КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 7/364 Головуючий у 1-й інстанції: Донець В.А. Суддя-доповідач: Міщук М.С.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Коток А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_5 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом ОСОБА_5 до Генерального штабу Збройних Сил України Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України про скасування наказу в частині накладення дисциплінарного стягнення, зобов'язання здійснити перерахунок виплаченого в меншому розмірі грошового забезпечення, -
ВСТАНОВИВ:
26 травня 2008 року ОСОБА_5 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Генерального штабу Збройних Сил України Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України, у якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 10.02.2014 року просив:
- скасувати пункт 6 наказу начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України №94 від 30.05.2007 року «Про результати проведення службового розслідування» щодо накладення на позивача дисциплінарного стягнення - попередження про неповну службову відповідність, як незаконний з часу його видання;
- зобов'язати Генеральний штаб Збройних Сил України здійснити перерахунок виплаченого в меншому розмірі грошового забезпечення внаслідок дії накладеного на позивача дисциплінарного стягнення згідно з пунктом 6 наказу начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України №94 від 30.05.2007 року «Про результати проведення службового розслідування» та виплатити позивачу належне грошове забезпечення усіх його складових - оклади грошового утримання (оклади за військовим званням та посадові оклади) та додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, одноразові та щомісячні винагороди, матеріальні та грошові допомоги і премії).
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11.12.2013 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.11.2008 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31.08.2010 року у справі №7/364, якими відмовлено в задоволенні позову з підстав пропущення ним строку звернення до адміністративного суду, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Скасовуючи рішення попередніх інстанцій, ВАС України дійшов висновку про дотримання позивачем річного строку звернення до адміністративного суду з вказаними позовними вимогами, встановленого статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2014 року у задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, які з'явились у судове засідання та перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, між Міністерством оборони України (замовник), в особі заступника Міністерства оборони України Терещенка В.І. та Колективним підприємством «Кевлар» (виконавець), в особі директора Аносова О.В. укладено державний контракт №251/6/28-05ж від 24.11.2005 року на виконання робіт з будівництва, відновлення інженерних мереж водопостачання у військовій частині А1358 (с. Цвітоха, Славутський район, Хмельницької області).
Фінансування об'єкта передбачалося за рахунок коштів, виділених на виконання заходів Програми забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів озброєння, ракет і боєприпасів Збройних Сил України.
Вартість виконання робіт за контрактом становила 699 999 грн. 60 коп. відповідно до бюджетних призначень на 2005 рік, термін дії контракту - 31.12.2005 року, а відповідно до додаткової угоди №2 від 30.03.2006 року - 31.03.2006 року.
На виконання наказу Міністерства оборони України № 536 від 06.09.2005 року «Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України № 390 від 13.11.2003 року», державний контракт №251/6/28-05ж від 24.11.2005 року був переданий до фінансово-економічного управління Командування сил підтримки Збройних сил України (далі КСП ЗС України) з дебіторською заборгованістю 699 999 грн. 60 коп. та без актів приймання виконання робіт.
Для приймання виконаних КП «Кевлар» робіт наказом Командувача сил підтримки Збройних сил України №221 від 23.10.2006 року була створена комісія, яку очолив тимчасово виконуючий по посаді заступника начальника управління арсеналів, баз і складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України Ганзюк Д.В.
Безпосередній контроль за роботою комісії здійснювали тимчасово виконуючий посаду начальника управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики КСП ЗС України полковник ОСОБА_5 та заступник начальника Головного управління логістики з озброєння полковник Ольшаньский В.О.
За результатами роботи цією комісією складений акт без номера від 27.10.2006 року, який за поданням тимчасового виконання обов'язків Командувача сил Збройних сил України генерал-майором Медвідем В.П. був затверджений начальником Генерального штабу-Головнокомандувачем Збройних сил України генерал-полковником Кириченком С.О.
У зазначеному акті від 27.10.2006 року вказано, що роботи з будівництва і ремонту мереж водопостачання виконанні в повному обсязі, а улаштування водозабірної свердловини виконано за власні кошти КП «Кевлар». Комісією зроблено висновок вважати державний контракт №251/6/28-05ж від 24.11.2005 року виконаним у повному обсязі.
Зустрічною перевіркою, проведеною у військовій частині А1358 було вилучено акт перевірки, виконаних КП «Кевлар» за підписом усіх членів комісії, який відрізняється від наданого в КСП ЗС України.
До акта внесено зауваження стосовно проектно-кошторисної документації, яка не пройшла експертизу та не затверджена замовником. Висновки про виконання у повному обсязі умов контракту в даному акті відсутні.
Згідно письмового пояснення командира військової частини А1358 підполковника Гринька О.Д. акт, який було надано під час перевірки в КСП ЗС України, та в якому йдеться про виконання в повному обсязі умов контракту, він не підписував. Від своїх підписів відмовився також заступник командира військової частини А1358 підполковник Дячук О.В. та начальник епічного відділу майор Войтенко В.О.
Таким чином на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України генерал-полковнику Кириченку С.О. було надано акт приймання робіт виконаних КП «Кевлар», який посадовими особами (керівництвом) військової частини А1358 не підписувався, а пропозиції викладені в акті щодо виконання контракту в повному обсязі, не відповідають фактичному стану справ на об'єкті.
Проведеною перевіркою встановлено, що замість проведення підрядних ремонтно-будівельних мереж робіт водопроводу та закупівлі і монтажу спецобладнання і устаткування артезіанської водозабірної свердловини, Виконавцем закуплені і передані матеріально-технічні засоби (труби), які для виконання робіт згідно державного контракту в такій кількості не потрібні. Кошти, які витрачені на закупівлю труб в обсягах не передбачених державним контрактом і не потрібні для його виконання, у сумі 332 545 грн. - використані не за цільовим призначенням згідно з умовами контракту.
Крім того, аналіз витрат, включених КП «Кевлар» до акту виконаних робіт показав, що згідно з актом виконаних робіт ф. КБ-2в (на суму 420 999 грн. 60 грн.) ремонт мереж водопостачання Виконавцем не виконувався, а проведено постачання матеріальних цінностей (труб). Виконавцем до цього акту були безпідставно включені необґрунтовані витрати, які нараховуються тільки при виконанні будівельних робіт, на загальну суму 10 293 грн. (без ПДВ), які підлягають відшкодуванню підрядною організацією.
Акт приймання виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2в) із завищеною вартістю від Замовника підписаний: Командувачем сил підтримки ЗС України генерал-лейтенантом Трегубенком С.С., заступником начальника ГУЛ ЗС України полковником Ольшанським В.О., тимчасового виконуючим обов'язки начальника управління живучості АБС озброєння ГУЛ КСП ЗС України полковником Ганзюком Д.В.
Загальна сума завищень вартості робіт встановлених під час даної перевірки становить 169 404 грн. (без ПДВ) та 25 084 грн. 60 коп. нарахувань податку на додану вартість.
Викладені порушення та недоліки допущені при виконанні державного контракту № 251/6/28-05ж від 24.11.2005 року стали можливими з причини відсутності належної організації робіт та контролю за їх веденням з боку службових осіб управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики КСП ЗС України тимчасового виконуючим обов'язки начальника управління - полковника ОСОБА_5
Наказом №82 від 15.05.2007 року генерал-полковника Кириченка С.О. - Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України призначено службове розслідування за фактом надання йому відомостей, які містять недостовірну інформацію.
За результатами службового розслідування, відповідно до наказу Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України №94 від 30.05.2007 року «Про результати проведення службового розслідування» прийнято рішення:
- за неналежний контроль за виконанням наказів командувача сил підтримки Збройних Сил України та нездійснення перевірки їх виконання начальнику штабу - першому заступнику командувача сил підтримки Збройних Сил України генерал-майору Медвідю Василю Петровичу оголосити догану;
- за неналежний контроль за роботою комісії у військовій частині А1358 заступнику начальника Головного управління логістики з озброєння Командування сил підтримки Збройних Сил України полковнику Ольшанському Володимиру Олексійовичу оголосити сувору догану;
- за неналежне виконання службових обов'язків, що призвело до надання недостовірних відомостей на затвердження Начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України, начальника відділу пунктів управління штабу Командування сил підтримки Збройних Сил України, який на той час тимчасово виконував посаду начальника управління живучості арсеналів, баз і складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України, полковника ОСОБА_5 попереджено про неповну службову відповідність.
- інших службових осіб Командування сил підтримки Збройних Сил України, які сприяли наданню недостовірних відомостей на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України, притягнути до дисциплінарної відповідальності владою командувача сил підтримки Збройних Сил України.
Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що рішення про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності прийнято правомірно.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції.
Як вбачається з матеріалів справи, наказами №131 від 14.07.2006 року та № 31 14.02.2007 року полковника ОСОБА_5 допущено до тимчасового виконання посади начальника управління живучості арсеналів, баз та складів Центрального автомобільного управління озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України, йому встановлено відповідний посадовий оклад та надано допуск до державної таємниці (Том 1, а.с.62-63).
У зв'язку із встановленими вищезгаданими порушеннями фінансової дисципліни при виконанні робіт з будівництва, відновлення інженерних мереж водопостачання у військовій частині А1358 (с. Цвітоха, Славутський район, Хмельницької області), пунктом 6 Наказу №94 від 30.05.2007 року позивача притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді попередження про неповну службову відповідність.
Згідно статей 70, 71 «Дисциплінарного статуту Збройних Сил України» (далі Статут), затвердженого Законом України №551-XIV від 24.03.1999 року Начальник Генерального штабу Збройних Сил України має право накладати на офіцерів дисциплінарні стягнення, в тому числі попереджувати про неповну службову відповідність.
Згідно із статтею 84 Статуту прийняттю рішення командиром про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення може передувати службове розслідування. Воно проводиться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини. Службове розслідування призначається письмовим наказом командира, який вирішив притягти військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності.
Відповідно до пункту 1.2 «Інструкції про порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України» затвердженої наказом Міністра оборони України від 15 березня 2004 року №82, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2004 року за №385/8984 (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин , далі Інструкція) службове розслідування проводиться у разі: невиконання або неналежного виконання військовослужбовцем службових обов'язків, що загрожувало життю і здоров'ю особового складу, цивільного населення або заподіяло матеріальну чи моральну шкоду; невиконання або недбалого ставлення до виконання вимог наказів та інших керівних документів, що могло негативно вплинути чи вплинуло на стан боєздатності, бойової готовності підрозділу чи військової частини; неправомірного застосування військовослужбовцем фізичної сили, зброї або інших засобів ураження до інших військовослужбовців чи цивільного населення; порушення правил несення вартової (вахтової) або внутрішньої служби, що могло спричинити тяжкі наслідки; недозволеного розголошення змісту або втрати службових документів. Службове розслідування може проводитися і в інших випадках з метою уточнення причин та умов, що сприяли правопорушенню, та встановлення ступеня вини посадових осіб.
Пунктом 1.3 Інструкції передбачено, що рішення про проведення службового розслідування приймається командиром (начальником), який має право видавати письмові накази та накладати на підлеглого дисциплінарне стягнення.
Як вбачається з матеріалів справи, приводом для проведення ревізії виконання умов державного контракту на будівництво та ремонт мереж водопостачання у військовій частині А1358 (с. Цвітоха Хмельницької області) та наступного службового розслідування послужив лист директора Контрольно-ревізійного департаменту Міністерства оборони України №234/760 від 07.05.2007 року.
Відповідно до пункту 3 «Основних завдань і функцій управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних сил України», затверджених заступником начальника Головного управління логістики з озброєння Командування сил підтримки Збройних Сил України від 15.09.2006 року (далі «Основні завдання»), до основних завдань управління живучості відносились, зокрема:
- організація та здійснення контролю виконання заходів Програм живучості на арсеналах, базах та складах зберігання боєприпасів Збройних Сил України;
- підготовка необхідних довідкових даних, розрахунків і пропозицій для прийняття рішення керівництвом Міністерства оборони України та Збройних Сил України, з питань, які входять до компетенції управління живучості; контроль надходження, використання коштів, звітності виконання профінансованих робіт, які виконуються за програмою живучості;
- контроль та координація діяльності відділів до департаменту фінансів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України з питань виконання живучості;
- організація прийому виконаних робіт від виконавців відповідно до укладених договорів.
Згідно абзацу 4 підпункту 10.4 пункту 10 «Основних завдань» на начальника управління живучості, посаду яку займав ОСОБА_5, покладено зобов'язання організовувати контроль виконанням законодавчих актів, указів Президента України, наказів та директив Міністра оборони України, начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил щодо виконання Програми живучості, контролю, стану і правильності використання матеріальних цінностей та державних коштів.
У своїх поясненнях позивач (апелянт) ОСОБА_5 зазначає, що повноваження, надані за посадою йому особисто відомі, він їх знає та виконує. (Том 1, а.с.73-77). Разом з цим позивач пояснив, що висновок комісії він підтвердив не ознайомившись з документами за державним контрактом, не знаючи конкретно, які роботи і на яку суму повинні біти прийняті, оскільки акт було перероблено полковником Ганзюком Д.В., а ним підтверджено без перевірки відповідного змісту.
Таким чином, позивачем порушено «Основні завдання і функцій управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України» в частині належного контролю за використанням державних коштів, виконання державного контракту Колективним підприємством «Кевлар».
Суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що без перевірки змісту акту, документів, на підставі якого складався акт від 27.10.2006 року, позивач не мав правових підстав його погоджувати та подавати на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України.
Відтак, рішення про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності прийнято правомірно.
Посилання апелянта щодо пропущення відповідачем 10-ти добового строку притягнення його до дисциплінарної відповідальності є необґрунтованими з огляду на таке.
Згідно статті 87 Статуту дисциплінарне стягнення має бути накладене не пізніше ніж за 10 діб від дня, коли командирові (начальникові) стало відомо про правопорушення, а у разі провадження службового розслідування - протягом місяця від дня його закінчення.
Як зазначалось вище, Начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України про подію стало відомо 07.05.2007 року з листа №234/760 від 07.05.2007 року.
Крім того, відповідачем наказом №82 від 15.05.2007 року призначено службове розслідування за фактом надання Начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України відомостей, які містять недостовірну інформацію, акт службового розслідування затверджено 24.05.2007 року, до дисциплінарної відповідальності позивача притягнуто наказом №94 від 30.05.2007, тобто в межах 10-ти добового строку встановленого статтею 87 «Дисциплінарного статуту Збройних Сил України».
Стосовно доводів апелянта про те, що відповідачем порушено вимоги закону щодо порядку притягнення військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності, зокрема, не відповідачем не було проведено бесіду із позивачем перед накладенням дисциплінарного стягнення та при обранні виду дисциплінарного стягнення - не враховано характер та обставини вчинення правопорушення, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до статті 88 Статуту, якщо позивач вважав, що не вчиняв правопорушення, він мав право протягом місяця з часу накладення дисциплінарного стягнення подати скаргу старшому командирові.
Позивач не скористався таким правом у зв'язку з тим, що міг усвідомлювати свою провину та можливість накладення більш суворого дисциплінарного стягнення владою старшого начальника, відповідно до статті 94 Статуту.
Отже при виданні наказу про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності відповідачем було дотримано усіх передбачених законодавством вимог.
Зважаючи на викладене, доводи, що зазначені в апеляційній скарзі, повністю спростовуються зазначеними вище обставинами, законодавчими та іншими нормативними актами та матеріалами справи.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_5 залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді:
Повний текст ухвали складено 28.04.2014 року
.
Головуючий суддя Міщук М.С.
Судді: Бєлова Л.В.
Гром Л.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2014 |
Оприлюднено | 29.04.2014 |
Номер документу | 38441845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні