ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
23 квітня 2014 року Чернігів Справа № 825/1167/14
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Соломко І.І.,
за участю секретаря Розмовенко А.О.,
представника позивача Лобаса В.П., Підгорного К.Є.,
представника відповідача Бузиної Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Спартак» до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення , -
В С Т А Н О В И В:
Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Спартак» (надалі - позивач), звернулася до суду з адміністративним позовом до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 04.02.2014 р. № 7 про повернення страхових коштів Фонду в сумі 8940,00грн., та нарахованої штрафної санкції в розмірі 4470,00грн.
В судовому засіданні представники позивача позов підтримали та просили його задовольнити з мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, надав заперечення на адміністративний позов, в якому виклав свою позицію проти доводів позивача та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що відповідач діяв в межах та в порядку, визначеному чинним законодавством України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивач є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю. Проводить спортивну підготовку дітей та молоді з боксу, боротьби та легкої атлетики.
Одним із джерел фінансування позивача є кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
З 08.01.2014 по 15.01.2014 відповідач проводив перевірку позивача щодо цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності дитячо-юнацької спортивної школи за період з 01.01.2013 по 31.12.2013.
За підсумками перевірки складено акт перевірки використання коштів за цільовим призначенням коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 15.01.2014 (а.с.11-13). Як вбачається з акту перевірки, висновок про неправомірне (не за цільовим призначенням) використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 8940,00 грн. ґрунтується на тому, що 25.03.2013 за рахунок коштів Фонду позивач здійснив повернення зворотної фінансової допомоги ОСОБА_4 в сумі 8940,00 грн., тобто кошти отримані від Фонду в сумі 8940,00грн. використані неправомірно (не за цільовим призначенням), чим порушено пункт 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 № 44.
На підставі акту перевірки відповідач прийняв рішення від 04.02.2014 № 7 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, згідно якого розглянувши матеріали перевірки та заперечення б/д та б/н до акту Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Спартак», з питань використання за цільовим призначенням коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності виділених на часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (акт від 15 січня 2014 року), якою виявлено порушення порядку використання страхових коштів та/або використання страхових коштів не за цільовим призначенням, а саме : порушено пункт 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 № 44, на загальну суму 8940,00 грн., вирішив, зобов`язати позивача повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності використані неправомірно (не за цільовим призначенням) страхові кошти: 8940,00 грн. та керуючись статтею 22, пунктом 6 частини першої статті 28, статтею 30 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» вирішив застосувати до позивача фінансові санкції в таких розмірах : штраф в розмірі 4470,00 грн.
Судом встановлено, що 29.01.2013 між Черкаським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі Фонд) і КДЮСШ «Спартак» укладено договір №33 (надалі Договір), відповідно до якого Фонд здійснює часткове фінансування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, КДЮСШ «Спартак» на 2013 рік, відповідно до затвердженого кошторису.
Кошторис складається з витрат по коштах Фонду на оплату заробітної плати працівникам КДЮСШ «Спартак» та оплату розрахунково-касового обслуговування за рахунком, відкритим для обліку коштів Фонду.
Відповідно до пункту 3.2 Договору, пункту 2.4 Порядку № 44, фінансування повинно відбуватись щомісячно до 15 числа.
Згідно пункту 1.2 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 № 44, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.08.2012 за № 1429/21741, часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи» та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров`я застрахованих осіб та членів їх сімей за умови існування інших джерел фінансування ДЮСШ.
Одержувачем цільових коштів Фонду згідно цього Договору виступає КДЮСШ, яка має в установі банку відкритий поточний рахунок або спеціальний реєстраційний рахунок в органі Державної казначейської служби України для надходження та здійснення витрат по коштах Фонду.
Як зазначено в пункті 2.1 договору, загальна сума фінансування за цим Договором становить 330000 грн. (триста тридцять тисяч гривень 00 копійок).
Згідно кошторису (зі змінами) на 2013 р. заплановано здійснити видатки по коштах Фонду на статті :
- оплата праці працівників ДЮСШ - 327700,00 грн.;
- оплата розрахунково-касового обслуговування - 400,00 грн.;
- проведення навчально-тренувальних змагань у межах України відповідно до кошторисів - 1900,00 грн.
Всього на суму : 330000,00 грн.
В 2013 році за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності утримувалось 12 працівників. Посадові оклади, надбавки і доплати встановлені згідно з наказом Міністерства України у справах сім`ї, молоді та спорту від 23.09.2005 № 2097 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту» та Порядку виплати щомісячної надбавки за вислугу років окремим категоріям працівників спортивних шкіл усіх типів та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю, затвердженого наказом Державного комітету України з питань фізичної культури і спорту від 29.12.2002 № 2850.
Нарахування заробітної плати проводиться згідно табелів обліку робочого часу, наказів на прийом та звільнення, тарифікаційних списків.
Відносно своїх працівників позивач є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Статтею 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно пункту 2 та 3 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 даного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Єдиний внесок, відповідно до статті 7 цього Закону, нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до пункту 12 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Як зазначено в частині восьмій статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
В силу приписів частини одинадцятої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
На підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за несплату (не перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску нараховується штраф у розмірі 10% від суми недоплати та нараховується пеня у розмірі 0,1% на суму недоїмки за кожний день прострочення платежу.
Згідно статті 165-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску є адміністративним правопорушенням, яке тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб.
Відповідно до пункту 3.2 договору, Дирекція здійснює часткове фінансування КДЮСШ щомісячно до 15 числа відповідно до наданих заявок на фінансування та в межах кошторисних призначень.
В січні 2013 позивач звернувся до відповідача із листом від 28.01.2013 № 10, у якому просив відповідно до погодженого кошторису від 29.01.2013та на підставі договору № 33 від 29.01.2013 перерахувати кошти на фінансування КДЮСШ ЧОО ФСТ «Спартак» на лютий місяць 30300,00 грн.
Проте, кошти своєчасно не перераховані.
У зв`язку із відсутністю коштів та з метою уникнути застосування до позивача та його посадових осіб штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску, 19.02.2013 між позивачем, як Позичальником, та фізичною особою ОСОБА_4, як Позикодавцем, укладено договір позики № 1, відповідно до умов якого Позикодавець передає у власність Позичальника кошти у сумі 8940,00 грн. для сплати Єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду за січень 2013 рік, а Позичальник зобов`язується повернути таку ж суму грошей протягом 4 (чотирьох) місяців з моменту її одержання.
20.02.2013 на виконання договору позики, ОСОБА_4 передав позивачу грошові кошти в сумі 8940,00 грн. в якості поворотної фінансової допомоги для сплати Єдиного соціального внеску, що підтверджується прибутковим касовим ордером № 1 від 20.02.2013. Цього ж дня кошти в сумі 8940,00 грн. були внесені позивачем на свій поточний рахунок та перераховані до Управління Пенсійного фонду України в м. Чернігові згідно платіжних доручень від 20.02.2013 № 1 на суму 8133,15 грн. та від 20.02.2013 № 2 на суму 796,07 грн.
20.03.2013 позивач отримав від відповідача кошти в сумі 30300,00 грн. з призначенням платежу: перерахування коштів на часткове фінансування ДЮСШ на лютий 2013 згідно бюджету обласного відділення Фонду на 2013 рік та наказу від 18.03.2013 №76-од.
25.03.2013 позивач за чеком № ЛЗ 4007651 отримав в банку грошові кошти в сумі 8940,00 грн. готівкою та згідно видаткового касового ордеру № 2 від 25.03.2013 видав їх ОСОБА_4 в якості повернення фінансової допомоги згідно договору № 1 від 19.02.2013.
Таким чином, отримані кошти в сумі 8940,00 грн. спрямовані позивачем на погашення зворотної фінансової допомоги, яка в свою чергу, була використана на сплату єдиного внеску з заробітної плати за січень 2013 року, не може ставитись в провину позивачу та не свідчить про їх нецільове використання.
Крім того, умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - ДЮСШ) за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначені Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 16 від 26.05.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 22.06.2010 за № 419/17714 (далі - Порядок № 16).
Згідно з Порядком № 16 часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи» та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей із зазначеною метою.
Виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ через центральні ради фізкультурно-спортивних товариств (далі - ФСТ), які перераховують кошти Фонду своїм регіональним організаціям (Кримські республіканські, обласні, міські в містах Києві та Севастополі) для ДЮСШ, що їм підпорядковані.
До початку наступного фінансового року (не пізніше 1 листопада поточного року) центральна рада ФСТ подає до Виконавчої дирекції Фонду проект кошторису по ФСТ (зведений) та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ за формою, що визначено ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, до початку наступного фінансового року (не пізніше 1 листопада поточного року) проект кошторису за формою, наведеною у додатку 1 цього Порядку, подають до виконавчої дирекції відділення Фонду.
Правління Фонду відповідно до асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи», у межах своїх фінансових можливостей та на підставі наданих центральними радами ФСТ проектів зведеного кошторису та кошторисів в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ визначає обсяги часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду в наступному році з урахуванням усіх джерел їх фінансування.
Правління відділення Фонду відповідно до кошторису програми відділення Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей у межах своїх фінансових можливостей та на підставі наданих проектів кошторисів визначає перелік ДЮСШ та обсяги їх часткового фінансування за рахунок коштів Фонду в наступному році з урахуванням усіх джерел фінансування ДЮСШ.
Після затвердження правлінням Фонду та правлінням його відділення обсягів часткового фінансування ДЮСШ кошториси для погодження подаються: центральною радою ФСТ до Виконавчої дирекції Фонду (зведений кошторис по ФСТ та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ); ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, до виконавчої дирекції відділення Фонду.
У разі потреби достовірність наданих у кошторисі витрат може перевірятися Виконавчою дирекцією Фонду в центральних радах ФСТ, регіональних організаціях та їх ДЮСШ, а виконавчою дирекцією відділення Фонду - в ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ, а також в регіональних організаціях ФСТ та підпорядкованих їм ДЮСШ за дорученням Виконавчої дирекції Фонду.
Відповідно до пункту 2.4. Порядку кошти Фонду відповідно до погодженого кошторису та укладених договорів на часткове фінансування ДЮСШ перераховуються: Виконавчою дирекцією Фонду щомісяця на відкритий в установі банку поточний рахунок центральної ради ФСТ, яка перераховує кошти Фонду на відкриті в установах банків поточні рахунки своїх регіональних організацій для ДЮСШ, що їм підпорядковані виконавчою дирекцією відділення Фонду щомісяця на відкриті в установах банків поточні рахунки або спеціальні реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України (якщо ДЮСШ є бюджетною установою) ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ.
Згідно підпункту 2.5.1 пункту 2.5 Порядку № 44, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
Відповідно до розділу ІІ Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 30, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 394/19132, неправомірним (нецільовим) використанням коштів Фонду є витрачання страхових коштів їх отримувачами з порушенням встановленого законодавством порядку та/або на цілі, що не відповідають цільовому призначенню, визначеному нормативно-правовими актами.
Враховуючи, що отримані від ОСОБА_4 кошти перераховані на сплату єдиного внеску з заробітної плати за січень 2013 року, а сплата єдиного внеску відноситься до оплати праці працівників ДЮСШ, то суд вважає, що позивач правомірно на підставі підпункту 2.5.1 пункту 2.5 Порядку № 44 сплачений ним єдиний внесок з заробітної плати за січень 2013 року відніс до витрат, що фінансуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на оплату праці працівників ДЮСШ.
Крім того, як зазначено на аркуші 4 акту перевірки, на оплату праці працівників КДЮСШ ЧОО ФСТ «Спартак» за рахунок коштів Фонду соціального страхування з ТВП планувалось кошторисом на 2013 рік 327700,00 грн. Використано - 327699,51 грн.
В таблиці «Фонд оплати працівників КДЮСШ ЧОО ФСТ «Спартак» вказано, що нарахування єдиного внеску із заробітної плати за січень 2013 року становить 8133,15 грн.
На аркуші 5 акту перевірки вказано, що фактично за 2013 рік використано на статтю оплата праці працівників КДЮСШ ЧОО ФСТ «Спартак» - 327699,51 грн. (кошторисом на 2013 рік передбачено 327700,00 грн.).
Тим самим відповідач сам підтверджує той факт, що на сплату єдиного внеску з заробітної плати за січень 2013 року позивачем використані кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, передбачені кошторисом на оплату праці працівників ДЮСШ, що свідчить про дотримання позивачем їх цільового призначення.
Згідно статті 30 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Оскільки порядку використання страхових коштів в сумі 8940,00 грн. позивач не порушив, застосування до нього штрафних санкцій в розмірі 50 відсотків такої суми, що становить 4470,00 грн. є також безпідставним.
Зважаючи на наведене, прийняте відповідачем рішення від 04.02.2014 № 7 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій є протиправним і підлягає скасуванню.
Враховуючи вищевикладене, адміністративний позов Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Спартак» необхідно задовольнити.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 9, 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Чернігівський окружний адміністративний суд , -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак", - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 04.02.2014 № 7.
Стягнути з Державного бюджету (р/р 31419537700002 в ГУДКС України в Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) на користь Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" (код ЄДРПОУ 26263211) судові витрати в розмірі 182,70 грн.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2014 |
Оприлюднено | 28.04.2014 |
Номер документу | 38402458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні