Справа № 2-1950/2012 р.
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
3 вересня 2012 року Алчевський міський суд Луганської області в складі:
головуючого судді: Ковальова В.М.
при секретарі: Голобородько І.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Алчевську справу за позовом Алчевської міської ради до ОСОБА_1 про внесення змін до договорів оренди землі,-
В С Т А Н О В И В :
Алчевська міська рада (далі Рада) 31 липня 2012 року звернулася до суду із позовом, в обґрунтування якого посилається, що рішеннями Ради від 29 березня 2007 року та від 24 грудня 2009 року ОСОБА_1 було надано в оренду земельні ділянки несільськогосподарського призначення, які розташовані на АДРЕСА_1 На підставі цих рішень були укладені договори оренди землі від 6 квітня 2007 року та від 28 грудня 2009 року між Радою в особі міського голови Чуба В.Є. та ОСОБА_1 відповідно до яких Рада надала, а ОСОБА_1 прийняв в строкове платне користування земельні ділянки строком до 30 квітня 2017 року та до 1 січня 2020 року відповідно. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок на час укладання договорів становили 140234,08 грн. та 867782,08 грн відповідно.
Розмір орендної плати за землю розраховується у відсотках від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Рішенням Ради від 23 вересня 2011 року № 12/1 була затверджена нова нормативна грошова оцінка земель у межах міста Алчевська відповідно до якого на 1 жовтня 2011 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки на АДРЕСА_1становить 341753,30 грн, розмір орендної плати за землю становить 1423,97 грн. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на АДРЕСА_3 становить 1451169,28 грн, розмір орендної плати за землю становить 3627,92 грн.
Це рішення було опубліковане 28 вересня 2011 року у Алчевській міській суспільно-політичної газеті «ОГНІ» та розміщено на офіційному веб-сайті Ради.
Відповідно до вищевказаних договорів розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі затвердження нової грошової оцінки земель міста шляхом укладання додаткової угоди сторін.
Відповідач ухиляється від укладання додаткових угод, тому вимагає задовольнити позовні вимоги відповідно до ст.ст. 651-654 ЦК України шляхом внесення змін до договорів в частині нормативної грошової оцінки земельні ділянки та в частині розміру орендної плати в місяць за їх користування.
Представники позивача Кузьмищева О.О. та Черняніна Н.О. в судовому засіданні підтримали заявлені вимоги.
Відповідач ОСОБА_1 позовні вимоги не визнав і суду пояснив, що рішення Ради від 23 вересня 2011 року № 12/1 прийнято з порушенням вимог податкового та бюджетного законодавства, яке частково у вигляді п.п. 2-5, 8 рішенням Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2012 року визнано нечинними, тому просить відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін, суд вважає за необхідне у задоволенні позовних вимог відмовити.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26, ч.1 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин у формі рішень.
Ч.3 ст.201 Земельного кодексу України, ч.5 ст.5 Закону України «Про оцінку земель»визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати земельної ділянки державної та комунальної власності.
Згідно до п.п. 4.1.9 п.4.1 ст.4, ст.290 Податкового кодексу України, ст.69 Бюджетного кодексу України податкове законодавство України ґрунтується на принципах стабільності і будь-які зміни до розмірів податків та зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду і плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів.
Докази, які сторони надали суду, свідчать про наступне.
Сторони у справі 6 квітня 2007 року та 28 грудня 2009 року уклали договори оренди землі, відповідно до яких Рада надала, а ОСОБА_1 прийняв в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, площею 0,0434 га, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1, строком до 30 квітня 2017 року та земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, площею 0,5104 га, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_3 строком до 1 січня 2020 року.
Умовами договору від 6 квітня 2007 року визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 140234,08 грн. (п.5 договору), а на час укладення договору розмір орендної плати в місяць на земельну ділянку становить 1402,34 грн. (п.9 договору), а відповідно до умов договору від 28 грудня 2009 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 867782,08 грн. (п.5 договору) та розмір орендної плати в місяць на земельну ділянку становить 2169,46 грн. (п.9 договору).
Згідно цих договорів щорічно станом на 1 січня орендна плата за землю індексується на коефіцієнт індексації (п.10 договорів). Розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, змін коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, затвердження нової грошової оцінки земель міста (п.13 договорів). Розмір орендної плати переглядається орендодавцем без укладення додаткової угоди сторін при зміні коефіцієнтів індексації, в розміру та порядку передбаченому законодавством (п.14 договорів). П.32 договорів передбачено, що орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату в терміни та розмірах, встановленими договорами.
Рішенням Ради від 23 вересня 2011 року №12/1 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель у межах міста Алчевськ Луганської області», яке було опубліковано і набуло чинності з 1 жовтня 2011 р, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель у місті; введена в дію нормативна грошова оцінка земель міста ; визнано таким, що втратило чинність з 1 жовтня 2011 року рішення Ради від 28 вересня 2006 року №7/22 «Про затвердження проекту «Алчевськ Луганської області»Нормативна грошова оцінка земель міста (станом на 01.01.2005)»та введення в дію нормативної грошової оцінки земель міста».
Згідно розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку, що розташована на вул. АДРЕСА_1нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 1 жовтня 2011 року складає 341753,30 грн., розмір орендної плати в місяць складає 1423,97 грн., а нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована на АДРЕСА_3 складає 1451169,28 грн., розмір орендної плати в місяць складає 3627,92 грн.
Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2012 року, який фактично погодився з висновками Алчевського міського суду від 10 квітня 2012 року, визнані нечинними пункти 2-5, 8 рішення Ради №12/1 від 23 вересня 2011 року.
Посилання представників позивача про законність рішення Ради в частині збільшення орендної плати на землю відповідно до п.1 цього рішення, який не визнано не законним, суд вважає помилковим.
Суди вказали, що основний другий пункт рішення Ради щодо введення нормативної грошової оцінки землі міста з 1 жовтня 2011 року був скасований, інші є фактично похідними від нього.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Алчевська, яка є базою оподаткування (елементом податку) плати за землю і використовується для визначення розміру плати за землю і вноситься до місцевого бюджету та формує його доходну частину, не введена в дію.
Крім того, рішення Ради від 23 вересня 2011 року на час його дії мало своє логічне і правове навантаження на обов'язки невизначеного коло осіб міста.
Пункти рішення Ради, які залишились чинними після набрання постанови Донецького апеляційного адміністративного суду законної сили, втратили таке навантаження і загальну мету, яку вони мали на той час.
У підтвердження цього висновку суду, Рада 21 червня 2012 року прийняла відповідне рішення з цього приводу, яке набуває чинності з 1 січня 2013 року і усунула з правового кола рішення від 23 вересня 2011 року №12/1.
Законом України від 24 травня 2012 року № 4834 -4 доповнено п.271.2 ст.271 ПК України, відповідно до якого рішення Рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом, що є також підтвердженням помилкового висновку Ради.
Керуючись ст.ст. 10,11,60,212-215 ЦПК України, ст.ст. 651-654 ЦК України, ст.30 Закону України «Про оренду землі»суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позову Алчевської міської ради до ОСОБА_1 про внесення змін до договорів оренди землі відмовити.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Луганської області через Алчевський міський суд протягом 10 днів з дня його проголошення.
Суддя В.М. Ковальов
Суд | Алчевський міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2012 |
Оприлюднено | 30.04.2014 |
Номер документу | 38420500 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Алчевський міський суд Луганської області
Ковальов В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні