КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/1116/14 Головуючий у 1-й інстанції: Соломко І.І. Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
У Х В А Л А
Іменем України
05 лютого 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Вівдиченко Т.Р.
Суддів: Гром Л.М.
Міщука М.С.
За участю секретаря: Стеценко А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року у справі за адміністративним позовом Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Заступника директора Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач - Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" звернувся до суду з позовом до Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Заступника директора Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення № 8 від 04 лютого 2014 року про повернення коштів Фонду.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року адміністративний позов задоволено.
Не погодившись з постановою суду, відповідач - Виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю, який проводить спортивну підготовку дітей та молоді з боксу, боротьби та легкої атлетики.
Позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у відповідності до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Одним із джерел фінансування позивача є кошти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
15 січня 2014 року Виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" з питань цільового використання коштів Фонду за період з 01 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року.
За наслідками перевірки відповідачем складено Акт від 15 січня 2014 року.
Перевіркою встановлено порушення позивачем пункту 2.5.1 Порядку про часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31 липня 2012 року № 44, у зв'язку з чим неправомірно використані кошти Фонду в сумі 2 956,29 грн.
Згідно Акту перевірки, позивачем порушено порядок використання коштів Фонду, а саме: зі статті «Інші джерела фінансування» (благодійні внески) платіжними дорученнями: від 19 лютого 2013 року №16 перераховано кошти в сумі 1 437,18 грн., №18 в сумі 140,66 грн., від 27 березня 2013 року №55 - 1 378,45 грн., всього на суму 2 956,29 грн. на сплату єдиного внеску.
Як вбачається з платіжного доручення №66 від 16 квітня 2013 року, з видатків за коштами Фонду були перераховані кошти на статтю «Інші джерела фінансування», що були спрямовані на оплату праці.
04 лютого 2014 року відповідачем прийнято рішення № 8 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансової санкцій, згідно якого позивач зобов'язаний повернути Фонду кошти, використані неправомірно в сумі 2 956,29 грн. та сплатити застосовані штрафні санкції за порушення використання страхових коштів в сумі 1 478,15 грн.
Не погоджуючись з вищевказаним рішенням про повернення коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240, за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку, визначеному правлінням Фонду.
В силу п. 2.5.1 Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31 липня 2012 року №44, за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) також на оплату праці працівників ДЮСШ, які відповідають вимогам, наведеним у Положенні про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993, згідно з укомплектованим штатом відповідно до спеціалізації ДЮСШ та наявних власних споруд.
Згідно ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч. 1 ст. 30 вищевказаного Закону, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Пунктом 2 та 3 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Згідно ст. 7 цього Закону, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Як вбачається з матеріалів справи, 23 січня 2014 року між Виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та КДЮСШ «Спартак» укладено договір №1, згідно умов якого Фонд здійснює часткове фінансування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ДЮСШ «Спартак» на 2013 рік, відповідно до затвердженого кошторису.
При цьому, кошторис складається з витрат по коштах Фонду на оплату заробітної плати працівникам КДЮСШ «Спартак» та оплату розрахунково-касового обслуговування за рахунком, відкритим для обліку коштів Фонду.
Так, у відповідності до п. 3.2 Договору № 1 та п. 2.4 Порядку № 44, фінансування повинно відбуватись щомісячно до 15 числа.
Згідно затвердженого кошторису та п. 4.3.1. Договору № 1 від 23 січня 2014 року КДЮСШ «Спартак» бере на себе зобов'язання використовувати кошти Фонду відповідно до вимог Договору та Порядку №44, в тому числі на оплату праці працівників КДЮСШ.
Судом встановлено, що у зв'язку з несвоєчасним виконанням Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вимог ст. 48 Закону № 2240, Порядку № 44 та умов договору № 1 від 23 січня 2013 року, позивач був змушений за рахунок благодійних внесків, з рахунку КДЮСШ «Спартак» здійснити платежі нарахувань на заробітну плату зі сплати єдиного внеску, що підтверджується платіжними дорученнями №16,18, 55.
Так, згідно платіжного доручення № 66 від 16 квітня 2014 року, із розрахункового рахунку по коштам Фонду № 26005001002090 була проведена операція по поверненню коштів по сплаті єдиного внеску нарахованого на суми заробітної плати в розмірі 2 956,29 грн., що підтверджується виписками банку.
При цьому, судом першої інстанції вірно зазначено, що кошти, які були перераховані на обов'язкові платежі, нараховані на суми заробітної плати не можуть ставитись в провину позивача та не свідчать про їх нецільове використання.
Дана позиція узгоджується з практикою Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі від 20 січня 2015 року у справі № К/9991/60859/12.
Таким чином, вищевикладені обставини свідчать про правомірність заявлених позивачем позовних вимог, а тому оскаржуване рішення Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 8 від 04 лютого 2014 року про повернення коштів Фонду прийнято протиправно.
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи Чернігівської міської громадської організації Спортивного товариства "Спартак" та наявність правових підстав для їх задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
При цьому, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не знайшли свого належного підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 159 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - залишити без задоволення.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: Вівдиченко Т.Р.
Судді: Гром Л.М.
Міщук М.С.
Повний текст ухвали виготовлено 10.02.2015 року. .
Головуючий суддя Вівдиченко Т.Р.
Судді: Гром Л.М.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2015 |
Оприлюднено | 11.02.2015 |
Номер документу | 42644779 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Т.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні