Постанова
від 17.04.2014 по справі 2а-9021/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 квітня 2014 року № 2а-9021/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Вєкуа Н.Г., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УТМР-1" до треті особи Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області; 1) Дочірнє підприємство "Коростишівський лісгосп АПК"; 2) Квітнева сільська рада Коростишівського району Житомирської області; 3) ОСОБА_1; 4) ОСОБА_2; 5) ОСОБА_3; 6) ОСОБА_4; 7) ОСОБА_5 про скасування розпоряджень ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УТМР-1" ( далі по тексту-Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва до Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області (далі по тексту - відповідач) про скасування розпоряджень голови Коростишівської районної державної адміністрації у Житомирській області від 23 травня 2012 року №264,265,266,267 та від 06 червня 2012 року №300 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та Розпорядження Голови Коростишівської РДА від 18 червня 2012 року № 355 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі іі у власність».

06 липня 2012 року Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду.

25 липня 2012 року Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва залучено для участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Дочірнє підприємство "Коростишівський лісгосп АПК", Квітневу сільську раду Коростишівського району Житомирської області, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, оскільки рішення по даній справі може вплинути на права та обов'язки. Судом запропоновано третім особам надати до суду письмові пояснення по суті заявлених позовних вимог, а також усі наявні у них докази чи матеріали, які можуть бути враховані судом для повного та всебічного розгляду справи.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем грубо порушено норми чинного законодавства прийнявши розпорядження від 23.05.2012 р. № 264,265, 266 та 267 та від 06.06.2012 р. № 300 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також Розпорядження Голови Коростишівської РДА від 18.06.2012 р. № 335 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі її у власність».

Також позивач зазначає, що з питань узгодження меж земельних ділянок, виданих третім особам, відповідно до вищезазначеного розпорядження ніхто до ТОВ «УТМР-1» ні до ДП «Коростишівське лісове господарство» не звертався.

Представник відповідача не визнав позов та просив відмовити у його задоволенні повністю з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову, пояснив, що оскаржуване розпорядження є правомірними та не підлягає скасуванню, оскільки прийняте відповідно до норм чинного законодавства.

Не зважаючи на належне повідомлення про час та місце розгляду справи відповідач явку своїх представників у судове засідання 20.03.2014 року не забезпечив.

Треті особи без самостійних вимог, про час та місце судових засідань повідомленні належним чином, що підтверджується матеріалами справи, однак в судове засідання не з'являлись, письмових пояснень чи доказів до суду не надавали.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з тим, що відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а також зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи №2а-9021/12/2670 у письмовому провадженні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "УТМР-1" (код ЄДРПОУ 35795518) зареєстроване Виконавчим комітетом Житомирської міської ради 26.02.2008 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (том І, а.с. 16).

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України(ЄДРПОУ), видами діяльності є мисливство, рибництво; надання послуг у рибництві, надання інших місць для тимчасового проживання, не віднесених до інших групувань, діяльність ресторанів, послуги з організації подорожувань, інші види рекреаційної діяльності. (том І, а.с. 16).

20 листопада 2008 року, розглянувши заяву ТОВ «УТМР-1» про погодження технічної документації із землеустрою та затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду ТОВ «УТМР-1», Коростишівська районна рада Житомирської області, рішенням вісімнадцятої сесії, п'ятого скликання № 408 вирішила погодити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки водного фонду площею 36,8 га ( в тому числі під водою - 35,6668 га, сіножаті - 0,0543 га, під будівлями та дворами - 1,0789 га),затвердити нормативну грошову оцінку земельної ділянки водного фонду, дати згоду на надання надання її в оренду ТОВ «УТМР-1» для риборозведення (том І, а.с. 39-40).

26 грудня 2008 року Розпорядженням голови Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області №789 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж та передачі в оренду земельної ділянки водного фонду ТОВ «УТМР-1», припинено право користування земельною ділянкою водного фонду Житомирської обласної організації УТМР та передано в оренду ТОВ «УТМР-1» для риборозведення терміном на 5 років (том І, а.с. 37-38).

21 січня 2009 року між Коростишівською районною державною адміністрацією та ТОВ «УТМР -1» укладено договір оренди земельної ділянки.

Відповідно до зазначеного договору Коростишівська районна державна адміністрація (ОРЕНДОДАВЕЦЬ) на підставі розпорядження голови районної державної адміністрації від 26.12.2008 р., № 789 «Про передачу в оренду земельної ділянки водного фонду» та рішення 18 сесії п'ятого скликання Коростишівської районної ради від 20 листопада 2008 року № 408 « Про погодження технічної документації із землеустрою та затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду товариства «УТМР-1» надає ТОВ «УТМР-1» (ОРЕНДАР) приймає в строкове платне користування, на умовах оренди земельну ділянку водного фонду, площею 36,8 га ( в тому числі під водою - 35,6668 га, сіножаті - 0,0543 га, під будівлями та дворами - 1,0789 га), на території квітневої сільської ради (поза межами населеного пункту села Царівка) для риборозведення. Відповідно до п. 8 договір укладено на 5 років. (том І, а.с. 31-35). Зазначений договір посвідчений приватним нотаріусом Коростишівського районного нотаріального округу ОСОБА_6 та зареєстрований в реєстрі за №150 (том І, а.с. 36).

06 лютого 2009 року Розпорядженням голови Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області №100 «Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 26.12.2008 р. №789» внесено наступні зміни , а саме: п.2 слова «терміном на 5 років» змінити на слова «терміном на 49 років». (том І, а.с. 48).

12 лютого 2009 року підписаний Договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки (том І, а.с. 45), який посвідчений приватним нотаріусом Коростишівського районного нотаріального округу ОСОБА_6 та зареєстрований в реєстрі за №421 (том І, а.с. 46-47).

16 лютого 2009 року Радомишльським міжрайонним управлінням водного господарства видані технічні умови на передачу в оренду водного об'єкту № 48 та Правила технічної експлуатації ставка № 49.

16 березня 2009 року Житомирським обласним виробним управлінням меліорації і водного господарства було затверджено Водогосподарський паспорт на земельну ділянку водного фонду площею 36,8 га (том І, а.с. 72-81).

20 серпня 2009 року між Коростишівською районною державною адміністрацією та ТОВ «УТМР -1» укладено договір оренди водного об'єкта (том І, а.с. 69-71).

Зазначений договір укладено на підставі Розпорядження голови районної державної адміністрації № 280 від 14.05.2009 року «Про внесення змін та доповнень до розпорядження голови районної державної від 26.12.2008 р. № 789» та відповідно до п. З Прикінцевих положень, п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст. 51 Водного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 13.05.1996-р. № 502 «Про затвердження Порядку землями водного фонду» Орендодавець надає в оренду, а Орендар приймає в строковеплатне користування на умовах оренди водний об'єкт, (в подальшому «об'єкт оренди») на території Квітневої сільської ради (поза межами населеного пункту села Царівка),загальною площею 35,67 га, для рибогосподарських цілей, а саме ставок.

Земельна ділянка передана в Оренду згідно Договору оренди земельної ділянки від 21.01.2009 року, посвідченого приватним нотаріусом Коростишівського районного нотаріального округу ОСОБА_6,- за реєстром № 150 та зареєстрованого в державному реєстрі № 040921100122 від 12.02.2009 року зі змінами від 12.02.2009 року, посвідченого приватним нотаріусом Коростишівського районного нотаріального округу ОСОБА_6 за реєстрованим № 421, зареєстрованими в державному реєстрі за № 040921100115 від 13.02.2009 року (том І, а.с. 72-81).

12.02.2009 року на підставі Договору на право довгострокового тимчасового користування лісами № 3, укладеного між ТОВ «УТМР-1» та Дочірнім підприємством «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКАП «Житомироблагроліс» згідно розпорядження Голови Житомирської обласної адміністрації від 05.12.2008 р. № 394, ТОВ «УТМР-1» отримало в строкове оплатне користування (оренду) лісову ділянку для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей шляхом організації на ній відповідної інфраструктури, необхідної для здійснення господарської діяльності, площею 171,2 га строком на 49 років згідно план-схеми лісової ділянки. (том І, а.с. 83-87).

Відповідно до зазначеного договору Дочірнє підприємство «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКАП «Житомироблагроліс» (постійний лісокористувач) передає, а ТОВ «УТМР-1» приймає в строкове користування лісову ділянку для культурно - оздоровчих, рекреаційних спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей шляхом організації на ній відповідної інфраструктури, необхідної для здійснення господарської діяльності. Відповідно до ст. 6, договір укладено на 49 (сорок дев'ять років).

09 квітня 2009 року на підставі розпорядження Голови Житомирської обласної адміністрації від 05.12.2008 року № 394, ТОВ «УТМР -1» уклало з Державним підприємством «Коростишівське лісове господарство» Договір на право довгострокового тимчасового користування лісами від 09.04.2009 року (том І, а.с. 88-93).

Відповідно до договору ДП «Коростишівське лісове господарство» (постійний лісокористувач) виділяє, а ТОВ «УТМР-1»(тимчасовий лісокористувач) приймає в строкове платне користування лісову ділянку для культурно - оздоровчих, рекреаційних спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей шляхом організації на ній відповідної інфраструктури, необхідної для здійснення господарської діяльності площею 30,0 га. терміном на 49 років.

23 березня 2012 року Інспекцією ДАБК у Житомирській області було зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт, а саме будівництва літніх будиночків для відпочинку на орендованій ділянці в с. Царівка по вул. Київській, 1 а, Коростишівського району Житомирської області (том І, а.с. 94).

11 червня 2012 року Інспекцією ДАБК у Житомирській області зареєстровано Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації (том І, а.с. 97-99).

27 червня 2012 року Рішенням Квітневої сільської ради № 32 було погоджена видача ТОВ «УТМР -1» свідоцтва на право власності на п'ять будиночків товариства в с. Царівка по вул. Київській. 1-А та рекомендовано БТІ провести їх державну реєстрацію (том І, а.с. 100).

Враховуючи наявність у п. 17 Договору на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 р. № 3 попереднього дозволу ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКАП, «Житомироблагроліс» на організацію на орендованій лісовій ділянці відповідної інфраструктури та зведення тимчасових будівель і споруд, необхідних для ведення господарської діяльності, ТОВ «УТМР-1» за погодженням із відповідними органами, в тому числі за наявності дозволу архітектурно-будівельної інспекції, на підставі відповідної проектної документації звело на частині орендної земельної ділянки, що була вільна від деревної рослинності, та межує з орендованим водним об'єктом, звело п'ять дерев'яних тимчасових літніх будиночків для відпочинку.

23 травня 2012 року Розпорядженнями голови Коростишівської РДА Н.Котенко № 264,265,266 та 267 та від 06.06.2012 року № 300 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відвдення земельних ділянок, іншими матеріалами проекту відведення земельних ділянок, а також Розпорядженням Голови Коростишівської РДА від 18.06.2012 р. № 335 затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі її у власність», яким передано у власність ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 земельних ділянок загальною площею 0,916 га та надано дозвіл на виготовлення державних актів на право власності на земельні ділянки (том І, а.с. 114-118).

Так вищезазначенні розпорядження та дії голови Коростишівської РДА, щодо видачі оспорюваних актів на думку позивача порушують його права, а також суперечать вимогам земельного та іншого законодавства, а отже підлягають скасуванню.

Вирішуючи спір суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Конституцією України,Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України,Законами України та іншими нормативно - правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У відповідності до вимог статті 6 Закону України "Про оренду землі", орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Положеннями статті 124 Земельного кодексу України та розділу II Закону України "Про оренду землі" передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, шляхом укладення договору І оренди земельної ділянки.

Відповідно до положень ст. 24 Закону України "Про оренду землі", орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону.

Як вбачається з матеріалів справи, п'ять земельних ділянок загальною площею 0,916 га передаються у власність ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відповідно до Розпорядження Голови Коростишівської РДА від 18.06.2012 р. № 335

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що вищезазначені земельні ділянки знаходяться в межах земельних, лісових та водних ділянок, що орендовані ТОВ «УТМР-1» згідно договору оренди земельної ділянки від 21.01.2009 p., договору оренди водного об'єкту від 20.08.2009 p., договорів на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 р. № 3 та від 09.04.2009 р.

Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням того, що для з'ясування обставин, які мають значення для справи, необхідно дослідити питання, які потребують спеціальних знань, ухвалив призначити у справі землевпорядну експертизу, проведення якої доручив Київському науково-дослідному інституту судових експертиз.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, проведення експертизи доручено Бікусу Юрію Федоровичу - головному судовому експерту третього кваліфікаційного класу, який має вищу юридичну освіту за спеціальністю «Правознавство» і вищу землевпорядну освіту за спеціальністю «Землевпорядкування та кадастр», освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», кваліфікацію судового експерта за спеціальностями 10.7. «Розподіл земель та визначення порядку користування земельними ділянками», 10. ІД «Оцінка земельних ділянок» (свідоцтво НОМЕР_1, видане рішенням ЕКК КНДІСЕ від 27.02.2013, дійсне до 27.02.2018 року), стаж роботи за фахом з 2005 року, стаж експертної роботи з 2013 року. Судовий експерт відповідно до вимог ст. 66 КАС України про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок за ст. 384 Кримінального кодексу України, попереджений, що підтверджується розпискою у висновку експерта та присягою експерта, наявною в матеріалах справи.

Відповідно до п. 6 розділу II Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затверджених наказом Мін'юсту від 08.10.1998 № 53/5 (в редакції наказу Мін'юсту від 26.12.2012 № 1950/5), питання у сфері землеустрою, науково- дослідними установами судових експертиз Мін'юсту вирішуються при проведенні земельно-технічної експертизи, у зв'язку з цим по поставлених питаннях проведена земельно-технічна експертиза.

Відповідно до пункту 5 статті 81 КАСУ, висновок експерта для суду не є обов'язковим, однак незгода суду з ним повинна бути вмотивована в постанові або ухвалі.

Вирішуючи питання, щодо правомірності прийнятих відповідачем оспорюваних рішень, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає наступне.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач акцентує увагу суду на тому, що п'ять земельних ділянок загальною площею 0,916 га, що передаються у власність ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відповідно до Розпорядження Голови Коростишівської РДА від 18.06.2012 р. № 335, знаходяться в межах земельних, лісових та водних ділянок, що орендовані ТОВ «УТМР-1» згідно договору оренди земельної ділянки від 21.01.2009 p., договору оренди водного об'єкту від 20.08.2009 p., договорів на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 р. № 3 та від 09.04.2009 р.

Згідно положень законів України «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та інших нормативних актів з питань землеустрою та геодезії, певне місцеположення земельних ділянок визначається за допомогою просторово-часових координат у встановленій системі.

Місцеположення земельних ділянок визначається за допомогою державних систем координат 1963 і 2000 років та місцевих систем координат.

Згідно п. п. 3.5., 4.3. Положення про порядок встановлення місцевих систем координат, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 03.07.2001 № 245, місцева система координат - система координат, утворена від переобчислених координат системи 1942 року шляхом введенням відповідного «ключа» переходу таким чином, щоб координати в місцевій системі складалися в метрах з п'ятизначних цифр.

Тобто, місцеположення земельних ділянок можна визначити за допомогою координат відповідних державних систем і ці координати складаються більш ніж з п'яти цифр, або за допомогою координат місцевих систем за умови наявності «ключа» переходу до відповідної державної системи координат.

Для надання відповіді на питання чи знаходяться Земельні ділянки, що передаються у власність оспорюваними розпорядженнями в межах земель лісового фонду, що належить ДП «Коростишівській лісгосп АПК» чи такі земельні ділянки знаходяться в межах земель запасу Квітневої сільської ради, експертом було зроблене клопотання про надання координат поворотних точок меж лісового кварталу ДП «Коростишівський лісгосп АПК». Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалами зобов'язував Головне управління Держкомзему у Житомирській області, Держземагенство у Коростишівському районі Житомирської області надати до суду зазначені документи, однак їх надано не було.

Щодо координат поворотних точок меж земельних ділянок, наявних в наданій на дослідження копії проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу) Квітневої сільської ради для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1, зем. діл. № 1 площею 0,5682 га, для ведення садівництва загальною площею 0,3478 га, в тому числі: гр. ОСОБА_2, зем. діл. № 2 площею 0,0874 га, гр. ОСОБА_3, зем. діл. № 3 площею 0,0846 га, гр. ОСОБА_4, зем. діл. № 4 площею 0,846 га, гр. ОСОБА_5, зем. діл. № 5 площею 0,0912 га, на території Квітневої сільської ради Коростишівського району Житомирської області, то в результаті аналізу цих координат встановлено, що вони є координатами державної системи 1963.

Проаналізувавши відомості Публічної кадастрової карти, яка згідно ст. ст. 1, 2, 35, 36 Закону України «Про Державний земельний кадастр» є офіційними відомостями Державного земельного кадастру, (схема 1), координати поворотних точок меж земельних ділянок, що передані розпорядженням Коростишивської районної державної адміністрації Житомирської області від 18.06.2012 № 335 у власність ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, та за результатами обстеження земельної ділянки в натурі (на місцевості) встановлено, що зазначені земельні ділянки розташовані на території вкритій деревами хвойних порід.

Враховуючи положення ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 9 Лісового кодексу України, ч. 2 ст. 55 Земельного кодексу України, те, що дані земельні ділянки знаходиться за межами населеного пункту та те, що вони знаходиться поряд із лісовою земельною ділянкою, експерт приходить до висновку, земельні ділянки, що передаються у власність розпорядженнями Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області від 23.05.2012р. № 264, 265, 266, 267 та від 06.06.2012р. № 300 п'яти фізичним особам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, загальною площею 0,916 га знаходяться в межах земель лісового фонду, що належить ДП «Коростишівській лісгосп АПК».

Окружний адміністративний суд міста Києва, з огляду на вищезазначене, зазначає,що вказані земельні ділянки є землями лісового фонду та знаходяться у постійному користуванні Державного підприємства «Коростишівське лісове господарство» на праві постійного користування землею, та в жодному випадку не можуть бути вилучені із земель лісового фонду та передані будь - яким третім особам у власність, в тому числі без попереднього погодження постійного землекористувача.

Крім цього на вирішення експертизи, судом ставились питання : Чи входить територія п'яти земельних ділянок, що передаються у власність зазначеним п'яти фізичним особам, до території земельної ділянки, що перебуває в оренді у ТОВ «УТМР-1»? Чи знаходяться в межах земельної ділянки, що перебуває в оренді у ТОВ «УТМР-1» п'ять літніх будиночків, що побудовані ТОВ "УТМР-1 "(свідоцтво про право власності від 03.07.2012р. серії САСМІ 15215)?

Згідно висновку експерта, Територія п'яти земельних ділянок, що передані у власність п'яти фізичним особам розпорядженням Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області від 18.06.2012 № 335, ймовірно входить до території земельної ділянки, що перебуває в користуванні ТОВ «УТМР-1» на підставі договору № 3 на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 року;

П'ять літніх будиночків, що побудовані ТОВ «УТМР-1» (свідоцтво про право' власності від 03.07.2012 р. серія САС №115215), ймовірно знаходяться в межах земельної ділянки, що перебуває в користуванні ТОВ «УТМР-1» на підставі договору № 3 на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 року.

Також експерт зазначив, що не можливо зробити категоричний висновок з наданих документів про те чи входять п'ять земельних ділянок переданих розпорядженням Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області від 18.06.2012 № 335 у власність громадян, до території земель, що перебувають в користуванні ТОВ «УТМР-1» на підставі договорів на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 року та від 09.04.2009 року, оскільки відсутні поворотні точки меж лісових земельних ділянок.

Суд звертає увагу, що експертом, в судовому засіданні було зазначено, що при обстежені земельної ділянки в натурі ним встановлено, що земельні ділянки передані оспорюваними розпорядженнями у власність накладаються на земельну ділянку, на якій розташовані п'ять літніх будиночків, які належать ТОВ «УТМР-1».

Суд зазначає, що згідно ст. 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, зокрема, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети. Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

Згідно п. 2 Порядку виконання підготовчих робіт та п. 2 Порядку виконання будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», підготовчі та будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Як підтверджується наявними матеріалами відповідно до свідоцтва про право власності від 03.07.2012 року серія САС № 115215, п'ять літніх будиночків позивача, знаходяться на земельній ділянці, що перебуває в користуванні ТОВ «УТМР-1» на підставі договору № 3 на право довгострокового тимчасового користування лісами від 12.02.2009 року.

Позивач зазначає, що наявні в проекті землеустрою протоколи погодження меж земельних ділянок не відповідають вимогам законодавства та дійсним обставинам справи, оскільки, як вже було зазначено вище, вказані земельні ділянки знаходяться в межах орендованих ТОВ «УТМР-1» земельних та лісових ділянок та в межах ділянок постійного лісокористувача - ДП «Коростишівське лісове господарство».

На думку позивача у наявних в проекті землеустрою протоколах погодження меж земельних ділянок протиправно зазначено, що межі земельних ділянок суміжних землекористувачів не порушені та претензій при встановленні зовнішніх меж не встановлено, вказані границі не викликають спірних питань.

Суд вважає твердження позивача правомірними, оскільки, при дослідженні координат поворотних точок меж земельних ділянок, експертом зроблений висновок, що земельні ділянки, які передаються у власність розпорядженнями Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області від 23.05.2012р. № 264, 265, 266, 267 та від 06.06.2012р. № 300 п'яти фізичним особам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, загальною площею 0,916 га знаходяться в межах земель лісового фонду, що належить ДП «Коростишівській лісгосп АПК».

Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні підтвердження узгодження меж земельних ділянок з ДП ««Коростишівській лісгосп АПК».

Також, суд звертає увагу, що наявні в проекті землеустрою протоколи погодження меж земельних ділянок не мають дати складання цих протоколів та не підписані головою Квітневої сільської ради.

Виходячи з положень ст. ст. 193-195, 204 Земельного кодексу України, Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему від 02.07.2003 № 174, 4.4., 5.11.-5.13. Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації» Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації «Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 р. № 55, вихідна земельно-кадастрова інформація до проекту землеустрою має готуватися територіальним органом Держкомзему та бути підписана начальником цього органу і засвідчена печаткою, містити дату та номер реєстрації.

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: на підставі, у повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема і дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд зазначає, що відповідачем не одноразово надсилались клопотання про перенесення розгляду справи для підготовки заперечень чи додаткових пояснень, однак не надано жодного доказу чи письмових пояснень щодо правомірності винесених розпоряджень.

На час розгляду справи відповідач не спростував твердження позивача, не довів правомірність прийняття розпоряджень від 23.05.2012 року № 264,265,266 та 267 та від 06.06.2012 року № 300 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, іншими матеріалами проекту відведення земельних ділянок, а також Розпорядженням Голови Коростишівської РДА від 18.06.2012 р. № 335 затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі її у власність», яким передано у власність ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 земельних ділянок загальною площею 0,916 га та надано дозвіл на виготовлення державних актів на право власності на земельні ділянки.

За таких обставин суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «УТМР -1» задовольнити в повному обсязі.

2. Скасувати Розпорядження голови Коростишівської районної державної адміністрації у Житомирській області від 23 травня 2012 року № 264,265,266, 267 та від 06 червня 2012 року № 300 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

3. Скасувати Розпорядження голови Коростишівської районної державної адміністрації у Житомирській області від 18 червня 2012 року №335 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі її у власність».

4. Судові витрати в сумі 32 (тридцять дві) грн. 19 коп. присудити на користь ТОВ «УТМР-1» (код ЄДРПОУ 35795518) за рахунок Державного бюджету України.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 185-187 цього Кодексу.

Суддя Н.Г. Вєкуа

Дата ухвалення рішення17.04.2014
Оприлюднено28.04.2014
Номер документу38415498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9021/12/2670

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 30.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 30.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 17.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні