Ухвала
від 27.08.2015 по справі 7/364
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2015 року м. Київ К/800/24872/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Олексієнка М.М., Швеця В.В., Штульман І.В.,

здійснивши в касаційному порядку попередній розгляд справи за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Генерального штабу Збройних Сил України (далі - Генеральний штаб), начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України про скасування наказу в частині накладення дисциплінарного стягнення та зобов'язання здійснити перерахунок грошового забезпечення за касаційною скаргою позивача на судові рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17 лютого 2014 року, Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року, -

в с т а н о в и л а :

У травні 2008 року ОСОБА_4 звернувся в суд з позовом, відповідно до якого з урахуванням уточнених позовних вимог просив:

скасувати пункт 6 наказу начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України від 30.05.2007 року №94 про результати проведення службового розслідування щодо накладення на нього дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідність;

зобов'язати Генеральний штаб Збройних Сил України здійснити перерахунок грошового забезпечення у зв'язку з незаконним накладенням дисциплінарного стягнення

Посилався на те, що порушення, які були предметом службового розслідування, допущені з вини іншої особи, тому його безпідставно притягнуто до дисциплінарної відповідальності.

Справа розглядалася судами неодноразово.

Останнім рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 17 лютого 2014 року, залишеною без змін Київським апеляційним адміністративним судом від 23 квітня 2014 року, в задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі позивач, з посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, допущені судами, просить попередні судові рішення скасувати і ухвалити нове про задоволення позову. Вказує на порушення порядку проведення службового розслідування, незаконність накладення стягнення.

З'ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову в задоволенні касаційної скарги з урахуванням наступного.

Сутність військової дисципліни, обов'язки військовослужбовців щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг визначається Дисциплінарним статутом Збройних Сил України, затвердженим Законом України від 24 березня 1999 року № 551-XIV (далі - Дисциплінарний статут).

Відповідно до положень пункту 45 цього нормативного акту ( у редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі невиконання (неналежного виконання) військовослужбовцем своїх службових обов'язків, порушення військовослужбовцем військової дисципліни або громадського порядку командир повинен нагадати йому про обов'язки служби, а за необхідності - накласти дисциплінарне стягнення.

Як установлено судами попередніх інстанцій, наказом начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України від 30.05.2007 року № 94 за неналежне виконання службових обов'язків, що призвело до надання недостовірних відомостей на затвердження начальника Генерального штабу, ОСОБА_4 попереджено про неповну службову відповідність.

Підставою до прийняття зазначеного рішення стали результати службового розслідування, затверджені начальником Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України від 24 травня 2007 року, згідно яких тимчасово виконуючий посаду начальника управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України ОСОБА_4 підтвердив неправдивий висновок комісії по виконанню за державним контрактом робіт з будівництва, відновлення інженерних споруд мереж водопостачання у військовій частині А 1358., який був направлений на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України. Це стало можливими в результаті недбалості з боку позивача.

Висновок судів про вчинений проступок ґрунтується на зібраних і досліджених доказах, в тому числі акті службового розслідування, письмовими доказами, долученими до нього.

Доводи позивача, викладені в касаційній скарзі, висновок судів не спростовують. Зокрема, судами належним чином досліджені докази про те, що саме на ОСОБА_4, як тимчасово виконуючого посаду начальника управління живучості арсеналів, баз та складів озброєння Головного управління логістики Командування сил підтримки Збройних Сил України, покладався обов'язок по безпосередньому контрою за роботою комісії у військових частинах. Позивач не був позбавлений можливості перевірити відомості, зазначені в акті, який передавався на затвердження Головнокомандуючому Збройних Сил України.

Не знаходять свого підтвердження й доводи ОСОБА_4 про процесуальні порушення службового розслідування.

Порядок проведення службового розслідування установлений Дисциплінарним статутом. Відповідно до пункту 84, якого прийняттю рішення командиром про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення може передувати службове розслідування. Воно проводиться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини.

Як свідчать фактичні обставини справи, встановлені судами, службове розслідування за фактом надання начальнику Генерального штабу - Головнокомандуючому Збройних Сил України відомостей, які містять недостовірну інформацію, проведено відповідно до наказу начальника Генерального штабу -Головнокомандувача Збройних Сил України від 15.05.2007 року № 82.

З урахуванням зазначених обставин, доводи позивача про не призначення і не проведення службового розслідування конкретно відносно нього є безпідставні. Згідно Акту вище згаданого розслідування, затвердженого начальником Генерального штабу - Головнокомандувачем Збройних Сил України від 24 травня 2007 року, встановлені обставини недбалого виконання службових обов'язків допущених ОСОБА_4

Строки накладення дисциплінарного стягнення встановлені в пункті 87 Дисциплінарного Статуту (у редакції Закону України від 03.02.2004 р. N 1420-IV), згідно положень якого дисциплінарне стягнення має бути накладене не пізніше ніж за 10 діб від дня, коли командирові (начальникові) стало відомо про правопорушення, а у разі провадження службового розслідування - протягом місяця від дня його закінчення. Під час накладення дисциплінарного стягнення командир не має права принижувати гідність підлеглого.

Акт службового розслідування затверджено 24.05.2007 року, наказ про результати цього розслідування видано 30.05.2007 року, тобто в межах строків, передбачених пунктом 87.

Не переконливими є доводи позивача і в тому, що від нього не відбиралися пояснення стосовного вчиненого. Згідно фактичних обставин справи, зокрема письмового пояснення, у позивача відбиралося пояснення на ім'я начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України у травні 2007 року.

При обранні стягнення враховані обставини вчиненого та особу винного.

З урахуванням зазначених обставин та норм права, рішення судів попередніх інстанцій є обґрунтованим і законним, а доводи, викладені в касаційній скарзі, безпідставні.

Керуючись статтями 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу ОСОБА_4 відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 17 лютого 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, оскарженню не підлягає, проте може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді: М.М. Олексієнко

В.В. Швець

І.В. Штульман

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення27.08.2015
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51981207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/364

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні