реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор письмово зазначають та підтверджують своїм особистим підписом, що ними вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування) (абзац 4 частини 2 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).
Державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний відповідно до частини 4 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.
Згідно з частиною 10 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане; не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті; стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження; стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.
Про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається поштовим відправленням) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до опису (частина 11 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).
За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор відповідно до частини 12 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
В ході судового розгляду судом встановлено, що державний реєстратор реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Майстренко Ю.О. відповідно до частини 4 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» згідно із Порядком передачі інформації про відкриті виконавчі провадження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року № 1967/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 січня 2013 року за № 4/22536, перевірила інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (код 03196742). Відповідно до інформації про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно юридичної особи, яка подала документи для проведення державної реєстрації припинення, від 17 січня 2014 року за № 42589 інформацію про відкрите виконавче провадження щодо юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради (код 03196742) не знайдено (том 1, арк. справи 110).
Також судом встановлено, що в реєстраційній картці від 17 січня 2014 року на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або на підставі судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко О.В. відомості, що нею вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування) (том 1, арк. справи 107).
Зазначені обставини відповідно до приписів частини 10 статті 36 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є підставою для залишення державним реєстратором без розгляду документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради в результаті її ліквідації.
Разом з цим, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Зі змісту наведеної правової норми вбачається, що судовому захисту підлягають лише порушені права, свободи і інтереси фізичних або права і інтереси юридичних осіб.
Дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни по внесенню запису від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, дії голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни у вигляді подання документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, а також наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису від 20 січня 2014 року № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради не порушують прав та інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин та не припиняють виконання судових рішень, прийнятих на його користь, з огляду на таке.
Згідно з рішенням сесії Луганської міської ради від 29 листопада 2011 року № 16/8 «Про внесення змін до рішення Луганської міської ради від 30 листопада 2010 року № 2/11 «Про визначення додаткових обсягу і меж повноважень районних у місті Луганську рад та їх виконавчих органів» пункт 2 рішення від 30 листопада 2010 року № 2/11 викладено у новій редакції наступного змісту: «2. Встановити, що додаткові обсяг і межі повноважень виконавчих органів районних у місті Луганську рад, про які йде мова у п. 1 цього рішення, визначені Луганською міською радою для здійснення виконавчими органами районних у місті Луганську рад терміном з 01 січня 2011 року до 31 грудня 2012 року» (розміщено на офіційному сайті Луганської міської ради, режим доступу - http://gorod.lugansk.ua).
Відповідно до пункту 1.7 розділу 1 та підпункту 2.1.9 пункту 2 розділу 2 Положення про Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 25 жовтня 2012 року № 451, метою діяльності Департаменту є здійснення повноважень та функцій в галузі соціального захисту населення, віднесених до відання Департаменту як виконавчого органу Луганської міської ради, Департамент в установленому законодавством порядку вирішує відповідно до законодавства питання про надання компенсацій і пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в інших випадках, передбачених законодавством (пп. 6 п. «б» ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»)* (*Департамент здійснює дані виконавчі функції та повноваження з 01 січня 2013 року) (розміщено на офіційному сайті Луганської міської ради, режим доступу - http://gorod.lugansk.ua).
Тобто, з 01 січня 2013 року повноваження у сфері соціального захисту населення на підставі Положення про Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 25 жовтня 2012 року № 451, виконує структурний підрозділ Луганської міської ради - Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, якому були передані діючі особові справи та особові рахунки отримувачів усіх видів допомог, пільг, компенсацій, субсидій та засобів реабілітації.
Враховуючи, що з 01 січня 2013 року на підставі пункту 1.7 Положення про Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 25 жовтня 2012 року № 451, повноваження та функції в галузі соціального захисту населення виконує структурний підрозділ Луганської міської ради - Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, суд вважає за необхідне роз'яснити позивачу його права на вирішення у судовому порядку питання про заміну боржника у виконавчому провадженні правонаступником, оскільки рішення судів є обов'язковими до виконання на всій території України, а новостворені державні установи набувають обов'язків виконувати зобов'язання ліквідованого державного органу. У межах спірних правовідносин Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради є правонаступником функцій ліквідованого управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач відповідно до пункту 8 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 18 квітня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 23 квітня 2014 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 21, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Попової Людмили Анатоліївни, управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області, голови ліквідаційної комісії управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради Сидоренко Олени Василівни про визнання дій незаконними, визнання незаконним та скасування запису № 1 382 111 0012 007048 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 23 квітня 2014 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2014 |
Оприлюднено | 24.04.2014 |
Номер документу | 38338146 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні