ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
23 квітня 2014 року Чернігів Справа № 825/1116/14
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Соломко І.І.,
за участю секретаря Розмовенко А.О.,
представника позивача Мараденка І.О.,
представника відповідачів Бузиної Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, заступника директора Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення , -
В С Т А Н О В И В:
02.04.2014 Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" (далі - позивач) звернулась до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - відповідач-1), заступника директора Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 (далі - відповідач-2), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.02.2014 №8 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що неправомірного (не за цільовим призначенням) використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з його боку допущено не було.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідачів в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, надав заперечення на адміністративний позов, в якому виклав свою позицію проти доводів позивача та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що відповідач діяв в межах та в порядку, визначеному чинним законодавством України.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Позивач є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю. Проводить спортивну підготовку дітей та молоді з боксу, боротьби та легкої атлетики.
Одним із джерел фінансування позивача є кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 15.01.2014 проведено перевірку Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" з питань цільового використання коштів Фонду за період з 01.01.2013 по 31.12.2013.
За результатами перевірки складено акт від 15.01.2014, яким встановлено порушення позивачем пункту 2.5.1 Порядку про часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31.07.2012 № 44, у зв'язку з чим неправомірно використані кошти Фонду в сумі 2956,29 грн. (а.с.14-20). Зокрема, в акті перевірки зазначено, що позивачем порушено порядок використання коштів Фонду, а саме зі статті «Інші джерела фінансування» (благодійні внески) платіжними дорученнями: від 19.02.2013 №16 перераховано-1437,18грн., №18-140,66грн., від 27.03.2013 №55-1378,45грн., всього 2956,29грн. на сплату єдиного внеску. Відповідно до платіжного доручення №66 від 16.04.2013 року із видатків за коштами Фонду були перераховані кошти на статтю «Інші джерела фінансування», що були на оплату праці (а.с.17).
04.02.2014 відповідачем прийнято рішення № 8 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансової санкцій, згідно якого позивач зобов'язаний повернути Фонду кошти, використані неправомірно в сумі 2956,29 грн. та сплатити застосовані штрафні санкції за порушення використання страхових коштів в сумі 1478,15 грн. (а.с.10)
Не погоджуючись із вищевказаним рішенням, позивач в порядку частини третьої статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» оскаржив його до виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (а.с.26-27).
Рішенням від 25.02.2014 № 07-14/435 позивачу відмовлено в задоволенні його скарги (а.с.28-30)
Вищевказане рішення було оскаржено позивачем до виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, проте рішенням № 306 від 21.03.2014 позивачу відмовлено в задоволенні його скарги (а.с.33-35).
Судом встановлено, що 23.01.2014 між Виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі Фонд) і КДЮСШ «Спартак» укладено договір №1 (надалі Договір), відповідно до якого Фонд здійснює часткове фінансування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ДЮСШ «Спартак» на 2013 рік, відповідно до затвердженого кошторису(а.с.45).
Кошторис складається з витрат по коштах Фонду на оплату заробітної плати працівникам КДЮСШ «Спартак» та оплату розрахунково-касового обслуговування за рахунком, відкритим для обліку коштів Фонду.
Відповідно до пункту 3.2 Договору, пункту 2.4 Порядку № 44, фінансування повинно відбуватись щомісячно до 15 числа.
Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464 (надалі - Закон) ДЮСШ є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Вказаний єдиний внесок відповідно до пунктів 4.1.2, 4.6.2. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою Пенсійного фонду України № 21-5 від 27.09.2010 і частиною дванадцятою статті 9 Закону, нараховується на суми, що визначені базою для нарахування єдиного внеску, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Платники повинні сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу. Законом не передбачено пільг з нарахування та сплати єдиного внеску. За несвоєчасну сплату соціального внеску передбачена адміністративна, фінансова та кримінальна відповідальності.
Пунктом 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 року №44 встановлено, що за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) також на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
Частиною першою статті 30 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Відповідно до затвердженого кошторису та п. 4.3.1. Договору № 1 від 23.01.2014 КДЮСШ «Спартак» брало на себе зобов'язання використовувати кошти Фонду відповідно до вимог Договору та Порядку №44, в тому числі на оплату праці працівників КДЮСШ.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно пункту 2 та 3 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Єдиний внесок, відповідно до статті 7 цього Закону нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до пункту статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
У відповідності до статті 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240, за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Порядком № 44 передбачається часткове фінансування на оплату праці працівників ДЮСШ. Пунктом 3.2 Договору від 23.01.2013 зазначено, що Фонд здійснює часткове фінансування КДЮСШ щомісячно до 15 числа.
У зв'язку з несвоєчасним виконанням Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вимог статті 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 № 44 та умов договору від 23.01.2013, позивач був змушений за рахунок благодійних внесків, з рахунку КДЮСШ «Спартак» здійснити платежі нарахувань на заробітну плату зі сплати єдиного внеску, що підтверджується платіжними дорученнями №16,18, 55(а.с.48-50).
Згідно платіжного доручення № 66 від 16.04.2014 року із розрахункового рахунку по коштам Фонду № 26005001002090 була проведена операція по поверненню коштів по сплаті єдиного внеску нарахованого на суми заробітної плати в розмірі 2956,29 грн., що також підтверджується виписками банку.
Суд звертає увагу на те, що кошти, які були перераховані на обов'язкові платежі, нараховані на суми заробітної плати не може ставитись в провину позивача та не свідчить про їх нецільове використання.
Отже, вищевикладені обставини свідчать про правомірність заявлених позивачем вимог, які є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами, а відтак є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідачем, всупереч вимог частини другої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, не доведено факт порушення позивачем вимог чинного законодавства при використанні страхових коштів.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про протиправність рішення відповідача від 04.02.2014 № 8, яке підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 9, 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Чернігівський окружний адміністративний суд , -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак", - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.02.2014 №8 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.
Стягнути з Державного бюджету (р/р 31419537700002 в ГУДКС України в Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) на користь Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" (код ЄДРПОУ 26227066) судові витрати в розмірі 182,70 грн.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2014 |
Оприлюднено | 29.04.2014 |
Номер документу | 38404645 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні