Ухвала
від 01.04.2014 по справі 807/2856/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2014 р. Справа № 876/14662/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О.М.,

суддів Гудима Л.Я., Святецького В.В.,

з участю секретаря судового засідання Малетич М.М.,

прокурора Турчина І.Я.,

представника третьої особи ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Прокуратури Закарпатської області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року у справі за позовом прокурора міста Ужгорода в інтересах держави і територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Закарпатській області, Управління містобудівного комплексу Ужгородської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Публічне акціонерне товариство «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про визнання дій неправомірними, скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор міста Ужгорода звернувся до суду в інтересах держави і територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Закарпатській області та Управління містобудівного комплексу Ужгородської міської ради, яким просив визнати неправомірними дії начальника Управління містобудівного комплексу Ужгородської міської ради щодо видачі 11.09.2012 року ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді та скасувати дозвіл на виконання будівельних робіт на даній земельній ділянці від 22.11.2012 року серії ЗК № 11412225719, виданий Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Закарпатській області ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево».

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

Постанова мотивована тим, що положення ст. 71 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель автомобільного транспорту належать землі, зокрема, під автозаправними станціями, не забороняє будівництво автозаправних станцій на землях інших категорій, в тому числі житлової та громадської забудови. Проектування та будівництво автозаправної станції по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді здійснюється ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», власником якої є товариство, з дотриманням вимог законодавства, зокрема, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996 року № 173. Наведене підтверджується, зокрема, експертним звітом щодо розгляду проектної документації № 07-00465-12 від 25.09.2012 року, складеним Закарпатською філією ДП «Укрдержбудекспертиза», у якому вказано, що проект відповідає, зокрема, вимогам щодо санітарного і епідеміологічного благополуччя населення. Також зазначена земельна ділянка не перебуває в охоронюваних законом зонах, в яких заборонено будівництво автозаправних станцій, тому будівництво автозаправної станції на цій земельній ділянці не суперечить містобудівній документації. Крім того, оскільки отримання вихідних даних, розробка та затвердження проекту, проведення його експертизи та отримання дозволу на будівництво здійснювалось ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» після набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», доводи прокурора щодо обов'язку затвердити містобудівне обґрунтування, на думку суду, є безпідставними.

Постанову в апеляційному порядку оскаржив позивач, вважає, що вона прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Просить постанову скасувати і прийняти нову, якою позов задовольнити повністю.

На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що земельна ділянка по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України за основним цільовим призначенням віднесена до земель житлової та громадської забудови, відноситься до секції В03 - землі громадської забудови, підрозділ 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Однак всупереч наведеному, 11.09.2012 Управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради надало містобудівні умови та обмеження забудови даної земельної ділянки, якими передбачено будівництво стаціонарної автозаправної станції на 200 заправлень на добу з комплексом послуг дорожнього сервісу, хоч відповідно до ст. 71 Земельного кодексу України будівництво автозаправної станції можливе лише на землях транспорту. Крім того, Ужгородська міська рада не приймала рішення про зміну цільового призначення даної земельної ділянки. Також апелянт зазначає, що розроблені містобудівні обґрунтування від 28.12.2009 року не затверджені у встановленому законодавством порядку, що суперечить вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Закону України «Про планування та забудову території». Крім того, наданий ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» протокол громадських обговорень зазначеної забудови не оформлений належним чином та не підписаний головою і секретарем, а із змісту протоколу неможливо ідентифікувати осіб, які брали участь в обговоренні, їх адреси, а також час і місце обговорення.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення прокурора та представника третьої особи ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Як встановив суд, відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 29.07.2009 року, укладеним з ТзОВ «Сівелія», ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» є власником земельної ділянки загальною площею 0,15 га, розташованої по вул. Шумній в м. Ужгороді, кадастровий номер 2110100000:08:002:0126, цільове призначення - інша комерційна діяльність.

Рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 28.12.2009 року № 411 ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» надано згоду на розроблення містобудівного обґрунтування щодо розміщення автозаправної станції на зазначеній земельній ділянці.

Дане рішення у встановленому законодавством порядку не оскаржене і не скасоване, отже, є чинним.

11.09.2012 року Управління містобудівного комплексу Ужгородської міської ради надало ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді.

А 22.11.2012 року ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» отримало в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області дозвіл на виконання будівельних робіт серії ЗК №11412225719, в якому зазначено, що проектна документація, розроблена ТзОВ «Аргонавт», пройшла експертизу у ДП «Укрдержбудекспертиза».

Колегія суддів вважає правильними та обґрунтованими висновки суду першої інстанції про правомірність надання зазначених містобудівних умов і обмежень та дозволу на виконання будівельних робіт, виходячи з наступного.

Відповідно до п. п. 1, 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 року № 1442, ці Правила визначають порядок приймання, зберігання і роздрібної торгівлі бензином, дизельним паливом, гасом, маслами, мастилами (далі нафтопродукти), а також регламентують вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості цих нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров'я споживачів, навколишнього природного середовища і рівня торговельного обслуговування.

Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України, які зареєстровані в установленому порядку.

Роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Отже, як правильно зазначив суд першої інстанції, будівництво та обслуговування ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» на зазначеній вище ділянці автозаправної станції відповідає цільовому призначенню земельної ділянки та вимогам земельного законодавства.

При цьому, колегія суддів також вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що положення ст. 71 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель автомобільного транспорту належать землі, зокрема, під автозаправними станціями, не забороняє будівництво автозаправних станцій на землях інших категорій, в тому числі житлової та громадської забудови.

Тому посилання прокурора на ст. 71 Земельного кодексу України як на підставу протиправності видачі Управлінням містобудівного комплексу Ужгородської міської ради містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді, є безпідставним.

Також, як встановлено під час судового розгляду справи, ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» разом з поданою до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області заявою про надання дозволу на виконання будівельних робіт на вказаній земельній ділянці надало копії зазначеного вище рішення Виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 28.12.2009 року № 411, Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 434078, проекту будівництва, будівельного генерального плану, паспорту опорядження фасаду, результатів експертизи, наказу замовника про затвердження проектної документації, а також копій документів про призначення осіб, які здійснюють авторський, технічний нагляд та осіб, відповідальних за виконання робіт, кваліфікаційних сертифікатів, засвідчених в установленому порядку.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проект будівництва автозаправної станції по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді пройшов обов'язкову експертизу, що підтверджується Експертним звітом щодо розгляду проектної документації від 25.09.2012 року № 07-00465-12, складеним ліцензованою установою Закарпатською філією ДП «Укрдержбудекспертиза».

У звіті зазначено, зокрема, що проектна документація розроблена з дотриманням вимог щодо міцності, надійності, довговічності, безпечної експлуатації, інженерного забезпечення, охорони праці, пожежної, техногенної безпеки, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення та екології. Робочий проект розроблено у відповідності з вимогами державних будівельних норм і правил . Експертний звіт складено з урахуванням позитивних звітів щодо пожежної та техногенної безпеки, охорони праці, санітарно-епідеміологічного благополуччя населення, екології.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. При цьому до проведення експертизи залучаються експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної, радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які, зокрема, належать IV і V категорій складності, щодо додержання нормативів з питань санітарного, епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення.

Як встановив суд та не заперечують особи, які беруть участь у справі, автозаправна станція з комплексом сервісного обслуговування населення, будівництво якої здійснює ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», належить до IV категорії складності.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п. 2 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору та видачі замовнику Інспекцією дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорії складності.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, перелік документів, що додаються до заяви, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Як вбачається з наданих ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» містобудівних умов та обмежень, цільове призначення земельної ділянки - для іншої комерційної діяльності, функціональне призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування стаціонарної автозаправної станції з комплексом дорожнього сервісу.

В зазначених містобудівних умовах та обмеженнях сформульовані вимоги до будівництва автозаправної станції, а саме висота будівлі, відстані від об'єкту, що проектується, до меж червоних ліній, існуючих будівель та споруд, вимоги щодо благоустрою, забезпечення умов транспортно-пішохідного зв'язку тощо, які були в повній мірі враховані при проектуванні автозаправної станції.

Згідно з висновком Управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради від 09.09.2008 року управління не заперечує проти відведення земельної ділянки під комерційну діяльність і вказує, що функціональне призначення цієї земельної ділянки - об'єкт дорожнього сервісу.

Крім того, як правильно встановив суд першої інстанції, оскільки отримання вихідних даних, розробка та затвердження проекту, проведення його експертизи та отримання дозволу на будівництво здійснювалось ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» після набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», доводи прокурора щодо обов'язковості затвердження містобудівного обґрунтування є безпідставними.

Також колегія суддів враховує, що відповідно до п. 5.32 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996 року № 173, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.07.1996 року за № 379/1404, відстань від автозаправних станцій з підземними резервуарами для зберігання рідкого палива до меж дії дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, лікувально-профілактичних закладів, до стін житлових та інших громадських будівель і споруд, дитячих ігрових майданчиків і місць відпочинку населення слід приймати за розрахунком забруднення атмосферного повітря шкідливими викидами автозаправних станцій, але не менше 50 м.

Як вбачається з проект будівництва автозаправної станції по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді, при її проектуванні повністю дотримано зазначених вимог.

Наведене також підтверджується зазначеним вище експертним звітом, складеним Закарпатською філією ДП «Укрдержбудекспертиза», у якому вказано, що, зокрема, проект відповідає вимогам щодо санітарного і епідеміологічного благополуччя населення.

Також у висновку Державного управління охорони навколишнього середовища в Закарпатській області від 25.09.2012 року № 2053/05/01 «Про розгляд проекту» зазначено, зокрема, що ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» врахувало зауваження, які були викладені в еколого-експертному висновку від 07.06.2012 року № 1411/05/01, надало відкориговані показники робочого проекту в частині розрахункових показників викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, системи дощової та господарсько-побутової каналізації, утворення відходів; матеріали, що стосуються громадського слухання щодо будівництва даного об'єкту тощо, а тому погоджує робочий проект «На будівництво АЗС по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді».

Крім того, Державне управлінням охорони навколишнього середовища в Закарпатській області провело перевірку будівництва зазначеної автозаправної станції, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» від 15.07.2013 року, в якому жодних порушень законодавства не зафіксовано.

Відповідно до ч. 6 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розгляд заяви та надання вихідних даних або прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних здійснюються уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у видачі вихідних даних приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Також колегія суддів враховує, що, як вбачається з листа КП Ужгородської міської ради «Архітектурно-планувальне бюро» від 06.08.2010 року № 31, Генеральним планом міста Ужгорода передбачається зонування території, а саме розміщення територій садибної, житлової, багатоквартирної забудови, громадських будівель та споруд, пам'яток архітектури та містобудування, промислових підприємств, комунальних підприємств, складів та баз. Місця розташування автозаправних станцій генпланами міст не передбачаються. Також в листі зазначено, що місцеві правила забудови в місті Ужгороді відсутні.

Таким чином, генеральний план міста Ужгорода не деталізований і місця розташування конкретних об'єктів забудови, в тому числі автозаправних станцій, у ньому не визначені.

Тому, на думку колегії суддів, в даному випадку при визначенні можливості та законності будівництва автозаправної станції на певній земельній ділянці в межах міста необхідно виходити з того, чи наявні обставини, які унеможливлюють чи обмежують таке будівництво.

Як правильно зазначив суд першої інстанції, земельна ділянка по вул. Шумній, 22а в м. Ужгороді не перебуває в охоронюваних законом зонах, в яких заборонено будівництво автозаправних станцій.

Також під час судового розгляду не встановлено будь-яких інших обставин, що перешкоджають здійсненню будівництва автозаправної станції на вказаній земельній ділянці, як і не встановлено порушень вимог законодавства при організації та здійсненні будівництва.

Тому будівництво автозаправної станції на зазначеній земельній ділянці не суперечить вимогам законодавства та містобудівній документації.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Прокуратури Закарпатської області залишити без задоволення.

Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2013 року у справі № 807/2856/13-а за позовом прокурора міста Ужгорода в інтересах держави і територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Закарпатській області, Управління містобудівного комплексу Ужгородської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Публічне акціонерне товариство «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, про визнання дій неправомірними, скасування рішення - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий О.М. Довгополов

Судді Л.Я. Гудим

В.В. Святецький

Ухвала складена в повному обсязі 07.03.2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено29.04.2014
Номер документу38420939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2856/13-а

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні