ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 листопада 2010 року 10:00 № 2а-12627/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш» до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва, Головного управління Державного казначейства у м. Києві прозобов'язання вчинити дії, за участю:
позивача -ОСОБА_1
відповідач 2 -ОСОБА_2
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 4 листопада 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»(далі по тексту -позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва (далі по тексту -відповідач - 1) та Головного управління Державного казначейства у м. Києві (далі по тексту -відповідач-2) про зобов'язання вчинити дії.
Ухвалою суду від 4 листопада 2010 року закрито провадження в частині позовних вимог щодо зобов'язання Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва надати до Головного управління Державного казначейства у м. Києві висновок (разом з реєстром) із зазначенням сум, що підлягають відшкодуванню з Державного бюджету по деклараціях з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»: за листопад 2009 року у розмірі 159 374 гривень; за грудень 2009 року у розмірі 381 851 гривень; за січень 2010 року у розмірі 84 223 гривень, на тій підставі, що не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами перевірки відповідач-1 підтвердив право позивача на бюджетне відшкодування податку на додану вартість в загальній сумі 625 448 грн., проте не надало відповідачу-2 висновок про відшкодування податку на додану вартість за результатами чого, позивач не отримав належну йому суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач-1 проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що ним були виконанні всі процедурні дії щодо проведення відшкодування сум податку на додану вартість з державного бюджету, а тому позовні вимоги щодо зобов'язання ДПІ у Оболонському районі м. Києва надати до Головного управління Державного казначейства у м. Києві висновок (разом з реєстром) є безпідставними та такими, що підлягають закриттю.
Відповідач -2 проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що Головне управління права та охоронювані законом інтереси позивача не порушувало. Позивач таких порушень Головному управлінні не наводить. Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме пп. 2.1.4 п.2.1 ст. 2 зазначено, що контролюючими органами є податкові органи -стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та держаних цільових фондів. Відповідно, контролюючим органом стосовно стягнення податку вказаного позивачем у позовній заяві є податкові органи. В зв'язку з тим, що висновки про суми відшкодування податку на додану вартість відсутні у реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності на відшкодування податку на додану вартість, Головне управління Державного казначейства України у м. Києві не мало правових підстав для здійснення повернення спірних коштів на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш».
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»(код ЄДРПОУ 34477246) зареєстроване Оболонською районною державною адміністрацією м. Києва 25 липня 2006 року.
Відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. №168/97 (зі змінами та доповненнями) позивач має право на отримання експертного відшкодування податку на додану вартість по операціям щодо вивезення (експортування) товарів за межі митої території України, які оподатковуються за нульовою ставкою податку.
Зокрема, такі операції позивач здійснював у листопаді-грудні 2009 року та січні 2010 року. Суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, які виникли внаслідок здійснення вказаних операцій належним чином відображені у деклараціях з податку на додану вартість за відповідні періоди.
Позивачем повністю дотриманий порядок отримання бюджетного відшкодування, визначеного п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: своєчасно подано до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва декларації з податку на додану вартість, заяви про повернення бюджетного відшкодування, розрахунки суми бюджетного відшкодування, оригінали п'ятих основних аркушів ВМД; своєчасно подано до Головного управління Державного казначейства у м. Києві копії декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2009 року по січень 2010 року.
Відповідно до п. 7.7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Державною податковою інспекцією у Оболонському районі м. Києва 26 березня 2010 року проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»на підставі чого складено акт №136/07-2-34477246 про результати позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2009 року, які виникли за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.11.2009р. по 30.11.2009р., відповідно до якого підтверджено заявлену ТОВ «Гранд Фіш»у декларації за грудень 2009 року бюджетне відшкодування на розрахунковий рахунок у сумі 159 374грн.
В порушення п.п. 7.4.2. п. 7.4. статті 7, п.п. 7.7.1. п.7.7. статті 7, п.п. 7.7.2. п. 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»та згідно п. 5.11, п. 5.12 статті 5, п.п. 5.12.2, 5.12.3, 5.12.4, 5.12.6 Наказу Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997р. №166 «Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання», підприємством завищено суму задекларованого бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку, в розмірі 6150,00грн.
14 квітня 2010 року Державною податковою інспекцією у Оболонському районі м. Києва проведено перевірку позивача на підставі чого складено акт №177/07-2-34477246 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Гранд Фіш»з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за січень 2010 року, які виникли за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалось в період з 01.12.2009р. по 31.12.2009р., відповідно до якого підтверджено заявлену позивачем у декларації за січень 2010 року бюджетне відшкодування на розрахунковий рахунок у сумі 381 851грн.
В порушення п.п. 7.4.5. п. 7.4. статті 7, п.п. 7.2.1. п.7.7. статті 7, п.п. 7.7.2. п. 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»та згідно п. 12, п. 12.1, п.п. 12.4, п. 18 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого Наказом ДПА України №165 від 30.05.1997р., підприємством завищено суму задекларованого бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку, в розмірі 154,00грн.
19 травня 2010 року відповідачем-1 проведено перевірку ТОВ «Гранд Фіш»на підставі чого складено акт №259-07-2-34477246 про результати документальної невиїзної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий 2010 року, що декларувалось в період з 01.01.2010р. по 31.01.2010р., яким підтверджено заявлену ТОВ «Гранд Фіш»у декларації за лютий 2010 року бюджетне відшкодування на розрахунковий рахунок у сумі 84223грн.
В порушення п.п. 7.4.5. п. 7.4. статті 7, п.п. 7.2.1. п.7.2. статті 7, п.п. 7.7.2. п. 7.7. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»та згідно п. 12, п. 12.1, п.п. 12.4, п. 18 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого Наказом ДПА України №165 від 30.05.1997р., підприємством завищено суму задекларованого бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку, в розмірі 44,00грн.
Відповідно до п. 7.7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Згідно з п. 7.7.6. статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Крім того, згідно з п. 5 Порядку взаємодії між органами державної податкової служби України та Державного казначейства України в процесі відшкодування податку на додану вартість за висновками органів державної податкової служби, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 03.08.2004р. №451/501/132 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.08.2004р. за №971/9570, Державна податкова адміністрація України надає Державному казначейству України реєстр суб'єктів підприємницької діяльності з визначенням розміру відшкодування податку на додану вартість з бюджету.
Як встановлено судом Державною податковою інспекцією у Оболонському районі м. Києва на підставі вищезазначених актів перевірки та відповідно до наказу ДПА України №350/ДСК від 18.08.2005р. відповідним структурним підрозділам ДПІ у Оболонському районі м. Києва були сформовані довідки про підтвердження сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами позапланових виїзних (документальних) перевірок, зокрема довідка від 30.03.2010р. на суму 159374,0грн., довідка від 15.04. 2010р. на суму 381851,0грн., довідка від 21.05.2010р. на суму 84223,0грн.
На підставі вищезазначених довідок було сформовано відповідні реєстри висновків за платежами належними державному бюджету податку на додану вартість, зокрема: реєстр №89 від 02.01.2010р. на суму 159374,0грн., який був отриманий ГУ Державного казначейства України у м. Києві 02.04.2010р. за вх. №33-2/49; реєстр №107 від 19.04.2010р. на суму 159374,0грн., та 381851,0грн. який був отриманий ГУ Державного казначейства України у м. Києві 19.04.2010р. за вх. №33-523; реєстр №145 від 28.05.2010р. на суму 84223,0грн. який був отриманий ГУ Державного казначейства України у м. Києві 28.05.2010р. за вх. №33-733.
Відповідачем - 2 були поверненні оригінали висновків ДПІ у Оболонському районі м. Києва про суми відшкодування податку на додану вартість, у зв'язку з відсутністю їх у реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності на відшкодування податку на додану вартість у квітні-вересні 2010 року, погодженому ДПА України відповідно до спільного наказу ДПАУ, МФУ та ДКУ від 03.08.2004р. №451/501/132 та реєстрі, складеному на рівні ДПА у м. Києві в частині, що не перевищує 100 тисяч гривень.
Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та Положення про Державне казначейство України, затверджене Постановою КМУ від 21.12.2005р. № 1232, відповідачі є суб'єктами владних повноважень, які здійснюють владні управлінські функції на основі чинного законодавства України.
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»за своєю суттю є оскарження бездіяльності відповідачів, які не виконали покладених на них нормами чинного законодавства обов'язків в сфері повернення платнику податків помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), та містять вимогу про стягнення коштів. Отже, незаконні дії відповідачів - суб'єктів владних повноважень публічно-правових відносин призвели до порушення законних прав позивача, а саме: не повернення надмірно сплачених ТОВ «Гранд Фіш» коштів.
Відповідно до п. 4.1 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України, ДК України від 21.05.2001р. №200/86 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.06.2001р. за №489/5680, відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачі по справі, як суб'єкти владних повноважень, не виконали покладений на них обов'язок щодо доказування.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»задовольнити повністю.
2.Стягнути з Державного бюджету України (аналітичний рахунок 31113029700006, КБК 14010100, відкритий на ім'я Управління Державного казначейства у Оболонському районі м. Києва, банк ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, ідентифікаційний код 26077916) через Головне управління Державного казначейства України у м. Києва на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Фіш»бюджетну заборгованість по податку на додану вартість у сумі 652 448 (шістсот п'ятдесят дві тисячі чотириста сорок вісім гривень) та суму судового збору у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 11.11.2010р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2010 |
Оприлюднено | 25.04.2014 |
Номер документу | 38398476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні