Ухвала
від 25.04.2014 по справі 805/1630/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Маслоід О.С.

Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2014 року справа №805/1630/14 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Бишова М.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у м. Красноармійську та Красноармійського району Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року по адміністративній справі № 805/1630/14 за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Красноармійську та Красноармійського району Донецької області до виробничого об'єднання шахтної геології та технічного буріння «Укрвуглегеологія» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач просив суд стягнути заборгованість зі сплати страхових внесків за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року у сумі 792915,69 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що станом на 01.01.2014 року сума заборгованості зі сплати страхових внесків за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року складає 792915,69 грн., що підтверджується карткою особового рахунку. Відповідач знаходиться у стадії ліквідації. Позивач звернувся до ліквідаційної комісії із вимогою щодо визнання кредиторських вимог, які були прийняті відповідачем, але на теперішній час не сплачені.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Не погодившись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що відсутні підстави вважати вимоги про визнання кредиторських вимог до відповідача такими, що визнані та включені до ліквідаційної маси, оскільки відповідачем порушено порядок підтвердження такого визнання. Також зазначає, оскільки ВО «Укрвуглегеологія» не ліквідована, мораторій на заявлення та сплату кредиторських вимог відсутній, тому є всі підстави для стягнення заборгованості в судовому порядку.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Згідно наказу Мінвуглепрому України від 29.07.2010 року за № 285 "Про ліквідацію Виробничого об`єднання шахтної геології та технічного буріння "Укрвуглегеологія" припинена діяльність відповідача, створена ліквідаційна комісія, розпочата ліквідаційна процедура.

У відповідності до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 24.02.2014 року відповідач знаходиться в стані припинення за рішенням засновників.

30.07.2013 року позивач звернувся до ліквідаційної комісії відповідача із заявою про визнання кредиторських вимог за № 16274/02/23.

Листом від 01.08.2013 року за № 31 відповідач прийняв кредиторську заборгованість пенсійного органу на загальну суму 3162560,62 грн., у тому числі і спірну заборгованість, та включив її до ліквідаційного балансу.

Згідно ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (надалі Закон) у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, у разі ліквідації страхувальника або втрати ним з інших причин юридичного статусу платника страхових внесків недоїмка сплачується за рахунок коштів та іншого майна страхувальника. У цьому разі особами, відповідальними за погашення недоїмки, є, зокрема, ліквідаційна комісія - стосовно підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій - платників страхових внесків, що ліквідуються.

У ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" викладені аналогічні вимоги.

Порядок ліквідації юридичних осіб викладений у підрозділі 2 гл. 7 Цивільного кодексу України (надалі ЦК України). У відповідності до вимог ст.. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Ст. 111 ЦК України визначений порядок ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів.

Згідно ст. 112 ЦК України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості, зокрема, у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов'язкових платежів).

У разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Аналіз наведених норм свідчить, що законом передбачено право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду щодо стягнення заборгованості, але таке право надається йому у загальному порядку, а не під час здійснення ліквідаційної процедури юридичної особи.

В даному випадку, позивач скористався своїм правом та звернувся до ліквідаційної комісії із заявою про задоволення вимог кредитора, яка була задоволена, заборгованість включена до ліквідаційного балансу, визначена черговість погашення кредиторських вимог. Законом передбачено, що ліквідаційна комісія є особою, відповідальною за погашення недоїмки. ЦК України визначений особливий порядок ліквідації юридичних осіб, черговість задоволення вимог кредиторів. Крім цього, передбачено право кредитора (у даному випадку суб'єкта владних повноважень) звернення до суду лише в одному випадку, а саме - відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду.

За таких обставин суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги відповідача висновків суду не спростовують.

З огляну на викладене апеляційна скарга відповідача підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 24, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у м. Красноармійську та Красноармійського району Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року по адміністративній справі № 805/1630/14- залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року по адміністративній справі № 805/1630/14- залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду у письмовому провадженні набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Суддя-доповідач І.Д. Компанієць

Судді В.А. Шальєва

М.В.Бишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2014
Оприлюднено29.04.2014
Номер документу38404754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1630/14

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 29.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні